Welkom  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 18:39 #50463

  • Postman
  • Postman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1175
Volgens mij is het een Beulakemeer (van de oude huisman). En hij ligt... Voor hindelopen, zuid van hindelopen tussen hindelopen en stavoren?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 18:54 #50467

  • rakadam
  • rakadam's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1935
De plek had ik al geraden, Postman.
Jammer voor je en volgende keer beter.

Het schip is geen Beulaker van Huisman.
Het is de Taeke Hadewych van Eerde Beulakker, een Aeolus 1200P, volgens de rondjoggelmethode gebouwd bij de Gebr. Langenberg te Nieuwebrug bij Heerenveen.
Vandaar misschien jouw associatie met een Beulaker.
De klok en de klepel ....



Zie ook de site

www.gebr-langenberg.com/aeolus...Teake%20Hadewich.htm

Zeilersgroet,
Rakadam
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 19:23 #50470

  • Postman
  • Postman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1175
:? Excuus rakadam, even niet opgelet dat er nog een pagina beschreven was. Ik vond het wel knap van mijzelf dat ik de plaats onafhankelijk van die pagina geraden had en het schip... ik zie overeenkomsten :wink: Mooi bootje
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 19:52 #50478

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Is dit het nieuwe zoekplaatje? :wink: Dan is het Harlingen, maar dit zal wel een tussenronde zijn
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 19:58 #50479

  • rakadam
  • rakadam's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1935
Hoi Postman, knap was het wel. Net zo knap als ik!
En het schip is een droom die wel nooit uit zal komen.

En Wallaby, knap hoor, maar door mijn geouwehoer worden jullie waarschijnlijk in de war gebracht. Ik zal het niet meer doen.

Zeilersgroet,
Rakadam
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 19:59 #50480

  • Reganto
  • Reganto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1111
Die Teake ligt trouwens in de Blocq. Ik rijd daar enkele malen per week langs, maar het valt me op dat hij weinig vaart.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 20:00 #50481

  • RobertS
  • RobertS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 949


Zeilen doe je er niet zo snel, maar waar is dit?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 20:10 #50482

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Die Teake ligt trouwens in de Blocq. Ik rijd daar enkele malen per week langs, maar het valt me op dat hij weinig vaart.

Weet je het zeker? Is het niet de Noorderkroon? Dit is een complete replica van de Taeke die twee jaar geleden in de vaart is gekomen.............
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 20:24 #50483

  • Reganto
  • Reganto's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1111
Oh, nee dat weet ik dan niet zeker. Ik zal er eens langswandelen (eerlijk gezegd dacht ik ook dat de Taeke in Makkum lag).

De foto is genomen op de Maas bij Roermond?? Gokje...
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 20:28 #50484

  • RobertS
  • RobertS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 949
Nee, daar is het niet.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 26 nov 2008 23:46 #50526

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Maas Waal Kanaal, Nijmegse studenten vereniging?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 27 nov 2008 06:09 #50537

Ik denk dat die roeiers op de Amstel varen.

Edit: Oh nee bij nader inzien toch niet, die tweede brug kan ik dan niet plaatsen, m.a.w.... geen idee
Men moet zeilen terwijl de wind waait.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 27 nov 2008 06:23 #50538

  • RobertS
  • RobertS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 949
Maas Waal Kanaal, Nijmegse studenten vereniging?

Het is inderdaad het Maas-Waal kanaal te Nijmegen, geopend in 1927 en 13,5 km lang. De roeiverening die je ziet is de Nijmeegse Studentenroeivereniging Phocas met de kenmerkende gele bladen. Als je goed kijkt zie je linksachterin een witte vlek tegen de oever aan: dat is hun drijvende botenhuis.

Het is voor de recreatievaart niet een bijzonder interessant kanaal, tenzij je uit het zuiden komt en via de maas naar duitsland wil. Ik heb hooguit een paar verdwaalde zeilboten langs zien komen, met gestreken mast. Voor de overige 99% is het de beroepsvaart in allerlei soorten, maten en snelheden.

Beauty, ga je gang! Nog wel een vraagje: hoe was je erachter gekomen?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 27 nov 2008 10:14 #50560

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Lang leve Google .... intikken: roeivereniging 8+ gele shirts en voila op de eerste pagina meen ik stond ie erbij. Daarnaast heb ik zowel in Wychen als in Nijmegen gewoond en meende het water te herkennen maar dan vanaf de brug zo gezegd (fietsen).

FF een picie zoeken

Gr Michel
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 27 nov 2008 11:37 #50565

  • RobertS
  • RobertS's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 949
Ah kijk, ik was al bang dat een (ex-)local of iemand die het roeien enigszins kent het zou raden.
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 27 nov 2008 13:11 #50576

  • Beauty
  • Beauty's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6975
Ik kan niet bij mijn piccies op Photobucket dus als iemand anders wil dan ga je gang

Gr michel
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 27 nov 2008 15:16 #50596

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Oké, een tussendoortje. Waar lag ik hier met mijn vorig bootje?

Eén forumlid mag even niet meedoen, hij weet zelf wel wie ik bedoel. :wink: :D
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 27 nov 2008 16:51 #50609

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Eén forumlid mag even niet meedoen, hij weet zelf wel wie ik bedoel. :wink: :D

Neem aan dat jij jezelf niet bedoeld :wink:
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 27 nov 2008 17:53 #50612

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Eén forumlid mag even niet meedoen, hij weet zelf wel wie ik bedoel. :wink: :D

Neem aan dat jij jezelf niet bedoeld :wink:
Oké, twéé forumleden dan maar verder wil ik niet gaan. 8)
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 27 nov 2008 17:54 #50614

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Edam?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 27 nov 2008 17:58 #50615

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
Nope, het is dichter bij jou dan bij mij. 8) :wink:
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 27 nov 2008 18:33 #50623

  • Wallaby
  • Wallaby's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 9767
Balk?
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 27 nov 2008 18:56 #50625

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
In deze haven waren we de enige zeilboot, dat is ons in Balk nog nooit overkomen. :wink:
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 27 nov 2008 19:05 #50626

  • trotti
  • trotti's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 8307
Aan de kade??? :roll:

ik heb werkelijk geen idee...

Groeten,
Globe_Trotti
Discussie gesloten.

Re: waar varen we langs?????? 27 nov 2008 19:33 #50629

Steenwijk ? :lol: Als het goed is mag Postman een foto plaatsen !!! :wink:
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.386 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl