Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 03 jan 2014 08:17 #472546

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
lodewijk stegman schreef :
tcdehoog schreef :
ik weet het niet, maar ja je had een moeilijke beloofd :P
de kaag, het recreatielandje op de kever plas
het is natuurlijk hartstikke fout, maar dan is er tenminste een beginnetje
Inderdaad Ton, niet geschoten is altijd mis en je kan gaan wegstrepen.
Het is inderdaad niet de Kaag. Zelfs niet in de buurt. Extra hint: het water waarnaar we kijken is stromend water.
Volgende hint. Het water is niet alleen stromend; er is sprake ban een getijverschil van ongeveer 0,8 m.
Verder beveel ik de methode stegman weer eens aan.
Het zonlicht komt schuin van links. Het zuiden ligt dus aan de linkerkant van foto. Het zou zomaar kunnen dat we ruwweg in westelijke richting kijken.
Verder hoeft het geen betoog dat het water zoet is. Overal zijn wilgen.
Merk ook op dat de foto is gemaakt vanaf een drijvend steigertje. waarom ligt dat daar? Dat is de voorlopig laatste hint: omdat daarachter een nieuw natuurgebied ligt en het wandelpad daarlangs is vanaf dit steigertje bereikbaar.

--
stegman
Laatst bewerkt: 03 jan 2014 08:19 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 jan 2014 08:34 #472551

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Leuk lodewijk tegen lodewijk ;)

Nog een om weg te strepen? Tiengemeten
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 jan 2014 08:50 #472560

  • Anjo
  • Anjo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12639
Te lang niet meer geweest, nieuw stukje in de Biesbosch??
Stuurman aan wal ;-)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 jan 2014 08:51 #472561

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
groom schreef :
Leuk lodewijk tegen lodewijk ;)

Nog een om weg te strepen? Tiengemeten

Die had iedereen al weggestreept, ben ik bang.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 jan 2014 08:53 #472563

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Anjo schreef :
Te lang niet meer geweest, nieuw stukje in de Biesbosch??
Je bedoelt misschien de Aakvlaai, aan de zuidoostrand van de Brabantse Biesbos. Daar is het niet. Maar je bent de warmste tot nu toe, zullen we maar zeggen.
In de Brabantse Biesbos is maar 30 - 40 cm tijverschil, trouwens.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 jan 2014 09:47 #472590

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
doode kikvorschkil
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 jan 2014 10:55 #472621

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
tcdehoog schreef :
doode kikvorschkil
ton
Goed recherchewerk, Ton.
Het is inderdaad de Doode Kikvorschkil in wat van oudsher de Sliedrechtse (tegenwoordig ook wel 'Hollandse') Biesbos wordt genoemd.

Hier is het.

De aanlegplaats aan de overkant wordt de Paardewei genoemd.

--
stegman
Laatst bewerkt: 03 jan 2014 11:08 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 jan 2014 16:21 #472751

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
het was de tip van het tijverschil die het hem deed, dank u wel
het was een smal slootje, dus de hollandse biesbosch bleef eigenlijk over

dit wordt de nieuwe, een makkelijke dit keer

Bijlage tzslakken211.jpg niet gevonden

Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 jan 2014 16:50 #472755

Ketelmeer, naast een nieuw schip van Peters?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 jan 2014 17:31 #472761

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
geen ketelmeer
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 jan 2014 18:07 #472765

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
tcdehoog schreef :
het was de tip van het tijverschil die het hem deed, dank u wel
het was een smal slootje, dus de hollandse biesbosch bleef eigenlijk over

dit wordt de nieuwe, een makkelijke dit keer
Nou, makkelijk..
De dijk aan de horizon lijkt geasfalteerd, vanwege de kleur. Dat betekent dat we waarschijnlijk naar getijdewater kijken. Ik gok Zeeland, hoewel er andere mogelijkheden zijn.
Een aantal plekken komen in aanmerking, maar de wal doet denken aan de wal van Tholen. Het gesleepte schip zit dan mogelijk in het Brabants Vaarwater. Qua wegstrepen enzo, dan hè..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 jan 2014 18:22 #472771

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
nee joh, ik zet nooit foto's zuidelijker als het aviolanapad
en ik hoor bij de groep van de noordelijken... denk noordwaards
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 jan 2014 18:26 #472772

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
tcdehoog schreef :
nee joh, ik zet nooit foto's zuidelijker als het aviolanapad
en ik hoor bij de groep van de noordelijken... denk noordwaards
Verdorie Ton, betekent dat ook dat je nooit ten zuiden van Papendrecht komt met de boot? Dan doe je jezelf toch wel erg te kort, hoor.
Maar goed. We hebben toch in één keer de helft van het land weggestreept..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 jan 2014 18:31 #472775

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7627
hmm in de buurt van de eemshaven?
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 jan 2014 19:19 #472792

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Er zit zo te zien wel een sleper van Wagenborg aan te trekken, kan de "Waterpoort" zijn.
Gokje, op de Eems bij Dronken Delfzyltje.
Laatst bewerkt: 03 jan 2014 19:43 door Albert 45.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 jan 2014 20:41 #472810

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
lodewijk stegman schreef :
groom schreef :
Leuk lodewijk tegen lodewijk ;)

Nog een om weg te strepen? Tiengemeten

Die had iedereen al weggestreept, ben ik bang.

--
stegman

Niet iedereen is zuidelijk georiënteerd beste Lodewijk.
Ik dacht nieuw natuurgebied pont nodig, getij... Wilde gok...
Als je de omgeving kent ... Tja ... Dan is het geen raadplaat ;)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 03 jan 2014 20:51 #472811

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Lemmer? In die hoek liggen wel eens af te bouwen kustertjes.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 04 jan 2014 07:21 #472831

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
dat bedoel ik: lemmer

Bijlage tzslakken212.jpg niet gevonden


we lagen voor anker ergens halverwege het gemaal en het strandje
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 04 jan 2014 11:27 #472865

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Afgelopen oktober 10 jaar geleden, de thuisvaart van de Vlieter na de overdracht. Aan de boot is meer veranderd dan aan het landschap - Waar is dit?


Bijlage raadplaat0310-0094.jpg niet gevonden

Laatst bewerkt: 04 jan 2014 14:40 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 05 jan 2014 07:45 #473078

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Hint: niet zuid, niet noord.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 05 jan 2014 07:49 #473081

  • Armin
  • Armin's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 193
hmmmm, in het midden dan.....
Kaag?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 05 jan 2014 08:57 #473099

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
Giethoornster meer, varend richting Belt Schutsloot
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 05 jan 2014 12:42 #473143

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Drontermeer/Vossemeer.
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Laatst bewerkt: 05 jan 2014 12:43 door Fly-Tour.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 05 jan 2014 12:54 #473148

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Allemaal niet. Uitvergroot levert het plaatje nog wat details op die je in eerste instantie niet ziet.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 05 jan 2014 13:35 #473159

Ingang hofmeertje?
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.600 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl