Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 14 mei 2024 09:19 #1559624

AndreAzuree schreef :
Even nog een toevoeging: afgelopen najaar in Italië (Venetië, Triëste, en nog wat andere havens) heeft niemand naar ons ICP of vlaggenbrief gevraagd. Ondanks alle wilde verhalen. De havenautoriteiten waren vooral gastvrij en vriendelijk.

Zucht ,

Dit is echt weer de afdeling , rijbewijs ? Nee joh rij al 10 jaar zonder en niemand heeft er naar gevraagd , je kunt dus prima zonder rijbewijs te hebben de weg op .

Als ze WEL hadden gevraagd naar de papieren en je gaf het ICP , wat was dan de reactie etc , dat is relevante informatie .
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 14 mei 2024 09:22 #1559625

AndreAzuree schreef :
Even nog een toevoeging: afgelopen najaar in Italië (Venetië, Triëste, en nog wat andere havens) heeft niemand naar ons ICP of vlaggenbrief gevraagd. Ondanks alle wilde verhalen. De havenautoriteiten waren vooral gastvrij en vriendelijk.
En wat wil je hiermee zeggen? Dat je rustig met uitsluitend een ICP naar Italie kunt gaan? Of eigenlijk ook wel zonder ICP? Ze hebben toch nergens naar gevraagd. Dan mag de NL ambassade zeker zijn opwachting maken als er dan toevallig toch naar een zeebrief wordt gevraagd die er niet is (naar een ICP zullen ze niet vragen want die accepteren ze daar niet meer).
De meeste Nederlanders onderschatten het feit dat een ambtenaar in de meeste landen een autoriteit is. En die houden er niet van om in de maling te worden genomen door bijdehante Nederlanders die denken dat het ook wel anders (op hun manier) kan. En dit trekje van de Nederlanders kan in vrijwel geen enkel land op begrip rekenen. Sterker nog, het werkt vaak eerder tegen. Als ze toevallig 2 NL boten hebben gecontroleerd en die blijken geen zeebrief te hebben dan zullen ze ook bij de 3e boot met NL vlag aan boord stappen.
In de koopvaardij is dit een onderwerp waar regelmatig aandacht aan wordt gegeven omdat de gemiddelde NL houding leidt tot meer deficiencies en aanhoudingen dan ons land/ILT lief is.
Dus: zorg dat je documenten altijd in orde zijn. En zo niet, dan niet huilebalken als je ergens tegen (serieuze) problemen aanloopt.
Mvg Felix
Laatst bewerkt: 14 mei 2024 10:35 door SimondeDanser.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 14 mei 2024 09:23 #1559626

SimondeDanser schreef :
Wat mij hier in dit topic stoort is dat het ICP, wat is bedoeld voor Nederlands ingezetenen, toch ook weer gebruikt wordt door mensen die niet aan deze eis voldoen. En dit was nu juist voor met name een land als Italie reden om ICP's niet langer meer te accepteren. M.a.w. de uitgevende organisaties gaan wel heel erg coulant met dit soort aanvragen om en proberen er, naar mijn idee onterecht, alsnog een mouw aan te passen.
Waarom moeten enkelen altijd buiten de regels om proberen te werken? Als je jezelf als inwoner van NL hebt uitgeschreven dan heb je dat doelbewust gedaan. Dan is de consequentie dat je geen aanspraak meer hebt op regelingen die er voor NL ingezetenen zijn. En dat geldt niet alleen t.a.v. ICP. Accepteer die beperkingen dan ook.
Hoe meer mensen om deze basisprincipes heen blijven werken, hoe eerder het ICP volledig passé zal zijn.
Maar iedereen moet het verder zelf maar uitzoeken. Ik heb een zeebrief, dus het ICP mag van mij morgen worden afgeschaft.
Mvg Felix

Dit kwam ook bij mij op, en niemand hier op ZF legt deze relatie verder. Reden dat het ICP hier en daar niet meer gedoogd wordt is inderdaad juist het misbruik ervan. Of dit in deze situatie ook zo is, weet ik niet zeker, maar als het lastig is om het ICP te verkrijgen, dan is het waarschijnlijk niet de bedoeling dat je een Nederlands ICP aanvraagt. Vraag dan als je in het VK woont een ICP in het VK aan (of zeebrief), of in België of waar je dan woonachtig bent.
Wadloper schreef :
[...]

Tja. Ik, en velen andere ZF-ers zijn er geweest. Er wordt niet naar een ICP gevraagd in Engeland. Ook niet naar een vlaggenbrief, overigens.
Niet alles wordt altijd gevraagd. Je baseert je op ervaringen ipv wat je moet hebben om te bewijzen wie de eigenaar is. Als ik op straat loop wordt mij ook niet door iedere agent naar mijn ID gevraagd, toch wordt ik geacht om iets van een ID bij mij te hebben. Ook aan de Franse kust wordt niet altijd naar een zeebrief of eigendomsbewijs gevraagd, maar als ze vragen en je kunt het gevraagde niet produceren dan zitten er mogelijk consequenties aan verbonden.
Verder vraag ik me af waarom jij, elke keer als het tersprake komt, het ICP te vuur en te zwaard wil verdedigen. Doe je inmiddels ook iets bij het KNWV, ofzo?

Je kan jezelf naar mijn idee beter druk maken over het door de overheid verschaffen van een ander, wèl officieel eigendomsdocument, dat een beetje betaalbaar is. In België was dat geen probleem. Zou hier toch ook moeten kunnen, zou je zeggen.

Er wordt veel onvolledige of desinformatie verspreid, aangevuld met gekleurde en niet feitelijke meningen en emotie. Dat wordt ook bij andere onderwerpen hier op ZF gedaan bij kielconstructies, mastconstructies etc. Veel op emotie. Ik weet dat jij slechte ervaringen hebt gehad met het KNWV, of dat terecht is weet ik niet, maar als het op het KNWV aan komt ben jij erg gekleurd in je uitingen.

Er wordt steeds geschetst dat er iets mis is met het ICP. Er zijn 14 landen die ICP's erkennen en ook zelf uitgeven. Voor het doel waar het voor bedoeld is is het prima. Buiten Franse kust, Spanje, Italië en Portugal kun je momenteel in vrijwel heel Noord-, West-, Zuid- en delen van Oost-Europa met dit "vodje" terecht. Het wordt zelfs gedoogd in het Caribisch gebied hier en daar. Praktisch gezien is het een enorm vaargebied dat je hebt met het ICP met minimale kosten.

De meeste eigenaren kunnen zich de eenmalige kosten voor een registratie met zeebrief vrij gemakkelijk veroorloven voor die keer dat ze naar de Franse kust of verder naar Zuid-Europa willen. En zolang je de boot hebt blijft het ook nog eens geldig.

Maar mee eens dat het goedkoper en eenvoudiger zou moeten kunnen. Echter binnen Nederland is er geen registratieplicht dus vrijwel geen drijfveer om er één op te zetten voor alleen die paar % pleziervaartbootjes die aan een ICP niet voldoende hebben en naar het buitenland varen. Als wij nu zouden streven naar een registratieplicht voor pleziervaart dan is een stap naar wat België doet vrij klein en was dit er waarschijnlijk allang geweest.
Het ICP was en is geen vlees en geen vis en alleen universeel bruikbaar op het binnenwater van Europa.
.
Het ICP werkt perfect waarvoor het bedoeld is. Inderdaad voornamelijk bedoeld voor binnenwateren van Europa. Vergeet ook niet dat je (eventueel) internationaal vaarbewijs (ICC) onder de Resolutie 13 valt.. En dus alleen geldig is in landen die deze resolutie ondertekend hebben, of gedogen.
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Laatst bewerkt: 14 mei 2024 09:24 door Orange Sunset.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 14 mei 2024 09:45 #1559629

Orange Sunset schreef :
Buiten Franse kust, Spanje, Italië en Portugal kun je momenteel in vrijwel heel Noord-, West-, Zuid- en delen van Oost-Europa met dit "vodje" terecht.

Kleine correctie. In vrijwel alle landen rondom de Oostzee incl. Noorwegen wordt het ICP ook niet meer geaccepteerd.
Orange Sunset schreef :
De meeste eigenaren kunnen zich de eenmalige kosten voor een registratie met zeebrief vrij gemakkelijk veroorloven voor die keer dat ze naar de Franse kust of verder naar Zuid-Europa willen. En zolang je de boot hebt blijft het ook nog eens geldig.

Helemaal mee eens. Ze geven hetzelfde geld (of meer) wel uit aan peperdure apparatuur. Een AIS transponder kost ongeveer hetzelfde als een zeebrief. En die zijn niet aan te slepen. En maar klagen dat een zeebrief zo duur is wat dan een reden is om er maar niet aan te beginnen.

Mvg Felix
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 14 mei 2024 10:56 #1559645

  • Zeerover
  • Zeerover's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 428
Ik heb een Nederlandse zeilboot zonder papieren van 1975. Je moet een eigendomsbewijs hebben (een verkoopovereenkomst en een bewijs dat de boot niet is ingeschreven in het kadaster van Nederland. En dan kost het 40€ en dan heb je een Belgische registratie, vergeet het ICP
mobilit.belgium.be/nl/scheepva...vaartuig/registratie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 14 mei 2024 11:08 #1559648

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27718
Orange Sunset schreef :
Het ICP werkt perfect waarvoor het bedoeld is. Inderdaad voornamelijk bedoeld voor binnenwateren van Europa.

Mooi dat dit kwartje in ieder geval gevallen is.
Vergeet ook niet dat je (eventueel) internationaal vaarbewijs (ICC) onder de Resolutie 13 valt.. En dus alleen geldig is in landen die deze resolutie ondertekend hebben, of gedogen.

Ik heb een een ICC en wat dacht je wat? Dat is wel geldig in Frankrijk. En in alle andere landen die mijn interesse hebben.
In de landen die resolutie 13 niet ondertekend hebben, wordt waarschijnlijk helemaal niet naar een bewijs van competentie gevraagd. Ook niet ècht iets om je zorgen over te maken, dus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 14 mei 2024 11:21 #1559649

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27718
Orange Sunset schreef :
Er wordt veel onvolledige of desinformatie verspreid, aangevuld met gekleurde en niet feitelijke meningen en emotie. Dat wordt ook bij andere onderwerpen hier op ZF gedaan bij kielconstructies, mastconstructies etc. Veel op emotie. Ik weet dat jij slechte ervaringen hebt gehad met het KNWV, of dat terecht is weet ik niet, maar als het op het KNWV aan komt ben jij erg gekleurd in je uitingen.

Ik begin een beetje genoeg te krijgen van jouw manier van discussiëren, eerlijk gezegd.

Alles wat ik schrijf over het KNWV of over kielconstructies is gebaseerd op ervaring, kennis en inzicht. Over dat kiel-verhaal van een paar weken terug was tamelijk brede consensus, ondersteund door mensen die ervaring hebben met constructies.
Het staat je vrij om dan de quasi-objectieve buitenstaander uit te gaan hangen, die maar blijft hameren op wat we allemaal niet weten, maar kennelijk blind is voor wat de foto's laten zien.
Het wordt alleen een beetje vervelend als die zogenaamd objectieve houding omslaat in verwijten over "desinformatie" en "emotie".

Als dat zo blijft, dan zijn wij verder uitgepraat. Lijkt me voor ons beiden het beste, eigenlijk.
Laatst bewerkt: 14 mei 2024 14:32 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 14 mei 2024 11:59 #1559661

  • Amelie
  • Amelie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1502
SimondeDanser schreef :
Wat mij hier in dit topic stoort is dat het ICP, wat is bedoeld voor Nederlands ingezetenen, toch ook weer gebruikt wordt door mensen die niet aan deze eis voldoen. En dit was nu juist voor met name een land als Italie reden om ICP's niet langer meer te accepteren. M.a.w. de uitgevende organisaties gaan wel heel erg coulant met dit soort aanvragen om en proberen er, naar mijn idee onterecht, alsnog een mouw aan te passen.
Waarom moeten enkelen altijd buiten de regels om proberen te werken? Als je jezelf als inwoner van NL hebt uitgeschreven dan heb je dat doelbewust gedaan. Dan is de consequentie dat je geen aanspraak meer hebt op regelingen die er voor NL ingezetenen zijn. En dat geldt niet alleen t.a.v. ICP. Accepteer die beperkingen dan ook.
Hoe meer mensen om deze basisprincipes heen blijven werken, hoe eerder het ICP volledig passé zal zijn.
Maar iedereen moet het verder zelf maar uitzoeken. Ik heb een zeebrief, dus het ICP mag van mij morgen worden afgeschaft.
Mvg Felix
Wat je schrijft klopt niet. Het ICP is bedoeld voor mensen met de Nederlandse nationaliteit. Als ik me heb uitgeschreven in Nederland behoud ik die nationaliteit (en de binding met Nederland want daar staat ons huis, dus ons postadres). Ik mag dus wel degelijk een ICP aanvragen.
Als ik in 2017 (toen we met ons schip uit Nederland naar de Med vertrokken) had kunnen voorzien dat het ICP problemen zou geven had ik natuurlijk een zeebrief geregeld. Eenmaal in Spanje werd dat regelen van een zeebrief een probleem: lange wachttijden en hoge extra kosten. En omdat we over ongeveer twee jaar ons schip in Frankrijk willen verkopen is een zeebrief nu een behoorlijke investering.
Laatst bewerkt: 14 mei 2024 12:00 door Amelie.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 14 mei 2024 13:41 #1559688

Amelie schreef :
Wat je schrijft klopt niet. Het ICP is bedoeld voor mensen met de Nederlandse nationaliteit. Als ik me heb uitgeschreven in Nederland behoud ik die nationaliteit (en de binding met Nederland want daar staat ons huis, dus ons postadres). Ik mag dus wel degelijk een ICP aanvragen.

Iedereen mag natuurlijk een ICP aanvragen. Alleen of je het dan krijgt is de vraag.
Je belicht hier alleen het gedeelte wat je uitkomt in dit verhaal. Je vergeet erbij te vertellen dat als je wel Nederlander bent maar niet bent ingeschreven in NL je ook een
Vertegenwoordigersverklaring ingevuld door de vaartuig eigenaar en de Nederlandse vertegenwoordiger woonachtig in Nederland zal moeten aanleveren alsmede een kopie van een geldig Nederlands identiteitsbewijs van de Nederlandse vertegenwoordiger woonachtig in Nederland. Dus je hoeft inderdaad zelf niet in NL te wonen, maar dan toch wel degene die je in NL rechtsgeldig kan vertegenwoordigen. Dus linksom of rechtsom zal je zelf of een vertegenwoordiger in NL gevestigd moeten zijn.
En deze vertegenwoordiger zal door de NL overheid gezien worden als vertegenwoordiger van het desbetreffende jacht.
Jullie hebben dus nog een huis in NL en daardoor zijn jullie waarschijnlijk tussen de regels door geglipt. Ik denk niet dat het Watersportverbond een aanvraag kan verifieren aan de hand van het bevolkingsregister.
Maar ik geloof deze discussie verder wel. Zoals eerder gezegd heb ik een zeebrief. Dus voor mij zal het allemaal wel loslopen. Alleen blijf ik me wel ergeren aan het oneigenlijke gebruik van dit soort regelingen. En je mag het met me oneens zijn, maar dat is mijn mening.
Mvg Felix
Laatst bewerkt: 14 mei 2024 13:42 door SimondeDanser.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 14 mei 2024 21:32 #1559831

Jeroen-Pion schreef :
AndreAzuree schreef :
Even nog een toevoeging: afgelopen najaar in Italië (Venetië, Triëste, en nog wat andere havens) heeft niemand naar ons ICP of vlaggenbrief gevraagd. Ondanks alle wilde verhalen. De havenautoriteiten waren vooral gastvrij en vriendelijk.

Zucht ,

Als ze WEL hadden gevraagd naar de papieren en je gaf het ICP , wat was dan de reactie etc , dat is relevante informatie .

zucht...geen idee. Die situatie deed zich immers niet voor. Had je zelf ook wel kunnen bedenken ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 14 mei 2024 21:36 #1559832

@Simon:
En wat wil je hiermee zeggen? Dat je rustig met uitsluitend een ICP naar Italie kunt gaan?

Nee, dat wil ik niet zeggen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 26 dec 2024 01:59 #1603618

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5263
Weliswaar 4 jaar oud, maar helder uitgelegd.
René
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 26 dec 2024 10:16 #1603645

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 2296
Interessant
happy sailing
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 26 dec 2024 10:43 #1603651

En Kock, wat heb jij voor papieren bij je boot?
Duitsland accepteert wel ICP, Frankrijk niet.
En hoe zit dat met de binnenwateren van Frankrijk?
Helpt het bewijs snelle motorboot? Ook een registratie en al eerder voorbij gekomen.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 26 dec 2024 10:48 #1603656

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5263
helmsman 38 schreef :
En Kock, wat heb jij voor papieren bij je boot?
Duitsland accepteert wel ICP, Frankrijk niet.
En hoe zit dat met de binnenwateren van Frankrijk?
Helpt het bewijs snelle motorboot? Ook een registratie en al eerder voorbij gekomen.

Die laatste vraag kan ik niet beantwoorden.
Wij hebben ICP aangevraagd om in DTSL een beetje "gedekt" te zijn en inmiddels is ook het kadaster in gang gezet en deels betaald. Die vliegen straks in naar Griekenland is het idee. We willen beslist een kadaster registratie vanwege problemen in Italie. Spijt dat we dat niet in NL hebben gedaan.
(In een ander draadje schreven we al over onze goede ervaring met kadaster.)

René
Laatst bewerkt: 26 dec 2024 10:49 door Kock1964.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 26 dec 2024 10:58 #1603661

Zit ook aan het kadaster te denken, dan ben je van alles af.
Spanje en Portugal accepteren ook geen ICP volgens mij.
En die kant wil ik nog wel eens op.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 26 dec 2024 11:17 #1603666

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 2165
helmsman 38 schreef :
Zit ook aan het kadaster te denken, dan ben je van alles af.
Mijn schip was, als voormalig vrachtvaarder, al geregistreerd vanaf begin vorige eeuw (in 1927 werd registratie voor dit soort schepen verplicht) en nu dus bijna 100 jaar geleden. Bij aankoop werd de registratiewijziging op mijn naam door de notaris verzorgd waarvoor door hem geen extra kosten werden berekend. Mij lijkt zo'n registratie, ook al zou dat voor boten die puur voor "plezier"vaart zijn gebouwd, wel een meerwaarde hebben en een gerust gevoel geven en wat is de prijs daarvoor nou, vergeleken met de waarde van dergelijke vaartuigen?
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 26 dec 2024 11:23 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 26 dec 2024 16:44 #1603707

  • Serus
  • Serus's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 408
Gerard schreef :
[quote="en wat is de prijs daarvoor nou, vergeleken met de waarde van dergelijke vaartuigen?
.

Nou dat kan best hoog zijn t.o.v. de aankoop-, dagwaarde.
Stel je koopt een Etap 22 voor € 3000,=. Daar kan je makkelijk mee naar Frankrijk of mijn eigen bootje een Raider35 uit 1969 dagwaarde € 15.000= zou Frankrijk ook haalbaar moeten zijn :unsure: . Dan is registratie in het kadaster best prijzig.
Laatst bewerkt: 26 dec 2024 16:44 door Serus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 26 dec 2024 18:47 #1603722

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 2165
Serus schreef :
Gerard schreef :
en wat is de prijs daarvoor nou, vergeleken met de waarde van dergelijke vaartuigen?
.

Nou dat kan best hoog zijn t.o.v. de aankoop-, dagwaarde.
Stel je koopt een Etap 22 voor € 3000,=. Daar kan je makkelijk mee naar Frankrijk of mijn eigen bootje een Raider35 uit 1969 dagwaarde € 15.000= zou Frankrijk ook haalbaar moeten zijn :unsure: . Dan is registratie in het kadaster best prijzig.
550 euro las ik net. Dat is nog geen 4% van de waarde van jouw boot dus, en dat is voor onbepaalde tijd. Wanneer ik lees, dat men in de Med 100 euro per dag voor een vaartuig van 10 meter vraagt in een jachthaven, moet dat bedrag niet echt een probleem zijn, toch? Wil je een (niet verplichte) zeebrief, dan komt daar nog wel 610 euro bij, waarbij ik het zakkenvullerij vind, dat de zeebrief vervalt bij verkoop. Immers, aan het vaartuig is niets veranderd en een zeebrief is geen eigendomsbewijs.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 26 dec 2024 18:48 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 26 dec 2024 19:21 #1603724

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5263
Gerard, ik denk dat je een beetje in de war bent.

A. Serus vindt het bedrag hoog, versus de aankoopwaarde;
B. Dat men in Turkije een bedrag van 100,- euro vraagt, wil nog niet zeggen dat we dit betalen, ik heb niet de indruk dat Serus daar met z'n boot ligt.

Dus of 1000,- euro nu wel of niet veel geld is, voor jou is het mogelijk peanuts, maar voor mij en velen hier is 1000,- veel geld, ongeacht wat je boot kost of heeft gekost.
René
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 26 dec 2024 19:30 #1603725

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 13713
Gerard ligt in Dordt
en komt niet in TR of IT..
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 26 dec 2024 19:48 #1603726

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5263
sy helios schreef :
Gerard ligt in Dordt
en komt niet in TR of IT..

Maar wel ooit met een rugzak geweest, dat ben je toch niet vergeten Hans?
René
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 26 dec 2024 20:14 #1603727

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 13713
met vlaggen brief in de rugzak?
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 26 dec 2024 21:23 #1603741

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 2165
Kock1964 schreef :
Gerard, ik denk dat je een beetje in de war bent.
Ach, dat ligt er natuurlijk maar aan van welk gezichtspunt je dat bekijkt. ;)
Serus vindt het bedrag hoog, versus de aankoopwaarde;
Zijn goed recht.
B. Dat men in Turkije een bedrag van 100,- euro vraagt, wil nog niet zeggen dat we dit betalen,
Ik gaf het alleen maar aan ter referentie. Ik had ook m'n jaarlijkse liggeld (425 euo) of 100 lekkere biertjes kunnen noemen.
ik heb niet de indruk dat Serus daar met z'n boot ligt.
Zou kunnen, maar Kock1964 attendeerde op Italië en dat ligt in de Med. Overigens lijkt een ICP alleen daar een probleem te zijn en is tegenwoordig elk document makkelijk na te maken.
Dus of 1000,- euro nu wel of niet veel geld is, voor jou is het mogelijk peanuts, maar voor mij en velen hier is 1000,- veel geld, ongeacht wat je boot kost of heeft gekost.
Voor mij is 1000 euro ook geen peanuts, maar vertel eens hoeveel liggeld jij per jaar voor hoeveel meter betaalt en dan denk ik ook: "Nou, nou". Wat ik wilde aangeven is, dat dingen vaak nogal relatief zijn.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 26 dec 2024 21:35 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

ICP voor Nederlanders woonachtig in het buitenland 26 dec 2024 21:24 #1603742

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 2165
sy helios schreef :
Gerard ligt in Dordt
en komt niet in TR of IT..
Nou en? Wat wil je hier nou mee zeggen? Waar lig jij nu helemaal? Overigens ken ik Italië en Turkije goed, maar dan vele malen en maanden met de motor, toen de meeste mensen een dagje strand of A'dam al een heel avontuur vonden.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 26 dec 2024 21:48 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.187 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl