Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VOLVO OCEAN RACE

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 21:33 #579149

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1786
Sorry, verkeerde link... Hier de laatste www.volvooceanrace.com/static/...ment-10-20141113.pdf
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 21:37 #579150

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4305
Dit is het artikel waar het om gaat:
9.6 SEALING ARRANGEMENTS AND EQUIPMENT ONBOARD
9.6.1
From the time of a Boat being issued its VO65 Class Certificate for the Race until the expiry of
the protest time limit for the final Leg, Pro-Am race, In-Port race which ever is later:
[…]
(b) Items and equipment that may be removed for and re-loaded, changed or substituted between the Pro-Am race and 0800 on the Leg start day:
(i) Sails and battens
(ii) Portable electronics
(iii) Personal items and equipment
(iv) Food and drink
(v) Fuel, oil, and lubricants
(vi) Running rigging
(vii) Constant wear survival suits
(viii) Internal stackable equipment and their bags or containers
(ix) Radar, radar bracket and mast cable
(x) Active radar transponder and mast cable
(xi) Outriggers
(xii) The stacking posts
(xiii) Foul weather gear
(xiv) Food bags
(xv) Volvo Ocean 65 supplied equipment not required for the Pro-Am or In-Port races NOR 28.4

Ik vind het een beetje vreemd artikel voor een bezwaar, want er staat in met welke dingen je wel iets mag doen tijdens een bepaalde periode van de stopover. In 9.6.1(b) staat niet dat het buiten die periode aan boord moet zijn, dat staat o.a. in. 9.6.1(a)
Laatst bewerkt: 11 dec 2014 21:41 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 21:39 #579152

  • Limosa
  • Limosa's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 708
9.6.1 From the time of a Boat being issued its VO65 Class Certificate for the Race until the expiry of
the protest time limit for the final Leg, Pro-Am race, In-Port race which ever is later:
punt a eruit geknipt
(b) Items and equipment that may be removed for and re-loaded, changed or substituted
between the Pro-Am race and 0800 on the Leg start day:
(i) Sails and battens
(ii) Portable electronics
(iii) Personal items and equipment
(iv) Food and drink
(v) Fuel, oil, and lubricants
(vi) Running rigging
(vii) Constant wear survival suits
(viii) Internal stackable equipment and their bags or containers
(ix) Radar, radar bracket and mast cable
(x) Active radar transponder and mast cable
(xi) Outriggers
(xii) The stacking posts
(xiii) Foul weather gear
(xiv) Food bags
(xv) Volvo Ocean 65 supplied equipment not required for the Pro-Am or In-Port races
NOR 28.4
punt c eruit geknipt

Bron:
www.volvooceanrace.com/static/...-amdt-8-20141007.pdf

Ze hebben dus net als Mapfre zitten rommelen in dat rijtje.
Dit amendement is vastgesteld op 7 oktober, dus tussen de in-port-race en start in Allicante.

Edit: gedeeltelijke dubbel post; sorry :blush:
Laatst bewerkt: 11 dec 2014 21:41 door Limosa.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 21:51 #579155

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4305
canuma schreef :
Ik zie even niet wat het protest is. maar kunne ze gediskwalificeerd worden? En aangezien het rc het aanspant hebben ze al verloren?
Het protest wordt behandeld door de protest committee, en die kan een protest van de racing committee gewoon afwijzen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 22:13 #579161

straks nog maar 4 bootjes over, raar als ze regeltjes wel goed lezen en rifjes over het hoofd zien.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 22:18 #579162

Zowel Dongfeng als Ador zijn ingelopen op Brunel en gaan op dit moment ook sneller....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 22:25 #579163

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Zolang ze achter elkaar aanvaren, zal de volgorde niet veranderen ... harmonica-effect.
ADOR is wat dat betreft iets gevaarlijke nu, omdat ze iets oostelijker varen.
Bij Hormoez staat de wind later vannacht noord, dan betaalt de ADOR-tactiek ook niet uit.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 22:46 #579165

  • canuma
  • canuma's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 434
La Mavare schreef :
Zolang ze achter elkaar aanvaren, zal de volgorde niet veranderen ... harmonica-effect.
ADOR is wat dat betreft iets gevaarlijke nu, omdat ze iets oostelijker varen.
Bij Hormoez staat de wind later vannacht noord, dan betaalt de ADOR-tactiek ook niet uit.

Maar ADOR heeft wel die lokale jongen aan boord, en ze liggen nu nog een half uur achter. heel jammer dat de updates om de 3 of 4 uur komen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 dec 2014 06:53 #579174

  • ErikSnel
  • ErikSnel's Profielfoto
  • Offline
  • Admin
  • Berichten: 7154
Het is idd spannend. Het eerste wat ik doe als ik wakker wordt is kijken naar de stand!
ADOR is nu toch weer flink terug gevallen, terwijl Dongfeng spannend dichtblij zit, op 1 mijl.
Als het voor ons al spannend is, wat moet het voor die bemanningen wel niet zijn, weken achter elkaar.....
Team Zeilersforum.nl

“One impossible thing at a time” - Jean Juc Picard

Leukothea, Seahorse, 30m schoener, Defender 27. Friendship 28, Victoire 34 en nu Sigma 41 Star of Earendil
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 dec 2014 08:17 #579182

  • @jasper
  • @jasper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1022
Rol van ador uitgespeeld? Go brunel!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 dec 2014 10:25 #579218

De laatste paar tacks waren even spannend, omdat ze er twee meer maakten dan DF, maar Brunel komt er ongeschonden uit. De voorsprong is marginaal, maar ze zeilen weer de wind in, dus het harmonica-effect zal positief uitpakken voor de voorsprong. Welbeschouwd liggen ze nu 4 Nm vóór!

Overigens is de tracker van Volodiaja.com/tracking véél nauwkeuriger in het weergeven van de track.
Laatst bewerkt: 12 dec 2014 10:27 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 dec 2014 10:45 #579222

  • Gregor
  • Gregor's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4480
boarderbas schreef :
De laatste paar tacks waren even spannend, omdat ze er twee meer maakten dan DF, maar Brunel komt er ongeschonden uit. De voorsprong is marginaal, maar ze zeilen weer de wind in, dus het harmonica-effect zal positief uitpakken voor de voorsprong. Welbeschouwd liggen ze nu 4 Nm vóór!

Overigens is de tracker van Volodiaja.com/tracking véél nauwkeuriger in het weergeven van de track.
linkje??
Het kan altijd nog hagelen...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 dec 2014 11:28 #579230

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 dec 2014 11:54 #579234

excuus.... .net...

Klik onder op "Params", vink daar "weather" aan (niet de andere meuk) en linksboven weer naar "Map".

Waat je op de Volvo website wat hoekige lange rechte lijnen ziet, zie je in de tracker koerswijzigingen en complete tacks en gybes tussendoor...



Bijlage volvo.jpg niet gevonden




Bijlage Knipsel.jpg niet gevonden

Laatst bewerkt: 12 dec 2014 11:57 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 dec 2014 11:58 #579235

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1786
Foutieve Consumer key/secret in configuratie

Foutieve Consumer key/secret in configuratie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 dec 2014 12:29 #579246

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
Bouwe snijdt een stukje af. Wat doet die Fransman?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 dec 2014 12:54 #579248

  • Pjetrow
  • Pjetrow's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1872
Jemig wat spannend!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 dec 2014 13:00 #579249

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1786

Bijlage vor2.jpg niet gevonden

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 dec 2014 13:12 #579252

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
Volgens mij wordt het opblijven vannacht.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 dec 2014 13:20 #579253

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
op de App lijkt het alsof Brunel zo krap om het waypunt draaid als praktisch mogelijk. en daarna voor de wind naar Abu Dhabi, elk stuk doek omhoog maar om de wind te pakken.

Bart
Laatst bewerkt: 12 dec 2014 14:18 door BartWNL.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 dec 2014 13:46 #579259

Wind lijkt ook op te steken!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 dec 2014 13:53 #579261

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
BartWNL schreef :
op de App lijkt het alsof Brunel zo krap om het waypunt draaid als praktisch mogelijk. en daarna voor de wind naar Abu Dhabi, elk stuk doek omhoog maar om de wind te pakken.

Nart
Als hij maar wel uitkijkt voor ondiepten
Laatst bewerkt: 12 dec 2014 13:53 door Woody130.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 dec 2014 14:13 #579266

  • Pjetrow
  • Pjetrow's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1872
Prachtig hoe ze om die twee eilandjes heen gaat, Dongfeng eerst onderlangs dan boven, en Brunel omgekeerd. Dan zit je met samengeknepen billen hoor, tegen de tijd dat je het eilandje voorbij bent en je die andere boot gaat zoeken...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 dec 2014 14:15 #579268

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
Ik wil dit veel meer live volgen. Zit nu telkens 3 uur te wachten op het volgende positierapport.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 12 dec 2014 14:23 #579274

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
http://www.volvooceanrace.com/en/news/8146_Boats-are-coming.html

Blijft behelpen. Ze hebben wel een betere tracker (zie Twitter-plaatje), maar die zijn helaas niet voor ons beschikbaar.

instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.426 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl