Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 21 aug 2013 15:40 #428778

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
ilCigno schreef :
Inderdaad Stegman, niet al te moeilijk. Het is nauwelijks een 'haven' te noemen, met 4-5 boten is het steigertje wel vol. Je mag er alleen overdag liggen, maar dan lig je wel pal naast het bezoekerscentrum waar je ook prima een ijsje of een pannenkoek kan gaan eten. Even een mooie wandeling door het natuurgebied is ook goed mogelijk.

Ja, het wordt steeds leuker op Tiengemeten. Het is ondertussen echt een soort nationale attractie geworden. Op mooie dagen is het parkeerterrein in Nieuwendijk (de 'vaste wal') tot de nok gevuld.
Het gekke is dat het passantenhaventje vaak toch nog wel plaats biedt. Veel kieljachtschippers zijn een beetje bang van het mogelijke gebrek aan diepte, denk ik. Of van het gebrek aan manouevreerruimte. Maar de haven is prima beschut naar ZW, dus ook met harde wind uit die hoek kun je er nog op het gemak heen-en-weer steken om te keren, bijvoorbeeld. Helemaal achterin is het nog altijd 1.50 m. diep.
Stegman, aan jou de eer om nog iets op te diepen.

Bij deze: het plaatje is ruim twintig jaar oud, maar de plek is nog herkenbaar, neem ik aan.



--
stegman
Laatst bewerkt: 21 aug 2013 15:43 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 aug 2013 15:50 #428782

  • 2linkerhanden
  • 2linkerhanden's Profielfoto
ik haak even in op Tiengemeenten.
zeilers die interesse hebben dit te bezoeken, maar daar niet kunnen afmeren geef ik deze tip;
U bent van harte welkom in onze haven wsv. de PUT.
(haven is recent uitgediept)
van hieruit is het ca. 15 min. lopen naar het pondje voor de oversteek.

mvg. Hanno (sv Ardea st9 box10)
Laatst bewerkt: 21 aug 2013 15:52 door 2linkerhanden.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 aug 2013 17:11 #428829

lodewijk stegman schreef :
ilCigno schreef :
Inderdaad Stegman, niet al te moeilijk. Het is nauwelijks een 'haven' te noemen, met 4-5 boten is het steigertje wel vol. Je mag er alleen overdag liggen, maar dan lig je wel pal naast het bezoekerscentrum waar je ook prima een ijsje of een pannenkoek kan gaan eten. Even een mooie wandeling door het natuurgebied is ook goed mogelijk.

Ja, het wordt steeds leuker op Tiengemeten. Het is ondertussen echt een soort nationale attractie geworden. Op mooie dagen is het parkeerterrein in Nieuwendijk (de 'vaste wal') tot de nok gevuld.
Het gekke is dat het passantenhaventje vaak toch nog wel plaats biedt. Veel kieljachtschippers zijn een beetje bang van het mogelijke gebrek aan diepte, denk ik. Of van het gebrek aan manouevreerruimte. Maar de haven is prima beschut naar ZW, dus ook met harde wind uit die hoek kun je er nog op het gemak heen-en-weer steken om te keren, bijvoorbeeld. Helemaal achterin is het nog altijd 1.50 m. diep.
Stegman, aan jou de eer om nog iets op te diepen.

Bij deze: het plaatje is ruim twintig jaar oud, maar de plek is nog herkenbaar, neem ik aan.



--
stegman

grevelingen 1 van de 2 eilandjes die je als eerste tegenkomt, Mosselbank of ossehoek?

ARco
Voorheen Cristina 730... sold
Huidig Curtevenne 830ak, Beenakker4m sabb8h.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 aug 2013 17:15 #428833

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
2linkerhanden schreef :
U bent van harte welkom in onze haven wsv. de PUT.
Voor De Put heb ik in een grijs verleden al eens reclame gemaakt, geloof ik.
Ook los van Tiengemeten is het één van de aardigste havens in deze contreien. Als je van je rust houdt, tenminste. Er is geen Dixo voor de kids, namelijk. Er is wèl wifi; dat houdt ze misschien nog een paar uur rustig.
Men heeft wel een vrieskist, waar je een ijsje of een koud biertje uit mag halen, als je het verschuldigde bedrag maar in het potje doet. En het hek naar de openbare weg heeft een code en daarnaast een gebruiksaanwijzing, die er niet bij staat. Na vele bezoeken weet ik nu eindelijk hoe het werkt en kom ik er altijd in (eruit is geen probleem).

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 aug 2013 17:18 #428838

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Blacktoppie schreef :
grevelingen 1 van de 2 eilandjes die je als eerste tegenkomt, Mosselbank of ossehoek?
Grevelingen is goed, de rest niet.

Inschieten maar weer, zou ik zeggen..

--
stegman
Laatst bewerkt: 21 aug 2013 17:19 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 aug 2013 17:19 #428841

archipel dan..
Voorheen Cristina 730... sold
Huidig Curtevenne 830ak, Beenakker4m sabb8h.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 aug 2013 17:30 #428848

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Blacktoppie schreef :
archipel dan..
Je bent helaas voor de rest van deze maand gediskwalificeerd.

Het is inderdaad Archipel, maar kennelijk heb je nog zo weinig met dit spelletje meegedaan, dat je niet weet dat je na een fout antwoord tot de volgende dag moet wachten voor je weer een antwoord mag geven.
Je moet het dus in één keer goed doen. Eventuele clues die uit jouw foute antwoord rollen, zijn vooral leuk voor degenen die ná jou komen.

De beurt gaat naar iedereen (wie het eerst maalt, usw.) behalve naar Blacktoppie..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 aug 2013 17:35 #428851

hahaha..

zo zie je maar weer altijd je eerste ingeving volgen, maar ja je gaat twijfelen he.. dus dan maar andere namen..

was idd niet bekend met die regel en kan hem helaas in de beginpost ook niet vinden :(

vind overigens een maand wel erg lang voor onduidelijke regels die ergens tussen de bijna 600 pagina's met posts staan ;)


ARco
Voorheen Cristina 730... sold
Huidig Curtevenne 830ak, Beenakker4m sabb8h.
Laatst bewerkt: 21 aug 2013 17:44 door Blacktoppie.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 aug 2013 17:53 #428863

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Blacktoppie schreef :
was idd niet bekend met die regel en kan hem helaas in de beginpost ook niet vinden :(

vind overigens een maand wel erg lang voor onduidelijke regels die ergens tussen de bijna 600 pagina's met posts staan ;)
www.zeilersforum.nl/index.php/...een-raadplaat#125801

Qua lang: augustus is bijna voorbij.

Voor de rest: de regels ontwikkelen zich.
Dat meerdere namen noemen heb ik nog laten gaan, maar toen je meteen daarna weer in de fout ging, werd het tijd voor steviger maatregelen. Die diskwalificatie-regel bij dubbelfouten is dus vanavond in werking getreden...

--
stegman
Laatst bewerkt: 21 aug 2013 17:54 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 aug 2013 17:58 #428864

oee.. heb ik gewoon 2 keer verkeerd gelezen, een appart topic stom van me niet gezien.
en ik heb "de rest van de maand" gelezen als "een maand"

je bent wel streng hoor :laugh:

even goeie vrienden uiteraard, ik kijk regelmatig mee maar ben helaas niet zo goed in raadplaten hahaha..
Voorheen Cristina 730... sold
Huidig Curtevenne 830ak, Beenakker4m sabb8h.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 aug 2013 18:09 #428869

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Een makkelijke dan maar.

Laatst bewerkt: 21 aug 2013 18:12 door groom.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 aug 2013 18:19 #428876

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
groom schreef :
Een makkelijke dan maar.
Gokje: Pampus.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 aug 2013 18:25 #428884

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Het is ook een echt Stegman topic. ;)

We waren inderdaad voor het eerst op pampus. Dacht dat je daar wel de nodige pasantenplekken kon vinden. Er lagen drie passanten lekker breeduit aan de enige steiger. Hebben wij maar onze eigen steiger in beslag genomen.
Wel een aanrader voor kinderen. De speurtocht met de lampjes.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 aug 2013 18:33 #428888

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
groom schreef :
We waren inderdaad voor het eerst op pampus. Dacht dat je daar wel de nodige pasantenplekken kon vinden. Er lagen drie passanten lekker breeduit aan de enige steiger. Hebben wij maar onze eigen steiger in beslag genomen.
Wel een aanrader voor kinderen. De speurtocht met de lampjes.
Ik ben er wel geweest, maar niet met m'n eigen boot. Dat is al een kleine 10 jaar terug; men was toen nog aan het restaureren, geloof ik.

Ik gooi er zelf nog maar één uit de oude doos tegenaan. Ook meer dan 20 jaar oud, denk ik. Er is sindsdien wel wat veranderd. De bankstelling in kwestie wordt ook niet meer gebruikt, geloof ik. Kijken of de oude rotten het zien:



--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 aug 2013 18:39 #428894

  • Faran
  • Faran's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 14868
Gokje: Wemeldinge?
Jeanneau Sun Odyssey 37

Gecertificeerd werkloos
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 21 aug 2013 18:45 #428899

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Faran schreef :
Gokje: Wemeldinge?
Daar is het niet, helaas.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 22 aug 2013 05:00 #428957

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
st Annaland.?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 22 aug 2013 05:15 #428959

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Jutter schreef :
st Annaland.?
Heel goed, Jutter.
Het trapje naar de vlotten is tegenwoordig wat minder steil en de silo op de achtergrond (van oorsprong was de haven een landbouw-haven) staat er al een paar jaar niet niet meer, maar de palen zijn nog hetzelfde, geloof ik.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 22 aug 2013 09:23 #429034

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
lodewijk stegman schreef :
Jutter schreef :
st Annaland.?
Heel goed, Jutter.
Het trapje naar de vlotten is tegenwoordig wat minder steil en de silo op de achtergrond (van oorsprong was de haven een landbouw-haven) staat er al een paar jaar niet niet meer, maar de palen zijn nog hetzelfde, geloof ik.

--
stegman

Niet allemaal meer hoor, een aantal zijn recentelijk nog vervangen en de haven is pas nog flink aangepast met vervangende steigers en de kade is ook pas aangepast. De gebouwen op achtergrond zijn inderdaad allemaal gesloopt. Er staat pas een nieuw paviljoen aan de Oostkant, en het Clubschip is er ook al jaren niet meer.

Hier de volgende!

Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 22 aug 2013 11:51 #429111

  • dirk1965
  • dirk1965's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 71
Volendam?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 22 aug 2013 12:03 #429119

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
dirk1965 schreef :
Volendam?

Je bent er mooi ingetrapt, maar daar is het niet. :woohoo:
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 22 aug 2013 12:13 #429128

Den Oever?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 22 aug 2013 12:14 #429129

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Harlingen?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 22 aug 2013 12:19 #429134

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
It Paradyske schreef :
Den Oever?

Jawel, daar ligt dat bijzondere droogdok!
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 22 aug 2013 14:18 #429168

www.noordhollandsdagblad.nl/st.../article16349483.ecehttp://www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek/waterland/article16349483.ece

en daarom ligt de VD 77 al sindsdien in Den Oever te wachten op een uitspraak van de verzekering, repareren of slopen?
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.579 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl