Erikdejong schreef :
3Noreen schreef :
Erikdejong schreef :
3Noreen schreef :
Erikdejong schreef :
Bron?
Verslagen van reddingsoperaties waar achteraf onderzoek na gedaan is.
Dat is nog steeds geen bron, heb je een linkje naar zo'n rapport?
Wat een belachelijke houding, iets beweren; De berger betaalt 24/7 loon voor zijn opstappers zonder daar maar een splinter bewijs voor aan te voeren. Maar als iemand dat in twijfel trekt hoog van de toren blazen dat die ander maar met bewijzen moet komen. Doe gewoon je huiswerk lekker zelf en zoek dit forum maar even door. Op zijn best hebben die opstappers een nul uren contract.
Niemand die goed bij zijn hoofd is gaat vrijwillig voor een commercieel bedrijf werken. Jij bent degene die iets beweert niet ik.
Ik vind het allemaal best. Jullie mogen er van vinden wat jullie willen, ik heb er verder niets mee te maken.
Ter vergelijk. De KNRM heeft een jaarbudget van 19 miljoen. Daar hebben ze 2350 acties voor ondernomen. Dat is ruim €8.000 per actie. Dat juicht men allemaal toe en is geweldig. Dan rekend een commerciele partij een fractie daarvan en dan zijn het een stelletje dieven. Ik ben een eikel als ik zoiets aankaart. Sorrie, maar ik snap jullie echt niet.
Om te beginnen: Volgens mij heeft niemand jou een “eikel” genoemd Erik… je mag een andere mening hebben, en we hoeven elkaar niet te begrijpen op dit onderwerp, maar dan hoef je niemand een “eikel” te noemen, zelfs jezelf niet… voor je het weet begint iedereen zulke termen te gebruiken..
Verder, je blijft de “commerciële partijen”, dus ook een eenvoudige sleper die helemaal geen ingewikkelde reddingsdiensten 24/7 verleent vergelijken met de KNRM, die dat wel doet.
Dat is gewoon geen eerlijke vergelijking. Net alsof je de brandweer gaat vergelijken met een autosleep bedrijf. Beide kunnen je auto wegslepen. Maar qua bedrijf niet hetzelfde…
Ook vind ik dat de “commerciële partijen” mogen vragen wat ze willen, als ze dat maar duidelijk communiceren. Zeker als er geen noodsituatie is, bij rustig weer, en de inzet goed in te schatten is.
Dat is heel normaal in alle sectoren.
Heb ik een ambulance nodig voor een ritje wat geen noodgeval is, krijg je gewoon een prijsopgave.
Heb ik een loodgieter nodig bij lekkage van een kraan (zelfs met spoed), krijg ik gewoon vooraf een uurtarief vooraf, en geschatte tijd dat ze bezig zijn. Zonder spoed zelfs een offerte vooraf.
Dus, het gaat om de communicatie. Laat weten wat je gaat vragen, that’s it.
En, een gewaarschuwd mens telt voor 2, dus alles lezers hier, zorg dat je verzekerd bent, en bel gewoon eerst de verzekering. Als die niet wilt helpen (of ze zeggen dat ze het niet dekken), informeer je de KNRM via de KNRM helpt app. Als het geen ernstige spoed is (je ligt toch voor anker bijvoorbeeld), dan meldt je dat je gewoon kan wachten, misschien varen ze toch uit die dag).
En werkt dat niet, dan zou ik eerst een sleper bellen, en afspraken maken via de telefoon, en ff dat bevestigen in een kort mailtje, voordat je een lijn op het water aanneemt.