Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: VOLVO OCEAN RACE

VOLVO OCEAN RACE 10 dec 2014 09:16 #578780

  • Scarabee
  • Scarabee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1214
Maar ik neem aan dat ze op de huidige zeilen verder moeten toch? Ook dat grootzeil dat een aantal dagen heb lopen flapperen?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 dec 2014 11:48 #578812

Knap hoor. Brunel vaart niet slimmer, niet in beter weer, maar gewoon harder.

De laatste blog van SCA.... :dry: ....tja zo bekeken kunnen die schatteboutjes er ook niets aan doen hè. Het wás ook eigenlijk oneerlijk...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 dec 2014 13:32 #578841

  • JeroenFemke
  • JeroenFemke's Profielfoto
Concurrenten lopen weer in op Brunel. Brunel minder wind. Spannend!
Laatst bewerkt: 10 dec 2014 13:32 door JeroenFemke.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 dec 2014 13:47 #578850

Dat ze inlopen is geen verrassing, maar wat er vervolgens gebeurt wél. Als BRU een fout maakt, kunnen de anderen spieken.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 dec 2014 13:51 #578852

boarderbas schreef :
De laatste blog van SCA.... :dry: ....tja zo bekeken kunnen die schatteboutjes er ook niets aan doen hè. Het wás ook eigenlijk oneerlijk...
Het verhaal dat wel aangeeft dat ze dus wel degelijk hun best doen.
Ze kunnen wel mooi een paar dagen langer zeilen, dat is ook niet verkeerd.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 dec 2014 16:29 #578883

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Ja, dat zou veel sneller werken, maar dan moeten de werven wel plek (en personeel) hebben. Iig green marine zit inmiddels weer vol, dus daar kunnen ze niet terecht...

Bovendien bespaar je met alles op 1 locatie bouwen een hoop transport en logistieke kosten...

Groeten,
Johnnie
Laatst bewerkt: 10 dec 2014 16:30 door trotti.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 dec 2014 20:56 #578928

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
De wind valt weg en de spanning stijgt. BRU 3 knopen en DF 2 knopen, maar Ian 6.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 dec 2014 21:01 #578930

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Sunday schreef :
Volgens mijn W4D komen we nu rond 13:00 op zondag aan. De gribs geven iets meer wind in de golf van Oman, en ook het laatste stuk naar Abu Dhabi hebben ze nu redelijk wind.
Wat brunel met het huidige plaatje op kan breken is dat er rond 0:00 op zaterdag net àchter brunel (groene bootje) lekker wind komt waaien. Brunel is daar voorbij en krijgt het niet, maar de achtervolgers die een paar uur erachter liggen krijgen wel die wind.
We gaan het zien!
Ze varen op dit moment nog wonderbaarlijk strak op m'n voorspelling van gisteren. Komende etmaal is de periode met de minste wind. Als brunel daar niet al te broers doorheen komt kunnen ze eerste worden!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 dec 2014 21:09 #578931

Ieder voordeel heb zijn nadeel. Nu de 3 top boten dicht bij elkaar liggen kunnen de andere boten ook weinig verschil maken. Als je wat verder van achterop komt kan er een radicaal andere route sneller zijn. Het komt nu op details en ik heb even vertrouwen dat Brinel gewoon zijn zaak aan de gang heeft. Hard opf zacht varen. Als je harder vaart dan de rest win je.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 dec 2014 21:15 #578934

boarderbas schreef :
Ieder voordeel heb zijn nadeel. Nu de 3 top boten dicht bij elkaar liggen kunnen de andere boten ook weinig verschil maken. Als je wat verder van achterop komt kan er een radicaal andere route sneller zijn. Het komt nu op details en ik heb even vertrouwen dat Brinel gewoon zijn zaak aan de gang heeft. Hard opf zacht varen. Als je harder vaart dan de rest win je.

als je langzamer vaart dan de rest verlies je, hoezo tegeltjeswijsheid?
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 dec 2014 21:26 #578937

Dat geldt aleen als je in treintje vaart....

Brunel heeft het afgelopen etmaal laten zien dat het gewoon beter zijn boot op tempo heeft. Als ze dat volhouden en de rest alleen in hun zog kan varen winnen ze.

Ik verwacht dat ADOR een riskante move gaat doen en een radicaal andere route gaat kiezen. Ze hebben weinig te verliezen, maar DF zal gewoon zwaankleefaan moeten blijven varen en hopen dat ze garder kunnen zeilen. Tactisch is er weinig te halen.

-edit-

Ik realiseer me net dat ADOR idd al getackt is en dus een andere route gaat kiezen....
Laatst bewerkt: 10 dec 2014 21:30 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 10 dec 2014 21:31 #578938

Iemand nog een suggestie voor een goede AIS tracker die in de regio wel iets van beeld heeft.

MT staat een redelijk station offline
Laatst bewerkt: 10 dec 2014 21:50 door noggeentweerechterhanden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 19:17 #579109

  • Woody130
  • Woody130's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1430
Ik begin zenuwachtig te worden. Ador op 2 met 7 knopen snelheid. Brunel nog wel op 1, maar 1 knoop snelheid. Nu kwam net positierapport weer. Brunel gaat ineens weer 12 knopen en Ador 11 knopen. Wat een spanning.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 19:22 #579114

  • JazzyO
  • JazzyO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1170
D.A.Houtman schreef :
Wat een spanning.

Machtig.


Onno
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 19:53 #579126

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Idd echt super spannend
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 19:58 #579127

Tijd voor Brunel om alle overbodige apparatuur overboord te zetten :P
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 20:19 #579132

  • BartWNL
  • BartWNL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 820
DutchyMarkII schreef :
Tijd voor Brunel om alle overbodige apparatuur overboord te zetten :P

je kan natuurlijk 'perongeluk' je overbodige zeiltjes over de muur zetten, heeft dongfeng ook wel gedaan in een trainning. :whistle:

veel andere overbodige spullen zullen ze toch niet hebben? eten moet als 't goed is zo goed als op zijn
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 20:28 #579133

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1786
DutchyMarkII schreef :
Tijd voor Brunel om alle overbodige apparatuur overboord te zetten :P

Hebben ze toch al gedaan... Direct na de start is door de RC een protest tegen Brunel ingediend... Behandeling is na de finish...

/Robert
Laatst bewerkt: 11 dec 2014 20:32 door roberteb.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 20:40 #579136

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
roberteb schreef :
DutchyMarkII schreef :
Tijd voor Brunel om alle overbodige apparatuur overboord te zetten :P

Hebben ze toch al gedaan... Direct na de start is door de RC een protest tegen Brunel ingediend... Behandeling is na de finish...

/Robert

OK protest, waarvoor?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 20:50 #579139

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1786
duit schreef :
roberteb schreef :
DutchyMarkII schreef :
Tijd voor Brunel om alle overbodige apparatuur overboord te zetten :P

Hebben ze toch al gedaan... Direct na de start is door de RC een protest tegen Brunel ingediend... Behandeling is na de finish...

/Robert

OK protest, waarvoor?

www.volvooceanrace.com/static/...-and-2a-20141119.pdf
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 21:11 #579142

Maken die grammen (kilo's) dan werkelijk zoveel uit? Ik neem aan dat de bemanning van bijvoorbeeld Brunel ook wat zwaarder zijn dan de dames, daar wordt toch geen rekening mee gehouden lijkt me? (of wordt er dan net als bij paardenraces wat lood toegevoegd? ;) )
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 21:17 #579143

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1786
Regeltjes, regeltjes en nog eens regeltjes ;-)

Staat bijvoorbeeld ook in dat er een mogelijkheid om bij schade met een andere boot verder te varen

Happy reading: www.volvooceanrace.com/static/...inal_v1_-_211212.pdf
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 21:22 #579145

  • canuma
  • canuma's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 434
roberteb schreef :
duit schreef :
roberteb schreef :
DutchyMarkII schreef :
Tijd voor Brunel om alle overbodige apparatuur overboord te zetten :P

Hebben ze toch al gedaan... Direct na de start is door de RC een protest tegen Brunel ingediend... Behandeling is na de finish...

/Robert

OK protest, waarvoor?

www.volvooceanrace.com/static/...-and-2a-20141119.pdf

Ik zie even niet wat het protest is. maar kunne ze gediskwalificeerd worden? En aangezien het rc het aanspant hebben ze al verloren?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 21:28 #579147

  • roberteb
  • roberteb's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1786
In kort: ze worden 'beschuldigd' na de deadline (voor de start) met spullen te hebbenn 'gerommeld'

Misschien seal gebroken, spillen verplaatst, aan boord gebracht, verwijderd, etc... Geen idee

Wat de uitspraak kan zijn ook geen idee..

/Robert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

VOLVO OCEAN RACE 11 dec 2014 21:29 #579148

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
roberteb schreef :
duit schreef :
roberteb schreef :
DutchyMarkII schreef :
Tijd voor Brunel om alle overbodige apparatuur overboord te zetten :P

Hebben ze toch al gedaan... Direct na de start is door de RC een protest tegen Brunel ingediend... Behandeling is na de finish...

/Robert

OK protest, waarvoor?

www.volvooceanrace.com/static/...-and-2a-20141119.pdf

In het protest staat NOR 9.6.1(b), maar die staat dan weer niet in de final NOR... Ben benieuwd waar het om gaat! Mapfre heeft hetzelfde protest aan de broek...

Groeten,
Johnnie
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.636 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl