Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 24 uurs 2017

24 uurs 2017 10 aug 2017 09:20 #860448

Dank je helmsman voor je reactie.
*** ik dacht al zoiets.
Iedereen KAN worden gecontroleerd dus, maar dat is heel wat anders.

ilCigno: tekst gemodereerd
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 10:03 door ilCigno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 09:23 #860451

roozeboos schreef :
Iedereen KAN worden gecontroleerd dus, maar dat is heel wat anders.

In zoverre dat ik boven de 30% zit, controles per start. Niet niks.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 09:26 #860452

dat klopt zeker. niet niks!
maar ook niet allemaal. bijna 70% niet gecontroleerd in jou geval :). best veel.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 09:27 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 09:34 #860456

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4301
roozeboos schreef :
** ik dacht al zoiets.

Baasklusje had eerder al gemeld dat hij 5 keer in 13 deelnames was gecontroleerd, dat is dus niet iedereen. Staat overigens ook gewoon in de Aankondiging:
10 Controle.
Voor, tijdens (bijv. in een sluis) en na de wedstrijd/tocht kunnen controles op uitrusting en veiligheidseisen worden uitgevoerd. Deelnemers zijn verplicht controleurs op de boot toe te laten. Boten die, volgens het oordeel van de wedstrijdleider, onvoldoende zeewaardig zijn en/of onvoldoende veilig zijn uitgerust, kunnen zowel vóór als ná afloop van de wedstrijd/tocht zonder verhoor worden uitgesloten.

Die 5 controles in 13 deelnames is denk ik bovengemiddeld, ik ben in 4 deelnames nooit gecontroleerd.
Bij de Vuurschepenrace dit voorjaar wel een controle gehad (daar worden alle schepen gedaan), maar die was veel korter dan verwacht. Bij inschrijving hadden we een checklist(op basis van de OSR cat.3) gekregen die gebruikt zou worden bij de inspectie, maar bij de daadwerkelijke inspectie was die lijst 1,5 i.p.v. 3,5 A4-tje.

ilCigno: tekst gemodereerd
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 10:04 door ilCigno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 09:38 #860458

ik heb 5x mee gedaan, en nog nooit gecontroleerd.
kennissen zijn wel eens gecontroleerd.
en de tourvaarders zullen minder gecontroleerd worden dan de Race boys als BK.

als ik je ga inhalen Thomas, is dat dan *** het gevolg van je trimclinics?

ilCigno: tekst gemodereerd
geen sponsor alhier
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 10:05 door ilCigno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 09:56 #860468

BK is dus meer dan 30% van de keren gecontroleerd.
en helmsman van de 5 keer nog nooit.
en menno in 4 keer ook nog nooit.

dat is toch nuttige info.

De meeste boten komen er dus gewoon mee weg als ze niet in orde zijn.
Een net verlopen vuurwerk of reddingsvlot kost een hoop geld om in orde te maken. dan kan je er op gokken om een jaartje te wachten. Die dingen doen echt nog wel een paar jaar nadat keurdatum verlopen is. Je levert niet in op veiligheid lijkt mij.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 09:57 door Account op verzoek verwijderd 13.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 09:59 #860470

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Draadje opgeschoond.

Het mod team wil hier nogmaals nadrukkelijk wijzen op het naleven van de forumregels. Met name als het gaat om het achterwege laten van persoonlijke aanvallen, het publiceren van persoonlijke gegevens van anderen (ongeacht of die elders wel publiek beschikbaar zijn) en 'on topic' blijven.
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 10:24 #860485

ilCigno schreef :
Draadje opgeschoond.

en 'on topic' blijven.

Daar wil ik dan even aan toevoegen wat het topic is: nuttige en verstandige en bruikbare en ware opmerkingen aangaande de 24uurs maken, dus geen onjuiste, afleidende en foute onzin. Mooi dat we daar vanaf zijn. :woohoo:
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 10:24 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 10:31 #860488

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Hartelijk dank voor je bericht, we zullen hier zeker rekening mee houden. ;)
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 10:32 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 10:40 #860496

roozeboos schreef :
De meeste boten komen er dus gewoon mee weg als ze niet in orde zijn.
Een net verlopen vuurwerk of reddingsvlot kost een hoop geld om in orde te maken. dan kan je er op gokken om een jaartje te wachten. Die dingen doen echt nog wel een paar jaar nadat keurdatum verlopen is. Je levert niet in op veiligheid lijkt mij.

De regels en vereisten zijn duidelijk en kun je van te voren doornemen. Niemand verplicht iemand om deel te nemen aan een wedstrijd, dus iedereen die inschrijft doet dat vrijwillig. Bij deze inschrijving geef je aan akkoord te gaan met de voorwaarden van de wedstrijd. Als je dan vervolgens bewust je niet aan de regels houdt en hoopt ermee weg te komen dan had je je gewoon niet in moeten schrijven.

Toevoeging: Met "je" bedoel ik niet specifiek Roozeboos, want die doet niet mee aan de wedstrijd.
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 10:42 door Sturgeon22.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 10:52 #860504

vatevoren bekend en duidelijk inderdaad. Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel er echt voldoen.
Kan zo maar zijn dat er zeker in de toer er maar weinig overblijven als ze niet moeten inschrijven als ze niet in orde zijn.


Wat als ze nu zeggen: Jongens, veiligheid is jullie eigen verantwoordeljikheid. Klaar. Geen eisen in de reglementen. Hooguit aanbevelingen. Het zijn toch allemaal volwassen mannen, die best hun eigen keuzes kunnen afwegen? Dat doen ze altijd,ook buiten de wedstrijden. Er worden niet voor niks zoveel AIS transponders geinstalleerd.

Bij de 200 myls is er ook een hele lijst waar je aan moet voldoen. Maar toch valt er dan een slachtoffer een paar jaar geleden.
Dus 100% safe heb je dan toch ook niet.

nb: De wedstrijd commissie is natuurlijk sowieso niet verantwoordelijk te stellen.

Als het bovenstaande onjuiste, afleidende en foute onzin is hoor ik dat graag via PB, dan haal ik het weg.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:00 #860511

Notice of Race:
14 Aansprakelijkheid en verzekering. De deelnemer verklaart zich te onderwerpen aan de Inschrijvingsvoorwaarden en aan alle Regels waaraan dit evenement onderworpen is. Voorts verklaart hij geheel voor eigen rekening en eigen risico deel te nemen. De verantwoordelijkheid voor het besluit van een boot om deel te nemen aan de wedstrijd- of tocht, of door te varen, is voor hemzelf alleen. De organisatie is niet aansprakelijk voor enige schade, van welke aard dan ook, waaronder begrepen schade aan het jacht, aan de opvarenden en derden en/of aan boord zijnde goederen, waaronder voorts begrepen schade die direct of indirect in verband met de deelname aan het evenement zou kunnen ontstaan en/of hieruit zou kunnen voortvloeien, terwijl ook geen enkele aansprakelijkheid als gevolg van schade wordt aanvaard. De deelnemer zal de organisatie vrijwaren voor vorderingen van de overige deelnemers en/of derden die worden hangig gemaakt in welke juridische procedure dan ook. De bepalingen voor deelname worden beheerst door Nederlands recht. De veiligheid van het jacht en zijn opvarenden is uitsluitend de onontkoombare verantwoordelijkheid van de eigenaar. Deze dient zich naar beste weten er van verzekerd te hebben dat het jacht volledig uitgerust en zeewaardig is en gezeild wordt door een ervaren bemanning, die lichamelijk en geestelijk in staat is om slecht weer te doorstaan. Hij moet overtuigd zijn van de degelijkheid van romp, rondhouten, verstaging, zeilen en de gehele uitrusting. Hij moet zich er van overtuigen dat alle veiligheidsuitrustingen op de juiste wijze worden onderhouden en gestouwd en dat de bemanning weet waar deze geborgen zijn en hoe deze worden gebruikt. De eigenaar van iedere boot moet in het bezit zijn van een geldige verzekering tegen wettelijke aansprakelijkheid met een minimum dekking van € 1.500.000,00 per gebeurtenis.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 11:01 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:01 #860514

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4301
roozeboos schreef :
BK is dus meer dan 30% van de keren gecontroleerd.
en helmsman van de 5 keer nog nooit.
en menno in 4 keer ook nog nooit.

dat is toch nuttige info.

De meeste boten komen er dus gewoon mee weg als ze niet in orde zijn.
Een net verlopen vuurwerk of reddingsvlot kost een hoop geld om in orde te maken. dan kan je er op gokken om een jaartje te wachten. Die dingen doen echt nog wel een paar jaar nadat keurdatum verlopen is. Je levert niet in op veiligheid lijkt mij.

Dat ik niet ben gecontroleerd tijdens de 24 uurs betekent niet dat bij ons de zaken niet in orde zijn. Bij de Vuurschepenrace kwamen we zonder problemen door de keuring, en deze zomer is het schip nog wat uitgebreider gecontroleerd bij de Zeilrace&Rally (toen was ik niet mee) en daar waren ook geen aanmerkingen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:03 #860516

precies, waarom dan toch de uitgebreide categorie 3 veiligheids eisen?
ze hoeven zich toch niet in te dekken als ze toch niet verantwoordelijk zijn?
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:05 #860518

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
ilCigno schreef :
Draadje opgeschoond.

Het mod team wil hier nogmaals nadrukkelijk wijzen op het naleven van de forumregels. Met name als het gaat om het achterwege laten van persoonlijke aanvallen, het publiceren van persoonlijke gegevens van anderen (ongeacht of die elders wel publiek beschikbaar zijn) en 'on topic' blijven.

Dank!

Ik ben het lijstje veiligheidsatributen aan het nalopen. Het zijn er niet weinig nee, maar je hebt er bij ieder tochtje profijt van. Met zo'n 1200 mijl per jaar en zo'n 30 overnachtingen niet erg om op scherp gezet te worden bij de wedstrijd. Zo heb ik al jaren van die houten pluggen aan boord. Nu zit er ook een touwtje aan en zitten ze vast aan de kranen. Puntje op de i, noem ik het maar.

Ik leen sommige dingen, zoals vuurwerk. Als mijn reddingsvlot "over de datum" is leen ik die ook. Dat scheelt best veel geld.

Zelf nog niet gecontroleerd, maar het schip dat voor ons aan de kade lag (001, Den Oever, 2015) moest alles uit de kast halen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:07 #860519

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
- Deelname is op basis van vrijwilligheid
- Bij deelname beloof je je aan de regels te houden
- Die regels geven geen enkele garantie op veiligheid, maar beogen deze te verhogen
- De kans op controle is er en kan DSQ tot gevolg hebben
- De zin en onzin van elke regel is te bediscussiëren

Het laatste lijkt mij desnoods een ander topic waard, maar zou liever geen leidende rol moeten hebben in dit topic. Althans, wil mijn interesse om mee te lezen niet heel erg afdwalen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:11 #860521

roozeboos schreef :
precies, waarom dan toch de uitgebreide categorie 3 veiligheids eisen?
ze hoeven zich toch niet in te dekken als ze toch niet verantwoordelijk zijn?

Mijn buurmeisje van 4 stelt ook zoveel vragen. Hoeveel vragen heb je nog in het vat zitten? Vanwaar die obsessie met de 24-uurs? Hoeveel posts gaan er nog gevuld worden met niet-relevante vragen? Dat vraag ik me af.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:23 #860525

Het issue met de zonder spi gemeten boten tussen de normale (in elke ORC-klasse) krijgt een nieuwe wending....

In de ORC3 is de grote Beneteau zonder spi (en dus met 5% ratingvoordeel) ineens niet meer op de lijst van inschrijvers te vinden.

In de ORC4 is er nog een First 31.7 met 5% te mooie rating, maar die heeft ook een gewone GPH, dus dat is op te lossen.

Maar dan de Jazara! Onze taaie tegenstander in de Z-SPI klasse.... een J 110.
Die heeft ineens per gisteren (9 augustus) een nieuwe meetbrief zonder spi (hij had er eentje met spi, maar voer in de Z-SPI met de NON-SPI rating van de gewone meetbrief).
Nu heeft hij dus ruim 5% voordeel door die nieuwe meetbrief. Dat is, hem een beetje kennende, niet per ongeluk. Hij is fanatiek, de heer Schulze. Bij de prijsuitreiking vertelde hij me ooit dat hij al mijn verslagen goed uitpluist ;-)

Ben benieuwd hoe dat verder gaat.
Hij zal stellen dat hij geen andere GPH heeft (vorig jaar wel, maar ja dat was vorig jaar....)
De organisatie zal hopelijk stellen dat hij zich met deze meetbrief buiten de klasse plaatst, die bedoeld is voor boten met een gewone GPH.....
Maar ja, hij mag toch de spi wel aan de kant laten, zal hij zeggen? Hij heeft er niet eens een, volgens de meetbrief....

Wespennest wordt vervolgd....

Overigens in de ORC4 ook nog 2 Duetta's met meting zonder spi.... let op Copellia en Gotcha!
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 11:30 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:25 #860527

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Rob10 schreef :
Hoeveel posts gaan er nog gevuld worden met niet-relevante vragen?
Beste Rob, dat is nu eenmaal de aard van een forum: iedereen kan en mag vragen stellen, een mening geven of gewoon iets vertellen. Of iets relevant of interessant is is helemaal aan jezelf, je bent tenslotte niet verplicht iets te lezen of om er op te reageren!
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 11:27 door ilCigno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:34 #860530

  • Pjetrow
  • Pjetrow's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1872
Baasklusje schreef :
Maar dan de Jazara! Onze taaie tegenstander in de Z-SPI klasse.... een J 110.
Die heeft ineens per gisteren (9 augustus) een nieuwe meetbrief zonder spi (hij had er eentje met spi, maar voer in de Z-SPI met de NON-SPI rating van de gewone meetbrief).
Nu heeft hij dus ruim 5% voordeel door die nieuwe meetbrief. Dat is, hem een beetje kennende, niet per ongeluk. Hij is fanatiek, de heer Schulze. Bij de prijsuitreiking vertelde hij me ooit dat hij al mijn verslagen goed uitpluist ;-)

Ben benieuwd hoe dat verder gaat.
Hij zal stellen dat hij geen andere GPH heeft (vorig jaar wel, maar ja dat was vorig jaar....)
De organisatie zal hopelijk stellen dat hij zich met deze meetbrief buiten de klasse plaatst, die bedoeld is voor boten met een gewone GPH.....
Maar ja, hij mag toch de spi wel aan de kant laten, zal hij zeggen? Hij heeft er niet eens een, volgens de meetbrief....

Wespennest wordt vervolgd....

Ja, daar was het op wachten natuurlijk. Je mag natuurlijk je meetbrief aanpassen aan bepaalde wedstrijden. Sommigen gebruiken voor de ene wedstrijd een overlappende configuratie (op meetbrief uiteraard) en andere wedstrijden niet (en passen dan de meetbrief aan).

Eerlijk gezegd zie ik niet zo goed wat het comité hier tegen zou kunnen doen. Je mag zeilen weglaten op de meetbrief, zolang je ze niet gebruikt tijdens de wedstrijd natuurlijk.

Het comité zou de wedstrijd dan alleen open moeten stellen voor schepen met een vliegend voorzeil op de meetbrief ofzo.

Ik denk dat het er uiteindelijk op neerkomt dat de 24 uurs een hele specifieke wedstrijd is. Uiteindelijk (in de loop van de jaren) zullen de meeste het niet-spi voordeel doorzien, en zullen de fanatiekste zeilers spi's van de meetbrief halen.

Ttdat de regels weer worden aangepast natuurlijk :silly:
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 11:35 door Pjetrow.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:35 #860531

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
@ BK

Daarom stelde ik posts eerder al de vraag of we ons opnieuw zouden laten meten. Wat hij doet is volledig conform de eerdere aanvulling van de organisatie. De regels veranderen hij gaat daarin mee. Slim! Zeker niet onsportief, zoals ik al eerder zei, het gebruiken van de regels is onderdeel van het spel. Misbruiken is wat anders, dan verval je in onsportief gedrag. Hij doet hier echter exact wat de organisatie als optie heeft gegeven.

Je hebt een meetbrief en daarop heb je wel of geen spinaker meegenomen in je meting. Hij heeft hem nu thuis gelaten. Wat doen we? (smile)

gr Michel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:35 #860532

  • Pjetrow
  • Pjetrow's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1872
Beauty schreef :
@ BK

Daarom stelde ik posts eerder al de vraag of we ons opnieuw zouden laten meten. Wat hij doet is volledig conform de eerdere aanvulling van de organisatie. De regels veranderen hij gaat daarin mee. Slim! Zeker niet onsportief, zoals ik al eerder zei, het gebruiken van de regels is onderdeel van het spel. Misbruiken is wat anders, dan verval je in onsportief gedrag. Hij doet hier echter exact wat de organisatie als optie heeft gegeven.

Je hebt een meetbrief en daarop heb je wel of geen spinaker meegenomen in je meting. Hij heeft hem nu thuis gelaten. Wat doen we? (smile)

gr Michel

Wij zijn het in elk geval eens B)

Ik blijf bij mijn aanmoediging, BK: meetbrief aanpassen, spi eraf halen. En dan WINNEN :woohoo: :evil: B)
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 11:36 door Pjetrow.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:38 #860533

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Ik kan je deels volgen BK. Begrijp ik nu goed dat de handicap van een boot met een meetbrief gemeten mét spi, maar die zónder spi deelneemt (Z-SPI) anders is dan de handicap van dezelfde boot gemeten zonder spi (NON-SPI)?
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:38 #860534

ilCigno schreef :
Beste Rob, dat is nu eenmaal de aard van een forum: iedereen kan en mag vragen stellen, een mening geven of gewoon iets vertellen. Of iets relevant of interessant is is helemaal aan jezelf, je bent tenslotte niet verplicht iets te lezen of om er op te reageren!

Helemaal mee eens. Alleen is de 24-uurs een onderwerp dat me interesseert en dan lees ik automatisch ook de onzin (in mijn ogen). De input van de internet "experts" en gespeelde onnozelheid in dit topic is echter tenenkrommend. Just my 2 cents.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:39 #860537

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
@ Ilcigno

ja en dat is terecht wat mij betreft

Als jij je schip laat meten met een dikke G1 maar die niet gebruikt is dat je eigen keuze. Hetzelfde past voor een spinaker wat mij betreft.

Edit, er is geen NON Spi en/of Z-Spi klasse meer. Er is alleen nog maar ORC en daarin heb je een handicap met of zonder code zero, spinaker, genaker, HA, genua, grootzeil etc.
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 11:41 door Beauty.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.331 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl