Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: Waar varen we langs?????? 07 jan 2014 20:54 #473988

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Nu hebben we dat hoekje wel uitgekamd...
Laat Vlieland maar even helemaal weg uit de opties.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 07 jan 2014 21:45 #474008

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Vlieter1 schreef :
Nu hebben we dat hoekje wel uitgekamd...
Laat Vlieland maar even helemaal weg uit de opties.
Het is toch niet de scheidingston SG-WW (Wierummerwad), met op de achtergrond Ameland (Het Oerd en De Hon)?

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 05:08 #474033

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Zeker wel!
Aan jou, Stegman.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 05:55 #474036

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Vlieter1 schreef :
Zeker wel!
Aan jou, Stegman.
Het land aan de horizon levert dat typische beeld van het oostelijke uiteinde van een waddeneiland: van west naar oost wordt het steeds minder groen en zanderiger (alleen Vlieland en Texel liggen in dit opzicht 'andersom'). Ook is er nog net een Kaap te zien en op het Oerd staat een kaap. Ik heb wel even moeten zoeken naar de ton in kwestie. Maar midden op het wad liggen helemaal niet zoveel kardinalen, dus dat viel ook nog wel mee.

Ik geef de beurt door, want ik heb nu even geen tijd om achter een nieuw plaatje aan te gaan.

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 06:40 #474042

  • CMO
  • CMO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1279


Ik heb er nog wel één. Deze is best lastig denk ik.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 07:46 #474056

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
CMO schreef :
Ik heb er nog wel één. Deze is best lastig denk ik.
Nieuw Statenzijl? Ik wil er altijd nog eens naar toe..
Sorry, geen tijd om een plaatje te zoeken, maar deze schoot me ineens te binnen..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 09:12 #474080

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
lodewijk stegman schreef :
Nieuw Statenzijl? Ik wil er altijd nog eens naar toe..
Sorry, geen tijd om een plaatje te zoeken, maar deze schoot me ineens te binnen..

--
stegman


Ga toch maar een plaatje zoeken want dit is absoluut NS-zijl. :lol:
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 09:38 #474091

  • CMO
  • CMO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1279
Helemaal goed....... Ik had toch verwacht dat deze wat lastiger zou zijn.

Een aantal jaren geleden lag ik het laatste weekend van september in deze 'jacht' haven en was pas de 3e passant van het jaar. De havenmeester kwam volgens zeggen wel elke dag langs om te kijken of er ook passanten waren. ( hij moest er wel 10km voor rijden) Voor het liggeld moesten we het astronomische bedrag van E 3,= aftikken. Afgelopen jaar heb ik er weer overnacht. Toen geen havenmeester gezien.
Het laatste stuk door de Dollard heen is een geweldig mooi gebied om te varen! Je beland er wel echt in het niets..... In de haven is dan dus ook echt niet. Behalve een paar steigertjes. Je moet er eens geweest zijn.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 10:10 #474098

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Ik zie op de foto 2 boten, dus de havenmeester heeft een topdag laten liggen door niet op te komen draven!
Leuk, ik wil er ook nog graag eens heen.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 10:27 #474103

  • CMO
  • CMO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1279
Er zijn een stuk of 10 vaste ligplaatsten.

Als je er heen gaat zorg dan dat je in de geul goed binnen de prikken blijft. Het is erg ondiep! met hoog water staat er buiten de geul maar een paar cm water !!!
Laatst bewerkt: 08 jan 2014 10:27 door CMO.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 11:19 #474116

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
CMO schreef :
Helemaal goed....... Ik had toch verwacht dat deze wat lastiger zou zijn.

Een aantal jaren geleden lag ik het laatste weekend van september in deze 'jacht' haven en was pas de 3e passant van het jaar. De havenmeester kwam volgens zeggen wel elke dag langs om te kijken of er ook passanten waren. ( hij moest er wel 10km voor rijden) Voor het liggeld moesten we het astronomische bedrag van E 3,= aftikken. Afgelopen jaar heb ik er weer overnacht. Toen geen havenmeester gezien.
Het laatste stuk door de Dollard heen is een geweldig mooi gebied om te varen! Je beland er wel echt in het niets..... In de haven is dan dus ook echt niet. Behalve een paar steigertjes. Je moet er eens geweest zijn.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat je ligplaats (Delfzijl) al een vermoeden deed rijzen. Een snelle check met streetview gaf de bevestiging.
Een paar jaar geleden ben ik wel in Noordpolderzijl geweest, maar de tijd om nog de Dollard in te gaan ontbrak, jammer genoeg. Maar het lijkt me inderdaad een prachtig ritje, zeker als je zo vroeg mogelijk in het tij start, zodat je nog een beetje tussen de banken door vaart.

Ik heb nog steeds geen gelegenheid een plaatje te zoeken, dus ik geef de beurt door aan Robert (pas lid geworden van de modderkruipers), misschien heeft hij nog een fijn waddenzeeschap in de aanbieding..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 13:23 #474167

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
Een volgende dan van mij, ook als zit ik met mijn hoofd op dit moment meer in Spanje waar ik ook hele mooie foto's van heb....maar dat is een ander topic.



Je zou misschien denken dat het om het even elke scheidingston kan zijn, maar methode Stegman doet hier wonderen denk ik.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 14:26 #474196

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
H2-W1 voor workum
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 14:51 #474204

  • holrobert
  • holrobert's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3591
groom schreef :
H2-W1 voor workum

Yep, dat is 'm inderdaad.

Herken je 'm, of ben je lekker aan het puzzelen geweest met het groene water, de golfrichting en de schaduw van de ton op het water :P

EDIT: wij zeggen dan 'voor Hindeloopen', maar dat is maar net waar je schip ligt, en tenslotte is Hindeloopen hoofdvaarwater hier
Laatst bewerkt: 08 jan 2014 14:53 door holrobert.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 15:34 #474224

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Heb hem uitvergroot en toen de hoek en lengte van de schaduw berekend. Hieruit de hoogte van de ton gextraheerd. Toen ik nde kleurstelling van het water had doorgestuurd naar het lab en hier positief bericht van kreeg op 24 over heb ik direct het antwoord eruit geperst. Toch spannend zo'n spelletje.

Links die opvielen. De speedboot en de schaduw. Wij varen hier vaak langs richting wad. Gaan er eigenlijk altijd 'uit' bij workum. Hoop dat bij het er nu, na het verlagen van de drempel , niet drukker wordt.
Vaart bij mooi weer altijd wel een verdwaald kijkende speedboot bestuurder het gat uit... Zo van... "... En nu....??"
Zal zo een nieuw plaatje plaatsen. Er mag gegokt worden.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 16:19 #474236

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Waar brengt de Roomboot hier de nacht door.

Laatst bewerkt: 08 jan 2014 16:20 door groom.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 16:38 #474240

  • Ton Mitz
  • Ton Mitz's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6480
sjonge sjonge
deze voldoet niet aan de stegman norm :P
Feeling 32 Di, bootnaam Mitz
Genoemd naar een Engels stripfiguur
Mitz, the half fairy lady
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 16:48 #474243

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
tcdehoog schreef :
sjonge sjonge
deze voldoet niet aan de stegman norm :P
Ik zeg niks..

--
stegman
Laatst bewerkt: 08 jan 2014 16:51 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 17:04 #474254

  • Vlieter1
  • Vlieter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3389
Wat mij betreft krijgen we de eerste hint gratis:
Groom, wat steek jij?
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 17:09 #474255

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Geert steekt al gauw 1,90.
Maar zijn boot? Geen idee. :laugh:
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 17:28 #474262

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30067
Vlieter1 schreef :
Wat mij betreft krijgen we de eerste hint gratis:
Groom, wat steek jij?
Nou ja; de eerste hint zou dit kunnen zijn: over de hele horizon is de wal te zien. Is ook tamelijk begroeid. zonlicht lijkt van achter de fotograaf te komen: we kijken in een richting tussen NW en NO. Hoewel: ik heb ook de vage indruk dat de zon niet heel hoog staat. Misschien is het is laat in de middag of relatief vroeg in de ochtend.
Dit is geen zout water en eigenlijk ook niet het IJsselmeer, denk ik.
Waarschijnlijk dus Friesland. De maat van het meer is moeilijk in te schatten. De foto is met een groothoekige lens genomen en de wal is dichterbij dan het hier lijkt.

Tot zover even wat de methode Stegman ervan kan maken..

--
stegman
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 17:44 #474268

  • CMO
  • CMO's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1279
Snekermeer. Als je heel goed kijkt zie je een groene ton van het pm kanaal
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 17:53 #474272

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Geert steekt 1,96 de Roomboot 1,30.
Geert komt hier ook niet met de teentjes gestrekt aan de grond.
Nog geen goed antwoord gezien.
Goed kijken. Had er nog twee net iets meer links en net iets meer rechts en dan is gij weer veel te makkelijk...
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 18:02 #474277

  • diwil
  • diwil's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1311
Fleussen, nabij de Nije Krúzpôle
Ottenhome Polyvalk
'Smurf'
Discussie gesloten.

Re: Waar varen we langs?????? 08 jan 2014 18:18 #474285

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Nope,
Foto is niet genomen met een groothoeklens. Ik zou niet naar de kant willen zwemmen.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 3.667 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl