Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VOLVO OCEAN RACE

VOLVO OCEAN RACE 08 dec 2014 16:56 #578299

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
Brunel loopt uit 9nm voor op DongFeng en 34 nm op Ador. Fingers crossed dat ze geen fouten maken. Er ligt bij de finish toch niet een of andere tafelberg?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 08 dec 2014 17:42 #578325

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
volgens mij zijn ze er nog lang niet. Nog een kleine 1000 mijl te gaan....

Maar dat, wanneer er geen "vestasjes" onder weg worden gemaakt, Brunel, dingiedongelfeng en Ador de eind top drie in dit evenement gaan bezetten lijkt me aardig duidelijk geworden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 08 dec 2014 17:43 #578326

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
Dagje niet online, en Brunel heeft een achterstand op Abu Dhabi omgezet in een lekkere voorsprong, en zelfs Dongfeng afgeschud. Nu nog even netjes doorzeilen door Hurmoz.

Ziet er momenteel goed uit.

maarja tot ze de finish over zijn kan er nog van alles gebeuren.

Bart
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 08 dec 2014 17:57 #578336

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Ik heb hun positie van 16:00 geplot en vanaf daar gerouteerd in W4D:
Bovenin plaatje staa en grafiek van de wind die ze hebben.
De wind wordt erg weinig vanaf woensdag rond 13:00. Dan zitten ze bij positie groene bootje.
Dan hebben ze enkele dagen bijna geen wind. Zondag om 0:00 komt er weer wat wind, finish maandag om 01:00.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 08 dec 2014 18:31 #578350

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Sunday schreef :
...
De wind wordt erg weinig vanaf woensdag rond 13:00. Dan zitten ze bij positie groene bootje.
...

Bij dat groene bootje wil je niet liggen. Lagerwal, tussen de heuvels en VSS ligt 5 -8 mijl.
Ze zullen er wel wat ruimer om heen gaan.
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 08 dec 2014 18:47 #578358

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
We gaan het zien he?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 08 dec 2014 19:35 #578374

De laatste dagen waren natuurlijk vooral een mentale uitdaging voor BR en DF. Zó dicht op elkaar, direct straf voor je missers, tergend langzaam beloning voor dat éne kleine dingetje dat je goed doet (en je mag hopen dat je weet wát).

Eerder schreef DF al dat ze het er zwaar mee hadden, dat de constante concentratie zijn tol op de crew begon te eisen.

Ik denk dat je dus tenminste voor een klien deel mag zeggen dat Bouwe zijn moreel beter in de grip heeft.

Dagen stuivertje wisselen laat je harder zeilen, maar langzaam uitlopen misschien nog wel harder!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 08 dec 2014 22:01 #578417

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
Vestas start misschien met een nieuwe boot al op 3 januari vanuit Abu Dhabi. Zie persbericht bij vor.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 dec 2014 00:15 #578442

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
D.A.Houtman schreef :
Vestas start misschien met een nieuwe boot al op 3 januari vanuit Abu Dhabi. Zie persbericht bij vor.

Dat is ten eerste niet eat ze zeggen, en ten tweede onmogelijk.

Ja, ze willen kijken of ze met een nieuwe boot nog aan kunnen haken voor het laatste stuk van de VOR. Het meest waarschijnlijke is echter dat dit pas vanaf Newport, USA zal zijn.

Zoals ik het via sailinganarchy begreep zijn ze bij Persico aan het kijken of ze alle mallen kunnen verzamelen en dan aan een nieuwe boot beginnen. Hun inside information zegt dat alle kerstverloven in zijn getrokken...

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 dec 2014 06:27 #578448

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
trotti schreef :
D.A.Houtman schreef :
Vestas start misschien met een nieuwe boot al op 3 januari vanuit Abu Dhabi. Zie persbericht bij vor.

Dat is ten eerste niet eat ze zeggen, en ten tweede onmogelijk.

Tja, ik zie het nu, bij herlezen ook niet meer staan, dat het misschien al leg 3 gaat worden. Misschien wilde ik dat zelf wel te graag.

Ondertussen bouwt Bouwe zijn voorsprong lekker uit. Nu al respectievelijk 14 en 41 nm voor op de concurrentie, tegen gisteren 9 en 34. Volgens mij ruiken ze bij Brunel de finish. Dat wordt een leuk klassement met 4 punten voor de eerste 3 boten.
Laatst bewerkt: 09 dec 2014 06:34 door Woody130.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 dec 2014 12:54 #578549

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
trotti schreef :
(...)

Zoals ik het via sailinganarchy begreep zijn ze bij Persico aan het kijken of ze alle mallen kunnen verzamelen en dan aan een nieuwe boot beginnen. Hun inside information zegt dat alle kerstverloven in zijn getrokken...

Groeten,
Johnnie

Ze zullen die mallen toch niet weg gedaan hebben? dat zou wel heel erg stom zijn.

voor een boot die bedoeld is voor twee wedstrijden, wat als er volgende keer 8 teams mee willen doen, dan moet je er toch ééntje bij kunnen maken. dat zou moeten kunnen in een eenheidsklasse.

Bart
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 dec 2014 13:09 #578555

Die mallen zijn zeker niet weg gedaan, maar een boot als dat bouwen, zelfs met alle reserve onderdelen die al klaar kliggen kost ongeveer 30.000 man uur, of zelfs nog wat meer. Hoe ga je dat doen in twee weken?

Daarnaast is zo'n boot niet iets wat je makkelijk even in een vliegtuig stopt om op de plaats van bestemming te krijgen, dus de logistiek om de boot in Abu Dabhi te krijgen kost al meer tijd dan ze hebben om die boot op tijd aan de volgende start te krijgen.

Het schijnt zo te zijn dat ze al begonnen zijn aan de bouw van de boot, maar reken er maar niet op dat Vestas terug op het water is in de komende twee offshore etappes.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 dec 2014 13:52 #578571

Hmmm.... tóch is het wel een béétje stoer hoor, gewoon tijdens de race nog even een nieuwe bak bouwen. Er ligt een kans om nog iets spraakmakends te doen!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 dec 2014 14:44 #578588

Moet te doen zijn, dat vervoeren.....

Bijlage 070511_Dreamlifter.jpg niet gevonden

Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 dec 2014 14:49 #578589

Dat is al wel vaker gedaan:

Maar dat houd wel in dat je de boot moet strippen van alles wat het (te)groot maakt en dat dit ook allemaal weer in elkaar gezet moet worden op lokatie.
De breedte van deze boot is overigens gelijk aan die van de VOR 65...
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 09 dec 2014 14:50 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 dec 2014 14:50 #578590

btw, ik hoor niets over dreiging van piraten. Dat is toch voornamelijk in die contreien?
of zitten ze ver genoeg uit de kust?
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 dec 2014 14:53 #578591

Er is al twee jaar geen schip meer gekaapt, de piraten hebben zich behoorlijk ver terug getrokken inmiddels. De risico's worden door de organisatie acceptabel geacht. Maar er zijn ng steeds verplichte waypoints uitgezet uit de kust van Somalie waar de vloot ten oosten van langs moet gaan om risico's te verkleinen.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 dec 2014 15:49 #578613

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
BartWNL schreef :
trotti schreef :
(...)

Zoals ik het via sailinganarchy begreep zijn ze bij Persico aan het kijken of ze alle mallen kunnen verzamelen en dan aan een nieuwe boot beginnen. Hun inside information zegt dat alle kerstverloven in zijn getrokken...

Groeten,
Johnnie

Ze zullen die mallen toch niet weg gedaan hebben? dat zou wel heel erg stom zijn.

voor een boot die bedoeld is voor twee wedstrijden, wat als er volgende keer 8 teams mee willen doen, dan moet je er toch ééntje bij kunnen maken. dat zou moeten kunnen in een eenheidsklasse.

Bart

Zeker zijn ze niet weg! Ze rekenen er zelfs op voor de volgende race nog een aantal 65's te bouwen... Het grote probleem is alleen dat de mallen verspreid liggen door heel europa. Het dek werd (dacht ik) bij Green Marine gemaakt, de rompen bij Persico (Italie) en de foild op diverse plekken.
Die mallen moeten nu dus allemaal naar 1 plek gebracht worden (ten eerste) en dan moeten ze nog "even" een boot erin maken...

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 dec 2014 15:52 #578614

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
@trotti / Johnnie

ah oke, dat verklaard, dat ze door heel Europa liggen had ik kunnen weten, ik heb op youtupe alle afleveringen wel gekeken over de bouw van de VOD 65.

maar zelfs als ze het wrak van de Vestas zouden willen herstellen, lijkt me dat je met zo'n gat in de boot (meer gat dan boot) de mal wel handig zou zijn.

Bart
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 dec 2014 16:50 #578640

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
Kan iemand aan Bouwe doorgeven dat er aan het begin van de Straat van Hormuz wat eilandjes liggen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 dec 2014 16:53 #578644

D.A.Houtman schreef :
Kan iemand aan Bouwe doorgeven dat er aan het begin van de Straat van Hormuz wat eilandjes liggen?

dat kan Wouter wel even doen. Wouter, waar is hij als je hem nodig hebt :lol:
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 dec 2014 17:52 #578668

3 januari 2016 de boot klaar?
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 dec 2014 18:19 #578678

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Volgens mijn W4D komen we nu rond 13:00 op zondag aan. De gribs geven iets meer wind in de golf van Oman, en ook het laatste stuk naar Abu Dhabi hebben ze nu redelijk wind.
Wat brunel met het huidige plaatje op kan breken is dat er rond 0:00 op zaterdag net àchter brunel (groene bootje) lekker wind komt waaien. Brunel is daar voorbij en krijgt het niet, maar de achtervolgers die een paar uur erachter liggen krijgen wel die wind.
We gaan het zien!
Laatst bewerkt: 09 dec 2014 18:20 door Sunday.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 09 dec 2014 19:52 #578703

  • JRomkes
  • JRomkes's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5487
BartWNL schreef :

maar zelfs als ze het wrak van de Vestas zouden willen herstellen, lijkt me dat je met zo'n gat in de boot (meer gat dan boot) de mal wel handig zou zijn.

Bart

er zijn al vaker nieuwe rompen onder oude dekken gezet, of een heel nieuw voor of achterschip. Maar dat is meer uit kostenoverweging dan snelheid denk ik. Daarnaast zou het wrak eerst geborgen en gestript moeten worden, gerepareerd en geprepareerd, etc. Een nieuwe bouwen is dan sneller. Zeker als alle bouwers nog aanwezig zijn, dat scheelt ook een hoop uitvinden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 dec 2014 08:16 #578763

trotti schreef :
Zeker zijn ze niet weg! Ze rekenen er zelfs op voor de volgende race nog een aantal 65's te bouwen... Het grote probleem is alleen dat de mallen verspreid liggen door heel europa. Het dek werd (dacht ik) bij Green Marine gemaakt, de rompen bij Persico (Italie) en de foild op diverse plekken.
Die mallen moeten nu dus allemaal naar 1 plek gebracht worden (ten eerste) en dan moeten ze nog "even" een boot erin maken...

Groeten,
Johnnie

Lijkt me toch slimmer om al die onderdelen parallel aan elkaar te produceren en ze dan op 1 plaats te assembleren tot een boot. Dat moet toch veel sneller gaan?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.416 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl