joyce schreef :
Hoeveel boten staan er op de kant welk percantage heeft de mast nog omhoog en hoeveel zijn er daarvan omgevallen en bij welk percentage van de omgevallen boten is het te wijten aan de mast.
Dat soort berekeningen zijn vooral bij bk erg populair.
Als je dan kijkt naar wat het kost om van elke boot de mast bij stalling eraf te halen(50euro in nl?) dan zou het zomaar kunnen dat het schadebedrag niet opweegt tegen de gespaarde kosten.
Niet dat het wat uitmaakt mijn boot gaat altijd met mast eruit maar blijft maar max 2 weken uit het water maar zou ik de mast eraf willen halen kost mij dat ong 900 euro.
Maar wat wel uitmaakt is dat of het nu dom is of niet ,niemand wil dat zijn boot omdondert met of zonder mast en als het dan wel gebeurt kun je daar wat van leren maar dan nog is het niet fraai om dan van die opmerkingen te lezen als ,eigen schuld enz.
En dat gebeurt niet alleen bij masten waar je nog een discusie over kunt hebben maar bij elke rampspoed die gebeurt ,elke keer weer zitten er een aantal bij die alles weten te voorkomen en heel snel leren maar nooit geleerd hebben dat een beetje empathie meer waard is als een bootje.
Lelystad :
Klik
Workum :
Klik
heb je 2 grote commerciële havens te pakken, rest zal niet verschillen.
Weegt niet op tegen schade bedrag? wat denk je dat dat kranen ieder voor zich nu eens betaald, net als het liggeld
je kunt hem natuurlijk ook gewoon in het water laten liggen, dat is in de winter vaak goedkoper dan op de kant
Ps wat voor een boot en mast heb je?

zelfs E900 is in de carrieb een boel rum