Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VOLVO OCEAN RACE

VOLVO OCEAN RACE 05 dec 2014 16:33 #577570

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9075
Sunday schreef :
De meisjes hebben vannacht twee keer gegijpt naar ZO, waardoor ze zomaar enkele tientallen mijlen zijn kwijtgeraakt. Begrijp dat net zo..

Overigens, voordat weer iemand mij aanhaalt met meisjes tussen quotes: de VOR organisatie zèlf spreek consequent van "girls". Dus uit respect voor de VOR organisatie handhaaf ik dat..

Dat zie ik niet op de tracker. Wat ik wel zie, is dat ze voor lagen op Alvimedica, toen naar het NW zijn gegaan en daar hebben ze het laten liggen. Nu varen ze weer achter Alvimedica aan.
De dames hebben de kunst van het vinden van windstiltes en squalls tot kunst verheven.

Misschien tijd voor een betere navigatrice. Zeilen kunnen ze!
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 05 dec 2014 17:05 #577579

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Hier een printje van de tracker met die gijpen van de meisjes.
De eerste ongeveer om 19:00 op 4 dec. De tweede om 01:00 op 4 dec.
De wind waait daar steeds west.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 05 dec 2014 19:28 #577600

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
d35 gebruiker schreef :
Wat ik vooral onvoorstelbaar vind is dat Alvimedica ondanks dat ze standby gestaan hebben bij Vestas toch SCA alweer voorbij zijn......
Kunnen deze jongens zo goed zeilen of heeft SCA gewoon pech? Of kunnen ze toch niet zo goed zeilen als de heren?

Grotendeels pech... Doordat Alvimedica 24 uur standby heeft gelegen, konden ze een beter (lees meer wind) systeem volgen naar boven! De "kalmte na de storm" heeft hun minder parten gespeeld

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 05 dec 2014 19:37 #577602

In dat kader is het natuurlijk extra interessant hoe de organisatie omgaat met compensatie voor het standby liggen.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 05 dec 2014 19:45 #577605

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1786
Erikdejong schreef :
In dat kader is het natuurlijk extra interessant hoe de organisatie omgaat met compensatie voor het standby liggen.

Staat al een artikel op de website.. Geen tijd, maar stand tijdens het stoppen..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 05 dec 2014 19:48 #577606

Maar het is wel vreemd dat men daar nu al een uitspraak over kan doen. Normaal gesproken doet een comitee dat niet totdat de laatste schepen gefinished zijn. Dat bedoel ik dat het in dit kader toch anders gezien zou moeten worden.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 05 dec 2014 19:59 #577608

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1786
Nog geen uitspraak, ook nog niets gemeld door team...


http://www.volvooceanrace.com/en/news/8119_A-fair-treatment.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:%2BVolvoOceanRaceNews%2B(Volvo%2BOcean%2BRace%2BNews)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 05 dec 2014 20:14 #577613

  • FAPH
  • FAPH's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 197
Er staat dus dat de compensatie op positie zal zijn, niet op tijd. Hoeveel plaatsen ze omhoog zullen gaan, dat wordt pas later bepaald.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 05 dec 2014 21:49 #577639

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Op de VOR app is weer een nieuw filmpje van de stranding. Het begint een seconde of dertig eerder nu. Je ziet ze trimmen en hoort ze praten over ondiepte van 40 m
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 05 dec 2014 22:23 #577647

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1786
Sunday schreef :
Op de VOR app is weer een nieuw filmpje van de stranding. Het begint een seconde of dertig eerder nu. Je ziet ze trimmen en hoort ze praten over ondiepte van 40 m

Snap alleen niet waarom sommige 'gesprekken' eruit hebben 'gehaald', als je vergelijkt met zeilersforum.nl/index.php/foru...piet?start=25#577361
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 06 dec 2014 00:46 #577663

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 5797
Fulltime story van de CEO? Niet erg volledig, hoop dat we toch gauw het echte verhaal te horen krijgen.

Dit filmpje begint eerder, eerst tuurt men allemaal bb alsof men iets hoorde of zag?
Laatst bewerkt: 06 dec 2014 00:47 door Waterblok.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 06 dec 2014 08:13 #577676

  • EelskeM
  • EelskeM's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 814
Sunday schreef :
Op de VOR app is weer een nieuw filmpje van de stranding. Het begint een seconde of dertig eerder nu. Je ziet ze trimmen en hoort ze praten over ondiepte van 40 m

het filmpje en dit plaatje
www.zeilersforum.nl/index.php/...piet?start=50#577483
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 06 dec 2014 08:53 #577688

EelskeM schreef :
Sunday schreef :
Op de VOR app is weer een nieuw filmpje van de stranding. Het begint een seconde of dertig eerder nu. Je ziet ze trimmen en hoort ze praten over ondiepte van 40 m

het filmpje en dit plaatje
www.zeilersforum.nl/index.php/...piet?start=50#577483

Nu wordt het interessant. Een fatale fout staat nooit opzichzelf, zie ook de eerdere bijdrage van Beauty. Het is een aaneenschakeling van fouten binnen het team. Wat dat betreft heeft Chris gelijk, ookal had hij ervoor kunnen kiezen het niet te zeggen. Binnen een team win of verlies je nooit alleen.

Ondertussen vaart Brunel nog steeds een knoopje langzamer dan ADOR. Net als de afgelopen dag .. En leg 1
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 06 dec 2014 09:50 #577702

vrouwen zijn 20 mijl ingelopen afgelopen stint!
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 06 dec 2014 18:02 #577804

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
roozeboos schreef :
vrouwen zijn 20 mijl ingelopen afgelopen stint!

Verheug je niet teveel... Dat komt dior de "tweede doldrums" die de voorhoede nu inzeilt. Die gaan dus minder hard door minder/geen wind, terwijl de achterhoede hier nog niet in gezeild is...

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 06 dec 2014 21:06 #577832

Team Brunel en "Dungfung" blijven zwaan-kleef-aan. Dat is geen toeval. Wie volgt wie? Wat is het plan? Hoe komen ze van elkaar af?

Ze weten natuurlijk dat ze sneller varen als ze elkaar opjutten. Zou dat de tactiek zijn? Grotere kans op top-twee?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 06 dec 2014 22:01 #577837

  • canuma
  • canuma's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 434
boarderbas schreef :
Team Brunel en "Dungfung" blijven zwaan-kleef-aan. Dat is geen toeval. Wie volgt wie? Wat is het plan? Hoe komen ze van elkaar af?

Ze weten natuurlijk dat ze sneller varen als ze elkaar opjutten. Zou dat de tactiek zijn? Grotere kans op top-twee?

geen toeval. Ze gijpen ook steeds vlak na elkaar. Er stond ergens dat een standaardtaktiek is om tussen je tegenstander en de finish te blijven. dan kun je nooit door de weersomstandigheden ingehaald worden. deze week leek even dat de uitslag van leg 1. Ook deze uitslag. Zou zijn. dan zijn de krachtsverschillen wel duidelijk
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 06 dec 2014 22:06 #577838

Dat laatste ga ik niet gelemaal in mee. Kan ook de tekening zijn van wie er goed lichtweer kan zeilen/navigeren. In een stormachtig legje kunnen er hele andere kunstjes belangrijk worden!

Overigens vind ik het laatste schrijfsel van SCA al eng dicht in de buurt komen van "we doen voor de lol mee" en dus een verexcusering van een dramatische performance...

Er waren toch momenten dat de dames als favoriet genoemd werden...
Laatst bewerkt: 06 dec 2014 22:08 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 07 dec 2014 10:28 #577878

Leuk wakker worden. Brunel laat zien dat ze harder kunnen vanren dan "dungfung". Staan 1e!

Maar oei, de wind zit in het westen... ik denk dat ADOR het feestje nog wel even gaat verpesten...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 07 dec 2014 10:33 #577879

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Mijn wind is iets meer dan 10knp O tot ONO.. Nog zeker enkele dagen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 07 dec 2014 10:40 #577882

  • canuma
  • canuma's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 434
boarderbas schreef :
Dat laatste ga ik niet gelemaal in mee. Kan ook de tekening zijn van wie er goed lichtweer kan zeilen/navigeren. In een stormachtig legje kunnen er hele andere kunstjes belangrijk worden!

Overigens vind ik het laatste schrijfsel van SCA al eng dicht in de buurt komen van "we doen voor de lol mee" en dus een verexcusering van een dramatische performance...

Er waren toch momenten dat de dames als favoriet genoemd werden...

je hebt gelijk. Dit zijn beide lange legs met wisselende omstandigheden. We krijgen ook korte waar je niet meer kunt compenseren. Als dit overigens de uitslag wordt zit wr direct een gat tussen boten met 4 punten en de rest met 11.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 07 dec 2014 11:31 #577902

  • JazzyO
  • JazzyO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1170
boarderbas schreef :
Overigens vind ik het laatste schrijfsel van SCA al eng dicht in de buurt komen van "we doen voor de lol mee" en dus een verexcusering van een dramatische performance...

Er waren toch momenten dat de dames als favoriet genoemd werden...

Aan het begin van de etappe, de woorden van Carolijn Brouwer.... Ik vond dat toen al een beetje grootspraak gebaseerd op hun eerdere prestaties.

“The biggest difference in this race is not about male or female. It’s about preparation. Some had months only. Some, like us, had one and a half year” – Carolijn Brouwer, Team SCA, at their press conference today in Cape Town.

Ik zou het fantastisch vinden als Team SCA vooraan zou varen, maar vooralsnog gewogen en te licht [sic] bevonden.


Onno
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 07 dec 2014 13:21 #577949

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Ik heb eens even zitten routeren voor hun laatste stuk. Ze houden deze lekkere ONO en NO wind tot woensdag in de golf van Oman. Dan hebben ze enkele dagen tot in de Straat van Hormuz hel erg Weening wind, gevolgd door za en zondag weer ietsje meer. Brunel komt zondag om 19:15 aan volgens mijn plan.
De beslissing gaat dus denk ik van woensdag tot vrijdagnacht vallen: wie daar het beste van kusteffect weet gebruik te maken kan winnen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 08 dec 2014 06:12 #578145

  • Zeewinde
  • Zeewinde's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6103
Bouwe ligt nog steeds aan kop.....en loopt zelfs iets uit.
Maar goed.....verschillen blijven minimaal.

Vinni
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 08 dec 2014 06:17 #578146

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Op kop en wb de wind ook gunstig gepositioneerd
Ziet er goed uit
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.608 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl