Meeste mensen sluiten 3 accu's zo aan:
Dat is niet best omdat de accu's dan scheef gebuikt worden. Minste weerstand is via de eerste accu en die zal zwaarder belast worden dan de anderen. Dan is het wel bezwaarlijk om accu 3 ver weg van de anderen in de bouwen. De weg naar accu 3 is veel langer dan accu 1 of 2.
Als je het nu zo aansluit is dat een stuk beter, dan kan accu 3 best wat verder af staan van de andere accu's:
Kost wat meer kabel maar wel beter verdeelde belasting. De weg van plus naar min is nu immers altijd even lang (en dus even veel weerstand), of je nu via accu 1, 2 of 3 gaat. Wel de plus en min kabels tussen de opeenvolgende accu's zelf zo gelijk mogelijk houden qua lengte en dikte!
Blijft dat de accu's wel dezelfde soort en graag nog eens van dezelfde capaciteit, productie datum en batch moeten zijn om goed parallel schakelbaar te kunnen zijn.