Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Fraai verhaal over het ICP

Fraai verhaal over het ICP 29 okt 2020 19:37 #1222720

  • Erik12
  • Erik12's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 90


Gr.

Erik
Laatst bewerkt: 29 okt 2020 19:39 door Erik12.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 29 okt 2020 19:39 #1222721

  • PvO
  • PvO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5165
Erik12 schreef :
Gr.

Erik
Lekker kort ook.
Iedereen heeft dezelfde wind, maar niet dezelfde zeilen
Laatst bewerkt: 29 okt 2020 19:40 door PvO.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 29 okt 2020 19:40 #1222722

  • Erik12
  • Erik12's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 90
Jou antwoord ook.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 29 okt 2020 20:26 #1222739

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7806
Goed verhaal.

Maar... Dat t watersporten verbond hier niks van in de gaten heeft, kan bijna niet waar zijn.

Dit zou uit het bestand van aanvrwgers redelijk makkelijk uit te filteren moeten zijn. En dan in samenspraak met de polite en de fiod op te lossen.

Geeft alleen al aan dat t een vrij machteloze club is.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 29 okt 2020 20:59 #1222759

Joop,

Een juiste steling, die "machteloze club".

Hier in de omgeving tientallen jachten met een NL vlag, maar geen NL eigenaar.

Een NL registratie kost vrijwel niets. In Portugal en Spanje kost een scheepje honderden Euro´s per jaar.
Er is een soort APK, daarvoor moet de boot uit het water, men vindt altijd wel iets wat niet in orde is, anders doen de inspecteurs hun werk niet goed toch.

Hiermee wordt goed duidelijk de onbekwaamheid van NL overheid en ANWB/WATERSPORTVERBOND belicht.
Het zou niet moelijk moeten zijn dat een mailtje(!!!) van een inwoner hier, binnen een week een NL registratie mogelijk maakt.
Ik ken een geval van een lokale inwoner die een Brits schip koopt en binnen 14 dagen een NL registratie heeft!!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 29 okt 2020 21:01 #1222761

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27060
Als het nu nog niet duidelijk wordt bij een hoop mensen weet ik het niet.

Exit ICP binnenkort....
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 29 okt 2020 21:30 #1222769

hopelijk komt er een goed alternatief...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 29 okt 2020 21:39 #1222771

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16250
Een kennis van me overwintert nu in Portugal. Met 6 boten tegelijk hebben ze geprobeerd om de reiskosten van het kadaster gedeeld te krijgen maar het kadaster telt 2650,- voor iedere boot. Nu gaan ze alle zes onder Poolse vlag varen. Kosten 590,- per boot.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 29 okt 2020 21:55 #1222777

ja dat is een lastig verhaal. Er is geen realistische oplossing voor boten van Nederlanders in het buitenland.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 29 okt 2020 22:02 #1222778

  • hnrts
  • hnrts's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1013
AndreAzuree schreef :
ja dat is een lastig verhaal. Er is geen realistische oplossing voor boten van Nederlanders in het buitenland.

Het gaat de NL overheid zeker lukken om een alternatieve oplossing te vinden die - over de periode dat je een boot hebt - duurder is dan het kadaster.

Als ik de verhalen op dit forum lees, zouden booteigenaren in landen als Spanje en Portugal hun handen dichtknijpen wanneer ze voor bootbezit "slechts" de eenmalige kadasterkosten hoefden te betalen.
Laatst bewerkt: 29 okt 2020 22:05 door hnrts.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 29 okt 2020 22:19 #1222783

holtere schreef :
Een kennis van me overwintert nu in Portugal. Met 6 boten tegelijk hebben ze geprobeerd om de reiskosten van het kadaster gedeeld te krijgen maar het kadaster telt 2650,- voor iedere boot. Nu gaan ze alle zes onder Poolse vlag varen. Kosten 590,- per boot.

www.polish-yacht-registration....TD%20die%20u%20bezit.

Dit bedoel je?
Volgens was deze ook niet meer geldige bij anderen landen waar onder italy en frankrijk
Nee dat gaat dadelijk ook de prullenbak in .
De icp is gewoon uit elkaar aan het vallen
dyslectisch ( ben niet altijd duidelijk )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 29 okt 2020 22:51 #1222790

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
holtere schreef :
Een kennis van me overwintert nu in Portugal. Met 6 boten tegelijk hebben ze geprobeerd om de reiskosten van het kadaster gedeeld te krijgen maar het kadaster telt 2650,- voor iedere boot. Nu gaan ze alle zes onder Poolse vlag varen. Kosten 590,- per boot.

Humor. Switchen van een NL ICP naar een Pools ICP lijkt me van de regen in de drup.
"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 29 okt 2020 22:55 #1222791

  • mim
  • mim's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 264
Het ICP is al uit elkaar gevallen. Omdat nu blijkt dat de Nederlandse overheid indirect de drugshandel faciliteert met het ICP hoop ik dat het totaal lekke systeem van ICP snel wordt aangepast. De Nederlandse overheid slaat internationaal een modderfiguur en zal daar zo snel mogelijk van af willen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 29 okt 2020 22:56 #1222792

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1454
Ai, dat wordt straks (in mei) in één keer van Valencia naar Frankrijk varen. Als het ICP tegen die tijd daar nog geaccepteerd wordt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 29 okt 2020 23:09 #1222795

  • JotM
  • JotM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4709
mim schreef :
Het ICP is al uit elkaar gevallen. Omdat nu blijkt dat de Nederlandse overheid indirect de drugshandel faciliteert met het ICP hoop ik dat het totaal lekke systeem van ICP snel wordt aangepast. De Nederlandse overheid slaat internationaal een modderfiguur en zal daar zo snel mogelijk van af willen.
Was het je al eens opgevallen dat het ICP niet door de Nederlandse overheid wordt uitgegeven?
Je hoeft echt niet meer te verwachten dan dat het convenant wordt opgezegd denk ik. zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2018-36436.html
Of misschien wordt de strafbaarstelling van het voeren van de Nederlandse vlag zonder zeebrief wel weer opnieuw in de wet opgenomen.

"Gute Gedanken sind die, bei denen Dir, mein Leser, noch bessere einfallen" - Charles Tschopp
Laatst bewerkt: 29 okt 2020 23:10 door JotM.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 00:21 #1222805

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 17789
Ik vind het nogal een opgeblazen verhaal eigenlijk.

Dat het ICP geen eigendomsbewijs is, is volgens mij best wel bekend. Het wordt in sommige landen wel zo erkend, maar lang niet overal. De zeiler die zich 'minutieus voorbereid had', heeft hier een risico genomen en de gevolgen gezien.

Het ICP wordt 'officieel document' genoemd in de video. Is het niet, is het nooit geweest.
Dat smokkelaars de gemakkelijkste route zoeken (als in: minste pakkans, minste kosten) voor bv hun registraties en zo bij het ICP terecht komen is helemaal niet spannend (overigens voert de boot die in de Miami Vice-fragmenten voorkomt de Engelse vlag, maar dat geheel terzijde), dat doen ze overal en altijd.

Het enige alternatief is dat de overheid serieus werk gaat maken van de registratie van boten in NL. Dat lijkt maar niet van de grond te komen, hoe graag Den Haag dat ook zou willen en hoe logisch dat eigenlijk ook wel is.

Dus bij deze de vraag: als je je bootbezit zou moeten registreren bij de overheid, zou je dat dan accepteren in ruil voor een internationale erkenning van jouw eigendom? Laat de kosten even geen onderdeel maken van de discussie (zeg dat het hetzelfde kost als het ICP, een tientje per jaar dus) want het gaat om de vraag of we zo'n registratieplicht wel willen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 06:49 #1222826

  • Joop66
  • Joop66's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7806
Delphi32 schreef :
Ik vind het nogal een opgeblazen verhaal eigenlijk.

Dat het ICP geen eigendomsbewijs is, is volgens mij best wel bekend. Het wordt in sommige landen wel zo erkend, maar lang niet overal. De zeiler die zich 'minutieus voorbereid had', heeft hier een risico genomen en de gevolgen gezien.

Het ICP wordt 'officieel document' genoemd in de video. Is het niet, is het nooit geweest.
Dat smokkelaars de gemakkelijkste route zoeken (als in: minste pakkans, minste kosten) voor bv hun registraties en zo bij het ICP terecht komen is helemaal niet spannend (overigens voert de boot die in de Miami Vice-fragmenten voorkomt de Engelse vlag, maar dat geheel terzijde), dat doen ze overal en altijd.

Het enige alternatief is dat de overheid serieus werk gaat maken van de registratie van boten in NL. Dat lijkt maar niet van de grond te komen, hoe graag Den Haag dat ook zou willen en hoe logisch dat eigenlijk ook wel is.

Dus bij deze de vraag: als je je bootbezit zou moeten registreren bij de overheid, zou je dat dan accepteren in ruil voor een internationale erkenning van jouw eigendom? Laat de kosten even geen onderdeel maken van de discussie (zeg dat het hetzelfde kost als het ICP, een tientje per jaar dus) want het gaat om de vraag of we zo'n registratieplicht wel willen.

Nou ja, het stelt niet zoveel voor bezien vanuit de drugskartels. Op die manier is het volsterkt logisch.

Wat ik nogal zwakjes vind, is dat het watersport verbond blijkbaar geen enkele verantwoordelijkheid wenst te nemen voor de legitimiteit van het door hen uitgegeven document. Terwijl daar wel een soort van status aan ontleend kan worden. "O, dawissiknie" vind ik niet heel sterk, en bovendien niet overtuigend. Daarmee ben je gewoon geen serieuze partner.

Een meneer die honderden schepen op zijn adres ingeschreven heeft staan, laat zich denken. Schepen die onder een Ierse BV staan, laat zich denken. Dit papiertje is bedoeld voor de private zeiler. Dus voor een "natuurlijk persoon" met een echt woonadres in Nederland, en een soort van dubbele check daarop, liefst nog met de eis van de Nederlandse nationaliteit en je paspoortnummer. Dan ben je toch al een heel eind? Daarmee hoef je ook geen confrontatie aan met drugskartels, je kunt gewoow je ledenadministratie checken. Serieus: Geef mij die lijst in Excel, en ik heb binnen een dag 90% van dit soort ellende eruit.

Waarom ik me hier boos over maak: Dat we in NL dit soort laagdrempeligheid hebben, vind ik prettig. Maar dit gaat verloren door passiviteit van de uitvoerder.

De enige juiste reaktie nu: officiele registratie door de overheid, compleet met kosten en bureaucratie. En dan dus idd ook een officiele status. Jammer want dat was nergens voor nodig geweest.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 06:51 #1222828

mim schreef :
Omdat nu blijkt dat de Nederlandse overheid indirect de drugshandel faciliteert met het ICP.
Dat is idd niet handig, andermans drughandel faciliteren, zeker niet omdat NL de grootste narcostaat van Europa is. Zitten we onze eigen handel in de weg.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 07:31 #1222832

Joop66 schreef :
Delphi32 schreef :
Ik vind het nogal een opgeblazen verhaal eigenlijk.

Dat het ICP geen eigendomsbewijs is, is volgens mij best wel bekend. Het wordt in sommige landen wel zo erkend, maar lang niet overal. De zeiler die zich 'minutieus voorbereid had', heeft hier een risico genomen en de gevolgen gezien.

Het ICP wordt 'officieel document' genoemd in de video. Is het niet, is het nooit geweest.
Dat smokkelaars de gemakkelijkste route zoeken (als in: minste pakkans, minste kosten) voor bv hun registraties en zo bij het ICP terecht komen is helemaal niet spannend (overigens voert de boot die in de Miami Vice-fragmenten voorkomt de Engelse vlag, maar dat geheel terzijde), dat doen ze overal en altijd.

Het enige alternatief is dat de overheid serieus werk gaat maken van de registratie van boten in NL. Dat lijkt maar niet van de grond te komen, hoe graag Den Haag dat ook zou willen en hoe logisch dat eigenlijk ook wel is.

Dus bij deze de vraag: als je je bootbezit zou moeten registreren bij de overheid, zou je dat dan accepteren in ruil voor een internationale erkenning van jouw eigendom? Laat de kosten even geen onderdeel maken van de discussie (zeg dat het hetzelfde kost als het ICP, een tientje per jaar dus) want het gaat om de vraag of we zo'n registratieplicht wel willen.

Nou ja, het stelt niet zoveel voor bezien vanuit de drugskartels. Op die manier is het volsterkt logisch.

Wat ik nogal zwakjes vind, is dat het watersport verbond blijkbaar geen enkele verantwoordelijkheid wenst te nemen voor de legitimiteit van het door hen uitgegeven document. Terwijl daar wel een soort van status aan ontleend kan worden. "O, dawissiknie" vind ik niet heel sterk, en bovendien niet overtuigend. Daarmee ben je gewoon geen serieuze partner.

Een meneer die honderden schepen op zijn adres ingeschreven heeft staan, laat zich denken. Schepen die onder een Ierse BV staan, laat zich denken. Dit papiertje is bedoeld voor de private zeiler. Dus voor een "natuurlijk persoon" met een echt woonadres in Nederland, en een soort van dubbele check daarop, liefst nog met de eis van de Nederlandse nationaliteit en je paspoortnummer. Dan ben je toch al een heel eind? Daarmee hoef je ook geen confrontatie aan met drugskartels, je kunt gewoow je ledenadministratie checken. Serieus: Geef mij die lijst in Excel, en ik heb binnen een dag 90% van dit soort ellende eruit.

Waarom ik me hier boos over maak: Dat we in NL dit soort laagdrempeligheid hebben, vind ik prettig. Maar dit gaat verloren door passiviteit van de uitvoerder.

De enige juiste reaktie nu: officiele registratie door de overheid, compleet met kosten en bureaucratie. En dan dus idd ook een officiele status. Jammer want dat was nergens voor nodig geweest.

helemaal mee eens, de KNWV deed wel heel "gespeeld naïef" !
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 07:35 #1222834

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4657
Baasklusje schreef :
mim schreef :
Omdat nu blijkt dat de Nederlandse overheid indirect de drugshandel faciliteert met het ICP.
Dat is idd niet handig, andermans drughandel faciliteren, zeker niet omdat NL de grootste narcostaat van Europa is. Zitten we onze eigen handel in de weg.

:laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 08:28 #1222856

  • Sailabout
  • Sailabout's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1363
Ik wist wel dat de ICP niet de status heeft van een kadastrale registratie, maar dat het zo erg / eenvoudig was om oneigenlijk te gebruiken verbaasde mij wel. Beschamend, dat interview met Watersportverbond.

Een snelle oplossing zal er niet komen, de Nederlandse overheid kennende.

Ons schip is ooit wel kadastraal geregistreerd geweest, nummer staat erop. Zou ik dat opnieuw leven in kunnen blazen, of moet er toch weer iets ter plaatse aan / op de boot gebeuren?
V1122 Silmaril - www.sailabout.nl/Blog/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 08:30 #1222858

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27060
ICP: commercieel bedacht papiertje door crea watersportverbond werknemer.

Andere landen zijn eigenlijk zelf ook sukkels omdat ze klakkeloos een juridisch niet geldig papiertje accepteren.

Kortom wat niet verboden is mag. maar dan ook niet klagen als ze in buitenland wakker worden.

Verder hebben de klagers over zeebriefkosten wel boter op hun hoofd. Vaak vel rustig geld uitgeven voor leuke speeltjes aan boord, kleding en onderhoud. Maar even je eigendom officieel registreren ho maar....

Oke, blijft een hoop geld, maar niet duur voor je bezit.
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 08:32 #1222859

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27060
Sailabout schreef :
Ik wist wel dat de ICP niet de status heeft van een kadastrale registratie, maar dat het zo erg / eenvoudig was om oneigenlijk te gebruiken verbaasde mij wel. Beschamend, dat interview met Watersportverbond.

Een snelle oplossing zal er niet komen, de Nederlandse overheid kennende.

Er is al een oplossing! Dus geen noodzaak om te veranderen.
De buitenlanden worden nu vanzelf wel wakker en het ICP vervalt geheel automatisch tot vodje.

Opgelost.....
ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 09:09 #1222873

Baasklusje schreef :
mim schreef :
Omdat nu blijkt dat de Nederlandse overheid indirect de drugshandel faciliteert met het ICP.
Dat is idd niet handig, andermans drughandel faciliteren, zeker niet omdat NL de grootste narcostaat van Europa is. Zitten we onze eigen handel in de weg.

Niets nieuws, deden we in de VOC tijd al.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Fraai verhaal over het ICP 30 okt 2020 09:15 #1222877

  • nardus
  • nardus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6101
ach, storm in een glas water. ICP is bedoeld voor watersporters die met hun bootje naar het buitenland willen varen en daar zijn helaas wat gaten ingevallen. Wat ik ervan begrijp is dat ze al bezig zijn de regels aan te scherpen. Even afwachten waar ze mee komen. Portugal en Italie moeten immers ook instemmen, in dat laatste heb ik een hard hoofd..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.303 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl