Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 18:51 #436190

  • H2O
  • H2O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1303
lodewijk stegman schreef :
H2O schreef :
Vuile Gat iets west van Hitserse Kade tegenover Zuid Beijerland.
Preciezer kan het niet, Jeroen. De torenspits is die van Zuid Beijerland.

--
stegman

Mooi zo!

Nog even in mijn archief gezocht, en...
Laatst bewerkt: 11 sept 2013 04:14 door H2O.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 sept 2013 04:15 #436270

  • mjatv
  • mjatv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 106
Kornwerderzand richting Ijsselmeer.. :kiss:
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 sept 2013 04:15 #436271

  • H2O
  • H2O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1303
Hier is de volgende, mag niet al te veel problemen opleveren.



Succes!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 sept 2013 04:17 #436272

  • H2O
  • H2O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1303
mjatv schreef :
Kornwerderzand richting Ijsselmeer.. :kiss:
Sorry mjatv, die is niet goed. Ik heb ook nog een foutje gemaakt door de foto in eerste instantie te plaatsen in het berichtje van gisterenavond. Mjatv reageert dus op het plaatje dat ik hierboven heb geplaatst. Sorry voor de verwarring :blush:
Laatst bewerkt: 11 sept 2013 04:18 door H2O.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 sept 2013 04:18 #436273

  • mjatv
  • mjatv's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 106
Nog maar een keer, mijn bericht kwam boven de vraag van H2O te staan...

Kornwerderzand richting IJsselmeer..
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 sept 2013 04:20 #436274

  • H2O
  • H2O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1303
mjatv schreef :
Nog maar een keer, mijn bericht kwam boven de vraag van H2O te staan...

Kornwerderzand richting IJsselmeer..
Niet juist dus.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 sept 2013 04:26 #436275

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811
Roompotsluis?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 sept 2013 04:28 #436276

  • H2O
  • H2O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1303
nico1 schreef :
Roompotsluis?
Bingo!
De volgende is voor jou.

Jeroen.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 sept 2013 05:41 #436303

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811
De nieuwe:

Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 sept 2013 05:45 #436307

Haringvliet in de buurt van Hellevoetsluis, kijkend richting Stellendam.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 sept 2013 05:50 #436311

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811
Sturgeon22 schreef :
Haringvliet in de buurt van Hellevoetsluis, kijkend richting Stellendam.

Helemaal goed, het is Stellendam, aan jou de eer!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 sept 2013 06:25 #436331

Ik heb even geen foto's bij de hand, dus hij is weer vrij voor iemand met een mooie foto!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 11 sept 2013 06:38 #436339

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811


Waar vaart dit schip?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 sept 2013 13:35 #436982

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Nico, heb je hem ook tandje groter en/of iets hogere resolutie..?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 sept 2013 13:48 #436992

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Op het Hollands Diep richting Biesbosch/Dordrecht vaart deze boot, voorbij Willemstad ergens.


Het is denk ik in de middag en dan staat de zon westelijk, de boot vaart dus aan de schaduw te zien daarom bijna zeker te weten richting het oosten. Waar ik mijn antwoord Hollands Diep richting Biesbosch/Dordrecht dus op baseer.

En misschien is het wel heel ergens anders waar het er heel erg op lijkt, kan hoor.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 12 sept 2013 14:34 door Fly-Tour.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 12 sept 2013 14:14 #437010

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Vlieter1 schreef :
Nico, heb je hem ook tandje groter en/of iets hogere resolutie..?
Pcies. Het is niet erg als er 'moeilijke' plekjes worden gevraagd (hoewel dit vooral 'boot' is), maar dan wèl graag wat groter en wat scherper..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 13 sept 2013 10:43 #437395

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811
Fly-Tour schreef :
Op het Hollands Diep richting Biesbosch/Dordrecht vaart deze boot, voorbij Willemstad ergens.


Het is denk ik in de middag en dan staat de zon westelijk, de boot vaart dus aan de schaduw te zien daarom bijna zeker te weten richting het oosten. Waar ik mijn antwoord Hollands Diep richting Biesbosch/Dordrecht dus op baseer.

En misschien is het wel heel ergens anders waar het er heel erg op lijkt, kan hoor.

Het is Hollands Diep, bij Willemstad.
Dus goed, aan jou de eer.

De richting was evenwel niet goed, de boot vaart in de richting van Willemstad, dat net achter de boot wat schuil gaat!

(Een hogere resolutie was dus niet echt nodig, zoals blijkt, kennelijk dus toch niet zo moeilijk)
Laatst bewerkt: 13 sept 2013 10:46 door nico1.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 13 sept 2013 11:06 #437402

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Omdat ik dat stukje nog zo goed kan herinneren van mijn tochtje uit Scharendijke vandaan....
Breed, vieze kleur algen, bomen, ik dacht dat ken niet missen...
Ummm gun me even de tijd, zal een leuke opzoeken.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 13 sept 2013 11:12 #437403

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
nico1 schreef :
(Een hogere resolutie was dus niet echt nodig, zoals blijkt, kennelijk dus toch niet zo moeilijk)
Het was een goede gok, maar Fly-Tour bedoelde een totaal andere plek aan het andere eind van het Hollands Diep. Daar leek het namelijk ook wel wat op. Er staan ook windmolens en bomen, bijvoorbeeld. Dat soort verwarring en gegok krijg je bij foto's met te weinig resolutie.
Dit forum kan makkelijk plaatjes van 600 x 1000 pixels aan, dus wat let je om wat scherpere foto's te plaatsen? Als het origineel tenminste niet van een abominabele kwaliteit is.

Maar prima dat FT de beurt krijgt, daar niet van.

--
stegman
Laatst bewerkt: 13 sept 2013 11:16 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 13 sept 2013 11:14 #437404

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Fly-Tour schreef :
vieze kleur algen
Als dat de referentie was had je moeten zeggen dat het op het Volkerak was. Op het Hollands Diep zijn geen vieze algen.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 13 sept 2013 11:21 #437408

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811
lodewijk stegman schreef :
Het was een goede gok, maar Fly-Tour bedoelde een totaal andere plek aan het andere eind van het Hollands Diep. Daar leek het namelijk ook wel wat op. Er staan ook windmolens en bomen, bijvoorbeeld. Dat soort verwarring en gegok krijg je bij foto's met te weinig resolutie.
Dit forum kan makkelijk plaatjes van 600 x 1000 pixels aan, dus wat let je om wat scherpere foto's te plaatsen? Als het origineel tenminste niet van een abominabele kwaliteit is.

Maar prima dat FT de beurt krijgt, daar niet van.

--
stegman

Er werden twee zaken genoemd, Hollands diep en Willemstad, slechts de richting was niet goed dus het woord voorbij Willemstad had voor Willemstad moeten zijn.
Sorry Lodewijk, volgende keer beter, je bent overigens wel de sterkste hier, dus het mag wel.
Laatst bewerkt: 13 sept 2013 11:22 door nico1.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 13 sept 2013 11:26 #437412

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
lodewijk stegman schreef :
nico1 schreef :
(Een hogere resolutie was dus niet echt nodig, zoals blijkt, kennelijk dus toch niet zo moeilijk)
Het was een goede gok, maar Fly-Tour bedoelde een totaal andere plek aan het andere eind van het Hollands Diep. Daar leek het namelijk ook wel wat op. Er staan ook windmolens en bomen, bijvoorbeeld. Dat soort verwarring en gegok krijg je bij foto's met te weinig resolutie.
Dit forum kan makkelijk plaatjes van 600 x 1000 pixels aan, dus wat let je om wat scherpere foto's te plaatsen? Als het origineel tenminste niet van een abominabele kwaliteit is.

Maar prima dat FT de beurt krijgt, daar niet van.

--
stegman


Je kan het gewoon niet hebben dat ik het goed geraden heb. :P
En over die kleur water, vieze algen kleur, of de kleur van het water wanneer de zon er op stond, whatever, toen ik er voer zag het er precies zo uit. En dat vormde voor mij gewoon het beeld Hollands Diep.

Welke totaal andere plek bedoelde ik dan volgens jou? Ik had het toch echt over Willemstad in mijn antwoord...
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 13 sept 2013 11:29 door Fly-Tour.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 13 sept 2013 11:30 #437414

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
nico1 schreef :
Er werden twee zaken genoemd, Hollands diep en Willemstad, slechts de richting was niet goed dus het woord voorbij Willemstad had voor Willemstad moeten zijn.
Sorry Lodewijk, volgende keer beter, je bent overigens wel de sterkste hier, dus het mag wel.
Je moet even uit mijn berichtje halen wat van belang is.
Jouw argument om geen foto's met een grotere resolutie te plaatsen vind ik nogal zwak. Wat kost het om een foto met meer resolutie te plaatsen? Of kwam deze foto ergens van het net en heb je geen betere resolutie voor handen?

Zoals ik al zei; het antwoord van FT zit dicht in de buurt en dat hij de beurt krijgt is prima. Daar gaat het verder niet om.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 13 sept 2013 11:36 #437417

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30053
Fly-Tour schreef :
lodewijk stegman schreef :
nico1 schreef :
(Een hogere resolutie was dus niet echt nodig, zoals blijkt, kennelijk dus toch niet zo moeilijk)
Het was een goede gok, maar Fly-Tour bedoelde een totaal andere plek aan het andere eind van het Hollands Diep. Daar leek het namelijk ook wel wat op. Er staan ook windmolens en bomen, bijvoorbeeld. Dat soort verwarring en gegok krijg je bij foto's met te weinig resolutie.
Dit forum kan makkelijk plaatjes van 600 x 1000 pixels aan, dus wat let je om wat scherpere foto's te plaatsen? Als het origineel tenminste niet van een abominabele kwaliteit is.

Maar prima dat FT de beurt krijgt, daar niet van.
Je kan het gewoon niet hebben dat ik het goed geraden heb. :P
Als jij daar vrolijk van wordt: ik zat m'n haren uit m'n kop te trekken..
Welke totaal andere plek bedoelde ik dan volgens jou? Ik had het toch echt over Willemstad in mijn antwoord...
Als je voor Strijensas ligt en je kijkt naar het oosten. Dan ga je inderdaad richting de mond van de Dordtse Kil en Dordrecht en ben je Willemstad voorbij. Misschien zat dat onbewust toch in je herinnering.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 13 sept 2013 11:51 #437429

  • nico1
  • nico1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 811
lodewijk stegman schreef :
Of kwam deze foto ergens van het net en heb je geen betere resolutie voor handen?

Zoals ik al zei; het antwoord van FT zit dicht in de buurt en dat hij de beurt krijgt is prima. Daar gaat het verder niet om.

--
stegman

Lodewijk, ik plaats slechts foto's die door mijzelf zijn genomen of van anderen die van ons zijn genomen, dus geen plaatjes van het net, dat vind ik ook niet zo aardig.
Voor jouw informatie wil ik wel aangeven dat op de plaat onze vorige boot vaart met deze "knappe vent" aan het roer en dus door een ander werd gemaakt, ook nog van langere tijd geleden.
Het klopt dus dat ik geen hogere resolutie kon bieden omdat hij me in deze kwaliteit werd toegezonden.
Excuus voor de kwaliteit van de plaat, ik meende dat het te raden was en dat blijkt ook het geval.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.577 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl