Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: waar varen we langs?????? 25 nov 2008 17:58 #50327

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Oke nieuwe opgave voor vanavond. Een beroemde schuit. Hoe heet deze beroemde schuit en waar ligt hij voor anker?

Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 25 nov 2008 19:06 #50344

  • FFzeiler
  • FFzeiler's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 774
Ik neem aan dat je het over de windsnelheid hebt ffzeiler? Ik heb nog nooit een ff zien planeren.... :roll: :idea:

Nee hoor ik heb het over bootsnelheid, windsnelheid is zo'n 25-30 knopen, en golven mee. Het is geen constante snelheid natuurlijk.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 25 nov 2008 20:46 #50354

  • Postman
  • Postman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1175
8O 14,5 kts met een 9,5m boot? toch in plané dan?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 25 nov 2008 21:02 #50358

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
De maximale theoretische rompsnelheid is dacht ik 1,34 x de wortel van de waterlijn in voetjes...
Een FF95 is dacht ik zo'n 32 voet
De waterlijn zal derhalve kleiner zijn maar laten we in de theorie maar uitgaan van 32
Dus 1,34 x 5,66 (wortel 32)= 7,58 knopen

Dus met 14,5 knoop zal hij toch echt ver boven de rompsnelheid varen en derhalve in mijn ogen planeren :wink:

Maar ik denk dat FFZeiler het als grap bedoelde :wink:
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 25 nov 2008 21:06 #50361

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Dacht dat het topic "Waar varen we langs???" heette en niet "Hoe hard varen we ergens langs??" :wink:
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 25 nov 2008 21:08 #50363

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Sterker nog het te raden item ligt voor anker!! :D
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 25 nov 2008 21:10 #50365

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Sterker nog het te raden item ligt voor anker!! :D

Maar we varen er wel langs :wink:
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 25 nov 2008 21:19 #50371

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
We drinken te veel.. :wink:
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 25 nov 2008 21:22 #50374

! het is de boot van Eerde maar war..... :?
Al het goede komt van binnen, Al het kwaade van buiten!!!
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 25 nov 2008 21:25 #50376

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
! het is de boot van Eerde maar war..... :?

Tja nog even puzzelen dan maar...........het is geen kust eigenlijk voor de schipper, die houdt meer van de koude.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 06:26 #50395

  • groom
  • groom's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 10167
Ik dacht al dat ik Hedwig aan boord zag zitten :wink:
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 06:46 #50397

  • RobertS
  • RobertS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 949
Wel in Nederland neem ik aan?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 06:55 #50399

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Zeer zeker in Nederland. En bij bekende plaatsen.................
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 08:28 #50402

volgens mij is er nog zoveel tekst geschreven na een plaatje als deze zonderd at er echt een locatie genoemd word :? :lol:

Beulakkermeer :roll: :wink:
Al het goede komt van binnen, Al het kwaade van buiten!!!
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 09:20 #50404

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Nee helaas.............het is wel een meer, dat zeker..................maar wel heel wat groter................

Tip: kijk goed op de achtergrond. Hier zijn vaak veel surfers te vinden.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 09:29 #50405

  • FFzeiler
  • FFzeiler's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 774
tussen kornwerd en Makkum?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 10:04 #50408

  • Reganto
  • Reganto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1111
Is dat restaurant in de winter eigenlijk open, Wallaby? 8)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 10:10 #50409

het strand voor makkum? Dus ten zuiden van de geul. maw "tussen makkum en workum"
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 11:32 #50413

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Tussen Kornwerd en Makkum of tussen Makkum en Workun is niet goed, maar wel in de buurt :wink:

Weet niet of het restaurant in de winter open is, kom er nooit :wink:
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 12:04 #50415

  • rakadam
  • rakadam's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1935
Meen ik daar het strandpaviljoen Hylpen te herkennen?
Dus halverwege Hylpen en Starum?
Die witte plek lijkt wel gemanipuleerd ... daar moet in werkelijkheid een patserig en lelijk huis te zien zijn.
Enne ... die dame is Hedwig zeker niet; dan hadden ze wel gezeild. Volgens mij een Friese schone die Eerde terloops opgepikt heeft (deed hij wel vaker) :lol:
Vandaar dat hij op een voor hem ongebruikelijke plaats voor anker ligt!
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 12:16 #50417

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Rakadam heeft het goed. Die witte vlek is niet gemanipuleerd, de foto is zonder te fotoshoppen geplaatst :wink: Het is de zon die op een dak schijnt.

De Taeke Hadewych ligt hier halverwege Hindelopen en Stavoren voor anker op een lome zwoele dag in juli. Broeierig warm en daarom zo opmerkelijk voor de schipper die van koude en verlaten kusten houdt.

Rakadam aan jou de eer.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 12:32 #50418

Ja sorry, ik was even in de war doordat er "voor anker" werd genoemd, maar ik zie helemaal geen ankerbol.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 13:31 #50423

  • rakadam
  • rakadam's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1935
"Die witte vlek is niet gemanipuleerd, de foto is zonder te fotoshoppen geplaatst. Het is de zon die op een dak schijnt."

Dan scheen de zon op het dak van dat patserige huis, Wallaby.
Tja, en niet iedereen heeft poen voor een ankerbol ...
Eerde dacht zeker dat zijn radar als zodanig beschouwd mocht worden.
En nu de nieuwe foto.



Vanuit mijzelf gedacht wel heel gemakkelijk, maar diegenen die een schip hebben dat dieper steekt dan pak-em-beet 1 m zullen het wellicht moeilijker vinden. Ik hoop er dit weekeinde ruimschoots langs te varen.
Veel succes.

Zeilersgroet,
Rakadam
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 17:10 #50454

  • RobertS
  • RobertS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 949
eitje, ben ik dit jaar nog langs gefietst. Altijd leuk als je op fietsvakantie in Friesland gaat en onverwachts een haventje tegenkomt waar je nog nooit van hebt gehoord. En dan hoor je de diepgang en dan weet je ook waarom :).

Laaxum is het trouwens.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 18:02 #50459

  • rakadam
  • rakadam's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1935
Dat is niet eerlijk. Met een zeilfiets zeker.
Dus jouw boot steekt ook meer dan een meter!

Maar gefeliciteerd. Neem een stuk taart bij de koffie en denk aan dat hele speciale plekje met de Hang - de oude afslag - met die prachtige uitgesleten muren. Je vergeet het nooit meer.
Ik ben benieuwd naar de nieuwe foto.

Zeilersgroet,
Rakadam
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.439 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl