Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 06 jan 2014 06:24 #473356

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
groom schreef :
Maar altijd prettig dat iemand zijn spelregels uitlegd. Zal niet meer raden op jouw platen.
Toch verontwaardigd, dus.
Er werden geen spelregels uitgelegd, Groom. Ik schrijf uitdrukkelijk dat mijn verhaaltje een puur persoonlijke mening is. Daar kun je mee doen wat je wilt.

Gelukkig blijven er genoeg platen voor je over. Ik plaats maar een klein percentage..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 06 jan 2014 09:24 #473399

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Het blijft een kwestie van interpretatie.
Ik ben in het geheel niet verontwaardigd.
Jij geeft aan hoe jij het spel het liefst gespeeld ziet worden. Dat interpreteer ik als jouw spelregels. Niks vreemd aan toch?
Ik help jou herinneren aan de 1e post van de topic starter. Ook gerechtvaardigd in deze leek mij.

Ik heb niet gezegd dat ik niet meer op jouw platen ga reageren. Enkel ik zal geen wilde gok meer wagen. Niet meer 'raden' dus. Maar als ik achter de pc zit en de invalshoek van de zon nauwkeurig kan bepalen en de golfhoogte exact heb uitgerekend en de begroeiing, het zand en de lucht heb geanalyseerd dan ben je mogelijk nog niet van me af. ;)
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 06 jan 2014 09:31 #473403

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
Jongens, denk aan de kerstgedachte
op het duin zie ik een kaap, en er staat er een op terschelling
dus:
boschgat
je ziet de noordkaap op het duin staan
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 06 jan 2014 10:37 #473429

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
groom schreef :
Het blijft een kwestie van interpretatie.
Ik ben in het geheel niet verontwaardigd.
Jij geeft aan hoe jij het spel het liefst gespeeld ziet worden. Dat interpreteer ik als jouw spelregels. Niks vreemd aan toch?
Ik help jou herinneren aan de 1e post van de topic starter. Ook gerechtvaardigd in deze leek mij.

Ik heb niet gezegd dat ik niet meer op jouw platen ga reageren. Enkel ik zal geen wilde gok meer wagen. Niet meer 'raden' dus. Maar als ik achter de pc zit en de invalshoek van de zon nauwkeurig kan bepalen en de golfhoogte exact heb uitgerekend en de begroeiing, het zand en de lucht heb geanalyseerd dan ben je mogelijk nog niet van me af. ;)
Bedankt voor je verduidelijking. Ik heb je helemaal verkeerd begrepen, waarvoor excuses.
Wat betreft je laatste zin; daar houd ik je aan!

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 06 jan 2014 10:39 #473430

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
tcdehoog schreef :
Jongens, denk aan de kerstgedachte
op het duin zie ik een kaap, en er staat er een op terschelling
dus:
boschgat
je ziet de noordkaap op het duin staan
ton
Helaas, Ton. De plek is daar ver vandaan. We kijken wèl naar zout water, maar dat zal voor menigeen al duidelijk zijn geweest.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 06 jan 2014 16:11 #473513

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Hmm.. Toch nog een beetje moeilijk, geloof ik. Of iedereen is weer hard aan het werk en heeft er geen tijd meer voor. Of iedereen wacht op de hint..

Okee: we kijken naar een duinenrij. Die duinenrij is in dit geval nogal begroeit. Opvallend, want de 'de blanke top der duinen' is niet zomaar in het Nederlandse spraakgebruik terechtgekomen. Meestal groeit er op duinen die je vanuit zee ziet niet veel meer dan een beetje helmgras.
De duinen op de foto liggen kennelijk nogal beschut ten opzichte van zoute zw-winden. De meeste plantjes houden namelijk niet van zout.

Nu valt ook uit het gegeven dat we naar de schaduwzijde van die blauwe yawl kijken al af te leiden dat we in een richting kijken waar zuid in zit, waarbij ik wel wil verklappen dat de foto begin augustus is genomen en dat het nog relatief vroeg in de ochtend was. De zon staat dus ergens in het oostzuidoosten.

HTH. Tot later.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 06 jan 2014 16:51 #473523

  • Fly-Tour
  • Fly-Tour's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5857
Misschien neemt het enthousiasme een beetje af...
Mijn favorieten:
Een verwittigd man is er twéé waard.
Reken niet op geld of goed dat men nog ontvangen moet, want gewis, de rekening is mis.
Gereed geld dingt scherp.
Geen slapende honden wakker maken.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 06 jan 2014 21:28 #473615

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Fly-Tour schreef :
Misschien neemt het enthousiasme een beetje af...
Ja, dat is best mogelijk. Dat is wel vaker gebeurd en ook geen probleem.
Ik wacht rustig af en ga het ook niet pushen met meer hints.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 06 jan 2014 21:57 #473626

  • La Mavare
  • La Mavare's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9076
Misschien ligt het aan je pseudoniem, je kan er maar beter niet op lijken
instructeur zeezeilen en kielboot
les op eigen schip, deliveries
Contact graag via email of bellen, zie website.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 06 jan 2014 22:14 #473629

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
La Mavare schreef :
Misschien ligt het aan je pseudoniem, je kan er maar beter niet op lijken
Ach ja; dat pseudoniem heeft zo'n lange geschiedenis; dat start al tien jaar vóór ZF. Wie de ironie van de link met de boektitel niet kan inzien, raakt er misschien een beetje van in de war. Het zij zo.

--
stegman
Laatst bewerkt: 06 jan 2014 22:16 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 07 jan 2014 08:02 #473667

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6479
oke,
dit is een lastige voor mij, ik ben daar zo'n 15 jaar geleden voor het laatst geweest
beschermd tegen het zuidwesten en op zout water...
voor de kust bij vrouwenpolder
ton
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 07 jan 2014 09:59 #473718

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
tcdehoog schreef :
voor de kust bij vrouwenpolder
Dat is een heel stuk warmer dan je vorige plek, maar nog steeds niet goed.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 07 jan 2014 17:54 #473915

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3090
lodewijk stegman schreef :
Okee: we kijken naar een duinenrij. Die duinenrij is in dit geval nogal begroeit. Opvallend, want de 'de blanke top der duinen' is niet zomaar in het Nederlandse spraakgebruik terechtgekomen. Meestal groeit er op duinen die je vanuit zee ziet niet veel meer dan een beetje helmgras.
De duinen op de foto liggen kennelijk nogal beschut ten opzichte van zoute zw-winden. De meeste plantjes houden namelijk niet van zout.

Nu valt ook uit het gegeven dat we naar de schaduwzijde van die blauwe yawl kijken al af te leiden dat we in een richting kijken waar zuid in zit, waarbij ik wel wil verklappen dat de foto begin augustus is genomen en dat het nog relatief vroeg in de ochtend was. De zon staat dus ergens in het oostzuidoosten.
Het doet me denken aan het Slijkgat, de aanloop naar het Haringvliet. Ik kom daar niet al te vaak. Het is een beetje gokken, maar het past wel bij de toelichting.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 07 jan 2014 18:03 #473918

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Arcadia schreef :
Het doet me denken aan het Slijkgat, de aanloop naar het Haringvliet. Ik kom daar niet al te vaak. Het is een beetje gokken, maar het past wel bij de toelichting.
Het is het Slijkgat, Marti.
Bel me even als je daar weer 's door komt..

Officieel heet dit stukje Noord Pampus, geloof ik (het laatste stukje voor de buitenhaven van Stellendam heeft tonnen met een 'P' er op), maar iedereen kent de geul van Stellendam naar zee als het Slijkgat.

--
stegman
Laatst bewerkt: 07 jan 2014 18:08 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 07 jan 2014 18:50 #473939

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3090

Normaal leg ik de boot netter aan de steiger. Maar als je beperkt wordt door diepgang, dan moet je creatief zijn.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 07 jan 2014 19:08 #473945

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
De "achterkant" van de Zegge, in het Wolderwijd? Ik twijfel ivm je masthoogte, maar vanaf het oosten kan je er in elk geval wel komen.

Een klein wonder dat je die foto hebt kunnen maken, gegeven de staat van de steiger.
Laatst bewerkt: 07 jan 2014 19:54 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 07 jan 2014 19:52 #473953

  • Arcadia
  • Arcadia's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3090
Helemaal perfect geantwoord door Vlieter1. Goede lokale kennis kennelijk.

Inderdaad was ik uit het noorden/oosten gekomen, vanaf het Ketelmeer op weg naar de winterstalling langs de Eem.
privé: www.sailingarcadia.nl
zeilclub: www.czt.nl, voor schippers én opstappers
Religie is de oudste complottheorie
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 07 jan 2014 19:52 #473954

Geen idee.. Maar wel een spannende steiger
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 07 jan 2014 19:58 #473957

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ik voer vroeger inderdaad wel in dat gebied (getuige ook mijn vorige foto van de Eemmonding). Er zaten op de Zegge indertijd heel aardige beheerders, die woonden (in elk geval ´s zomers) in een tjalkje in de lagune van het eiland.

Waar ligt deze kardinaal?



Bijlage IMG_201207_0605.jpg niet gevonden

Laatst bewerkt: 07 jan 2014 20:01 door Vlieter1.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 07 jan 2014 20:04 #473961

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2280
Is dat de scheidingston Blauwe Slenk/Inschot?

Op de achtergrond de kop van Vlieland.

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 07 jan 2014 20:10 #473962

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Helaas, Arent (ik denk dat je dan ook de Richel tussen de ton en Vlieland zou hebben zien liggen).
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 07 jan 2014 20:15 #473964

  • Arent
  • Arent's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2280
Ach, jammer... Je hebt helemaal gelijk.

Ik was daar afgelopen weekend om even uit te waaien (met de veerboot)...Dus ik had het kunnen weten :P

Gr, Arent
I'm no bloody tourist.... Ik wenje Hjir!
Laatst bewerkt: 07 jan 2014 20:15 door Arent.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 07 jan 2014 20:24 #473967

Het pannewrak..?
Laatst bewerkt: 07 jan 2014 20:25 door de-verleiding.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 07 jan 2014 20:32 #473973

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ook niet, da´s een West kardinaal...
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 07 jan 2014 20:51 #473986

  • CMO
  • CMO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1279
vlielanderbalg ?
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.716 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl