Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 17:24 #431773

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
zeehond schreef :
St Philipsland met hoog water
?

dat duurde 6 minuten ;)
Hahaha. Goed. Ik had nog een beetje hoop dat dat hoge water het een beetje op binnenwater zou laten lijken, maar met plaatselijk bekenden in de buurt duurt het natuurlijk maar zes minuten..

--
stegman
Laatst bewerkt: 29 aug 2013 18:19 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 17:34 #431781

  • zeehond
  • zeehond's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2344
Jammer voor Jutter. Zelfde tijd maar toch een berichtje er onder.

Waar ligt Zeehond hier bij druilerig weer.

Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 17:38 #431785

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7619
geen idee, nog bedankt voor je hulp met aanleggen op ameland ;)
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 17:40 #431788

  • zeehond
  • zeehond's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2344
wie hielp nu wie eigenlijk ;)

Is alle eierstruif al uit je laptop?
Laatst bewerkt: 29 aug 2013 17:44 door zeehond.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 17:44 #431791

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7619
:laugh: boot stinkt nog naar eieren :sick:
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 17:56 #431798

Mmm, dat riekt naar een verhaal in het grote verhalen topic :laugh:

Ik zou niet weten waar dát is... :(
Na een periode van stilte ben ik er weer...!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 18:18 #431816

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
zeehond schreef :
Jammer voor Jutter. Zelfde tijd maar toch een berichtje er onder.

Waar ligt Zeehond hier bij druilerig weer.
De haven van Paal.
Iets langer dan zes minuten, maar dat komt omdat ik even wat anders heb gedaan..

--
stegman
Laatst bewerkt: 29 aug 2013 18:18 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 18:27 #431820

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7619
Belerion II schreef :
Mmm, dat riekt naar een verhaal in het grote verhalen topic :laugh:

Ik zou niet weten waar dát is... :(

tja zit nog steeds te twijfelen of het nu thuishoort in de grote verhalen of de grootste blunder
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 aug 2013 05:37 #432344

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
lodewijk stegman schreef :
zeehond schreef :
Jammer voor Jutter. Zelfde tijd maar toch een berichtje er onder.

Waar ligt Zeehond hier bij druilerig weer.
De haven van Paal.
Iets langer dan zes minuten, maar dat komt omdat ik even wat anders heb gedaan..
Omdat ik vrij zeker weet dat dit antwoord goed is en Zeehond de zaak al meer dan 24 uur laat voor wat ie is, de volgende:



De foto stamt uit 1984, maar zelfs voor mensen die toen nog niet geboren waren, is er iets herkenbaars te zien, volgens mij.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 aug 2013 05:42 #432345

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Bouw van de Oosterscheldekering.
Stuurman aan wal ;-)
Laatst bewerkt: 31 aug 2013 05:47 door Anjo.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 aug 2013 05:45 #432347

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Dat zal bij de Roompot zijn met de Oosterschelde kering in aanbouw. Zeker zuid ven Neeltje Jans want de tijdelijke Bailybrug is niet te zien.

PFFFFFFFFFFFFF weer te laat :sick:
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 31 aug 2013 05:46 door Jutter.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 aug 2013 05:47 #432348

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Anjo schreef :
Bouw van de scheldekering
Ja, jij bent oud genoeg om dit nog met eigen ogen gezien te kunnen hebben, Anjo. Overigens is het de Oosterscheldekering; graag volledig stafwerk, de volgende keer.
Volgens mij waren we hier op weg naar de Roompotsluis, die al in bedrijf was; tussen de peilers doorvaren mocht niet (meer).

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 aug 2013 05:49 #432352

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
LOL, heb t verbeterd, was bang dat ik te langzaam zou zijn....
Maar geef mn beurt aan Jutter, moet zo weg en kan dan niet op tijd antwoorden geven op mn raadplaat.
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 aug 2013 05:52 #432354

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Oke Anjo ga op zoek, waar is dit?

Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 aug 2013 06:03 #432357

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7619
den helder
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 aug 2013 06:03 #432358

  • Baines
  • Baines's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 4777
Dat is de voormalige marinewerf Willemsoord in Den Helder. Het was voorheen terrein van Defensie. Het is nu vrij toegankelijk en een commerciele jachthaven geworden met dezelfde naam. Op het terrein ligt ook het Juttersmuseum van de KNRM. Ik vermoed dat de foto is genomen tijdens voormalige vlootdagen, tegenwoordig marinedagen geneomd.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 aug 2013 06:06 #432360

Den Helder?
tsss, veuls te laat.
Laatst bewerkt: 31 aug 2013 06:07 door de grebbe.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 aug 2013 06:07 #432361

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Beide niet juist. Veel te ver Noordelijk.

Link met de Marine is er wel :)
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 31 aug 2013 06:08 door Jutter.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 aug 2013 06:57 #432372

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811
Veere? Gedeelte naast de Kamperveerse Toren?
Laatst bewerkt: 31 aug 2013 06:59 door nico1.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 aug 2013 07:02 #432373

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
nico1 schreef :
Veere? Gedeelte naast de Kamperveerse Toren?

Correct, jij bent. Het was tijdens de vlootschouw bij Veere tijdens de viering dat daar de Marine 525 jaar geleden is opgericht.


en wij maar groeten naar die Bobo's :lol:
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 31 aug 2013 07:03 door Jutter.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 aug 2013 07:18 #432378

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811
Hier de nieuwe:

Jutter schreef :

en wij maar groeten naar die Bobo's :lol:

Die man bij de mast heeft wel een speciale manier van een "hroet". B)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 aug 2013 07:37 #432384

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Ja, die haalt de vlag neer en weer op, zo hoort dat bij de Marine!

Was je er ook bij ?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 31 aug 2013 07:39 door Jutter.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 aug 2013 07:41 #432385

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
nico1 schreef :
Hier de nieuwe:
Ojee. Weer iemand die het ons weer 's even lekker moeilijk wil maken met een tamelijk clueloze foto.
Toch een foto die niet overal kan worden gemaakt. Een zanderige oever met een steenstorting ervoor en veel begroeiing erachter. Het lijkt net of er dicht bij het water, net rechts van het midden, duindoorn groeit. Wat misschien duidt op een zout milieu. Verder 'landinwaarts' lijken ook wilgen te groeien, maar dat zou ook nog wel kunnen. Het lijkt geen getijdewater te zijn, tenzij het op de foto volledig HW is.
Ik kan eigenlijk maar één locatie in Nederland verzinnen waar deze condities aanwezig zijn. Het Grevelingenmeer. Wáár precies is gokken. Ergens waar de begroeiing vrijwel tot aan het water reikt.
Laat ik voorlopig zeggen: de Hompelvoet.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 aug 2013 07:45 #432387

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Grevelingen was ook mijn gedachte, maar gok dan op de Middelplaat bij Port Zelande.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 31 aug 2013 08:01 #432394

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811
Geen Hompelvoet, geen Middelplaat.

Er wordt regelmatig geankerd, voor velen moet dit toch een makkie zijn, vandaar dat ik nog even niets verder toegeef.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 2.980 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl