Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: nummer op de kajuitingang

nummer op de kajuitingang 16 juni 2020 16:42 #1174747

  • Bas1990
  • Bas1990's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 135
TS. Vanuit beroepsmatige kennis wil ik wel even meekijken mocht het nodig zijn.
Edel 3
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

nummer op de kajuitingang 16 juni 2020 16:55 #1174750

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7281
Bij de teboekstelling hoort ook een meetbrief. Destijds werden de maten en het tonnage opgenomen door de scheepsmetingsdienst.

Daarna volgde de inschrijving in het Kadaster en daarna de kwam Scheepsmetingsdienst het brandmerk aanbrengen.

Later heb ik begrepen dat voor de standaard type boten, dit niet meer nodig is omdat men alle gegevens al ter beschikking heeft.

Echter de Tailand is nu niet bepaald een bekend type schip.

De vraag is derhalve is er een meetbrief van het schip ?

Verder is de vraag in welke categorie is de registratie aangebracht. Voorzover mij bekend is er geen aparte categorie voor de aanbouw.

Overigens een B registratie is geen Zeebrief mogelijk.

Je bent de officieele eigenaar met een wat lange aanbouw periode. Ook dat komt voor.

Bovendien staat het brandmerk mogelijk ergens in de kiel en niet op een goed zichtbare plaats.

Een teboekstelling al tijdens de aanbouw periode is overigens een goede zaak.

Groet,


Bram
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

nummer op de kajuitingang 16 juni 2020 17:11 #1174762

  • Bas1990
  • Bas1990's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 135

Bijlage:

Bestandsnaam: Formulierd...chip.doc
Bestandsgrootte:226 KB

Ik ben zo vrij even inhoudelijk te antwoorden. Hierboven worden nogal wat dingen door elkaar gehaald wat het voor jou nogal onduidelijk maakt.

In feite heb je 3 (goede) opties.

1. Je dient een verzoekschrift tot uitschrijven van je schip in te dienen met enkele bewijsstukken. Het is een civiele procedure waarbij volgens procesreglement civiele zaken rb. Rotterdam bevoegd is. Op deze manier staat het schip niet meer ingeschreven. Hiertoe dien je vrij veel documenten aan te leveren en enkele gewaarmerkt, waar kosten aan verbonden zijn.

Ik hoor jullie vragen, ja maar hoe zit het juridisch. Er vanuitgaande dat jij je schip voor je plezier vaart is het volgende relevant:

Uit de tekst van en de toelichting op artikel 8:786 BW blijkt dat slechts wanneer de teboekstelling in Nederland (of een verdragsregister) niet of niet meer verplicht is het de eigenaar vrijstaat doorhaling te verkrijgen (zie Parl. Gesch. Boek 8 BW, blzz. 725 en 726).

Hiervoor dien je wel de legitimatie van de eigenaar te hebben etc. Heb je daar nog contact mee? Hier zijn ook Griffie-kosten aan verbonden. Ik heb iets meer details over je schip nodig maar normaliter zijn griffierechten 304 euro (te vermeerderen met gewaarmerkte documenten). Kijk in de bijlage van dit bericht. Dit is een formulier. Je ziet als het goed is ook de gevraagde bijlagen voor 't verzoek.

optie 2. Je gaat naar de goedkoopste notaris die online te vinden is en je laat het schip per notariele akte op jouw naam overschrijven van de eigenaar. Wederom: heb je er nog contact mee? Vervolgens kun je ervoor kiezen om alsnog, als hij op je naam staat, optie 1 ook te doen. Je kunt dan beter enkel optie 1 doen.

optie 3. geen contact meer met eigenaar / eigenaar is overleden. Geen contact meer met eigenaar? Zijn gegevens staan in kadaster, zoek contact. Eigenaar is overleden. Koop een ouija-bord en zoek contact. Nee, zonder gekheid, wederom, toon bij de notaris aan (geen dure, zelfs Hema of Kruitvat had notarisdiensten) dat je allang houder en bezitter bent en laat Notaris een akte opstellen en inschrijven dat je eigenaar bent. Zijn verschillende mogelijkheden.

Guilty pleasure optie 4. Zoals je ziet zijn alle bovenstaande opties, opties die geld kosten.Je kunt het nummer ook van de muur trekken en doorvaren. Echter, mocht er ooit een witwascontrole / fuik zijn (gebeurt nog wel eens icm met FIOD), of overige situaties voorkomen waaruit onderzoek naar eigendom kan voortkomen. Nouja, er is ook niets dat een dremel niet op kan lossen.

ik hoop dat ik je verder heb kunnen helpen.
Edel 3
Laatst bewerkt: 16 juni 2020 17:14 door Bas1990.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

nummer op de kajuitingang 16 juni 2020 17:54 #1174786

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
interessante info dank daarvoor, in eerste instantie ga ik even wachten op antwoord van het kadaster.

maar hoe zit het bijvoorbeeld met veranderingen aan het schip? bijvoorbeeld een andere motor, moet dat ook gemeld worden?
voor elke oplossing is er een probleem
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

nummer op de kajuitingang 16 juni 2020 19:00 #1174819

  • Bas1990
  • Bas1990's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 135
Yes, dat ook. Eigenlijk zelfde eisen als bij een auto. Ander kleurtje, andere motor, ander interieur. Officieel wel. Maar dat is heel officieel. De vraag is, welke consequentie heeft het.
Edel 3
Laatst bewerkt: 16 juni 2020 19:00 door Bas1990.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

nummer op de kajuitingang 16 juni 2020 19:06 #1174828

  • Bas1990
  • Bas1990's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 135
even netjes doen: hierbij de bron: wetten.overheid.nl/BWBR0005260/2008-01-01

zie afdeling 6 artikel 35.

overige regelingen zijn ook vermeld.
Edel 3
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

nummer op de kajuitingang 16 juni 2020 20:27 #1174895

Optie 1 die je voorstelt (reden “14” uit het formulier) kostte totaal eur 50 niet 300.

Lijkt mij de beste optie voor TS (mocht zijn boot nog ingeschreven blijken)

Zie hier eerder dit draadje: zeilersforum.nl/index.php/foru...g?start=%1$d#1173064
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

nummer op de kajuitingang 17 juni 2020 05:45 #1174997

  • HPV
  • HPV's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6046
is idd kadaster en volgens mij heet zo'n plaatje nog steeds een brandmerk.
Zal vroeger bij een houten schip mogelijk met een gloeiend stempel werden ingebrand.

Ook werd dat op het staal geschreven met een laspit of elektrode maar dat is bij een jacht niet altijd handig.
Vooral bij polyester :evil: vandaar die resopal plaatjes.

Er kwam ook echt iemand aan boord om het plaatje op te plakken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

nummer op de kajuitingang 17 juni 2020 08:47 #1175090

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
zojuist een emailtje ontvangen van het kadaster, :)



Geachte heer Hommes,



Het schip heeft bij ons teboekgesteld gestaan, maar is inmiddels al doorgehaald.

U hoeft geen verdere actie te ondernemen.



Hopende u zo voldoende geïnformeerd te hebben.







Met vriendelijke groet,



Malaika Mulbah

Juridisch Registratie en Informatie Medewerkster



Productie Rechtszekerheid

T: 088 - 183 2823

E: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

W: www.kadaster.nl/schepen
voor elke oplossing is er een probleem
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

nummer op de kajuitingang 17 juni 2020 09:55 #1175143

  • Hans V
  • Hans V's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 4225
Opgelost! Voor je gemoedsrust denk ik toch goed dat je het even hebt uitgezocht.

bassijbom schreef :
Nouja, er is ook niets dat een dremel niet op kan lossen.

Als het Kadaster met de spuitbus langs is geweest wordt wegdremelen wel heel lastig...
Dufour 405 GL

www.sailasailing.nl
Laatst bewerkt: 17 juni 2020 10:22 door Hans V.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

nummer op de kajuitingang 17 juni 2020 10:09 #1175152

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Hans V schreef :
Opgelost! Voor je gemoedsrust denk ik toch goed dat je het even hebt uitgezocht.
bassijbom schreef :
Nouja, er is ook niets dat een dremel niet op kan lossen.

Als het Kadaster met de spuitbus langs is geweest wordt wegdremelen wel heel lastig...

ja een hele opluchting, er spoken toch dingen rond waar je de afloop niet van weet. B)

en ik weet nu eindelijk waar dat nr van is, ik laat hem overigens gewoon zitten, is toch een deel van de boot geworden.
voor elke oplossing is er een probleem
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.278 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl