die 2 voet extra zitten in die glijbaan/spiegel. Heb je nix aan, gaat alleen stuk met parkeren.
Wij houden van glijbanen
- in je kuip is maar plek voor 3 mensen (bij mij 8)
Wij zijn met zijn 3-en
- SP heeft heeft stahoogte voor bij het bed in de punt
Onze dochter slaapt en speelt voorin
- achterin die Sirena wordt het behelpen, SP heeft 2 slaaphokken van 1.50 * 2.05m
Waarom behelpen? 1 hut voor paps en mams en een hok voor de zeilen is voldoende
- waarvan die aan SB met stahoogte
Wij zijn maar iets boven de 1,70 en liggen vooral als we slapen
- er mist een stuk onderaan de kiel!
Dit past binnen de limiet
- dat schuine voordek loopt erg beroerd, glij je vanaf
Ojee, als die dan ook maar niet schuin gaat
- de mast staat veel te ver naar achteren
Eens, de grote voorzeilen geeft ook mij te denken. Dat is weer het voordeel van de Finngulf met een fractioneel tuig.
- en daardoor is de giek te kort
Zie eerder.
- er staat een raar groot rond ding midden in de kuip
Heb ik nu ook als je het stuurrad bedoeld, dat vinden we prettig sturen
- en je moet 8 lieren gaan schoonhouden en smeren!
Die ene extra kan er wel bij
De SP 36 gaan we zeker bekijken en ik vaar nog steeds graag met je mee. De zeileigenschappen zijn volgens meetbrieven, SW lijsten en LYS overzichten bij geen van de modellen die ik in gedachten heb een wereld van verschil.
In principe zoek ik de grootste boot die aan onze wensen en budget voldoet die we kunnen vinden. Dat is voor nu de Sirena Pedrick 40, dan de Finngulf 391. De laatste is weer aantrekkelijker geworden nu ik erachter ben hoe zwaar de Sirena is. Dat samen met de keerfok en een fractioneel tuig geeft weer punten voor de FG 391.
Waarom een andere boot?
We willen groter.
Waarom groter?
De bekende redenen, ruimte, comfort, basissnelheid en zeegedrag.
Waarom nu?
Weet ik niet. Vorig jaar dacht ik er niet aan. Nu wel. Ik heb jaren genoten van licht weer zeilen maar ken de beperkingen van de D34 tot in de puntjes. Ik lever nu graag wat in bij licht weer om er onder andere omstandigheden iets voor terug te krijgen.
En onze investering dan?
Simpel, als ik in 2006 hetzelfde schip gekocht zou hebben wat ik nu ga kopen was die zeker zoveel duurder geweest als wat ik nu afschrijf op de nieuwe spulletjes waar de volgende eigenaar van kan gaan genieten. Ik weet wat zo'n project met een schip kan doen en heb zo weer mijn plannen met de volgende.
Zoiets?
Gr Michel