Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Doortocht van Borssele Windfarm

Doortocht van Borssele Windfarm 04 aug 2020 07:31 #1191379

OP mijn kaart van 2017 staat dwars doorheen Borssele een "passage". Komende van Aberdeen ligt deze doortocht in lijn met de ingang van de Roompot.

Op de passage charts staat deze doortocht als aanbevolen met als eindpunten NS79 en NS71.

Het Guard vessel van Borssele verbood me de toegang en vertelde me om volledig rond te gaan (in de praktijk belachelijk ver oost). Dit was niet het antwoord dat ik wilde horen na 4 dagen op zee... Na enig aandringen om toch erdoorheen te gaan en overleg met de controlekamer mocht het toch omdat ik beide punten vermeldde en aangaf het traject te kennen, maar hij beweerde bij hoog en bij laag dat deze doortocht alleen maar voorzien is voor bevoorradingsschepen van de aanbouw van Borsele 2.

In de praktijk is dit een perfect kanaal dat eigenlijk feitelijk deftig beboeid zou moeten worden en dan is er niks aan de hand. Nu in het donker best bangelijk met enkele vermoedelijk decommiss :dry: ioned windmolens vlakbij zonder noemenswaardige verlichting.

Is er iemand die weet hoe het nu zit met deze "Borssele passage". Mag deze gebruikt worden voor recreatie, en alleen overdag of ?
Chilling in a Hanse 350 in Ostend ready to escape Europe after an imminent nuclear attack...
Laatst bewerkt: 04 aug 2020 07:44 door digitalrubbish.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borsele Windfarm 04 aug 2020 07:43 #1191384

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3705
Er loopt al een draadje over de Borssele windfarm, misschien daarbij aansluiten?

zeilersforum.nl/index.php/foru...u-al-verboden-gebied


(Borssele is met dubbel S, dat helpt je wellicht als je nog meer info wilt zoeken)
Laatst bewerkt: 04 aug 2020 07:44 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borsele Windfarm 04 aug 2020 07:44 #1191386

Navigeren op een kaart van 2017? Niet zo gek dat je dan af en toe tegen probleempjes aanloopt.

dr is al het nodige over geschreven: zeilersforum.nl/index.php/foru...u-al-verboden-gebied
www.zeilen.nl/nieuws/actueel/varen-tussen-windmolens/
www.zeilen.nl/app/uploads/2018...en_in_windparken.pdf

Dus: Ja mag voor recreatie, maar alleen overdag, en dan nog onder voorwaarden: www.zeilen.nl/app/uploads/2018...en_in_windparken.pdf
Trotse eigenaar van de IW-31 'Zwaantje'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borsele Windfarm 04 aug 2020 07:45 #1191387

inderdaad, na het gebruiken van de juiste schrijfwijze met twee "S" dit ontdekt en meteen wat toegevoegd.
Chilling in a Hanse 350 in Ostend ready to escape Europe after an imminent nuclear attack...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borsele Windfarm 04 aug 2020 07:47 #1191391

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3705
Maarten-IW31 schreef :
Dus: Ja mag voor recreatie, maar alleen overdag, en dan nog onder voorwaarden: www.zeilen.nl/app/uploads/2018...en_in_windparken.pdf

Dat is voor windmolenparken waar je tussen de alle molens door mag varen. Borssele Pass is volgens mij een andere situatie.
Laatst bewerkt: 04 aug 2020 07:48 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borsele Windfarm 04 aug 2020 07:49 #1191392

kaart van 2017 ? IK heb een spiksplinternieuwe Navionics van de Faroer gekocht net voor vertrek en de grootste vissershaven van de eilanden die al 20 jaar bestaat is er niet op te zien.

Ik ga echt niet elk jaar al mijn 20 overzichtskaarten aan boord vervangen....

Ik moet de eerste papieren kaart nog vinden waar East Anglia Windfarm op staat en dat ligt er ondertussen ook al bijna twee jaar...

Dus ???
Chilling in a Hanse 350 in Ostend ready to escape Europe after an imminent nuclear attack...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borssele Windfarm 04 aug 2020 08:03 #1191400

Je eerste zin in het draadje begint met: "OP mijn kaart van 2017"
Dan kan je er op wachten dat er eentje bovenop springt. Zo werkt dat hier nu eenmaal.
Daarna kan je de in de verdediging schieten, met een eindeloze stroom aan nodeloze postjes, of je kan je het gewoon negeren.

Als je dit soort kritiek echter niet wil krijgen moet je heel nauwkeurig overwegen wat wel en wat niet neer te typen.
Dus jaartal in dit geval er niet bijzetten.

Je bent niet de enige hoor : Als ik in een postje schrijf dat ik ZF sponsor ben, ga ik een maand in de ban... :blink:
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borsele Windfarm 04 aug 2020 08:04 #1191401

Dus je regelt je zaken niet goed & houdt je kaarten niet bij met kaartcorrecties. De Admiralty gaf in 2017 al kaartcorrecties voor East Anglia One uit (zie bijv. de NM voor de Leisure folio 5614), en zijn altijd erg snel met dit soort zaken.

Moet ook wel, want ze verzorgen ook de kaarten voor de beroepsvaart.

Dusss, lekker een avond met je paarse pen, je sjabloon, je schaar & pritt…
Bootloos, maar zoekende.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borsele Windfarm 04 aug 2020 10:05 #1191442

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27695
Menno schreef :
Maarten-IW31 schreef :
Dus: Ja mag voor recreatie, maar alleen overdag, en dan nog onder voorwaarden: www.zeilen.nl/app/uploads/2018...en_in_windparken.pdf

Dat is voor windmolenparken waar je tussen de alle molens door mag varen. Borssele Pass is volgens mij een andere situatie.

Pcies. De Pass is juist geschapen om een doorvaart te creëren dwars door het windpark Borssele in aanleg. Je komt, als je de Borssele Pass volgt, dus niet tussen de windmolens terecht.

Ik vind het desondanks vreemd dat digitalrubbish de doorvaart geweigerd werd. Kennelijk zonder opgaaf van redenen.
Of je de Pass passeert in het donker of overdag maakt weinig uit, want er liggen geen tonnen die hem markeren, dus eigenlijk is een passage alleen te doen met behulp van een electronische kaart waarop de stippellijntjes staan die de begrenzing aangeven en je eigen positie te zien is. Tenzij je een gegist bestek navigator bent, die op 30-40 mijl van de kust nog met een nauwkeurigheid van plus of min honderd meter kan navigeren.

Ik ga ervan uit dat digitalrubbish over een digitale kaart en GPS beschikte.
In dat geval is passage geen enkel probleem en is de doortocht, ook in het donker niet "bangelijk" zoals digital rubbisch schrijft.

Het zal toch niet zo geweest zijn dat digitalrubbish zijn eigen positie niet exact kende, figuurlijk buiten de lijntjes kleurde, en het guard vessel, dat hem zo bezig zag, hem om die reden de toegang ontzegde?
Laatst bewerkt: 04 aug 2020 10:11 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borsele Windfarm 04 aug 2020 10:18 #1191450

Wadloper schreef :
Ik ga ervan uit dat digitalrubbish over een digitale kaart en GPS beschikte.
In dat geval is passage geen enkel probleem en is de doortocht, ook in het donker niet "bangelijk" zoals digital rubbisch schrijft.

Op z’n minst een paar waypoints in je GPS en je XTE binnen de perken houden. Dan kan het prima met papieren kaart, en continu feedback of je nog wel goed zit.
Bootloos, maar zoekende.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borsele Windfarm 04 aug 2020 10:21 #1191451

De pass was afgelopen tijd afgesloten...

De irritatie in dit draadje komt bij mij vooral van het hoog van de toren blazen en het laatdunkend praten over bemanningsleden. Dat dus samen met de voorbereiding zoals die al eerder voorbij is gekomen (Super last minute nog bemanning ronselen, en in mijn ogen daardoor halsoverkop vertrekken).
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borssele Windfarm 04 aug 2020 10:25 #1191453

digitalrubbish schreef :
maar hij beweerde bij hoog en bij laag dat deze doortocht alleen maar voorzien is voor bevoorradingsschepen van de aanbouw van Borsele 2.
is toch een duidelijke reden? Kan me daar wel wat bij voorstellen.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borssele Windfarm 04 aug 2020 10:46 #1191461

Let er op dat 'bangelijk' in België iets heel anders betekent dan in Nederland...

(nog even terug gelezen. Hij bedoelde het Nederlandse bangelijk, vooruit)
Laatst bewerkt: 04 aug 2020 10:47 door Accountopverzoekverwijderd16.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borssele Windfarm 05 aug 2020 05:09 #1191686

"Ik ga ervan uit dat digitalrubbish over een digitale kaart en GPS beschikte.
In dat geval is passage geen enkel probleem en is de doortocht, ook in het donker niet "bangelijk" zoals digital rubbisch schrijft.

Het zal toch niet zo geweest zijn dat digitalrubbish zijn eigen positie niet exact kende, figuurlijk buiten de lijntjes kleurde, en het guard vessel, dat hem zo bezig zag, hem om die reden de toegang ontzegde?"


Ik zat perfect op koers en op autopilot met correctie voor stroom en wind. Guard vessel contacteerde mij ver voordat ik aan de doorgang was. Aan de uitgang van de passage kreeg ik opnieuw te maken met een ander guard vessel die net dezelfde bezwaren maakte. Ik denk dat ze de opdracht hebben om alle jachten weg te jagen. Het was pas na herhaaldelijk aandringen en vermelden van de passage dat ze uiteindelijk toelieten dat ik erdoor ging, na het controlestation van de windfarm gecontacteerd te hebben met de info van mijn twee waypoints waartussen de passage ligt, want die pipo van de Guard vessel (oost europeaan) had daar nog nooit van gehoord. Controle antwoordde dat "als die meneer van dat jachtje de twee waypoints kende hij goed op de hoogte was en mocht doorgaan."

Het is allemaal anders als je er al eens bij dag geweest bent. We waren al vier dagen volcontinu aan het varen en allemaal moe, en dan was die opmerking van het guard vessel er teveel aan. Ze joegen ons ook gewoon schrik aan met opmerkingen over "watch for unlighted constructions" dus we stonden met drie op de uitkijk. Er staan naast de passage wel degelijk verschillende niet werkende windmolens die zo goed als onverlicht zijn (klein wit lampje onderaan opzij, geen 360 graden zichtbaar en GEEN rood toplicht)

Wat de voorbereiding van de trip betreft en de bemanning, daar was ik al drie maanden voor de trip mee bezig, en geloof me, Borssele is klein bier bij Faroer navigatie... kwestie van prioriteiten. Bemanning was al heel lang rond maar er zijn nu eenmaal mensen die last minute afhaken op onbetaalde trips en dan moet je sprokkelen....

Ik heb twee plotters aan boord. Zeus3 met de NV maps van Nederland, alleen was deze na drie dagen volcontinu bedrijf al kapot (thermische problemen, valt om de haverklap uit en de software verzuipt in de bugs), en gelukkig ook nog de oude Raymarine E90 met Navionics, die allebei de autopilot konden aansturen. Daarbuiten nog 3 backup GPS dus praat me niet over slechte voorbereiding....
Chilling in a Hanse 350 in Ostend ready to escape Europe after an imminent nuclear attack...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borssele Windfarm 05 aug 2020 05:49 #1191695

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3705
digitalrubbish schreef :
met enkele vermoedelijk decommiss :dry: ioned windmolens vlakbij zonder noemenswaardige verlichting.
digitalrubbish schreef :
Er staan naast de passage wel degelijk verschillende niet werkende windmolens die zo goed als onverlicht zijn (klein wit lampje onderaan opzij, geen 360 graden zichtbaar en GEEN rood toplicht)

Die zijn niet decommissioned, die zijn nog in aanbouw :lol:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borssele Windfarm 05 aug 2020 07:01 #1191714

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27695
digitalrubbish schreef :

Wat de voorbereiding van de trip betreft en de bemanning, daar was ik al drie maanden voor de trip mee bezig, en geloof me, Borssele is klein bier bij Faroer navigatie... kwestie van prioriteiten.

Allemaal prima hoor, maar de ontsteltenis waarmee je hier je avonturen in de Borssele Pass komt melden doet vermoeden dat het niet direct klein bier voor je was.

Als je met 9 bft de Faroer hebt omcirkeld, raak je van een doortochtje Borssele Pass met 5 bft toch niet meer van de kook?

Waarom er, als je 4 dagen dag en nacht doorzeilt, maar daarbij feitelijk aan de Engelse kant van de Noordzee blijft hangen, niet ëén keer een Engelse haven wordt aangelopen, snap ik ook niet.
Nu stijgt de geur op van een tocht waarbij de bemanning, inclusief jezelf, zichzelf over de kling heeft gejaagd, waardoor zoiets sulligs als de Borssele Pass al bijna teveel wordt voor je zenuwen.
Als je sowieso van plan was om 4 dagen achtereen door te zeilen, dan was IJmuiden een handiger aanloophaven geweest. Had je het drukste deel van de Noordzee vermeden.

Nou ja; je entree in ZF was verre van optimaal, zullen we maar zeggen, maar ik ben net als vele anderen reuze benieuwd naar foto's en verdere verhalen. Want ik neem aan dat de Borssele Pass niet het hoogtepunt van de reis was?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borssele Windfarm 05 aug 2020 08:20 #1191747

Wat een vervelende toon heb je steeds tegen hem, wadloper. Omdat je zoiets zelf niet zou doen wil niet zeggen dat anderen dat dan ook niet doen! En dat dan ook niet gedaan kunnen hebben.
Volgens mij heeft digitalrubbish zijn grenzen verlegd, en daar heel veel plezier aan beleefd.

nb: het ligt ook niet in mijn comfort zone hoor, ik vind het eigenlijk alleen maar leuk tussen 3 en 5 bft met mijn 27 voeter. Maar ik geloof best dat anderen pas lol hebben bij 7 bft en hoger.

Dit draadje gaat overigens in de basis over het al dan niet doorvaren tussen twee windfarms. Lijkt me een heel goed onderwerp.
Persoonlijk als ze het mij verboden zouden hebben op die manier, was iker omheen gevaren. Zeker zijnde erg moe ,zoals TS schrijft.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 05 aug 2020 08:22 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borssele Windfarm 05 aug 2020 10:08 #1191799

Ben wel eens eerder door windfarmsop de Noordzee heen gevaren, maar overdag, dat was een makkie. Verbaast me wel dat ze 's nachts zo slecht verlicht zijn, dan begrijp ik de angst wel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borssele Windfarm 05 aug 2020 10:54 #1191811

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27695
AndreAzuree schreef :
Ben wel eens eerder door windfarmsop de Noordzee heen gevaren, maar overdag, dat was een makkie. Verbaast me wel dat ze 's nachts zo slecht verlicht zijn, dan begrijp ik de angst wel.

Je wordt, sinds men met de bouw van windmolens in windpark Borssele is begonnen, geacht niet meer in het betreffende gebied te komen. Daarom is de Borssele Pass in het leven geroepen; om vanuit het westen de aanloop naar de Ooster- en Westerscheldemond niet nodeloos lang te maken. Die Borssele Pass is een corridor die volledig vrij is van obstakels.

Tenzij digitalrubbish tijdens zijn doortocht niet zeker was van zijn positie, was er dus geen enkele reden om een uitkijk op de boeg te zetten. In de door digitalrubbish geschetste omstandigheden (28 knopen wind en flinke zeetjes van opzij) is (onervaren?) mensen naar voren sturen zelfs vrij onverantwoordelijk, naar mijn idee.

Dus ja, sorry dat ik zo vervelend doe, maar hoe langer we erover bezig blíjven, hoe meer blijkt dat het verhaal rammelt aan alle kanten en hoe sterker de indruk wordt dat digitalrubbish de zaak eigenlijk niet onder controle had.

Dat is des te pijnlijker omdat digitalrubbish de verantwoordelijkheid had voor een aantal opstappers en gezien zijn grote mond lijkt te lijden aan zelfoverschatting.
Ik bedoel: prima als je je grenzen wilt verleggen, maar de manier waarop digitalrubbish dat doet leent zich naar mijn idee niet voor een tocht met al dan niet ervaren opstappers. Digitalrubbish klinkt ook niet alsof hij de inbreng van een ervaren opstapper accepteert.

Maar misschien vergis ik me en bestond de bemanning uit mensen met een doodswens. Je weet het niet, hè?

Ik weet ook niet wat digitalrubbish verwachtte toen hij zijn berichten potste en of ie ook maar één keer heeft getwijfeld over zijn aanpak. Als dat laatste nooit aan de orde is geweest, dan lijkt mij een waarschuwing aan toekomstige opstappers op z'n plaats.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borssele Windfarm 05 aug 2020 11:08 #1191816

Wadloper schreef :
AndreAzuree schreef :
Ben wel eens eerder door windfarmsop de Noordzee heen gevaren, maar overdag, dat was een makkie. Verbaast me wel dat ze 's nachts zo slecht verlicht zijn, dan begrijp ik de angst wel.


Je wordt, sinds men met de bouw van windmolens in windpark Borssele is begonnen, geacht niet meer in het betreffende gebied te komen. Daarom is de Borssele Pass in het leven geroepen; om vanuit het westen de aanloop naar de Ooster- en Westerscheldemond niet nodeloos lang te maken. Die Borssele Pass is een corridor die volledig vrij is van obstakels.

Tenzij digitalrubbish tijdens zijn doortocht niet zeker was van zijn positie, was er dus geen enkele reden om een uitkijk op de boeg te zetten. In de door digitalrubbish geschetste omstandigheden (28 knopen wind en flinke zeetjes van opzij) is (onervaren?) mensen naar voren sturen zelfs vrij onverantwoordelijk, naar mijn idee.

Dus ja, sorry dat ik zo vervelend doe, maar hoe langer we erover bezig blíjven, hoe meer blijkt dat het verhaal rammelt aan alle kanten en hoe sterker de indruk wordt dat digitalrubbish de zaak eigenlijk niet onder controle had.

Dat is des te pijnlijker omdat digitalrubbish de verantwoordelijkheid had voor een aantal opstappers en gezien zijn grote mond lijkt te lijden aan zelfoverschatting.
Ik bedoel: prima als je je grenzen wilt verleggen, maar de manier waarop digitalrubbish dat doet leent zich naar mijn idee niet voor een tocht met al dan niet ervaren opstappers. Digitalrubbish klinkt ook niet alsof hij de inbreng van een ervaren opstapper accepteert.

Maar misschien vergis ik me en bestond de bemanning uit mensen met een doodswens. Je weet het niet, hè?

Ik weet ook niet wat digitalrubbish verwachtte toen hij zijn berichten potste en of ie ook maar één keer heeft getwijfeld over zijn aanpak. Als dat laatste nooit aan de orde is geweest, dan lijkt mij een waarschuwing aan toekomstige opstappers op z'n plaats.

+1, plus het afgeven op een opstappen die hij heeft gedumpt.
Ik zou me heel diep schamen als schipper, en het beslist niet aan de grote klok hangen.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borssele Windfarm 05 aug 2020 11:24 #1191819

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27695
It Paradyske schreef :
+1, plus het afgeven op een opstappen die hij heeft gedumpt.
Ik zou me heel diep schamen als schipper, en het beslist niet aan de grote klok hangen.

Dank voor de bijval.
Ik breng echter één correctie aan in het verhaal in mijn vorige pots: digitalrubbish heeft gesproken over mensen op de uitkijk. Niet dat ze daarbij op de boeg stonden.

Voor het overige is er voor digitalrubbish meer stof tot nadenken, dan reden om trots te zijn op zijn reis.
Nou ja; enige blijdschap dat het zonder ongelukken is afgelopen, is ook wel op z'n plaats.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borssele Windfarm 05 aug 2020 11:39 #1191824

  • aroos
  • aroos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 60
Het is allemaal anders als je er al eens bij dag geweest bent. We waren al vier dagen volcontinu aan het varen en allemaal moe, en dan was die opmerking van het guard vessel er teveel aan.

Ik vind dit ook een raar argument. Als een guard vessel instructies geeft, dan gelden ze ongeacht je eigen vermoeidheid. Als je te moe bent om om te varen, dan hoor je daar gewoon niet te zijn. Niemand heeft er boodschap aan dat jij al vier dagen bezig bent met je pleziertochtje. Die mensen daar bij dat windmolenpark zijn daar ook niet naar toe getrokken om te mens-erger-je-nieten.

Een schipper hoort er voor te zorgen dat de crew niet vermoeit. Vier dagen is toch heus niet zo heel erg lang. Als je bemanning dan té moe is om instructies van autoriteiten op te volgen (nadat je er al een uit hebt gekieperd), dan doe je het niet goed.

Het argument dat hij door mocht omdat hij twee waypoints op een kaart weet te vinden, is natuurlijk volslagen ridicuul. Het is geen schatzoekwedstrijd! Het lijkt me een absolute minimumvoorwaarde als je op zee vaart met een bemanning dat je in ieder geval van punt X naar punt Y kan komen. Ik zit me sterk af te vragen hoe dat gesprek dan ging in die verkeerscentrale - de guard vessel geeft dus aan dat iemand er door wil, en dat zij dat niet willen. En dan, zeggen ze dan tegen elkaar dat het vast moet gaan om een hele goede kapitein want hij weet dat er een waypoint ligt? Is er een soort geheim genootschap dat wél doorgang krijgt omdat zij het geitenpaadje weten te vinden op de kaart?
Laatst bewerkt: 05 aug 2020 11:41 door aroos. Reden: typo
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borssele Windfarm 05 aug 2020 11:42 #1191825

Wadloper, wie heeft er hier nu de grote mond?

Hoe vaak heb jezelf al een oversteekje gemaakt?

Waarom bijna altijd dat belerende en neerbuigende toontje?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borssele Windfarm 05 aug 2020 11:54 #1191830

It Paradyske schreef :

+1, plus het afgeven op een opstappen die hij heeft gedumpt.
Ik zou me heel diep schamen als schipper, en het beslist niet aan de grote klok hangen.

Da's ook maar één kant van het verhaal he, we waren er niet bij. Wellicht was diegene volslagen onuitstaanbaar. Mijn vaste zeilmaat houd ik ook niet langer dan anderhalve dag vol, langere reizen plan ik dan ook niet.
Laatst bewerkt: 05 aug 2020 11:54 door Accountopverzoekverwijderd16.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Doortocht van Borssele Windfarm 05 aug 2020 12:08 #1191834

  • aroos
  • aroos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 60
Nou, hij had wel 8 man/vrouw aan boord! Da's wel wat anders dan een maatje, dan heb je andere verantwoordelijkheden. Bij mij roepen de overdreven beschrijvingen ("Levensgevaarlijk!" "Windkracht 10!") een beeld op dat haaks staat op de rustige, calculerende, leidinggevende die je verwacht bij zo'n onderneming.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.163 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl