CMO schreef :
Helemaal goed....... Ik had toch verwacht dat deze wat lastiger zou zijn.
Een aantal jaren geleden lag ik het laatste weekend van september in deze 'jacht' haven en was pas de 3e passant van het jaar. De havenmeester kwam volgens zeggen wel elke dag langs om te kijken of er ook passanten waren. ( hij moest er wel 10km voor rijden) Voor het liggeld moesten we het astronomische bedrag van E 3,= aftikken. Afgelopen jaar heb ik er weer overnacht. Toen geen havenmeester gezien.
Het laatste stuk door de Dollard heen is een geweldig mooi gebied om te varen! Je beland er wel echt in het niets..... In de haven is dan dus ook echt niet. Behalve een paar steigertjes. Je moet er eens geweest zijn.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat je ligplaats (Delfzijl) al een vermoeden deed rijzen. Een snelle check met streetview gaf de bevestiging.
Een paar jaar geleden ben ik wel in Noordpolderzijl geweest, maar de tijd om nog de Dollard in te gaan ontbrak, jammer genoeg. Maar het lijkt me inderdaad een prachtig ritje, zeker als je zo vroeg mogelijk in het tij start, zodat je nog een beetje tussen de banken door vaart.
Ik heb nog steeds geen gelegenheid een plaatje te zoeken, dus ik geef de beurt door aan Robert (pas lid geworden van de modderkruipers), misschien heeft hij nog een fijn waddenzeeschap in de aanbieding..
--
stegman