Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: 24 uurs 2017

24 uurs 2017 11 aug 2017 23:46 #861148

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4305
Op basis van de pluim van vanavond:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 12 aug 2017 07:09 #861155

duit schreef :
Maar dan heb je de stroom nog niet meegenomenst he?

Staat in de kolom stroming.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 12 aug 2017 07:55 #861166

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
helmsman 38 schreef :
aan de logsnelheid te zien wel.

Zie het nu ook, zat in het verkeerde tabelletje te kijken. :blush:
Blijft behelpen op een smartphone
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 12 aug 2017 08:03 #861169

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Heb je bij de ijsselmeeroptie in rak ook de sluizen naar het wad opengezet?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 12 aug 2017 08:41 #861178

duit schreef :
Heb je bij de ijsselmeeroptie in rak ook de sluizen naar het wad opengezet?

zeker!
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 12 aug 2017 08:46 #861180

Baasklusje schreef :
Wad:

IJsselmeer 12,5 mijl meer.... na sluiscompensatie nog steeds 6,5 meer

Ik heb foutje gemaakt, het is NA sluiscompensatie 12,5 mijl meer op het IJsselmeer. Nog slechter dus.
Deze Wad-route (zsm Den Oever eruit, Harlingen, vlieland, Baden-EG en terug naar Kornwerd is het niet....

Zal eens met NW-wind rekenen (dan wordt het niet beter denk ik: Vischjagersgaatje kruisen tegen stroom)

edit: met wind 290 wordt het 153 mijl, net zo beroerd....
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Laatst bewerkt: 12 aug 2017 08:49 door Baasklusje.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 12 aug 2017 08:57 #861183

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Met de klok mee rond de Wadden (Den Helder eruit) buitenom is prima met NW maar dan zitten we weer om 15:00 (spitsuur) bij Kornwerd. Kornwerd - Den helder (LW) - Den oever geeft minder stroommijlen maar ik denk minder collega's in de sluis.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 12 aug 2017 10:16 #861220

  • FMJ
  • FMJ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5183
Met NW is rondje buitenom vaak gunstig. Met heel weinig wind is een goed getimed enkeltje of retourtje Kornwerd - Den Oever natuurlijk ook gunstig. Wel zorgen dat je niet te veel opgehouden wordt door alle wrakkers bij de sluis.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 12 aug 2017 14:59 #861298

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Gewoon volle bak naar buiten dus ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 13 aug 2017 09:21 #861467

De windrichting is nog all over the place. Gisteren een tendens naar WNW, nu van alles..

"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 13 aug 2017 09:24 #861469

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
:laugh: :laugh: :laugh:

Moge de beste gokker winnen :)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 13 aug 2017 09:33 #861474

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 4305
Hier in één plaatje ook nog de windsnelheid (in kts) erbij, van alle 51 runs × 5 tijdstippen uit de pluim:


Zowel richting als snelheid is nog weinig over te zeggen, al zijn er weinig runs die 5 bft of meer voorspellen.
Laatst bewerkt: 13 aug 2017 09:34 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 13 aug 2017 12:29 #861541

  • Sunday
  • Sunday's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7688
Zo, een dagje keihard trainen met volle bemanning.
Testen van het nieuwe kevlar laminaat grootzeil.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 13 aug 2017 12:37 #861545

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Sunday schreef :
Zo, een dagje keihard trainen met volle bemanning.
Testen van het nieuwe kevlar laminaat grootzeil.

Ziet er niet nieuw uit, maar North Sails zijn wel de zeiltjes..
Trainen ? we gooien gewoon los en zien wel.
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 13 aug 2017 12:40 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 13 aug 2017 12:58 #861553

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Sunday schreef :
Zo, een dagje keihard trainen met volle bemanning.
Testen van het nieuwe kevlar laminaat grootzeil.

Wat versjittert het profiel nou zo?
Een kraanlijn?
Laatst bewerkt: 13 aug 2017 12:59 door duit.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 13 aug 2017 13:05 #861554

Ik gok geen wind en te stijve latten...
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 13 aug 2017 14:47 #861572

Tijdens het donker bij de 24uurs heb je altijd wel een paar keer een boot die weigert om je te zien; bij boeirondingen maar soms ook als tegenligger.
Nu heb ik zo'n Odeo LEDflare aan boord (bedoeld als rode handfakkel; veel licht, knipperend)

Zou dat ding even aanzetten helpen om je zichtbaarheid eens lekker te vergroten?
Of gaan mensen dan 112 bellen?

"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 13 aug 2017 15:54 #861586

  • boeiend
  • boeiend's Profielfoto
Grote kans dat het je zichtbaarheid vegroot én ze de KNRM op je afsturen.

Je koopt tegenwoordig voor een schijntje hele goed led zaklampem met zoom en stroboscoop functie, stroboscoop in je zeil dan zien ze je wel.
Heb zelf een paar van die dingen aan boord, heel veel lumen in zak formaat, super met de zoom voor de telltales checks in het donker en wanneer nodig een flikker in je zeil :) .

Professionele 3800 Lumen LED zaklamp met zoomfunctie - Scherpste Prijs! op bol.com: www.bol.com/nl/p/-/9200000063831918

Laatst bewerkt: 13 aug 2017 16:04 door boeiend.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 13 aug 2017 16:05 #861590

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
Tendens zijn toch wel de Noordelijke winden windkracht 4 zal wel druk worden op het IJsselmeer
filezeilen.., hoewel minder deelnemers.

Vorig gestart met een vaaridee van een andere schipper 141 mijl was het resultaat, kan dus 10 mijltjes beter.
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 13 aug 2017 16:14 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 13 aug 2017 17:26 #861603

  • duit
  • duit's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3627
Baasklusje schreef :
Ik gok geen wind en te stijve latten...
Icm. Een te dicht achterlijk dan toch
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 13 aug 2017 18:50 #861625

te weinig wind 1-5 knoopjes slechts.
zitten wel mooie verjongde zeillatten in, toch nog iets jongs aan boord :)
zeil is al oud en het onderlijk is door Sneaker gerepareerd.


dit was de eerste keer dat ie erop stond.
het hijsen, wat we in de box gedaan hebben, was lastig. maar een heel klein sleufje waar die in moet.


groter maken en een feeder?

ondanks weinig wind leuk gezeild, gijpen met de gennaker en aan de grond lopen geoefend .
leergierige zelfstandige bemanning!
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 13 aug 2017 18:56 #861629

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 16018
Baasklusje schreef :
Tijdens het donker bij de 24uurs heb je altijd wel een paar keer een boot die weigert om je te zien; bij boeirondingen maar soms ook als tegenligger.
Nu heb ik zo'n Odeo LEDflare aan boord (bedoeld als rode handfakkel; veel licht, knipperend)

Zou dat ding even aanzetten helpen om je zichtbaarheid eens lekker te vergroten?
Of gaan mensen dan 112 bellen?


Ik vind het wel creatief, maar twijfel of het echt effectief is. Je hebt vast de aandacht wel, en of iemand er gelijk SOS in herkent betwijfel ik ook. Maar dan blijft het voor de minder geoefende kijker nog steeds moeilijk te herkennen wat hij/zij ziet. Of in welke richting dat gaat. Daarom denk ik dat een zaklamp in je eigen zeil duidelijker zal zijn. Zien ze gelijk hoe je vaart.
Met zo'n ledlamp van Boeiend kan je al op flinke afstand in de ander zijn zeilen schijnen. 300mtr haalt ie zomaar. Ik heb speciaal voor de zaklamp een houder bij het roer, zodat de stuurman er altijd bij kan. Ik heb er nog een paar verspreidt over de boot liggen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 13 aug 2017 19:07 #861632

  • Jaap-Kaag
  • Jaap-Kaag's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6935
helmsman 38 schreef :

ondanks weinig wind leuk gezeild, gijpen met de gennaker en aan de grond lopen geoefend .
leergierige zelfstandige bemanning!

Kiel er nu niet scheef onder? ;)

Bres: crew update J.zeiler-ster- :woohoo:
Foto Vlieland was een opdracht tijdens de singlehanded 2020 , heel leuk evenement!
Dehler 36 CWS Bres ligplaats Cancun Mexico
Laatst bewerkt: 13 aug 2017 19:17 door Jaap-Kaag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 13 aug 2017 19:11 #861634

bulb zat een beetje scheef, is nu weer ok.
was een gerichte actie.
bleek achteraf.
geen sponsor alhier
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

24 uurs 2017 14 aug 2017 09:34 #861752

nog geen nieuw weerbericht -wat toch niet klopt?
Ontwerper van de RoosMux, en andere apparaatjes.
www.viax.nl

It's been said that a boat is a vessel continually looking for ways to sink itself..
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.405 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl