Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3

Onderwerp: Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 24 jan 2023 16:16 #1454214

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 22681
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: www.palingaak.nl/

ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Laatst bewerkt: 24 jan 2023 16:17 door Calidris.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 24 jan 2023 16:38 #1454221

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10624
Weet je zeker dat het ding volgens CE richtlijn schok proeven doorstaat. Je wilt er niet aan denken wat er gebeurt als er inwendig kortsluiting ontstaat. Verder wel leuk in je mickey mouse toy boot. Uiteraard neem je voor je marifoon en AIS wel een andere goedgekeurde en geteste accu. Dit is leuk voor je boegschroef of zo. Die je toch eigenlijk niet nodig hebt.
“Het is ontzettend cliché om te zeggen dat het persoonlijke politiek is, maar in een tijd waarin wetenschappers, grote bedrijven en overheden er steeds beter in worden om het menselijk brein te hacken, klinkt het onheilspellender dan ooit. ” Yuval Noah Harari
Laatst bewerkt: 24 jan 2023 16:40 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 24 jan 2023 16:43 #1454227

  • holtere
  • holtere's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13965
Er zijn anders genoeg mensen die een boegschroef wel nodig hebben. En hard nodig ook nog eens.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 24 jan 2023 16:48 #1454229

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 22681
3Noreen schreef :
Weet je zeker dat het ding volgens CE richtlijn schok proeven doorstaat. Je wilt er niet aan denken wat er gebeurt als er inwendig kortsluiting ontstaat. Verder wel leuk in je mickey mouse toy boot. Uiteraard neem je voor je marifoon en AIS wel een andere goedgekeurde en geteste accu. Dit is leuk voor je boegschroef of zo. Die je toch eigenlijk niet nodig hebt.

Ik weet niks, ik deel het alleen op het forum.
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: www.palingaak.nl/

ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 24 jan 2023 17:18 #1454239

3Noreen schreef :
Weet je zeker dat het ding volgens CE richtlijn schok proeven doorstaat. Je wilt er niet aan denken wat er gebeurt als er inwendig kortsluiting ontstaat. Verder wel leuk in je mickey mouse toy boot. Uiteraard neem je voor je marifoon en AIS wel een andere goedgekeurde en geteste accu. Dit is leuk voor je boegschroef of zo. Die je toch eigenlijk niet nodig hebt.

Waarom zou je dit niet voor je elektronica gebruiken? 12V is 12V toch? Niet gehinderd door enige kennis..... ;) Als ie tenminste niet in de hens vliegt...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 24 jan 2023 17:33 #1454242

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10624
AndreAzuree schreef :
3Noreen schreef :
Weet je zeker dat het ding volgens CE richtlijn schok proeven doorstaat. Je wilt er niet aan denken wat er gebeurt als er inwendig kortsluiting ontstaat. Verder wel leuk in je mickey mouse toy boot. Uiteraard neem je voor je marifoon en AIS wel een andere goedgekeurde en geteste accu. Dit is leuk voor je boegschroef of zo. Die je toch eigenlijk niet nodig hebt.

Waarom zou je dit niet voor je elektronica gebruiken? 12V is 12V toch? Niet gehinderd door enige kennis..... ;) Als ie tenminste niet in de hens vliegt...

Geen idee waarom niet. Maar dat weet ik ook niet als het een lampje wat ik op mijn zwemvest kan plakken betreft. ;) Of een ali-express antenne die ik aan de andere kant in mijn marifoon kan steken.
In het algemeen kan ik slecht begrijpen waarom op sommige gebieden er op de micromillemeter precies de veiligheidsaspecten meegenomen moeten worden maar op andere plekken, waar ik duidelijk ook wat gevaarlijke punten zie, het er helemaal niet toe doet.
Een AIS bij ali kopen is uit den boze. Maar zo'n accu kan natuurlijk wel. ;)
“Het is ontzettend cliché om te zeggen dat het persoonlijke politiek is, maar in een tijd waarin wetenschappers, grote bedrijven en overheden er steeds beter in worden om het menselijk brein te hacken, klinkt het onheilspellender dan ooit. ” Yuval Noah Harari
Laatst bewerkt: 24 jan 2023 17:36 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 24 jan 2023 17:41 #1454246

Zonder enige kennis je zo negatief uiten over een eerlijke Chinese ondernemer, zijn goede bedoelingen in twijfel trekkend. Jammer dat de mods hier niet op ingrijpen. Het is de toon die de muziek maakt!

Tenzij je probeert korting te scoren, dan snap ik ‘m wel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 24 jan 2023 17:42 #1454247

  • Calidris
  • Calidris's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 22681
Daar zit wat in. Ik heb geen kennis of er "betrouwbaarheids eisen" zijn voor LiFePo4 accu's.
Behalve dat het milieu-moreel technisch niet fraai is om bij alie te bestellen, waar ik ook schuldig aan ben.
Technisch gezien is het van onderzoekt alles en behoud het goede. In dat kader wilde ik het jullie niet onthouden.

Voor een elektrische BB motor is het b.v. wel prima, of voor de genoemde boegschroef.
Of je er "mission-critical"dingen mee wil doen is inderdaad de vraag, maar ja, we weten het niet, hé.
Actieve & handige vrijwilligers gezocht: www.palingaak.nl/

ZF informatie kanaal Telegram: t.me/zeilersforum
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 24 jan 2023 17:43 #1454249

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 24 jan 2023 18:07 #1454256

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10624
Calidris schreef :
maar ja, we weten het niet, hé.

Sommige dingen weten we wel. Bij Ali zijn kanttekeningen te plaatsen.
“Het is ontzettend cliché om te zeggen dat het persoonlijke politiek is, maar in een tijd waarin wetenschappers, grote bedrijven en overheden er steeds beter in worden om het menselijk brein te hacken, klinkt het onheilspellender dan ooit. ” Yuval Noah Harari
Laatst bewerkt: 24 jan 2023 18:07 door 3Noreen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 24 jan 2023 18:09 #1454257

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5486
Ook een merk wat veel op ali staat

Sunshine 36 schreef :
Crossfit
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 24 jan 2023 21:37 #1454323

  • FKZ
  • FKZ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1113
Beter 3x 100 amp kopen ipv 1x 300amp. De bms blujft hetzelfde overal zelfde max charge en discharge getallen. En voir een 300 amp accu zijn die niet in druk wekkend.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 25 jan 2023 09:58 #1454388

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5557
FKZ schreef :
Beter 3x 100 amp kopen ipv 1x 300amp. De bms blujft hetzelfde overal zelfde max charge en discharge getallen. En voor een 300 amp accu zijn die niet in druk wekkend.

Dan moet je wel een type kopen dat je parallel mag schakelen. Die zijn duurder en je installatie wordt er weer complexer door. Bovendien heb je bij 3 accu's 3x zoveel kans dat er een boutje lostrilt, of een slordig gemonteerd kabeltje doorschavielt.
Ik zie niet waarom dit geen goede accu zou zijn. Voor die prijs wordt zelf bouwen nauwelijks nog lonend, hoewel je bij zelfbouw wel zelf de specs kan bepalen.
En verder lees ik weer dingen over wel of geen elektronica over dit soort accu's laten lopen. Waarom niet? De spanning van om het even welke LiFePO4 accu is veel stabieler dan die van andere samenstellingen en de apparatuur aan boord moet altijd overweg kunnen met spanningen tussen pakweg 11 en 15 volt. Zo niet, dan is die apparatuur niet geschikt voor maritiem gebruik.
Het assembleren van een veilige LiFePO4-accu is echt niet zo moeilijk hoor. Je ziet bij reviews vaak dat het verschil tussen duur en goedkoop zit in de netheid van de assemblage. Bij goedkope accu's zijn ze dan vaak wat kwistiger met kit geweest. Who cares? Bijna altijd is de reviewer positief verrast door de prestaties van zo'n goedkope accu.
Roald

Wat niet goedgekeurd is, is wellicht nooit gekeurd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 25 jan 2023 11:21 #1454418

iz it coz it iz Chinese? ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 25 jan 2023 13:07 #1454456

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5557
AndreAzuree schreef :
iz it coz it iz Chinese? ;)

Dat neem ik wel aan. Een diepgeworteld wantrouwen tegen Chinese producten. En dan de voorkeur uitspreken voor iets van een gerenommeerd merk. Dat zijn waar ook in China laat produceren. :woohoo:
Roald

Wat niet goedgekeurd is, is wellicht nooit gekeurd.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 25 jan 2023 15:00 #1454487

haha, ja, daar heb je wel een punt denk ik.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 25 jan 2023 16:03 #1454514

Volgens mij is er een verschil tussen een Europees product dat een Europees bedrijf laat fabriceren in China vs. een Chinees product...

Op Ali vindt je alleen dat laatste, maar Volvo heeft bv ook productiefaciliteiten in China. Die zijn niet vergelijkbaar met Landwind oid.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 25 jan 2023 16:16 #1454517

  • 3Noreen
  • 3Noreen's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10624
Er is niets fundamenteel mis met een chinees product. Maar zoals bijna elk product kan er een fabricage fout aan zijn. Komt overal wel voor. Als je bij Ali gekocht hebt kun je dan zeer waarschijnlijk alleen maar uithuilen en opnieuw proberen. Koop je dichter bij huis iets dan is de kans groot dat je garantie gehonoreerd wordt.
“Het is ontzettend cliché om te zeggen dat het persoonlijke politiek is, maar in een tijd waarin wetenschappers, grote bedrijven en overheden er steeds beter in worden om het menselijk brein te hacken, klinkt het onheilspellender dan ooit. ” Yuval Noah Harari
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 25 jan 2023 19:04 #1454574

Nachtvlinder schreef :
Volgens mij is er een verschil tussen een Europees product dat een Europees bedrijf laat fabriceren in China vs. een Chinees product...

Op Ali vindt je alleen dat laatste, maar Volvo heeft bv ook productiefaciliteiten in China. Die zijn niet vergelijkbaar met Landwind oid.


Wat is het verschil precies in de praktijk?

Ik denk trouwens wel dat een Volvo prima vergelijkbaar is met een wat serieuzere Chinese auto, zoals een MG of BYD.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 25 jan 2023 20:06 #1454590

  • FKZ
  • FKZ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1113
Eclips schreef :
FKZ schreef :
Beter 3x 100 amp kopen ipv 1x 300amp. De bms blujft hetzelfde overal zelfde max charge en discharge getallen. En voor een 300 amp accu zijn die niet in druk wekkend.

Dan moet je wel een type kopen dat je parallel mag schakelen. Die zijn duurder en je installatie wordt er weer complexer door. Bovendien heb je bij 3 accu's 3x zoveel kans dat er een boutje lostrilt, of een slordig gemonteerd kabeltje doorschavielt.
Ik zie niet waarom dit geen goede accu zou zijn. Voor die prijs wordt zelf bouwen nauwelijks nog lonend, hoewel je bij zelfbouw wel zelf de specs kan bepalen.
En verder lees ik weer dingen over wel of geen elektronica over dit soort accu's laten lopen. Waarom niet? De spanning van om het even welke LiFePO4 accu is veel stabieler dan die van andere samenstellingen en de apparatuur aan boord moet altijd overweg kunnen met spanningen tussen pakweg 11 en 15 volt. Zo niet, dan is die apparatuur niet geschikt voor maritiem gebruik.
Het assembleren van een veilige LiFePO4-accu is echt niet zo moeilijk hoor. Je ziet bij reviews vaak dat het verschil tussen duur en goedkoop zit in de netheid van de assemblage. Bij goedkope accu's zijn ze dan vaak wat kwistiger met kit geweest. Who cares? Bijna altijd is de reviewer positief verrast door de prestaties van zo'n goedkope accu.

Het ging om de gelinkte lifepo accu. Zeker eens wil je 250 amp kunnen gebruiken b.v voor omvormer of ander groot gebruiker lier oid. Dan beter een accu kooen die dat direct kan leveren..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 25 jan 2023 21:15 #1454601

AndreAzuree schreef :
Nachtvlinder schreef :
Volgens mij is er een verschil tussen een Europees product dat een Europees bedrijf laat fabriceren in China vs. een Chinees product...

Op Ali vindt je alleen dat laatste, maar Volvo heeft bv ook productiefaciliteiten in China. Die zijn niet vergelijkbaar met Landwind oid.


Wat is het verschil precies in de praktijk?

Ik denk trouwens wel dat een Volvo prima vergelijkbaar is met een wat serieuzere Chinese auto, zoals een MG of BYD.

Het verschil tussen een Europees ontwerp onder Europese kwaliteitscontrole geassembleerd in China vs. een Chinees ontwerp gebouwd met Chinese kwaliteitscontrole? De Landwind kwam niet door onze minimale RDW eisen; voor electronica geldt zoiets voor EMC normen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 25 jan 2023 21:48 #1454610

a. Het verschil tussen een Europees ontwerp onder Europese kwaliteitscontrole geassembleerd in China vs

Zijn Europese ontwerpen beter? Kunnen de Chinezen geen fatsoenlijke kwaliteitscontroles doen?

b. De issues met Landwind zijn oud, en het is een echt budget merk. Daarom noemde ik ook die andere Chinese merken.

Misschien valt het nog niet zo op, maar China is heel rap de internationale automarkt aan het veroveren, met serieus goede auto's. Weet je nog dat we eerst de Japanse auto's niet zo serieus namen? En de toen de Koreaanse niet?

En dan zouden ze geen accu's kunnen bouwen? Ik zou niet weten waarom niet.
Laatst bewerkt: 25 jan 2023 21:49 door AndreAzuree.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 25 jan 2023 22:00 #1454613

  • Roozeblij
  • Roozeblij's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 20825
Het gevaar blijft het inleveren van kwaliteit omdat het goedkoop moet. Eventueel zo erg dat het gewoon niet werkt, of zelfs gevaarlijk wordt...
Prijs gaat voor betrouwbaarheid en duurzaamheid.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 25 jan 2023 22:10 #1454616

AndreAzuree schreef :
Zijn Europese ontwerpen beter? Kunnen de Chinezen geen fatsoenlijke kwaliteitscontroles doen?

-ik noemde het EMC gebeuren al
-ze kúnnen het vast wel, maar de helft van de bouten in mijn 3D printer zat los bijvoorbeeld

Zie ook hoe lastig het is gebleken in de inkoopakties een betrouwbare LiFePO4 leverancier te vinden die daadwerkelijk levert wat ie belooft. Da’s ook een Ali dingetje natuurlijk, maar daar zijn we in de praktijk wel toe veroordeeld…

Durf jij een Chinese AIS transponder te gebruiken?

Ik denk dat wat roozeboos zegt klopt…
Laatst bewerkt: 25 jan 2023 22:15 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Of het wat is? LiFePo4 12V 400AH 25 jan 2023 22:47 #1454619

Wat zou de reden zijn om geen Chinese transponder te gebruiken?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
  • Pagina:
  • 1
  • 2
  • 3
Tijd voor maken pagina: 0.392 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl