Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 09 sept 2013 19:37 #435642

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Wel toeval b100.
Ik wou ook reageren en met Ameland gokken. Alleen deed ik dat even nog niet.
Telepathie...
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 09 sept 2013 19:38 door Fly-Tour.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 01:36 #435670

Onder het Rif, met de lampjes van het Westgat op de achtergrond?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 05:44 #435722

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389

b100 schreef :
ik gok op ameland in de buurt van de haven

Ik geef de beurt aan B100, het is inderdaad Ameland, al is het niet echt dicht bij de haven. We lagen tussen het wantij van de Zuiderspruit en het hoge duin dat meen ik oerdblinkerd oid heet. De lichtjes zijn van de veerbootroute.
Mooi plekje, heel vlak, op wat mosselbanken na.
Laatst bewerkt: 10 sept 2013 05:45 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 12:02 #435941

  • disno
  • disno's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 260
Vlieter1 schreef :
De foto is 2 weken terug om een uur of elf ´s avonds genomen.
28 augustus om 21:44 om precies te zijn :)
Mooi, weer zeiler.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 14:01 #436029

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7619
ik zal even een nieuwe zoeken

bij deze, graag wel een beetje de exacte plek :laugh:

[/URL]
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Laatst bewerkt: 10 sept 2013 14:13 door b100.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 14:28 #436045

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Wederom op het wad...
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 14:31 #436049

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7619
Fly-Tour schreef :
Wederom op het wad...

ja ik doe liever niks anders :)
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 14:36 #436054

Oude smeriggat, op de foto puntje van t rif, met op de achtergrond Schier.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 14:38 #436055

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30049
b100 schreef :
ik zal even een nieuwe zoeken

bij deze, graag wel een beetje de exacte plek :laugh:
Als die zwarte stippen ergens halverwege de horizon zeehonden zijn, dan liggen ze misschien wel ergens in de buurt van de Blauwe Balg, het doorsteekje van Terschelling naar Ameland, net onder het zeegat tussen beide eilanden. In dat geval zien we in de verte de Boschplaat.

--
stegman
Laatst bewerkt: 10 sept 2013 14:38 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 14:41 #436057

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 7619
dat is helemaal goed lodewijk
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 15:10 #436071

  • Dekadent
  • Dekadent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1928
Durf het bijna niet te vragen, maar hebben jullie ook foto's waar iets op te zien valt anders dan zand, dijklichamen en bomenrijen? Een dorpje, een binnenwatertje...

Dekadent
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 15:20 #436081

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30049
b100 schreef :
dat is helemaal goed lodewijk
Dat valt niet tegen..

Het volgende plaatje zou ook zó kunnen figureren in die nieuwe raaddraad (de naam ontschiet me even), maar die fraaie Koopmans (ook al een gevoelig onderwerp, ondertussen), is minder belangrijk dan de vraag waar hij (en wij) langs varen..



--
stegman

P.S. I hear you, Dekadent. Een dorpje. Weliswaar ook met een dijkje. You win some and you loose some.
Laatst bewerkt: 10 sept 2013 15:22 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 15:33 #436086

  • Dekadent
  • Dekadent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1928
Niet dat ik ook maar enig idee heb waar het is.... ;)

Maar leuke foto.

Dekadent
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 15:40 #436089

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Een mooie boot (HR?) op de voorgrond. B)
Zeker een mooie foto.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 10 sept 2013 15:41 door Fly-Tour.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 15:44 #436091

zeegat bij stompetoren!
geen sponsor alhier
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 15:46 #436092

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30049
Fly-Tour schreef :
Een mooie boot (HR?) op de voorgrond. B)
Zeker een mooie foto.
Ah! Eindelijk iemand die niet meteen in katzwijm valt zodra de naam 'Koopmans' valt.
Als 'HR' staat voor Hallberg-Rassy, dan is het antwoord op de vraag: nee.
Wat voor Koopmans het is weet ik trouwens ook niet. Maar dat hij (ouwe Dick of Jonge Dick) de ontwerper van de boot is, staat als een paal boven water.

Evengoed bedankt voor het compliment, FT.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 15:51 #436094

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30049
helmsman 38 schreef :
zeegat bij stompetoren!
Zien wij op de foto een stompe toren? Laat ik het maar als een grapje beschouwen..
(je bedoelt trouwens de Plompe Toren van Koudekerke, maar dit terzijde)

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 15:58 #436101

lodewijk stegman schreef :
helmsman 38 schreef :
zeegat bij stompetoren!
Zien wij op de foto een stompe toren? Laat ik het maar als een grapje beschouwen..
(je bedoelt trouwens de Plompe Toren van Koudekerke, maar dit terzijde)

--
stegman

ik ben hier niet goed in.
geen sponsor alhier
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 16:00 #436102

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30049
helmsman 38 schreef :
ik ben hier niet goed in.
Oefening baart kunst.

En er is weer een mogelijkheid uitgeschakeld, dus meer kans voor anderen. Opofferingsgezindheid is ook een groot goed.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 16:12 #436106

voor het waterskigebied bij wolphaartsdijk richting de sluis
Laatst bewerkt: 10 sept 2013 16:13 door pantaleimon.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 16:19 #436112

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30049
pantaleimon schreef :
voor het waterskigebied bij wolphaartsdijk richting de sluis
Ik geef toe: dat dijkje doet denken aan een zeker dijkje langs het Veerse Meer. Maar het is niet op het Veerse meer..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 16:38 #436119

Gezien het erg kleine wammetje (wolfseind) is het ergens in Zuid-Holland, boerderij ligt wat laag, dus een polder. Langs een rivierdijk. Met wat google doe ik een gok:
Heenvliet
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 16:55 #436130

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30049
It Paradyske schreef :
Gezien het erg kleine wammetje (wolfseind) is het ergens in Zuid-Holland, boerderij ligt wat laag, dus een polder. Langs een rivierdijk. Met wat google doe ik een gok:
Heenvliet
Een serieuze toepassing van de methode.
Echter. Heenvliet ligt aan de Brielse Maas. Daar wordt gezeild, maar wie met zo'n fyne Koopmans van toch gauw 40 voet z'n heil zoekt op de Brielse Maas is niet goed snik.

Maar héé! The up side is: je bent de eerste die een béétje in de buurt komt..

--
stegman
Laatst bewerkt: 10 sept 2013 16:57 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 17:46 #436159

  • H2O
  • H2O's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1303
Vuile Gat iets west van Hitserse Kade tegenover Zuid Beijerland.

Jeroen.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 10 sept 2013 18:29 #436177

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 30049
H2O schreef :
Vuile Gat iets west van Hitserse Kade tegenover Zuid Beijerland.
Preciezer kan het niet, Jeroen. De torenspits is die van Zuid Beijerland.

--
stegman
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.255 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl