Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Waar varen we langs??????

Waar varen we langs?????? 21 aug 2018 18:45 #970798

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Zonde hoor! Daar gaat onze "bush tucker" voor de komende vakantie. :(

Maar goed, de volgende:
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 aug 2018 18:47 #970800

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7619
jachthaven zoutkamp
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 aug 2018 18:50 #970801

  • Eclips
  • Eclips's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7194
Natuurlijk. :) Ga je gang!
Roald

Never follow a Southerly!
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 21 aug 2018 18:58 #970806

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7619
ik heb er zelf een paar jaren gelegen :) , de volgende lijkt mij ook niet moeilijk
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 aug 2018 19:12 #971150

Ik denk dat we een hint nodig hebben.
Hans Fix, Feeling 29DI
Met elektrische hulpmotor.
hansfix.nl/electric/
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 22 aug 2018 19:22 #971154

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7619
It Paradyske schreef :
Ik denk dat we een hint nodig hebben.

ok , het is niet mijn vaargebied maar heeft wel iets met groningen te maken. en nee het is niet in het noorden. ;)
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 08:32 #971262

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2034
Gemeentehaven Willemstad. Leuke hint! :)
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 08:41 #971268

  • b100
  • b100's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7619
Kendu schreef :
Gemeentehaven Willemstad. Leuke hint! :)

bingo :) .
Met gecontroleerde opties heb je altijd de illusie van keuze.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 09:10 #971281

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Rest de vraag wat de gemeentehaven Willemstad met Groningen te maken heeft?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 09:12 #971285

  • Albert 45
  • Albert 45's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 12713
lodewijk stegman schreef :
Rest de vraag wat de gemeentehaven Willemstad met Groningen te maken heeft?
Kwait ok nait.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 09:15 #971288

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2034
lodewijk stegman schreef :
Rest de vraag wat de gemeentehaven Willemstad met Groningen te maken heeft?

‘Bastion Groningen’. De Gemeentehaven ligt in/bij dat bastion.

www.heemkundekringdewillemstad...ngwerken/vesting.htm
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Laatst bewerkt: 23 aug 2018 09:18 door Kendu.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 09:28 #971295

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2034
Waar maakte ik deze plaat?


www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 09:43 #971301

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Kendu schreef :
Waar maakte ik deze plaat?

Ik denk voor Ijmuiden.
Op het eind van de pieren van Hoek van Holland staan lichten met een helkopterplatform, dacht ik.
En het is wel een havenmond in die klasse. Ook gezien het schip in de verte. Dan blijft er eigenlijk maar één havenmond over..
Laatst bewerkt: 23 aug 2018 09:46 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 09:45 #971302

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Westerschelde, hoek van Baarland?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 09:47 #971303

  • Kendu
  • Kendu's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2034
lodewijk stegman schreef :

Ik denk voor Ijmuiden.
Op het eind van de pieren van Hoek van Holland staan lichten met een helkopterplatform, dacht ik.
En het is wel een havenmond in die klasse. Ook gezien het schip in de verte. Dan blijft er eigenlijk maar één havenmond over..

Helemaal goed!
www.zeilbelevenissen.nl

Heb begrip, geen oordeel
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 09:57 #971306

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Kendu schreef :
lodewijk stegman schreef :

Ik denk voor Ijmuiden.
Op het eind van de pieren van Hoek van Holland staan lichten met een helkopterplatform, dacht ik.
En het is wel een havenmond in die klasse. Ook gezien het schip in de verte. Dan blijft er eigenlijk maar één havenmond over..

Helemaal goed!

Was een makkelijke, voor jouw doen. Mooie foto, trouwens!



Een zandbank met meer dan 30 zeehonden; waar?
Laatst bewerkt: 23 aug 2018 10:08 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 10:38 #971322

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Bij Hoofdplaat?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 10:48 #971325

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Jutter schreef :
Bij Hoofdplaat?

Heel knap. Ik heb nog een andere foto, met dezelfde zeehonden, uit een iets andere hoek met de twee torentjes van Hoofdplaat erop. Maar jij herkende misschien de steiger?

Voor wie niet weet waar Hoofdplaat ligt: aan de Westerschelde, een paar mijl O. van Breskens. Daartussenin ligt overigens nog het gehucht met de omineuze naam Nummer Één..
Laatst bewerkt: 23 aug 2018 10:55 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 11:09 #971337

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Ja die steiger wist ik wel maar niet dat er nog een bankje lag, het was vast met LW. Zeehonden liggen meestal niet op het strand hier, ik zag ze alleen aan de andere kant op de Hoge platen. Wel een mooi geultje als het bezeild is. Al is het soms erg druk met zandschepen en op enkele plekken erg smal. hoofdplaat is ook geen wereldstad, ze hebben er wel 5 windmolens.

De volgende.



Vervelend, hoe krijg ik die rechtop?
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 23 aug 2018 11:15 door Jutter.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 12:13 #971360

  • Capibara
  • Capibara's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 135
Bankje van Zoutelande met zicht op Walcheren?
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 12:23 #971366

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 30045
Jutter schreef :
Ja die steiger wist ik wel maar niet dat er nog een bankje lag, het was vast met LW. Zeehonden liggen meestal niet op het strand hier, ik zag ze alleen aan de andere kant op de Hoge platen. Wel een mooi geultje als het bezeild is. Al is het soms erg druk met zandschepen en op enkele plekken erg smal. hoofdplaat is ook geen wereldstad, ze hebben er wel 5 windmolens.

Het was inderdaad vrijwel op LW. Tussen het bankje en de dijk ligt een bij LW doodlopend geultje dat, zeker bij LW, uit bíjna alle hoeken beschutting levert. Potentiële ankerplek.
In de betonde geul, waarin ik voer, werd inderdaad druk gebaggerd. Is dat vanwege zandwinning, of om de geul op diepte te houden? De zandschepen voeren af en aan.

Voor het antwoord op jouw plaatje ben ik te laat, zie ik. Dat is inderdaad Zoutelande. Daar was ik twee dagen eerder voorbijkomen in de andere richting..
Laatst bewerkt: 23 aug 2018 12:25 door Wadloper.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 12:38 #971376

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
lodewijk stegman schreef :
Jutter schreef :
Ja die steiger wist ik wel maar niet dat er nog een bankje lag, het was vast met LW. Zeehonden liggen meestal niet op het strand hier, ik zag ze alleen aan de andere kant op de Hoge platen. Wel een mooi geultje als het bezeild is. Al is het soms erg druk met zandschepen en op enkele plekken erg smal. hoofdplaat is ook geen wereldstad, ze hebben er wel 5 windmolens.

Het was inderdaad vrijwel op LW. Tussen het bankje en de dijk ligt een bij LW doodlopend geultje dat, zeker bij LW, uit bíjna alle hoeken beschutting levert. Potentiële ankerplek.
In de betonde geul, waarin ik voer, werd inderdaad druk gebaggerd. Is dat vanwege zandwinning, of om de geul op diepte te houden? De zandschepen voeren af en aan.

Voor het antwoord op jouw plaatje ben ik te laat, zie ik. Dat is inderdaad Zoutelande. Daar was ik twee dagen eerder voorbijkomen in de andere richting..
Die zandschepen doen daar overslag,zand wordt gewonnen buiten op de Steenbank en daar voor Hoofdplaat overgeslagen in binnenschepen voor verder vervoer.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Laatst bewerkt: 23 aug 2018 12:41 door Jutter.
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 12:40 #971377

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6497
Capibara schreef :
Bankje van Zoutelande met zicht op Walcheren?

Zoutelande is wat je ziet, wij voeren door het Oostgat dus Bankje lag achter mijn rug.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 12:45 #971380

  • Capibara
  • Capibara's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 135
3 weken geleden ook langs daar gevaren. Stroom mee en ruime wind, behoorlijk vaartje :laugh:

De volgende (hopelijk kan je wat inzoomen op de horizon):

Discussie gesloten.

Waar varen we langs?????? 23 aug 2018 12:47 #971381

  • Capibara
  • Capibara's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 135
Met hogere resolutie.. lukt me niet.. bij uploaden verlies ik resolutie.

Detailfoto


Bijlagen:
Laatst bewerkt: 23 aug 2018 12:54 door Capibara.
Discussie gesloten.
Tijd voor maken pagina: 5.712 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl