Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Je grootste blunder?

Je grootste blunder? 13 okt 2024 20:26 #1591081

  • Menno
  • Menno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3710
Wadloper schreef :
Ik vraag me af of die doorvoer die bij de DST810 geleverd wordt, ook met de DST800 te gebruiken is. Of is de vorm van de DST810 aangepast op die doorvoer met klep?
Als dat niet zo is zou het sympathiek zijn als Airmar die doorvoer los verkoopt.
Hoewel het mij, eerlijk gezegd, wel goed zit. Het is in mijn geval nog nooit nodig geweest om de transducer eruit te halen. Hij zit tussen de kiel en de stuurboord kimkiel, lekker in het donker en blijft keurig schoon.

Het is niet uitwisselbaar:


Die vorm is niet nieuw met de DST810, er waren van de DST800 al twee varianten.
www.raymarine-navigatie.nl/ray...arte_rubber_O-ringen
Laatst bewerkt: 13 okt 2024 20:28 door Menno.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 13 okt 2024 20:34 #1591082

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 2165
madoc schreef :
Gerard schreef :
madoc schreef :
Dat Gvd hoeft niet. Ik ben niet religieus,maar vind het niet nodig!
Nou, ik ben een fervent vloeker en het lucht heerlijk op. ;)
Dat is fijn voor je en vind je dat misschien stoer. Maar je hoeft het niet doet in je zeilers proza hierop het ZF.
Heeft niets met stoer zijn te maken. "Meuten" over iemand die een afkorting gebruikt die mogelijk voor hem niets bijzonders te betekenen heeft, trouwens ook niet, maar sommigen kunnen DAT nou weer niet laten. ;) GvK (afkorting van mijn naam, maar ik kende ook iemand die Gert van Drie heette). ZF is toch geen kerkeblaadje of zo?
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 13 okt 2024 20:38 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 13 okt 2024 22:18 #1591089

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18200
Aquaplanning schreef :
Beetje slordig voor iemand die elektronische navigatiecursussen geeft
:laugh:
Ter verdediging: iemand die navigatielessen geeft moet ook praktijkervaring opdoen met falende navigatie...
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 14 okt 2024 05:25 #1591096

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 27714
Menno schreef :
Wadloper schreef :
Ik vraag me af of die doorvoer die bij de DST810 geleverd wordt, ook met de DST800 te gebruiken is. Of is de vorm van de DST810 aangepast op die doorvoer met klep?
Als dat niet zo is zou het sympathiek zijn als Airmar die doorvoer los verkoopt.
Hoewel het mij, eerlijk gezegd, wel goed zit. Het is in mijn geval nog nooit nodig geweest om de transducer eruit te halen. Hij zit tussen de kiel en de stuurboord kimkiel, lekker in het donker en blijft keurig schoon.

Het is niet uitwisselbaar:


Die vorm is niet nieuw met de DST810, er waren van de DST800 al twee varianten.
www.raymarine-navigatie.nl/ray...arte_rubber_O-ringen

Okee, duidelijk.
Wel opvallend dat je voor deze informatie op de website van Raymarine moet zijn, maar knap gevonden! Ik heb er op de site van Airmar naar zitten zoeken en vond, behalve het feit dat bij de DST810 die valve uitdrukkelijk wordt genoemd, eigenlijk niks over de feitelijke uitvoering van één en ander.
Laatst bewerkt: 14 okt 2024 05:25 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 14 okt 2024 07:44 #1591108

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8060
Het is al enige tijd geleden maar ik kan er eindelijk over praten:

De werfbaas had met zijn Lamborghini tractor en hydrolische lift mijn (net opgeknapte) boot naar binnen in de hal verplaatst. Het roer moest er echter nog onder dus hij laat de lift hoog staan wijst me hoe ik na het starten van de tractor de lift weer kan laten zakken. Enfin, roer er onder gehangen etc. en ik wil de boot weer laten zaken en start die tracor.

Blijkt dat ding echter nog in zijn versnelling te staan en begint met boot en al te rijden. Langzaam maar gestaagd richting een betonnen muur. Hoewel een tractor wat lijkt op een auto, zat bij deze alles anders. Wat een rem leek, bleek een gaspedaal te zijn en op andere pedalen werd niet gereageerd. Iets om te motor mee uit te zetten on ik niet vinden, 4 poken, help! en die muur kwam maar dichter bij. Mijn pa was al blokken hout voor de wielen aan het leggen maar daar had die tractor natuurlijk weinig moeite mee. Uiteindelijk had ik een halve meter voor de muur blijkbaar de goede pook te pakken waarmee ik dat ding in zijn vrij kreeg. Hartslag 10k en in die minuut die dit duurde ben ik wel iets meer dan een minuut ouder geworden.

Ik vraag me nog wel af wie gewonnen had: de betonnen muur of combinatie tractor+boot.
Laatst bewerkt: 14 okt 2024 10:12 door Philip.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 14 okt 2024 07:55 #1591110

Philip schreef :
Het is al enige tijd geleden maar ik kan er eindelijk over praten:

De werfbaas had met zijn Lamborghini tractor en hydrolische lift mijn (net opgeknapte) boot naar binnen in de hal verplaatst. Het roer moest er echter nog onder dus hij laat de lift hoog staan wijst me hoe ik na het starten van de tractor de lift weer kan laten zakken. Enfin, roer er onder gehangen etc. en ik wil de boot weer laten zaken en start die tracor.

Blijkt dat ding echter nog in zijn versnelling te staan en begint met boot en al te rijden. Langzaam maar gestaagd richting een betonnen muur. Hoewel een tractor wat lijkt op een auto, zat bij deze alles anders. Wat een rem leek, bleek een gaspedaal te zijn en op andere pedalen werd niet gereageerd. Iets om te motor mee uit te zetten on ik niet vinden, 4 poken, help! en die muur kwam maar dichter bij. Mijn pa was al blokken hout voor de wielen aan het leggen maar daar had die tractor natuurlijk weinig moeite mee. Uiteindelijk had ik een halve meter voor de muur blijkbaar de goede pook te pakken maarmee ik dat ding in zijn vrij kreeg. Hartslag 10k en in die minuut die dit duurde ben ik wel iets meer dan een minuut ouder geworden.

Ik vraag me nog altijd af wie gewonnen had: de betonnen muur of combinatie tractor+boot.

:laugh: :laugh: :laugh:
Sorry
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 14 okt 2024 08:03 #1591112

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5263
:laugh: verbazingwekkend dat die baas je met dat ding laat rijden :laugh:
René
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 14 okt 2024 08:15 #1591113

  • Waterblok
  • Waterblok's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5297
Dat deed die werkbaas niet, hij mocht hem alleen laten zakken....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 14 okt 2024 08:44 #1591116

  • Philip
  • Philip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8060
Kock1964 schreef :
:laugh: verbazingwekkend dat die baas je met dat ding laat rijden :laugh:
René
Het was nou juist de bedoeling dat ie niet ging rijden ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 14 okt 2024 08:49 #1591118

Niemand weet dit. Tot nu dan :silly:

Ik was de directeur van het bedrijf waarin mijn boot stond. Was altijd scherp op Arbo zaken en ongelukken strafte ik af met een reprimande en aantekening. Het is nl. altijd eigen schuld. Dommigheid, onachtzaamheid, nonchalance, regels overtreden, verkeerd gebruik van materieel of gereedschap, enz.

Het was de sport van het personeel om mij te betrappen op onveilig gedrag. Dus nooit met gewone schoenen de bouwplaats op, een helm op het hoofd daar waar dat verplicht was, enz. Zo loop ik eens zonder helm de bouwkeet in (was daar ook niet nodig) maar de grapjassen reden de kraan tot boven de bouwkeet wachtend tot ik weer naar buiten zou komen.

Van die dingen dus.

Van mijn bijna ongeval weet niemand. Het was op een zondag, bootbouwdag, en ik was alleen. Zoals altijd.

De werkplaats waar ik mijn boot heb gebouwd was een meter of 6-7 hoog. Ik had al eerder 4 elektrische lieren onder het dak gehangen. Die hingen aan steigerpijpen die weer door de stalen dakspanten waren gestoken. De lieren hingen net naast de oplegging van de pijp (ondanks dat bogen die die toch nog wel wat door bij het hijsen). Maar dat was geen probleem. Hijsen ging altijd veilig en met de nodige zekeringen. Wel altijd in mijn eentje, zonder pottekijkers of andere afleiding. Ik heb er ontzettend veel plezier van gehad.



Op enig moment vertikte één van de lieren om verder dienst te doen en moest vervangen worden. Hoe kom je daar bij, zo hoog ? de boot staat immers in de weg.

Er was ook nog een loopkat met lier. Ik besloot een uitschuifbare ladder tegen de loopkat aan te zetten. Om te voorkomen dat die onder mij uit zo vallen had ik de ladder ergens halverwege gezekerd met de lier van de loopkat.

Dat was dus een heel dom idee :blush:

Door mijn gewicht boog de ladder wat door. Daardoor begon die zekering ineens de ladder te dragen en draaide onder mij weg. Ik was net hoog genoeg gekomen om in een reflex de rail van de loopkat te kunnen grijpen. Daar hing ik, met de ladder half schuin en onbereikbaar onder mij hangend.

Dan is 6 meter nog aardig hoog hoor. De boot was het dichtste bij en halveerde de hoogte zo’n beetje. Dus hand over hand (zo sterk ben je dan ineens) werkte ik mijzelf naar de boot toe om mij vervolgens op het dek laten vallen.

Pfff.

Ik moest wel even bijkomen voor een nieuwe poging. Meteen doen, anders zou ik het nooit meer durven. Nu de ladder aan de bovenzijde tegen de rail van de loopkat vastgebonden. Dat was stabiel genoeg om de best nog zware lier te vervangen.
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 14 okt 2024 09:03 #1591121

  • Kock1964
  • Kock1964's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5263
allemachtig, ik ken mensen die op 1 meter al een been breken.
René
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 14 okt 2024 10:07 #1591137

  • JeePee
  • JeePee's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7388
Philip schreef :
Het is al enige tijd geleden maar ik kan er eindelijk over praten:

Muziekje erbij maakt het af

Bijlagen:
Laatst bewerkt: 14 okt 2024 11:21 door JeePee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 14 okt 2024 10:57 #1591142

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18200
Noballast schreef :
Dat was dus een heel dom idee
Pffff, wat een verhaal. Je bent er héél genadig vanaf gekomen zeg. Was wat geweest als ze maandagmorgen een bungelende ladder gevonden hadden en de baas met twee gebroken benen in het ziekenhuis lag :S

Maar alleen al het idee om die lier vanaf een ladder te gaan vervangen, dat verzin je toch niet!? (net weer m'n VCA-VOL gedaan :whistle: )
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 14 okt 2024 15:32 #1591200

Wadloper schreef :
Ndbpw schreef :
Dat zou voor mij de reden zijn een nieuw log te monteren, mijn log uit 1996 is not steeds repareerbaar (lees nieuw schoepje) maar heeft geen terugslagklep. Dus ik herken die waterstraal uit het filmpje wel. In ieder geval 2x per jaar omdat het log ook precies op de meest logische plek van de hijsbanden zit........

Ik vraag me af of die doorvoer die bij de DST810 geleverd wordt, ook met de DST800 te gebruiken is. Of is de vorm van de DST810 aangepast op die doorvoer met klep?

Weet niet of je hier wat aan hebt, maar andersom past het in ieder geval wel, dus de DST810 in oude (zelfs héél oude) doorvoer. Wel heb je andere rubber ringetjes nodig. Daar is een conversie kit voor. Zie ook deze post.
Laatst bewerkt: 14 okt 2024 15:36 door jvanakker.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 14 okt 2024 16:31 #1591204

Dan nog even on-topic met een mooie blunder afgelopen zomer.

We kwamen voor het eerst op het Ketelmeer en langs het eiland IJsseloog. Had al veel gelezen het daar mooi ankeren is. We kwamen toevallig 's avonds rond etenstijd aan, dus besloten we om daar te inderdaad overnachten. Heb bleek vrij druk in de passage (er lag zelfs een grote viermaster bijna overdwars in het midden, je kon er nog net langs). Alsnog een mooi plekje gevonden in het baaitje aan het einde van de doorgang, aan de noordoostkant. Je ligt daar prima zonder golven, maar nog wel wat wind uit het oosten. Enfin, heerlijk overnacht.

De volgende ochtend waren we weer zeilklaar maken voor vertrek. De wind was wat meer richting het zuiden gedraaid. Ik had alvast het ankeralarm uitgezet en was tot slot druk bezig alvast een rif in het grootzeil te zetten, voor onze IJsselmeer oversteek die dag.

Ineens voel ik een rustig tikje. Wat bleek, het anker was ineens gaan krabben én de boot was afgedreven tot hij met het roer tegen de rotsblokken kant daar kwam (heel rustig gelukkig)... Dat alles precíes binnen die paar minuten tijd dat ik het ankeralarm had uitgezet en ik even druk met reeflijnen bezig was (en niet om me heen keek). Nou ja zeg, wat een toeval!

Gauw eerst naar dieper stukje gevaren, anker binnengehaald en vervolgens zijn we gelijk maar op pad gegaan voor overigens een mooi tochtje. Heerlijk zeilend onder de Ketelbrug door en met forse wind maar voor ons erg gunstige windrichting door naar Stavoren.

Ik weet het, niet iedereen vindt een ankeralarm nodig, maar ik anker veel en ik houd hem voortaan maar even aan tot ik ook écht klaar ben voor vertrek ;) En toch nog beter ingraven rekening houdend met draaiende windrichting.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 14 okt 2024 17:13 #1591208

Wadloper schreef :
Wat ik hier de laatste tijd lees onder kopje 'Je grootste blunder' vind ik qua 'groot' eigenlijk nogal tegenvallen (of meevallen; maak uw keus).

Mijn grootste blunder is van een heel ander kaliber.
Temeer omdat ie plaatsvond onder het oog van een redelijk gevulde sluis en eigenlijk een uiting was van pure zelfoverschatting.
Het is meer dan 25 jaar geleden (1995, als ik me niet vergis) en ik hoop sindsdien qua zelfoverschatting wat afgeleerd te hebben (ja, komt u maar, hoor..).
...........
Het Naviduct met schutsluis was er destijds nog niet, dus de route liep via de Krabbersgatsluis.
Ik zat voor in de wachtrij en lag tijdens het schutten ook vooraan, aan de bakboordkant. Toen na het schutten de sluisdeuren opengingen, voeren er één of twee motorboten, die aan de stuurboordkant hadden gelegen, de sluis uit. Of de lichten ook op groen waren gegaan, weet ik niet meer. Waarschijnlijk niet. Ik wachtte nog een paar seconden terwijl ik de motorboten weg zag varen en dacht: "waar wacht ik zelf eigenlijk nog op?"
Ik maakte ook los en voer richting de uitgang van de sluis.
Op datzelfde moment hoorde ik achter me iemand heel hard roepen: "de brug is nog dicht!". Ik keek schuin omhoog; ik zat nog een bootlengte voor de brug en hoewel de mast van mijn Victoire 22 maar ruim 9.00 m boven water stak, was die brug aanzienlijk lager.
Nu waren m'n reflexen in die tijd nog heel goed en het balansroer van de V22 kon de boot bijna op z'n plek doen ronddraaien. Ik gaf het roer z'n maximale uitslag en even leek het erop dat ik de brug niet zou raken. Maar op het moment dat ik dwars voor brug kwam, bleef het topwant hangen achter de uithouder van de gele lamp, die midden aan iedere beweegbare brug hangt. Dat gegeven haalde alle vaart uit de boot. De stag brak gek genoeg niet, maar de gecombineerde rek van de stag en de eventuele buiging van de mast deed de boot achteruit schieten met een vaartje van een paar knopen. Hij ging recht achteruit en ramde met de genoemde snelheid de sluiswand. Er zat een rvs zwemtrap op de spiegel, die nauwelijks beschadigd was, maar op de plek waar hij op de spiegel steunde wèl een cirkeltje ter grootte van de buisdiameter uit de gelcoat drukte.
Een paar seconden bleef ik dwars in de sluis liggen.
Vervolgens bracht ik, terwijl de brug openging, de boot met wat heen en weer steken weer met de boeg in in de goede richting. Er was ruimte genoeg en niemand zei verder wat. Niks dat ik kon horen, in ieder geval..

Hè, gelukkig, ik ben niet de enige die een brug over het hoofd ziet. Zelfs dezelfde brug.

Lees maar: zeilersforum.nl/index.php/foru...er?start=2125#874036
Schippers schoffelen niet
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 14 okt 2024 17:42 #1591214

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 2165
Berghout-2 schreef :
Hè, gelukkig, ik ben niet de enige die een brug over het hoofd ziet. Zelfs dezelfde brug.
Dat zag ik ook een keer in de Zandkreeksluis en betrof mezelf gelukkig niet. Voor mij lagen twee zeiljachtjes die kennelijk geen flauw benul hadden, dat groot voor klein gaat bij het schutten. Nadat de deur open was maakten zij haastig los (zeker vakantie) en hadden geen er geen erg in, dat de brug nog niet open was en dus een barrière voor hen vormde. Op mijn waarschuwende roepen werd niet gereageerd en dus voer het voorste tegen de brug aan en raakte met de verstaging aan het bruglicht vast. Ik met een lange vaarboom de wal op om te helpen. Helaas kon ik niet op de brug vanwege een hek. Brugbediening (op afstand) opgeroepen en e.e.a. uitgelegd. De mensen op de zeiljachtjes, die later bij elkaar bleken te horen en geen Nederlands begrepen - omdat het Franstaligen bleken te zijn - reageerden totaal niet op mijn aanwijzingen ondanks dat ik vanaf mijn hoge positie op de wal goed kon zien hoe ze verstrikt zaten. Afijn, na een uur raakten ze los met behulp van de later gearriveerde brugwachter die ik mijn vaarboom had overgedragen.

Niet mijn grootste, maar m'n laatste blunder(tje). Van de week 3 planken voor een nieuw luik voor m'n luikenkap te kort afgezaagd. Nou ja, maak ik er een gestukkerd luik van. Past wel bij een restauratie, toch? :)
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 14 okt 2024 17:47 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 15 okt 2024 19:10 #1591378

Mijn blundertje is van 4 jaar geleden. Een paar dagen solo varen met mijn toenmalige Hurley 800. Heel prettig overnacht in Workum in het haventje bij de grote kerk. De volgende ben ik gereed om te vertrekken. Landvasten los en achteruit de box uit. Hoor ik ineens een knal … Wat is het …. ?
Het ankerluik was open geknald en het elektrisch landvast (dat bij een Hurley hier is aangesloten) rolde verder uit. Gelukkig was het een lange kabel. Ik kon gelukkig nog snel vooruit en weer aanleggen om met een rode kop en een deuk in mijn zelfvertrouwen de walstroom toch maar van de stroomkast los te maken en netjes op te bergen in het ankerluik.
.
Sailing a Parker 335 liftkeel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 15 okt 2024 19:20 #1591383

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 13711
=Duitse landvast
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 15 okt 2024 19:42 #1591389

ah, heb ik ook gehad dit jaar. Moest ik die stekker weer in elkaar schroeven en lijmen... heerlijk dom voel je je dan...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 15 okt 2024 20:56 #1591401

  • Gerard
  • Gerard's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 2165
AndreAzuree schreef :
ah, heb ik ook gehad dit jaar.
Wie heeft dat nooit gehad? Inmiddels heb ik mezelf aangeleerd om m'n walspanningskabel als een tros te zien, die als eerste los"gegooid" dient te zijn.
Varen is plezier voor twee (Gerard van Katwijk).
Laatst bewerkt: 15 okt 2024 20:56 door Gerard.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 15 okt 2024 21:07 #1591403

  • Yep
  • Yep's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 704
Echt, ik durf het niet te vertellen.
Laatst bewerkt: 15 okt 2024 21:08 door Yep.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 15 okt 2024 21:09 #1591404

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3688
Gerard schreef :
AndreAzuree schreef :
ah, heb ik ook gehad dit jaar.
Wie heeft dat nooit gehad? Inmiddels heb ik mezelf aangeleerd om m'n walspanningskabel als een tros te zien, die als eerste los"gegooid" dient te zijn.
Daarom slinger ik m een paar keer om de landvast rg wal.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 15 okt 2024 21:29 #1591406

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18200
Yep schreef :
Echt, ik durf het niet te vertellen.
Kom, kom, gooi het eruit. Het lucht op want in veruit de meeste gevallen blijk je niet de enige te zijn. Op sommige écht grote blunders na dan misschien :whistle:
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Je grootste blunder? 16 okt 2024 19:34 #1591565

JB-NL schreef :
Gerard schreef :
AndreAzuree schreef :
ah, heb ik ook gehad dit jaar.
Wie heeft dat nooit gehad? Inmiddels heb ik mezelf aangeleerd om m'n walspanningskabel als een tros te zien, die als eerste los"gegooid" dient te zijn.
Daarom slinger ik m een paar keer om de landvast rg wal.

Dat is ook mijn oplossing geworden. Dan vergeet je het echt nooit meer.
Sailing a Parker 335 liftkeel
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.939 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl