Reed schreef :
Ik hoop dat de verzekering in dit soort gevallen niet uit tot vergoeding over gaat.
Deze klojo`s zorgen er voor dat de kosten weer verrekend worden in onze premies.
Ik neem aan dat je op mijn fotootje van m’n buurman reageert?
Deze meneer is inderdaad wat ouder en nu ernstig ziek.
Niet echt een excuus, misschien was het beter geweest om de boot gelijk te verkopen toen hij ziek werd. Aan de andere kant is dat makkelijk gezegd, maar we letten gewoon een beetje op elkaar. Ik kijk altijd ff naar zijn bootje als ik er ben.
Kan hij toch nog een tochtje maken als hij weer beter is...
Bootje opnieuw vastleggen was 5 minuten werk. Landvast was ook niet echt oud, maar gewoon niet handig aangebracht en snel doorgeschavield (een extra lijntje had geen kwaad gekund. Maarja, wist hij veel dat hij na de zomer lang niet meer langs kon komen...)
Maar in vele andere gevallen heb je gelijk hoor. Dan is het wel nalatigheid / laksheid.
Er is ook wel een rol voor een havenmeester. Qua nalatige mensen. Hij kan mensen erop aanspreken als de boot niet goed vastligt.
Net zoals, niet op de bok met rolfok/genua. Niet verwijderd= niet kranen. Of verwijderen tegen uurtarief. Vooraf goed tarief doorgeven...en regels mailen.
Nog een tip / suggestie voor iedereen hier: zorg dat er een extra landvast in de kuip ligt. Er kan er altijd een doorschavielen in een storm. En dan is het makkelijk voor een havengenoot (of havenmeester) dat er een reserve landvast klaarligt. Scheelt bij jou schade, en wellicht ook bij anderen...