Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 23 aug 2013 07:02 #429437

Een makkie:
(denk ik)
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 23 aug 2013 07:09 #429438

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8548
Vlieland. Vliehors om precies te zijn.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 23 aug 2013 07:11 #429441

  • dirk1965
  • dirk1965's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 71
Volgens mij hoort dit thuis in de categorie "waar vliegen we over".
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 23 aug 2013 07:18 #429442

  • jouzers
  • jouzers's Profielfoto
Het hoeft natuurlijk niet te zijn dat dit het bandenspoor van de Vliehors expres op de Vliehors is.

Ik zeg Vlieland, ter hoogte van paviljoen Badhuys.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 23 aug 2013 08:10 #429458

  • Koezt
  • Koezt's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8548
Omdat het topic heet "Waar varen we langs??????" en je niet zo lekker langs het paveljoen vaart, en Hans toch wel vaker vaste grond onder de boot heeft dan wij, en hij laatst ook al berichtte van een tochtje langs de Vliehors, en ik zijn voetstappen herken, en ook het scheermes dat daar midden op de foto ligt, en er maar heel weinig voetstappen staan, en ....

Ik blijf er bij :whistle:
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 23 aug 2013 08:39 #429471

Ja hoor, 't is de Vliehors.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 27 aug 2013 21:03 #431052

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Ik pak de draad op... ik wist het antwoord ook maar was te laat :P

Hoe heet het water hier? De plaatsnaam geloof ik wel, ik wil het vaarwater horen.

Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 28 aug 2013 15:52 #431335

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Doekegat / Oude Westereems?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 28 aug 2013 19:34 #431421

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Hmm... ik had van een erkend wadvaarder toch een betere gok verwacht :P
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 28 aug 2013 20:34 #431433

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Het Marsdiep?
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 28 aug 2013 20:41 #431434

Harlingen, de oostelijke industrie haven. De loods met luifel is de scheepswerf die ooit welgelegen heette, en nu volgens mij van Damen is (Ik heb er nog een paar maanden stage gelopen gedurende mijn HTS opleiding).
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 28 aug 2013 20:45 door Erikdejong.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 28 aug 2013 20:48 #431435

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
@Erikdejong: yes, dat is hem! Alleen het vaarwater mist, nou ja vooruit dan.

Ter plaatse van het kruisje hebben we een avond van het wad genoten achter het anker. Kijkend naar de ondergaande zon uiteraard, want die industrie is, tja, saai eigenlijk. Mooi beschut bij zuidwest tot oost vanwege die lekkere uitloper van de havenpier.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 28 aug 2013 20:52 #431436

  • ilCigno
  • ilCigno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 18849
Potverdorie Dennis, had ik nét uitgezocht hoe dat water daar wel niet heet (want dat had Erik niet genoemd immers) én had ik gecheckt of het wel "de volgende dag" was (anders mag ik van Stegman een maand niet meer meedoen), kom jij al met dat plaatje er tussendoor. Grrr, nu ga ik slapen hoor. :evil:
Timo
Compromis 888 'il Cigno'
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 28 aug 2013 20:56 #431438

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
Eh... sorry :oops: Het Kimstergat is dus de naam van het water. Maar dat had jij al gevonden (had je daar serieus 11 minuten voor nodig? :P)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 28 aug 2013 21:00 #431440

Volharding heet de werf nu blijkbaar, had ik moeten weten :blush:

Ik zit door mijn foto's te bladeren, en is dit ook een geldige voor "waar varen we langs" :woohoo: (Een bekend vaarwater loopt direct parallel aan deze snelweg trouwens!)



Als deze foto niet door de ballotage komt, dan mag je deze ook raden:

Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 05:42 #431486

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Delphi32 schreef :
@Erikdejong: yes, dat is hem! Alleen het vaarwater mist, nou ja vooruit dan.
Ter plaatse van het kruisje hebben we een avond van het wad genoten achter het anker. Kijkend naar de ondergaande zon uiteraard, want die industrie is, tja, saai eigenlijk. Mooi beschut bij zuidwest tot oost vanwege die lekkere uitloper van de havenpier.
Ter plaatse van het kruisje hebben jullie een nacht geankerd?
Was dat niet beetje eng met maar 1,3 m. diepte bij LW? Vind ik wel stoer voor een kielbootschipper! In zo'n geval biedt de dieptemeter en wat rekenwerk natuurlijk uitkomst (tenzij je echt bij LW aankomt; dan is het meteen duidelijk). Maar toch.
Ik had hetzelfde probleem als Il Cigno. Die loods heeft iets heel bekends, maar ik kon er niet opkomen. Je ziet met helder weer het ding al staan als je net de haven van TS uit bent, bij wijze van spreken. Net als je die grote hal in Den Helder van grote afstand ziet.
Wel goed om te merken dat de recent ingevoerde regelgeving aanslaat, trouwens.. maar dit terzijde..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 05:55 #431490

  • Delphi32
  • Delphi32's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 17794
1.3m bij LAT... ik wist hoeveel rijzing er ongeveer moest zijn toen we er aankwamen, dus een kwestie van rekenen tot ik een plekje had waar minimaal 1.8m zou blijven staan.
Het engste was de kentering van het tij in combinatie met de gasleiding die iets verderop lag. Dus rond 1 uur 's nachts extra dwarspeilingen gemaakt en om 6 uur 's ochtends ook; ging allemaal prima.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 06:03 #431493

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Erikdejong schreef :
Volharding heet de werf nu blijkbaar, had ik moeten weten :blush:

Ik zit door mijn foto's te bladeren, en is dit ook een geldige voor "waar varen we langs" :woohoo: (Een bekend vaarwater loopt direct parallel aan deze snelweg trouwens!)

Als deze foto niet door de ballotage komt, dan mag je deze ook raden:
Op de eerste foto is geen sprake van varen. Gezien de titel van dit draadje lijkt die me inderdaad af te vallen.

De twee foto is, als ik me niet vergis, genomen voor de dijk van de Wieringermeer, een paar mijl ten noorden van Medemblik, maar ten zuiden van de vluchthaven, die daar ook nog ergens zit, maar waarvan de naam me ontschiet en die trouwens tegenwoordig onderdak biedt aan een jachtwerf.

Er staan daar namelijk windmolens met rode ringen, zoals het exemplaar dat je net onder de giek door ziet.

--
stegman
Laatst bewerkt: 29 aug 2013 06:04 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 06:34 #431505

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Delphi32 schreef :
1.3m bij LAT... ik wist hoeveel rijzing er ongeveer moest zijn toen we er aankwamen, dus een kwestie van rekenen tot ik een plekje had waar minimaal 1.8m zou blijven staan.
Inderdaad, als je de locale cijfers kent is het een kwestie van rekenen. Als je de HP33 bij de hand hebt is zelfs dat niet nodig, want dan heb je de uurstanden van Harlingen.
Het engste was de kentering van het tij in combinatie met de gasleiding die iets verderop lag. Dus rond 1 uur 's nachts extra dwarspeilingen gemaakt en om 6 uur 's ochtends ook; ging allemaal prima.
De stroom op die plek loopt waarschijnlijk niet heel erg hard. Anders zou het er wel dieper zijn.
Ik wordt steeds roekelozer in die dingen. Afgelopen vrijdag op zaterdag lag ik voor anker voor de haven van Sint Annaland, na eerder droog te hebben gestaan langs de Krabbenkreek. Het was er nogal druk. Alle moorings bezet en daarnaast nog een kleine tien ankeraars. Waaronder een platbodem van een meter of 7 - 8 (zeeschouw, als ik me niet vergis). Die zeeschouw lag er toen het nog licht was al een beetje vreemd bij. Dwars op de stroom en de wind. Beiden (wind was ernauwelijks, overigens) stonden op dat moment min of meer in dezelfde richting.

's Morgens om vijf uur (nog donker, ik was er tegen mijn gewoonte in bij de kentering niet uitgegaan) werd ik wakker van wat onduidelijk gerommel bij de boeg. Als ik aan dek kom blijkt die zeeschouw dwars voor mijn boeg te liggen, terwijl de schipper met inspanning van al zijn krachten zijn staal probeert vrij te houden van mijn polyester. Daarbij geholpen door mijn ankerlijn, die naar voren stond en als een soort eerste vangnet werkte. De schouw begint echter zijdelings weg te schuiven naar bakboord en dreigt met zijn boegspriet door mijn verstaging te vegen. Met veel moeite weet ik het uitsteeksel voorbij het hoofdwant te krijgen, maar ben te laat om te voorkomen dat het ding een staaldraad achterop, die mijn zonnepaneel-portaaltje aftuidt, een veeg geeft. Daarna zijn we vrij van elkaar en de schouw drijft, op het nu opkomende tij, verder. Aan boord roept iemand dat de motor moet worden gestart. Dat gebeurt een paar seconden later inderdaad, maar het lijkt wel of de motor meteen weer afslaat. Gelukkig mist de boot andere benedenstrooms van mij liggen boten. Hij drijft stuurloos en nog steeds dwars op wind en stroom liggend de nacht in, op weg naar Flipland.
Toen z'n lichtjes al een kleine mijl van me verwijderd waren leek ie nog steeds stuurloos voort te drijven.
Ik ben maar weer naar bed gegaan, maar van slapen kwam niet veel meer.
's ochtends bleek dat één de sceptervoeten aan één kant omhoog was getrokken: de schroef was er ongeveer een halve cm uit gekomen. Kon overigens gewoon weer worden aangedraaid. De tuidraad van het portaal achterop stond een stuk slapper dan daarvoor, maar bleef na opnieuw aanspannen op spanning.

Eén van de meer merkwaardige gebeurtenissen van de laatste jaren, wat mijn varend leven betreft..

--
stegman
Laatst bewerkt: 29 aug 2013 06:36 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 07:00 #431517

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Bedoel jij De Oude Zeug en de werf van Jongert, Steg?
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 07:52 #431542

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Anjo schreef :
Bedoel jij De Oude Zeug en de werf van Jongert, Steg?
Exact.
Maar die windmolens staan een heel stukje ten Z. daarvan.

--
stegman
Laatst bewerkt: 29 aug 2013 07:54 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 11:37 #431638

lodewijk stegman schreef :
Op de eerste foto is geen sprake van varen. Gezien de titel van dit draadje lijkt die me inderdaad af te vallen.
Dan mogen foto's van vooranker of in een haven liggend ook niet ;) Maar je hebt gelijk, dit is wel erg ver bij varen vandaan, tenzij je het fahren gaat noemen natuurlijk.
De twee foto is, als ik me niet vergis, genomen voor de dijk van de Wieringermeer, een paar mijl ten noorden van Medemblik, maar ten zuiden van de vluchthaven, die daar ook nog ergens zit, maar waarvan de naam me ontschiet en die trouwens tegenwoordig onderdak biedt aan een jachtwerf.

Er staan daar namelijk windmolens met rode ringen, zoals het exemplaar dat je net onder de giek door ziet.
En dat is natuurlijk helemaal goed. Ik vond het een leuke foto omdat de herkenningsopunten zo subtiel achter de boot zaten. We varen hier van Medemblik richting het Vrouwenzand, op een koers die ons ruim onder de kruipel zou brengen. Overigens ook nog eens met 4 Zf-ers aanboord.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 16:57 #431756

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Erikdejong schreef :
lodewijk stegman schreef :
De twee foto is, als ik me niet vergis, genomen voor de dijk van de Wieringermeer, een paar mijl ten noorden van Medemblik, maar ten zuiden van de vluchthaven, die daar ook nog ergens zit, maar waarvan de naam me ontschiet en die trouwens tegenwoordig onderdak biedt aan een jachtwerf.

Er staan daar namelijk windmolens met rode ringen, zoals het exemplaar dat je net onder de giek door ziet.
En dat is natuurlijk helemaal goed. Ik vond het een leuke foto omdat de herkenningsopunten zo subtiel achter de boot zaten. We varen hier van Medemblik richting het Vrouwenzand, op een koers die ons ruim onder de kruipel zou brengen. Overigens ook nog eens met 4 Zf-ers aanboord.
Vorige jaar kwam ik langs die windmolens en daarna voor het eerst in jaren weer eens in Medemblik. Er zijn er weinig molens met van die ringen; dat was de link.

Benieuwd hoe lang het duurt voor dit plaatje wordt benoemd:



--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 17:03 #431759

  • zeehond
  • zeehond's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2344
St Philipsland met hoog water
?

dat duurde 6 minuten ;)
Laatst bewerkt: 29 aug 2013 17:08 door zeehond.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 29 aug 2013 17:03 #431760

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Flipland ?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.763 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl