Booty24 schreef :
Het is allemaal al aanwezig met het snelle motorboten register. Goedkoop en duidelijk en als daar net als in het autokentekenregister ook nog BTW betaald wordt bijgehouden dan hebben we eigendom en belastingstatus geregeld.
Ieder schip heeft al een brandmerk en daar dient alleen nog een kenteken van uitgifte ter uiterlijke herkenning aan te worden toegevoegd.
Old Sailors zijn tegen zo’n zogenaamde registratie, maar vergeten dat zij al jarenlang geregistreerd staan bij de verzekering, jachthaven, watersportvereniging, watersportverbond, Agentschap telecom met call sign, atis en mmsi, meetbrief met zeilnummer en dat dat meerdere malen gekoppeld is aan naam, huisadres en mobiele telefoon inclusief die van achterblijvers.
Wat doet een zeebrief. Die brengt een extra brandmerk aan, maar geen kenteken en houdt geen BTW status bij. Het doet iets dat in de botensector al voorbij is, maar alleen voor speedboten volledig geregeld is.
Het speedbotenregister is bestaand, doeltreffend, goedkoop. En zolang ze geen BTW status bijhouden moeten we nog even een BTW verklaring aan boord hebben. Officieel heb je geen BTW verklaring nodig aan een binnengrens, maar daar we aan een buitengrens wonen is dat wel handig (alternatief is bewijs van herkomst is lastiger).
Snelle motorbotenregister openstellen voor alle pleasure crafts: VÓÓR!
Accepteren voor nu, maar ook een mening over hoe het veel beter, veel makkelijker en veel goedkoper anders zou kunnen.
Zoals voor snelle motorboten en zoals voor auto’s. Daarmee rijden we allemaal gewoon de grens mee over, met gevulde benzinetank en alleen bij emigratie papierwerk. Zo makkelijk is het al geregeld.
Alleen het motorbotenregister openstellen.