Wie het weet mag het zeggen. Mag in een PB-tje...
Ik overweeg het af en toe wel weer hoor. Boot met fors achterstallig onderhoud kopen, voor weinig, en dan langzaam aan up to date brengen. Vooral omdat het dan soort van "goedkoper" voelt. Is het natuurlijk niet... gelukkig brengt mijn omgeving me dan weer terug op aarde: joh, als je 10-15-20k in die boot moet stoppen in de komende 2-3 jaar (en vergeet alle uren niet) kun je beter 10-20k meer uitgeven voor een boot in veel betere staat.
En mijn hemel, wat een rotzooi staat er soms te koop, tegen bloody hoofdprijzen. Kussentjes op foto's die, als je de boot bezoekt, allerlei loszittende bekleding of inwateringsplekken verbergen. (Ik moest er wel om lachen toen ik de boot in het echt zag, het herinnerde me er nog een keer aan dat de belangen van een koper en een verkoper niet dezelfde zijn.)
Gisteren nog een ergens een site met "tips van de botenmakelaar" bekeken... niet elke makelaar zal een rat zijn maar man man man, wat een rattentips. Vanuit het perspectief van een koper bezien dan. Voor een verkoper snap ik het dan wel weer. Caveat emptor! In drievoud.
De bezichtiging van de Winner 950 ging niet door, dat is wel jammer, die wil (ik) mijn vrouw graag (laten) zien.
De Maxi 1000's t.o.v. de 999 waren wel duidelijk. Een 1000 is mooier afgewerkt (deurtjes ipv gordijntjes, kajuit (romp / plafond) met latjes bekleed i.p.v. kaal vinyl etc.), vanzelfsprekend wat jonger (want opvolger van 999), lekker zwemplateautje en de kajuitramen zitten er met alu-profielen in (was blijkbaar een issue bij de 999). Maar goed, vraagprijzen zitten dan ook € 16-20k uit elkaar. Ze voelen in elk geval erg fijn aan, als een lekkere warme jas. En, dat telt ook, ik vind zo'n 1000 fijn om naar te kijken.
Dus da's mooi.