Ik krijg zojuist nog een opmerking van mijn advocaat over het btw gedeelte.
Ze verwijst naar art 8.2 over schadeherstelling:
8.2 Herstellen of niet herstellen
U heeft de keuze al dan niet tot herstel van de schade over te gaan. Bij herstellen zullen de reparatiekosten worden vastgesteld in overleg met een erkend reparatiebedrijf, uitgaande van een naar soort, kwaliteit en situatie gelijkwaardige toestand als voor de schadegebeurtenis.
Mocht na bovengenoemde schadevaststelling niet tot herstellen worden overgegaan, dan zal de vergoeding 70% van de vastgestelde kosten exclusief btw bedragen.
Als ik het dus zo lees, heeft de verzekeraar gelijk.
Dit is dus een grote valkuil voor een verzekerde: je wordt al gestraft met maar 70% van je schade bedrag als je zelf gaat repareren of laat repareren én je krijgt er nog een straf van 19% overheen!
Ik reageer nog even kort terug naar de advocaat. Zij geeft aan dat er met dit btw verhaal weinig te claimen valt, omdat dit algemeen zo geldt bij verzekeraars.
Ondertussen krijg ik inmiddels het zuur van de manier van werken van verzekeraars. Ik ga deze voorwaarden dan ook zeker aan de kaak stellen dmv een krantenartikel waarin de naam UNIGARANT en ANWB duidelijk naar voren zullen komen.
Allereerst benader ik de ANWB als tussenpersoon zijnde om hun de kans te geven zelf nog even bij Unigarant aan de bel te trekken.
En dan snel de ellende afsluiten en weer lekker genieten van het opknappen en zeilen