Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VOLVO OCEAN RACE

VOLVO OCEAN RACE 13 dec 2014 08:08 #579413

om 3 uur in slaap gevallen, maar pak toch nog net ff de finish mee
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 dec 2014 08:27 #579419

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Yes die is binnen
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 dec 2014 08:29 #579420

  • mick
  • mick's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2526
Ja net gezien. Blij die mannen! En terecht natuurlijk.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 dec 2014 08:47 #579422

  • JazzyO
  • JazzyO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1170
Gaaf, drie boten op 4 punten. Machtig mooie race tot nu toe.

Onno
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 dec 2014 09:12 #579427

  • canuma
  • canuma's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 434
JazzyO schreef :
Gaaf, drie boten op 4 punten. Machtig mooie race tot nu toe.

Onno

En dat betekent dat de in port races ook ook op het scherpst gevaren moeten worden. Geweldig!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 dec 2014 09:15 #579428

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
Lijkt wel of ADOR bijna vergat de laatste boei te ronden. Ze gaan weer een stukje terug.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 dec 2014 09:28 #579430

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2565
top team brunel, goed voor nederlandse zeilsport!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 dec 2014 10:44 #579445

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Hebben jullie gezien hoe goed de Brunel crew eruit ziet? Bouwe heeft ze zichzelf allemaal laten scheren voor aankomst. Dàt is een goede schipper!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 13 dec 2014 11:35 #579459

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5797
Sunday schreef :
Hebben jullie gezien hoe goed de Brunel crew eruit ziet? Bouwe heeft ze zichzelf allemaal laten scheren voor aankomst. Dàt is een goede schipper!

SST dat is het geheim mijn vrouw zegt dat ze daarom harder gaan!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 14 dec 2014 20:30 #579746

Op de VOR pagina over ons Hollandje ivm de 'pitstop' in Den Haag:

"And The Hague is in Holland, right?
Oh dear. I see that you haven’t learned your lesson after the unpleasant incident with the New Zealanders. I think you’ll find that the country is called the Netherlands these days. The Hague is in a west-coast region of the Netherlands that’s called Holland, but while Holland is often used to refer to the whole country, this use does upset some people from other parts of the Netherlands. I hope that’s perfectly clear now."

Ja joh, in Groningen knopen ze je op als je Holland zegt :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 14 dec 2014 22:03 #579785

Nu live de finish van de dames en een terugblik op leg2
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Re: VOLVO OCEAN RACE 19 dec 2014 07:06 #580957

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
Afgelopen week zijn tal van interviews met Wouter Verbraak de ether en het internet ingegaan.
Sportjournaal:
www.npo.nl/nos-sportjournaal/18-12-2014/POW_00917873
Nieuwsuur:
www.npo.nl/nieuwsuur/18-12-2014/VPWON_1220891

Op de VOR-site staat trouwens dat ze naarstig op zoek zijn naar mogelijkheden om terug te keren in de race
www.volvooceanrace.com/en/news/8175_The-big-plan.html
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Re: VOLVO OCEAN RACE 22 dec 2014 14:23 #581597

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8558
Kansen op terugkeer lijken een stuk groter:

www.volvooceanrace.com/en/news...8_Off-the-rocks.html
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 dec 2014 14:28 #581601

Je bedoelt terugkeer als in dat Nemo zij anememony weer terug kan vinden?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 dec 2014 15:10 #581613

  • alegria
  • alegria's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2565
dit is bizar, hoop echt dat het lukt alleen daarom verdienen ze dan al een prijs. :cheer:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 dec 2014 16:41 #581639

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
De boot gaat eerst naar Maleisië, dan naar Europa en dan naar Sanya? Het is echter nog onzeker dat Wouter dan weer Navigator wordt.

www.nu.nl/sport/3959812/naviga...olvo-ocean-race.html
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 dec 2014 16:53 #581641

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
D.A.Houtman schreef :
De boot gaat eerst naar Maleisië, dan naar Europa en dan naar Sanya? Het is echter nog onzeker dat Wouter dan weer Navigator wordt.

www.nu.nl/sport/3959812/naviga...olvo-ocean-race.html
Iedereen verdient een 2e kans.
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 dec 2014 16:56 #581642

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5797
Aardige foto's van de berging, kiel eraf, mast er af weegt het minder.
Hoe zouden ze de carbonlichte mast eraf gehaald hebben?
Begrijp dat Svitzer de klus deed?
www.yacht.de/sport/volvo_ocean...093.html#imageSeries
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 dec 2014 17:00 #581645

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
D.A.Houtman schreef :
De boot gaat eerst naar Maleisië, dan naar Europa en dan naar Sanya? Het is echter nog onzeker dat Wouter dan weer Navigator wordt.

www.nu.nl/sport/3959812/naviga...olvo-ocean-race.html

Dat zou dom zijn: die gaat nooit meer dergelijke fouten maken. Hij zal tot op de draad getergd zijn om zijn reputatie hoog te houden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 22 dec 2014 23:49 #581706

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Waterblok schreef :
Aardige foto's van de berging, kiel eraf, mast er af weegt het minder.
Hoe zouden ze de carbonlichte mast eraf gehaald hebben?
Begrijp dat Svitzer de klus deed?
www.yacht.de/sport/volvo_ocean...093.html#imageSeries

2 opties, waarvan (zoals ik de foto's zie) 1 de meest logische is.

1. Boot krengen waardoor de kielvin vrij komt. Kiel eraf halen, boot "ontkrengen" en komt rechtop. Dan mast eraf met maststrijk installatie (mast is "deck stepped")

2. Boot krengen, kiel eraf, boot recht. Boot van rif afslepen en dan mast eraf tillen.

De tweede is door de foto's (waar je de boot zonder mast in ondiep water ziet liggen) onwaarschijnlijk...

Hopelijk volgt er nog meer foto/film materiaal over de berging!

Groeten.
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 30 dec 2014 04:16 #583200

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Een meer gedetaileerde uiteenzetting van de berging van team vestas:

http://gcaptain.com/salvors-detail-recovery-team-vestas-wind/

Staat ook duidelijk dat de kiel met een thermische lans is doorgesneden! Geen "zielig" snijbrandertje dus!

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 30 dec 2014 11:49 #583292

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5797
Mastrijk installatie? Carbon is licht maar de mast is bijna 20 meter boven dek?
Mogelijk konden ze krengen en dan de mast beneden laten en boot weer recht laten komen?
Ik zie de mast ook niet op de foto's? Mogelijk in delen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 31 dec 2014 15:11 #583584

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5487
En dat ze het dek op en nieuwe romp willen plakken. Een paar collega's en k hadden al zo'n idee na een snel rekensommetje....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo Ocean Race 31 dec 2014 15:43 #583597

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4305
Gisteren was de protest hearing van leg 2.

Brunel en Mapfre hadden een protest omdat ze een uur te laat waren met het aan boord brengen van een aantal zeilen, maar krijgen hiervoor geen punten aftrek.
www.volvooceanrace.com/static/...1-and-2-20141230.pdf

SCA had gevraagd om hun reserve J2 te mogen vervangen door een ander type reservezeil, omdat de specificaties van de J2 te laat waren veranderd door de organisatie. Dit is afgewezen.
www.volvooceanrace.com/static/...ision-3-20141230.pdf

Alvimedica heeft een redress gekregen voor het helpen van Vestas, ze krijgen nu de punten voor de 4e plaats; de punten van de andere teams zijn gelijk gebleven.
www.volvooceanrace.com/static/...ision-4-20141230.pdf
Laatst bewerkt: 31 dec 2014 15:45 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Volvo Ocean Race 31 dec 2014 16:12 #583605

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Dat protest van Mapfre en Brunel is wel een beetje muggenzifterij hoor!

Maar goed, er staat ook in de conclusie dat het "een honest mistake" was en dat er geen voordeel nog nadeel van ondervonden is.

Ben benieuwd naar de volgende de Leg! Ik verwacht weer veel spanning en kleine onderlinge verschillen! Het is denk ik ook geen leg waarin je veel mogelijkheden hebt om iets heel anders dan je tegenstanders te doen, dus zullen ze veel bij elkaar blijven....

Een matchrace naar Sanya?

Groeten.
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.426 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl