Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 24 uurs 2017

24 uurs 2017 09 aug 2017 12:26 #860131

HP 2 Lichtenlijst voor de Nederland en aangrenzend gebied
Uitgave van de Hydrografische Dienst

De Lichtenlijst geeft een beschrijving van kustverlichting en mistseinen. De uitgave heeft aparte hoofdstukken over radiobakens, racons (radarbakens), verkenningslichtboeien en lichtvlotten.


dus niet alleen licht van boeien, maar ook van kust verlichting. Heb je die er ook bijgezet?
we willen geen dsq...

of bedoelen de regels een andere lichtenlijst?
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 09 aug 2017 12:32 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 09 aug 2017 12:28 #860135

Even back ontopic: is er al een langetermijn weersvoorspelling?
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 09 aug 2017 12:45 #860139

Lichtcodes staan bij mij gewoon op de kaart.

Een absoluut ontoereikende uitrusting kan zeker tot een dsq leiden. Ook als het om brandblussers gaat.

Het gaat wel om de rode draad. Meestal kom je er vanaf met een aantekening en ben je de eerstvolgende wedstrijd weer aan de beurt. Dan moet je het ook op orde hebben.

Ik had bij de Ij-toren een aantekening. Kaartje miste en ik had een 1kg ipv 2 kg blusser.

Bij de Lenco weer op voor controle, dit keer een uitgebreide. Kreeg na een heel ralaxte en leuk praatje een welgemeend compliment en aanmoediging. Ook die mensen zijn zuinig op relatief jonge crews met een hoog niveau van deelname.

Ja, de regeltjes kunnen soms wat overweldigend zijn, maar ze zijn per slot van rekening werelddekkend. Niet overal zijn er zulke goede kaarten als in NL, dus formeel is een lichtenlijst verplicht. In de praktijk zal niemand er naar vragen voor een 24 uurs. Dat zou onzinnig zijn.

Op de site van de offshore regulations is ook een standaard cobtroleformulier te vinden. Die is strenger dan ik in NL ben tegengekomen. Als je daat aan voldoet ben je wel ok.

Qua dyneema: dyneema onbeschermd op oud rvs plaatsen waar eerder een rvs railing zat en vervolgens geen enkele inspevtie uitvoeren tot je er spontaan doorheen trapt valt onder de noemer achteloosheid. Ze proberen juist die rotte appels er uit te halen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 09 aug 2017 13:15 #860148

Ik dacht dat je ook een safety training moest hebben gehad voor cat 3, klopt dat en hoe gaan ze daarmee om in de praktijk wanneer dit niet is gedaan?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 09 aug 2017 13:19 #860149

nou, dan wordt t rustig op het water... :laugh:
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 09 aug 2017 13:26 #860150

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
bwernsen schreef :
Even back ontopic: is er al een langetermijn weersvoorspelling?

Zeker volgens het weer station 50 % lichte wind omstandigheden 50 % windkracht 3-4.
Windrichting Noord Oost temperatuur 28 graden
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 09 aug 2017 13:28 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 09 aug 2017 13:39 #860160

  • redshift
  • redshift's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3327
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 09 aug 2017 13:46 #860167

HermanJ1970 schreef :
Ik dacht dat je ook een safety training moest hebben gehad voor cat 3, klopt dat en hoe gaan ze daarmee om in de praktijk wanneer dit niet is gedaan?

In het goed leesbare, en naar omstandigheden verrekte beknopte document kun je goed nalezen dat je dat mis hebt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 09 aug 2017 20:43 #860306

de goede naam staat nu ook in de deelnemers lijst.
vandaag nog wat geklust, waren iets eerder uit Frankrijk terug.
morgen gasstel aansluiten, elektrische bilge pomp aansluiten, ook handpomp staat op de lijst.
zal nog wat vuurwerk en brandblusser regelen, reserve navigatie verlichting op batterijen heb ik nog. moeten de nieuwe batterijen ook gecertificeerd?
nog een flikkerlichtje kopen voor bij de reddingsboei en dan is de boot zover.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 09 aug 2017 21:31 #860332

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Vandaag alvast de boot getest voor weinig wind situaties. Dat ging goed; #1 :woohoo: :woohoo:

En dan kunnen er nog kilootjes uit!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 05:53 #860353

  • Jedre
  • Jedre's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4103
roozeboos schreef :
okay, dat is waar, maar het plastic moet er niet voor niks af . als t verrot is zie je het niet als er plastic om zit.
En brakke reling lijkt me gevaarlijker dan het niet hebben van een brandblusser eerlijk gezegd.

Krijg je ook geen dsq als er bij controle geen brandblusser aan boord is?

Al een inspecteur jouw zeerailing niet afdoende vind, kan hij je ook uit de wedstrijd zetten.
Brandblussers staan zeker weten gespecificeerd in de Isaf spec. regs. dus ja, als die er niet zijn, lig je eruit.

Geld ook voor vuurpijlen, de wedstrijdorganiserende organisatie daarmee af serveren omdat ze geen moderne flares toestaan, is kansloos en respectloos. Zij conformeren aan reglementen en die breed gebruikt worden. Dit zal mogelijk ook met vergunningen, aansprakelijkheid en dergelijke te maken hebben.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 07:33 #860371

Jedre schreef :
Geld ook voor vuurpijlen, de wedstrijdorganiserende organisatie daarmee af serveren omdat ze geen moderne flares toestaan, is kansloos en respectloos. Zij conformeren aan reglementen en die breed gebruikt worden. Dit zal mogelijk ook met vergunningen, aansprakelijkheid en dergelijke te maken hebben.

Vorig jaar geprobeerd de organisatie te overtuigen dat LEDflares (ipv handfakkels) zouden moeten worden toegestaan. Niet gelukt, men beroept zich op de Safety Regulations en aansprakelijkheid bij afwijken daarvan. Dus we moeten de ORC overtuigen.

het weer begint in beeld te komen:
donderdag 17 augustus tot en met donderdag 24 augustus
De eerste dagen grote kans (70-80%) op een wisselvallig weertype met temperaturen onder het langjarig gemiddelde. Later in de periode mogelijk een droger weertype. donderdag 17 augustus tot en met donderdag 24 augustus
De eerste dagen grote kans (70-80%) op een wisselvallig weertype met temperaturen onder het langjarig gemiddelde. Later in de periode mogelijk een droger weertype.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 07:38 #860376

Nu is er tenminste een vorm van basisveiligheid en inspectie. Zoals her en der hier al te lezen valt hebben vele schippers het niet zo op veilighied en de daar bij behorende regeltjes.

Bedenk even wat er gebeurt als er s nachs een setje zeilers de Noordzee ingaan, een ambitieuze hypersensitieve rijzende ster binnen de partij voor de dieren het zich aan gaat trekken en kamervragen gaat stellen.


Wees blij dat de wedstrijdzeilsport, die gemakkelijk als "gevaarlijke sport" kan worden weggezet, nagenoeg geheel ongereguleers is van overheidswege.

Je stuurt als organisatie een paar honderd zeilers in het donker een getijdenzee op. Als er een kanaalrat overkomt wil je toch graag dat een paar elementaire dingen op orde zijn.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 07:49 #860379

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Wat betreft de zeerailing:

Onze railing is een paar jaar oud, met plastic. Stel dat we controle krijgen en men valt er over. Kan ik dan ter plekke een mes pakken en het plastic verwijderen?

Wat betreft brandblussers. Ik zou liever 4 keer 1 kilo blussers verspreidt over de boot plaatsen dan 2x2 kilo. Kom ik daar mee weg, of geldt hier: 2 kilo blusser moet het zijn?

Dat vuurwerk blijft jammer idd. Maar goed, dat is een strijd die lastig te 'winnen' zal zijn. Ik heb een laserflare en troost me met de gedachte dat die uiteindelijk veel langer brand dan welk vuurwerk dan ook.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 07:56 #860382

Ja. Vele schippers gingen u voor en hanteerden ter plekke het mes. Ken een Crew die met zijn 4en tot de late uurtjes bezig zijn geweest omdat het er met veel moeite en per cm afkwam.

Maar evengoed zie ik plastic railingdraad nog erg veel, ook bij wat serieuzere boten.

Je kunt preventief (als dat al niet zo is) de 5 cm bij de walsterminal er afhalen zodat tenminste de draad daar inspecteerbaar is. Dat, samen met het bonnetje van aanschaf zou misschien kunnen helpen om er met een waarschuwing van af te komen


En laten we vooral niet doen alsof dit wedstrijd gerelateerd is. Plastic om je zeerailing is onveilig. Ook voor de normale sterveling.
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 08:00 door boarderbas.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 08:15 #860394

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
boarderbas schreef :
Nu is er tenminste een vorm van basisveiligheid en inspectie. Zoals her en der hier al te lezen valt hebben vele schippers het niet zo op veilighied en de daar bij behorende regeltjes.

Inspectie?? heb heel veel wedstrijden gezeild, de laatste inspectie was met de CAM Race al weer dik tien jaar geleden.
Komt never iemand controleren, hoeft ook helemaal niet gaat om je eigen veiligheid.

Gewoon lekker wedstrijdzeilen tegen elkaar en al die stomme regeltjes zijn voor onze veiligheidfreaks,
die alles in orde hebben maar het gas slangetje bouwjaar 1989 nooit hebben vervangen

Alles is betrekkelijk als de basis maar een beetje klopt.

Voor die paar rakjes op het Ijsselmeer hoef je je niet uit sloffen, kijk zón Cam Race gaat wel ergens over en daar komen ze wel even bij je aan boord kijken, wij kregen een compliment dat alles 100% in orde was :woohoo:
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 08:21 #860397

nou ja, kniest vaart er wel bij. :)
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 08:23 #860398

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Daar zat ik ook al aan de denken, allemaal doorgestoken kaart.
Nu dat gezeur over plastic rellingdraden gaat toch nergens meer over.
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 08:26 #860402

Ik ben dat gestart om maar aan te geven dat er op iedere boot wel wat aan te merken is. Zeker in de toer.
Laat op de helft wat aan de hand zijn. Dat zijn dan nog heel veel boten.

MOet er een reddingsvlot op iedere boot? of hoeft dat niet bij alleen ijsselmeer?
Dan moet die ook gekeurd zijn.



Bij de CAM race werd ook op iedere boot de marifoon+antenne gemeten zelfs.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 08:28 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 08:58 #860427

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
roozeboos schreef :
heb je al eens controle gehad Jaap? en hoe ging dat?

Nee hoor niemand is ooit komen kijken, dat kan eigenlijk ook niet met zoveel boten en vertrekhavens.
Natuurlijk moeten er regeltjes zijn, anders wordt het een rommeltje.
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 09:00 #860429

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Ach dat wordt gewoon een rondje Wad bij gebrek aan wind. Wie het snelst door de sluis komt wint dan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 09:01 #860431

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Kapiteinmomo schreef :
roozeboos schreef :
heb je al eens controle gehad Jaap? en hoe ging dat?

Nee hoor niemand is ooit komen kijken, dat kan eigenlijk ook niet met zoveel boten en vertrekhavens.
Natuurlijk moeten er regeltjes zijn, anders wordt het een rommeltje.

Aan boord bij BK 2 jaar terug controle gehad
Dit jaar aan boord bij boarderbas ook controle gehad. Dus er word zeker gecontroleerd
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 09:05 #860437

Dus iedereen wordt altijd gecontroleerd aan boord??
je het is maar een vraag hoor.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 09:09 #860440

is het antwoord dus: ja?
ik heb er misschien overheen gekeken. Ik wist daarom niet dat iedereen wordt gecontroleerd. vandaar de vraag.

Lijkt me nogal een organisatie.
hoe weten ze dat wie waar ligt? hoeveel eerder moet je er zijn dan?
is er ook een herkeuring mogelijk?

inhoudelijke reacties worden gewaardeerd.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 09:17 #860447

Er wordt steekproefs gewijs gecontroleerd , kan ook na de finish. En natuurlijk is het lastig met al die start havens.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.385 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl