ik heb inmiddels bij Hans auto onderdelen in Amsterdam een kachel radiateur uit een peugeot 306 tweedehands aangeschaft, is rechthoekig ca 20 x 30 cm met kunststof aansluitingen waar met een beetje fantasie wel een slang aan kan worden gepield
.
De gedachte locatie wordt onder de onderste trede van de toegangstrap, daar zit ie t minste in de weg en het dichtst bij de motor. Trap is het motorluik.
Door het motorluik komen de aansluitingen met slang op het motorcircuit dat eigenlijk voor een boiler is bedoeld. Die circuleert met de motorpomp mee.
Achter de radiateur een paar computerfans, daar heb ik er nog een stuk of 70
van liggen in div formaten.
Omdat ik zomers geen verwarming denk te gebruiken (en voor onderhoud motor) wil ik de mogelijkheid hebben de kachel te verwijderen, dus twee snelkoppelingen in de aansluitleidingen met 4 ballofix afsluitertjes zodat er maar een vingerhoedje vloeistof per keer uit komt bij losnemen.
mogelijk geeft de radiateur teveel warmte, in dat geval zou een thermostaatkraan met afstandvoeler ertussen kunnen worden geplaatst en/of misschien een thermostaat om de fans uit te schakelen onder/ boven een bepaalde temp. Zoiets...
misschien een toerenregeling...hmmm
Ga dit weekend eens de spullen voor de locatie houden en me inleven op het te bereiken resultaat.
Punt is nog geluid van de motor dus gaten in de motorbehuizing zoveel mogelijk beperken. Maakt toch al herrie genoeg...