Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 24 uurs 2017

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:41 #860542

@Beauty en Pjetrow,

het is niet onsportief, wel een beetje flauw vind ik. Hij had een gewone meetbrief, en 1 week voor het sluiten van de inschrijving maakt hij daar een Z-SPI van...
Maar het is vooral de organisatie die dit over zichzelf afroept door het afschaffen van de Z-SPI-klasse in de ORC. Zelf gemaakt wespennest ..... jammer.

We zouden nog kunnen overwegen een brief zonder spi aan te vragen, moet dan wel over 1 week klaar zijn, en we krijgen de rest van de ORC3 over ons heen. Nu kunnen we met zijn allen boos doen over die ene gemene Duitser ;-)
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:43 #860543

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Ik durf niet meer. Dadelijk heb je Z-SPI en winnen we nog niet. Laat nu maar lekker zo zitten, des te beter als we dan van hem winnen op het Wad. :laugh: :laugh: :laugh:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:45 #860546

ilCigno schreef :
Ik kan je deels volgen BK. Begrijp ik nu goed dat de handicap van een boot met een meetbrief gemeten mét spi, maar die zónder spi deelneemt (Z-SPI) anders is dan de handicap van dezelfde boot gemeten zonder spi (NON-SPI)?

Je kunt niet zonder spi meer deelnemen. Dat was alle jaren een aparte klasse, maar dit jaar zitten die boten tussen de gewone (die met spi varen).

Een meting zonder spi is ca 5% voordeliger (verschilt per boot, van 4 tot ruim 6%)
Nu vaar je met spi maar een paar rakjes, en ook niet heel veel sneller.
Als alles goed gaat vaar je met spi max 2% meer mijlen dan zonder spi.
Je krijgt dan dus 5-2 = 3% kado! En daarbij moet je bedenken dat dat 3 a 4 plaatsen in de uitslag omhoog betekent.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:46 #860547

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Ik denk het te begrijpen, de NON-SPI rating voor de schepen die met spi gemeten zijn (maar niet gebruiken) wordt dus niet gebruikt?
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 11:53 door ilCigno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 11:49 #860550

Oe, als het resultaat zo afhangt van het uitwringen van de regeltjes, doe je het verkeerd volgens mij.
Beter zeilen, trimmen en slimmere taktiek, geeft veel meer plezier.
Positief benaderen.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 12:11 #860562

  • Firebolt
  • Firebolt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 699
roozeboos schreef :
precies, waarom dan toch de uitgebreide categorie 3 veiligheids eisen?
ze hoeven zich toch niet in te dekken als ze toch niet verantwoordelijk zijn?

Je moet je realiseren dat je met 500 (?) schepen van de 24 uurs plus nog eens vele andere watersporters tegelijk op het water bent. Als het ineens mis gaat en iedereen door de marifoon om hulp zit te schreeuwen ( zoals ooit op ie beruchte hemelvaartsdag) hebben de hulpdiensten niet genoeg mankracht. je zult je zelf dan moeten redden.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 12:22 #860565

ja, maar dat moet die andere 364 dagen per jaar ook.

Dus je moet zelf je veiligheid in orde hebben.
De een zal dan een wat hogere lat hebben dan de andere, dat wel..

snap de betutteling niet zo, geef 't vrij, hoef je ook niet meer te controleren..

Maar goed ik zal ophouden voordat er weer iemand boos wordt.
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 12:25 #860569

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
roozeboos schreef :
Oe, als het resultaat zo afhangt van het uitwringen van de regeltjes, doe je het verkeerd volgens mij.
Beter zeilen, trimmen en slimmere taktiek, geeft veel meer plezier.
Positief benaderen.

Kijk dat zijn pas uitspraken!

@ Firebolt

Klopt zelfredzaamheid is bij veel zeilers verleerd.
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 12:35 #860573

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Spullen voor dit wedstrijdje zijn net binnen, weer een verandering van starttijd (tocht)

vreemd dat dit steeds maar weer moet veranderen, hopelijk reageren ze ook op de mail met deze verandering.
Zit in het pakket!!
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 13:10 #860589

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Baasklusje schreef :
Het issue met de zonder spi gemeten boten tussen de normale (in elke ORC-klasse) krijgt een nieuwe wending....
<KNIP>
Overigens in de ORC4 ook nog 2 Duetta's met meting zonder spi.... let op Copellia en Gotcha!

Dank je Thomas. Had dat nog niet gezien. De laatste keer dat ik keek waren we nog allen met Spi ingeschreven. Ik heb me voorgenomen me vooral te richten op onze eigen race en geen energie meer te verspillen aan dit gebeuren. Ik hoop dat de organisatie volgend jaar wijzer is geworden en dit probleem oplost op een faire manier.

We leggen de lat wel hoger dit jaar. Twee keer 8e, waarbij onze performance wel flink steeg. Als we die lijn vast kunnen houden ben ik tevreden. We hebben de evaluatie van vorig jaar aangegrepen om met name twee dingen beter te doen: spi ook 's nacht's er op en de voorbereidingen eerder klaar. Dat laatste moet meer rust aan boord geven, zodat we uitgeruster kunnen blijven. Ook dit jaar weer een aantal verbeteringen doorgevoerd die de boothandeling niet perse simpel maken, maar wel eenvoudiger uit te voeren.
We maakten vorig jaar een duur foutje en kwamen bij de verkeerde boei uit, zodat we terug moesten. Ook dat is nu (electronisch) opgelost. Ook bewaar ik het ows poetsen voor de laatst mogelijke optie.
En zo doen we ons best telkens iets meer uit boot en bemanning te halen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 13:38 #860599

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7687
Is er controle op doping, stimulerende middelen, alcohol en drugs?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 13:46 #860601

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
:unsure:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 14:17 #860610

Mocht iemand nog bemanning (beter gezegd bevrouwing) nodig hebben, laat het me weten!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 14:26 #860612

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Komt mooi uit er is nog een vacature op de Bres, je hebt de beschikking over eigen douche en toilet en eigen kooi.
weet niet of je podiumvrees hebt na de wedstrijd.
Wees welkom zou ik zeggen
Jaap
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 14:34 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 14:37 #860615

ilCigno schreef :
Ik denk het te begrijpen, de NON-SPI rating voor de schepen die met spi gemeten zijn (maar niet gebruiken) wordt dus niet gebruikt?

Precies, omdat die veel te gunstig is.
Blijft over het probleem van de zonder spi gemeten schepen......
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 14:41 #860616

Kapiteinmomo schreef :
Spullen voor dit wedstrijdje zijn net binnen, weer een verandering van starttijd (tocht)

vreemd dat dit steeds maar weer moet veranderen, hopelijk reageren ze ook op de mail met deze verandering.
Zit in het pakket!!

***

De starttijden zijn precies hetzelfde als altijd, en ze zijn al zo sinds het half uurtje eerder starten op Markermeer werd vervangen door sluiscompensatie in mijlen, eerst 2%, later 1%. Ergens eind vorige eeuw.

ilCigno: tekst gemodereerd
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 20:29 door ilCigno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 14:46 #860618

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Als BK net als Dhr S ook een brief zonder spi hanteert en beide boten eindigen als 1 en 2 dan moet de organisatie volgend jaar wel iets natuurlijk.
Of alle ORC mannen gaan twee brieven hanteren...
Stuurman aan wal ;-)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 15:38 #860642

Ik heb ingeschreven als nr 99, de Bres als nr 96, dus misschien 1 of 2 dagen eerder.
Email met de bevestiging, gewoon als altijd 19:15u voor de ORC.



Niets veranderd, geen foute mail, geen excuses nodig.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 15:43 #860644

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Baasklusje schreef :
Kapiteinmomo schreef :
Zón briefje doe je er maar niet zomaar bij:
Onze excuses voor de verwarring
Namens het 24 uurs wedstrijdcommité
Klaas Jan Kroon
Voorzitter.

Nou heb ik ook die envelop gekregen, en daar zit niet een excuus bij.
****

Post eens een foto van dat briefje, wil je?

Het is een dubbelzijdige brief, boven staat met koeienletters Attentie!!!!!!!!!
Bij inschrijving zijn per abuis voor de toertochten de verkeerde tijden doorgegeven
enz enz.

Wij waren vorig keurig op tijd (starttijd doorgegeven per E.Mail) ze waren allang vertrokken toen we daar aankwamen, vandaar dat ik hier melding van maak let op.

ilCigno: tekst gemodereerd
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 10 aug 2017 20:31 door ilCigno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 16:03 #860660

Baasklusje schreef :
In de ORC3 is de grote Beneteau zonder spi (en dus met 5% ratingvoordeel) ineens niet meer op de lijst van inschrijvers te vinden.

Nog even gezocht: hij staat nu bij de Tocht. Ben benieuwd of dat vrijwillig was....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 16:05 #860661

Ah. El Capitán vaart in de tocht. Veel plezier.

@Roos; waarom vaar je niet met m mee? Zo te horen krijg je de prinsessenbehandeling! Net iets voor jou!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 16:09 #860664

boarderbas schreef :
Ah. El Capitán vaart in de tocht.

Nee dat is de Vidarr, met een Z-SPI meetbrief.
De Bres staat in de ORC2, tot nu toe.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 17:07 #860689

Beauty schreef :
Daarom stelde ik posts eerder al de vraag of we ons opnieuw zouden laten meten. Wat hij doet is volledig conform de eerdere aanvulling van de organisatie. De regels veranderen hij gaat daarin mee. Slim! Zeker niet onsportief, zoals ik al eerder zei, het gebruiken van de regels is onderdeel van het spel.

Daar is denk ik het laatste woord nog niet over gezegd.....

Uit de NoR:
“In de ORC wordt, gezien de lange duur van het evenement en de zeer wisselende trajecten die door de deelnemers worden gevaren, gebruik gemaakt van de General Purpose Handicap”

Uit de toelichting bij Nagekomen Informatie nr 01.
“Ook is het niet toegestaan de “GPH-Non Spi” in het vakje Special Scoring toe te passen.”

Dat betekent m.i dat schepen die zonder spi gemeten zijn (zoals de Jazara in ORC3) NIET mee kunnen doen in de ORC.
Immers, een echte 'gewone' GPH heeft dat schip niet, alleen een zonder-spi-GPH. Die is precies gelijk aan de GPH-Non Spi bij Special Scoring, die NIET gebruikt mag worden. De gewone GPH wordt in dit geval bepaald door de NON-SPI GPH.
Meedoen zou dus betekenen dat hij meedoet met de Non-spi GPH, omdat dat de enige GPH is die hij heeft, en dat mag niet volgens Nagekomen Informatie nr 01.

Precies dit heb ik naar de organisatie gemaild. Wordt vervolgd....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 17:59 #860702

Om mee te mogen doen in de race MOET je boot dus gemeten zijn MET spi? Als je een boot zonder spi maar met gennaker (een Jboat bv) hebt en laat meten, geldt dat (die gennaker) dan ook als spi?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 10 aug 2017 18:01 #860705

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Ja, volgens mij gaat dat goed. Ik kan de software opstarten maar volgens mij heb je symmetrische en asymmetrische spinakers. Ook het gebruik van een pole of niet geef je dacht ik aan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.340 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl