Pylk schrijft:Free Bird schrijft:Je spreekt niet over een afsluiter, zit die er niet op?
Ik ben opgevoed met het moto: Niet aan boord? Kranen dicht!
Idem. Mijn koelwaterkraan vergeet ik niet te openen, omdat ik een papiertje op mijn hoofdschakelaar heb geplakt (Kraan!!).
Inmiddels is het een automatisme geworden.
Nu weer terug naar het onderwerp: het verhaal van slangen in een zuur milieu is een raar verhaal. Je geeft aan je onderhoud goed voor elkaar te hebben. In je verzekeringspolis zou je terug moeten kunnen vinden tegen welke schade je gedekt bent.
Dan nog is het een kwestie van omgekeerde bewijslast. Zeker twee keer per jaar inspecteer ik alle kwestbare onderdelen, ook de slangen, op gebreken. Dat geeft helaas geen garantie op plotseling optredende defecten. Ik vermoed dat een (de) verzekering het ook zo zal benaderen, want betalen (jij) is goed maar betalen (zij) natuurlijk niet.
Voorbeeldje: mijn impeller miste ineens twee schoepjes. Ben dus nog vaker gaan controleren. Dit seizoen geen last. Diverse oorzaken aan te geven, maar deze spelen alle in het verleden, want de pomp is gechekt, de warmtewisselaar gespoeld enz.
Stel nu dat ik mijn motor in de soep draai omdat ik, terwijl de wind om m'n oren giert en ik de genua binnenhaal het motoralarm niet hoor. Wie valt er dan iets te verwijten?
groet,
Maarten