Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za apr 05 @ 2:00PM -
Zeilersforum Wintermeeting 2025
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Fraai verhaal over het ICP

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 09:58 #1222890

  • CMO
  • CMO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1245
Sailabout schreef :

Ons schip is ooit wel kadastraal geregistreerd geweest, nummer staat erop. Zou ik dat opnieuw leven in kunnen blazen, of moet er toch weer iets ter plaatse aan / op de boot gebeuren?

Ik zou maar even uitzoeken of deze registratie nog actief is. Het zou best kunnen dat je schip in het kadaster nog onder een andere eigenaar geregistreerd staat! Juridisch is diegene dan ook nog steeds eigenaar!! Ik heb zelf eens een keer zoiets meegemaakt
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 10:29 #1222898

  • mim
  • mim's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 275
nardus schreef :
Even afwachten waar ze mee komen.

Gaan we afwachten waar de overheid mee komt en op het prijskaartje dat daaraan komt te hangen? Ik vind dat de belangen van de bootjesmensen (met grote en kleine portemonnee) moeten worden gehoord bij het aanpassen van het ICP. Maar ja, wie vertegenwoordigd ons... het Watersportverbond. Die hebben jarenlang goed verdiend aan het nodeloos iedere twee jaar vernieuwen van het ICP.... Hoe moeten we onze stem laten doorklinken?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 10:56 #1222911

  • edwin30
  • edwin30's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 144
Het watersportverbond is toch die organisatie die een aantal jaar geleden de bemanningslicentie ingevoerd heeft o.a. onder het mom van anti-doping in de sport? :whistle:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 11:34 #1222926

  • CMO
  • CMO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1245
Volgens mij is de mogelijkheid er gewoon en dat is bij het kadaster. Volgens mij is dat de enige juiste manier. Het kost geld. Maar dat is eenmalig en dan heb je het wel goed geregeld
Laatst bewerkt: 30 okt 2020 11:34 door CMO.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 12:21 #1222939

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29456
CMO schreef :
Sailabout schreef :

Ons schip is ooit wel kadastraal geregistreerd geweest, nummer staat erop. Zou ik dat opnieuw leven in kunnen blazen, of moet er toch weer iets ter plaatse aan / op de boot gebeuren?

Ik zou maar even uitzoeken of deze registratie nog actief is. Het zou best kunnen dat je schip in het kadaster nog onder een andere eigenaar geregistreerd staat! Juridisch is diegene dan ook nog steeds eigenaar!! Ik heb zelf eens een keer zoiets meegemaakt

Tijdens de subsidieregeling voor AIS in de binnenvaart hebben we dat veelvuldig aan de hand gehad. Er was na uitleg vaak toch een vorm van paniek te zien bij de vermeende eigenaren. De inspanning die je dan moet doen om via de familie een schip te registeren van 2 generaties terug is behoorlijk. Áls je die nog kan achterhalen.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 13:18 #1222958

  • martinw
  • martinw's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2415
WADnWIND schreef :


Kortom wat niet verboden is mag. maar dan ook niet klagen als ze in buitenland wakker worden.

Verder hebben de klagers over zeebriefkosten wel boter op hun hoofd. Vaak vel rustig geld uitgeven voor leuke speeltjes aan boord, kleding en onderhoud. Maar even je eigendom officieel registreren ho maar....

Oke, blijft een hoop geld, maar niet duur voor je bezit.

Zoals altijd heb jij het kennelijk goed voor elkaar. En dat is prima hoor. Maar ik heb me jarenlang laten leiden door de adviezen van veel instanties. Watersportverbond, ANWB, Watersportbladen, verzekeringsmaatschappijen en nog veel meer "adviseurs"
Op die manier ben ik vele malen met een ICP in het buitenland geweest. Dan is het wel heel kort door de bocht om nu te roepen, je had het moeten weten, kijk maar naar mij.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 17:13 #1223023

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 29456
martinw schreef :
WADnWIND schreef :


Kortom wat niet verboden is mag. maar dan ook niet klagen als ze in buitenland wakker worden.

Verder hebben de klagers over zeebriefkosten wel boter op hun hoofd. Vaak vel rustig geld uitgeven voor leuke speeltjes aan boord, kleding en onderhoud. Maar even je eigendom officieel registreren ho maar....

Oke, blijft een hoop geld, maar niet duur voor je bezit.

Zoals altijd heb jij het kennelijk goed voor elkaar. En dat is prima hoor. Maar ik heb me jarenlang laten leiden door de adviezen van veel instanties. Watersportverbond, ANWB, Watersportbladen, verzekeringsmaatschappijen en nog veel meer "adviseurs"
Op die manier ben ik vele malen met een ICP in het buitenland geweest. Dan is het wel heel kort door de bocht om nu te roepen, je had het moeten weten, kijk maar naar mij.

Ik heb in de genoemde "adviseurs" nooit vertrouwen gehad, goed bedoelde mede hobbyisten. Zet de Hiswa daar ook maar bij.
Ik heb ook ooit op het ICP gevaren, toen ik nog niet beter wist. Sinds enkele jaren komt steeds meer naar voren dat het fake is. Dan wordt het tijd de realiteit onder ogen te zien. Als het tij verloopt, verzet men de bakens. Dus dat gemopper valt bij mij onder de kruideniers houding.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 30 okt 2020 17:14 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 18:54 #1223045

Het Koninklijk Nederlands Watersportverbond (KNWV) en het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (I&W) werken sinds mei aan een aanscherping van de regels voor de afgifte van het Internationaal Certificaat Pleziervaartuigen (ICP). Aanleiding zijn ontvangen signalen van oneigenlijk gebruik. De exacte uitwerking wordt dit najaar bekend. Begin volgend jaar moeten de nieuwe regels ingaan.

In Nederland is voor de meeste categorieën pleziervaartuigen geen registratieplicht. Binnen Europa is het daarentegen in vrijwel alle landen verplicht om over een registratiebewijs te beschikken. Om bovenstaande redenen is het ICP in het leven geroepen. Hoewel het ICP geen officieel eigendomsbewijs is, kun je ermee met je pleziervaartuig binnen veel Europese binnen- en kustwateren varen.

Een ICP is uitdrukkelijk geen bewijs van nationaliteit en registratie zoals de zeebrief en geeft niet het recht de Nederlandse vlag te voeren. In Nederland heeft o.a. het Watersportverbond een convenant getekend met het Ministerie I&W om de ICP’s te kunnen afgeven. Het ICP wordt geaccepteerd in landen die Resolutie 13 van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (UNECE) uit 1986 toepassen. Dit zijn naast Nederland: Oostenrijk, België, Kroatië, Tsjechië, Frankrijk, Duitsland, Hongarije, Litouwen, Luxemburg, Roemenië, Servië, Slowakije, Verenigd Koninkrijk. Niet alle landen die Resolutie 13 toepassen geven zelf een ICP uit.

Klik hier voor meer informatie over de geldigheid van het ICP.

Sinds enige tijd bereiken ons signalen van Nederlandse watersporters die problemen ervaren met hun ICP bij officiële instanties in het buitenland. Dit kan leiden tot weigering van passanten of zelfs boten die worden vastgelegd. Landen waarvan bekend is dat zij Resolutie 13 niet hebben ondertekend zijn Italië en Portugal. Eerder leidde dit hier echter niet tot problemen zoals die zich nu openbaren. Dit geldt ook voor Spanje, dat Resolutie 13 eveneens niet heeft ondertekend. Voor landen die het ICP niet accepteren of waarvan het niet bekend is, is het varen met alleen een ICP voor eigen risico. Een zeebrief wordt overal geaccepteerd.

Daarnaast heeft de politie het signaal afgegeven dat het ICP oneigenlijk wordt gebruikt door criminelen. De politie is daarom ook betrokken bij de herziening van het afgifteproces om misbruik ene halt toe te roepen. De aard, omvang en specifieke voorbeelden van misbruik die nu voorbij komen, kende het Watersportverbond niet.

Het KNWV zet zich in om voor Nederlandse watersporters de mogelijkheid te behouden met hun boot met vakantie te gaan zonder dat daar de ingewikkelde en kostbare documentatie voor nodig is. We zijn in overleg met het Ministerie om een aantal maatregelen bij de afgifte van het ICP op te nemen om misbruik een halt toe te roepen.
Voorheen Domper voorheen Re-fresh
Lid sinds 2011
Met vriendelijke groeten Rob
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 19:47 #1223058

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7570
het idee er achter om de Nederlandse watersporter voor het buitenland aan een document te helpen was wel goed.

Echter dan moet niet Jan en Alleman, buitenlanders, drugs transporteurs, buitenlandse belasting ontduikers, zonder enige moeite zo'n papiertje kunnen verkrijgen en daar kennelijk grootschalig gebruik van hebben gemaakt.

Dat het nu spaak loopt is volledig te verwijten aan het Watersport verbond KNWV, die kennelijk geen enkele controle hebben gehouden op de ongebreidelde uitgifte hiervan.

Terwijl ze toch heel goed en eenvoudig konden vaststellen waar de papiertjes allemaal heengingen.

Het KNWV moet nu niet proberen de schuld van zich af te schuiven. Ze hebben volledig gefaald en de uitgifte moet daar niet langer worden ondergebracht.
Laatst bewerkt: 30 okt 2020 20:47 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 20:18 #1223071

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13799
credit kaartje van RDW, NL- vlaggetje, boot foto en BSN er op en klaar voor 3 tientjes een idee?
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 20:23 #1223074

brambo schreef :
het idee er achter wel om de Nederlandse watersporter voor
.........
en de uitgifte moet daar niet langer worden ondergebracht.

+1 Precies!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 22:34 #1223107

sy helios schreef :
credit kaartje van RDW, NL- vlaggetje, boot foto en BSN er op en klaar voor 3 tientjes een idee?

Nee word niet herkend
Zelf mijn boot wat een motorboot is maar geen snelle motorboot.
Toch met veel zeuren een rdw pas kunnen krijgen anders had ik de boot niet overgekocht .
De rdw pas is wel geldige maar verder nergens anders.

Wat achterlijk is omdat zelfs een jetski verplicht is om zo pas met nummer te dragen hier .
Maar ja dat geld niet verder dan hier en daar zit je gelijk met de problemen .
Dus ja mijn boot bezit nu een nummer en ja ik mag er mee varen omdat het een begrenzen snelle motor boot is .

Deze truc kan hier met een zeilboot met ingebouwde motor ook doen.
En ja als je motor vervangt moet je dat melden bij de rdw
De snelle motor boot pasje is gekoppeld aan de motor namelijk.
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Laatst bewerkt: 30 okt 2020 23:14 door account op verzoek verwijderd 1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 22:45 #1223109

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7687
Ik ben een belg, ( tegen wil en dank, maar dat terzijde.).
Vorig jaar voer ik nog met een Vlagenbrief maar dat is aangepast. Tegenwoordig moeten wij watersporters die onze boot niet commercieel gebruiken een registratiebrief aanvragen.
( Die vervalt elke 5 jaar, of je moet hem vernieuwen. )
Dus moest ik van Vlaggenbief veranderen naar Registratiebrief.
Zelfde geld, waardeloos uitziend A4 tje .

Voorwaarden : belgische nationaliteit bezitten of band met belgie kunnen aantonen.
Alles kon gelukkig via de post ( webformulier bedoel ik ).
En copies van de nodige documenten, zoals aankoopformulier. motorgegevens etc.
Kostprijs iets beneden de 100 euro.
( vermoedelijk kon alles zonder bezoek omdat de vorige eigenaar de boot ook ingeschreven had, en dat het dus louter een verandering van eignaar was toen ik mijn vlaggenbrief aanvroeg 10 jaar geleden.)

Deze registratie wordt door Fransen in Noord Frankrijk ook wel gebruikt om aan de belastingen te ontsnappen door onder Belgische vlag te gaan varen. Vraag me af hoe lang dit nog goed zal gaan.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 31 okt 2020 00:14 #1223115

Mijns inziens haalt men hier begrippen door elkaar: voor de registratie van een vaartuig kent men (in Belgie) de vlaggenbrief, overal erkend, en het ICP wat iets zegt over de bekwaamheid van een individu (van het besturen van een boot).
Heel duidelijk dat een ICP niet kan doorgaan voor een registratie- of eigendomsbewijs.
Case closed.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 31 okt 2020 02:35 #1223119

hetzeilen schreef :
Mijns inziens haalt men hier begrippen door elkaar: voor de registratie van een vaartuig kent men (in Belgie) de vlaggenbrief, overal erkend, en het ICP wat iets zegt over de bekwaamheid van een individu (van het besturen van een boot).
Heel duidelijk dat een ICP niet kan doorgaan voor een registratie- of eigendomsbewijs.
Case closed.

je haalt twee dingen door elkaar



ICC (Internationaal Certificaat van Competentie)
Heeft u uw vaarbewijs gehaald na 1 januari 2010, dan is uw huidige vaarbewijs automatisch internationaal geldig (ICC). Met Klein Vaarbewijs I heeft u het ICC for inland waters. Met Klein Vaarbewijs II heeft u het ICC for inland and coastal waters. (dit staat op uw pasje vermeld)

ICP (Internationaal Certificaat Pleziervaartuigen)
Douanebeambten in het buitenland willen weten of het schip waarmee u vaart uw eigendom is. Doordat in Nederland voor de meeste categorieën pleziervaartuigen geen registratieplicht bestaat, ontbreekt vaak een eigendomsverklaring. Het is daarom bij een bezoek aan het buitenland raadzaam een Internationaal Certificaat Pleziervaartuig (ICP) mee te nemen. Het ICP is een officieus eigendomsbewijs dat in de praktijk uitstekend voldoet. In vrijwel heel Europa wordt het document geaccepteerd als eigendomsbewijs van de boot. Dit geldt ook voor kano’s, roeiboten, zeilplanken en jetski’s. Het ICP bevat de gegevens van de eigenaar en een beschrijving van het schip in drie talen. Het ICP is aan te vragen bij de ANWB of bij het Watersportverbond. Een ICP is na afgifte 2 jaar geldig.
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 31 okt 2020 03:33 #1223121

WADnWIND schreef :
Verder hebben de klagers over zeebriefkosten wel boter op hun hoofd. Vaak vel rustig geld uitgeven voor leuke speeltjes aan boord, kleding en onderhoud. Maar even je eigendom officieel registreren ho maar....
Wat als je nu een kajuit zeilbootje hebt van enkele honderden euro's? Ga je dan ook €800+ uitgeven voor een registratie? Want dat is wat het kost bij het kadaster naar het schijnt. Lijkt me een beetje onwerkelijk. Je betaald immers ook geen €800 voor een auto registratie van een auto van een paar honderd euro.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 31 okt 2020 07:25 #1223123

  • Tony2920
  • Tony2920's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7687
hetzeilen schreef :
Mijns inziens haalt men hier begrippen door elkaar: voor de registratie van een vaartuig kent men (in Belgie) de vlaggenbrief, overal erkend, en het ICP wat iets zegt over de bekwaamheid van een individu (van het besturen van een boot).
Heel duidelijk dat een ICP niet kan doorgaan voor een registratie- of eigendomsbewijs.
Case closed.

Dat was zo tot voor kort.
Sedert, ik denk 2018 of 2019 is de vlaggenbrief voor pleziervaartuigen zonder commercieel gebruik, vervangen door een registratiebrief. ( zie ook mijn eerdere post. )
Die registratiebrief doet hetzelfde als de voorgaande vlaggenbrief.
En is alleen bedoelt voor schepen waarvan de eigenaar ofwel belg is, ofwel aantoonbare connecties met belgie heeft. ( Ik denk dat dit ingegeven is om de problemen die nu opduiken met de Nederlandse ICP tegen te gaan. )( En de belastingontduiking van franse onderdanen )
Is 5 jaar geldig en kan telkens verlengt worden.
I run a tight . . .
Shipwreck !
Laatst bewerkt: 31 okt 2020 07:27 door Tony2920.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 31 okt 2020 07:36 #1223124

Erikdejong schreef :
WADnWIND schreef :
Verder hebben de klagers over zeebriefkosten wel boter op hun hoofd. Vaak vel rustig geld uitgeven voor leuke speeltjes aan boord, kleding en onderhoud. Maar even je eigendom officieel registreren ho maar....
Wat als je nu een kajuit zeilbootje hebt van enkele honderden euro's? Ga je dan ook €800+ uitgeven voor een registratie? Want dat is wat het kost bij het kadaster naar het schijnt. Lijkt me een beetje onwerkelijk. Je betaald immers ook geen €800 voor een auto registratie van een auto van een paar honderd euro.

Zo is het. Maar goed, WADnWIND zegt ook “vaak”.
Helaas val ik onder die goedkope bootjes groep... balen, maarja, had Beneteau in de jaren zeventig maar niet van die zeewaardige bootjes moeten bouwen die ook nog eens makkelijk meer dan 50 jaar meegaan... ;) (en natuurlijk Leisure’s, Contessa’s etc.etc.)

Ga nu toch maar het Kadaster uitzoeken. Wel weer grappig, een 22 voets scheepje van 50 jaar oud met officiële zeebrief en brandmerk (hoop dat ze dat gaan geloven in het buitenland, anders alsnog een boete ;) )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 31 okt 2020 07:55 #1223127

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
Erikdejong schreef :
WADnWIND schreef :
Verder hebben de klagers over zeebriefkosten wel boter op hun hoofd. Vaak vel rustig geld uitgeven voor leuke speeltjes aan boord, kleding en onderhoud. Maar even je eigendom officieel registreren ho maar....
Wat als je nu een kajuit zeilbootje hebt van enkele honderden euro's? Ga je dan ook €800+ uitgeven voor een registratie? Want dat is wat het kost bij het kadaster naar het schijnt. Lijkt me een beetje onwerkelijk. Je betaald immers ook geen €800 voor een auto registratie van een auto van een paar honderd euro.
Wat als je nu een auto hebt van enkele honderden euro's die niet eerder in een EU- of EVA-lidstaat in een kentekenregister opgenomen is geweest?
Dan sta je bij de RDW aan de lat voor een individuele toelatingskeuring, inclusief laten inslaan van een VIN, voordat je een kenteken krijgt. Wel eens met de VRT-tarieven van de RDW te maken gehad? Met kenteken op straat (terwijl je in de tussentijd eerst ook nog even BPM hebt mogen aftikken) red je met geen mogelijkheid voor een lager bedrag dan brandmerken en registreren van dat hypothetische pleziervaartuigje.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 31 okt 2020 08:53 #1223142

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7570
Als het KNWV zorgvuldig met de uitgifte en controle was omgegaan, dan had dat zeker voor de watersport positief uitgewerkt en hadden andere landen er geen moeite mee gehad.

Nu zijn juist de Nederlandse pleziervaarders in genoemde landen de dupe en aan de ketting gelegd.

Het KNWV is er toch voor de belangen van de Nederlandse watersport !

Het tegenovergestelde hiervan is nu bereikt.

Daar betaal je dan ook nog jaarlijks via de vereniging contributie aan.

Waar is het bestuur van deze KNWV vereniging ?

Eerder was het al een financieele jamboel en moest er extra geld bij de leden worden opgehaald.

En nu weer deze affaire met maar weinig weerwoord van de geinterviewde KNWV bestuurder.
Laatst bewerkt: 31 okt 2020 08:54 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 31 okt 2020 16:09 #1223190

JotM schreef :
Wat als je nu een auto hebt van enkele honderden euro's die niet eerder in een EU- of EVA-lidstaat in een kentekenregister opgenomen is geweest?
Dan is dat een keuze die je maakt omdat je heel erg specifiek die auto wilt en die blijkbaar nergens anders kunt krijgen. Dan heeft het een waarde voor je waar je dus blijkbaar graag voor betalen wilt. Wil je daar niet voor betalen dan is er genoeg ander aanbod in auto's van een paar honderd euro.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 31 okt 2020 16:33 #1223193

  • Doejong
  • Doejong's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2299
Erikdejong schreef :
Wat als je nu een kajuit zeilbootje hebt van enkele honderden euro's? Ga je dan ook €800+ uitgeven voor een registratie? Want dat is wat het kost bij het kadaster naar het schijnt.
Ik vind het echt sneu voor de mensen die nu in de problemen komen, met goedkope boten of een buitenlandse ligplaats. Maar er is toch echt een reden dat er geen eenvoudige en goedkope registratie is: de panische angst voor een vaarbelasting in het NL zeilwereldje.

In de UK heb je de SSR (part III registration, alleen vlaggenbrief, £ 35 per 5 jaar) en part I (ook eigendomsbewijs, £ 153 per 5 jaar, overeenkomend met teboekstelling & zeebrief). Geen verplichte registratie. Geen vaarbelasting, voor zover ik weet. En de RYA die ook z'n best doet voor toerzeilers.

De NL toerzeilers kunnen eens beginnen met zich te verenigen en hun belangen verdedigen zonder neurotische angsten.
Jan
Hallberg-Rassy 312
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 31 okt 2020 16:33 #1223194

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
Erikdejong schreef :
JotM schreef :
Wat als je nu een auto hebt van enkele honderden euro's die niet eerder in een EU- of EVA-lidstaat in een kentekenregister opgenomen is geweest?
Dan is dat een keuze die je maakt omdat je heel erg specifiek die auto wilt en die blijkbaar nergens anders kunt krijgen. Dan heeft het een waarde voor je waar je dus blijkbaar graag voor betalen wilt. Wil je daar niet voor betalen dan is er genoeg ander aanbod in auto's van een paar honderd euro.
Moraal van het verhaal: zoek even door en koop een bootje die al teboekgesteld staat als je ermee de wijde wereld in wil gaan zeilen?
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 31 okt 2020 16:38 #1223195

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4713
Mi Dushi schreef :
In de UK heb je de SSR (part III registration, alleen vlaggenbrief, £ 35 per 5 jaar) en part I (ook eigendomsbewijs, £ 153 per 5 jaar, overeenkomend met teboekstelling & zeebrief). Geen verplichte registratie. Geen vaarbelasting, voor zover ik weet. En de RYA die ook z'n best doet voor toerzeilers.
SSR is alleen mogelijk als je tenminste 185 dagen per jaar in het VK woont.
Voor langere reizen / verre bestemmingen raadt ook RYA een "part I" registration aan. Daarvoor is een survey verplicht.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 31 okt 2020 16:43 #1223198

  • Doejong
  • Doejong's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2299
@JotM Prima geregeld, toch? Als je het doet voor je vertrekt, tenminste. £ 30.60 per jaar voor een part I registration: dat valt in het niet bij de overige uitgaven om op zee te kunnen varen.
Jan
Hallberg-Rassy 312
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.202 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl