Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za apr 05 @ 2:00PM -
Zeilersforum Wintermeeting 2025
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’

Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’ 05 sept 2023 18:25 #1507853

Nachtvlinder schreef :
? Heeft een andere monteur de fout hersteld dan? Wie heeft zijn uren dan betaald?

Nee, heb ik zelf gedaan. Kapje eraf geschroefd en ik zag het metalen hoedje zo liggen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’ 05 sept 2023 18:26 #1507855

madoc schreef :
Vraagje. Heeft de monteur niet geconstateerd dat hij de as nodeloos aan het vervangen was? Of twee spelers onder een hoedje

Jawel, de monteur gaf ook aan dat hij nog niet eerder van dit euvel had gehoord en dat de bestaande as er nog goed uitzag.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’ 05 sept 2023 18:32 #1507859

rutger1973 schreef :
madoc schreef :
Vraagje. Heeft de monteur niet geconstateerd dat hij de as nodeloos aan het vervangen was? Of twee spelers onder een hoedje

Jawel, de monteur gaf ook aan dat hij nog niet eerder van dit euvel had gehoord en dat de bestaande as er nog goed uitzag.

Dat bedoel ik. Lijkt me een eerlijke en integere reactie…

Blijft dat het echt vervelend is dat de borgmoer is losgedraaid, en vooral dat hij niet meer reageerde… geen goede service, zeker niet na zo’n reparatie en een vreemd geluid…

Maar je hebt wel goed gehandeld. Echter voortaan niet meer anderhalve maand wachten hè) ;) als je zoiets geks hoort op jezelf vertrouwen en gelijk motor uit en uitzoeken wat het kan zijn…

En misschien komt Waterman nog met een goede uitleg… ik heb wel ff gegoogled, maar niks gevonden qua vaak voorkomende problemen met een tuimelaar-as bij deze motor. Niet 1 geval gevonden, ook niet op engelstalige of spaanse websites (meer talen spreek ik niet ;) )
Wil niks zeggen, misschien er toch een structureel probleem. Maar dan horen we dat zeker graag, kan andere mensen hier helpen…
Laatst bewerkt: 05 sept 2023 18:33 door sjoerd1981.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’ 05 sept 2023 18:41 #1507861

  • JB-NL
  • JB-NL's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 3744
Reed schreef :
Volgens mij is het redelijk simpel, met wie heb je zaken gedaan en van wie kreeg je de factuur.
Daar moet je zijn, de rest is ruis.

Het leek simpel..
TS kreeg een ( onnodig/onjuist?)advies en heeft dat opgevolgd en een ander de opdracht verstrekt .....

Tja bewijs maar dat het advies ongevraagd was....

JB
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’ 05 sept 2023 20:28 #1507893

sjoerd1981 schreef :
rutger1973 schreef :
madoc schreef :
Vraagje. Heeft de monteur niet geconstateerd dat hij de as nodeloos aan het vervangen was? Of twee spelers onder een hoedje

Jawel, de monteur gaf ook aan dat hij nog niet eerder van dit euvel had gehoord en dat de bestaande as er nog goed uitzag.


Maar je hebt wel goed gehandeld. Echter voortaan niet meer anderhalve maand wachten hè) ;) als je zoiets geks hoort op jezelf vertrouwen en gelijk motor uit en uitzoeken wat het kan zijn…

Ik was een maandje op vakantie ;)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’ 06 sept 2023 09:46 #1507987

  • madoc
  • madoc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3704
Er is na motor no: 5101308898 een upgrade gemaakt met de klepstoters. Is dit misschien de reden van het advies van Waterman geweest om de boel te veranderen? Weliswaar zonder te kijken of de nieuwe versie van de stoterstang al geinstalleerd was.

Bijlage:

Bestandsnaam: volvopenta...ept).pdf
Bestandsgrootte:108 KB
Laatst bewerkt: 06 sept 2023 09:51 door madoc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’ 10 sept 2023 09:33 #1509046

Ik heb inmiddels contact gehad met de firma Waterman en daarmee zou ik dit draadje ook willen sluiten. Het lijkt me goed om dat te doen met een korte samenvatting zodat alle eventuele verkeerde aannames en interpretaties de wereld uit worden geholpen.

De titel van dit topic heeft NIETS te maken met de dienstverlening van de firma Waterman. Dit heeft ALLES te maken met een slordige kleppenstelbeurt van de monteur. Hij heeft een borgmoer onvoldoende aangedraaid die vervolgens losgetrild was met alle gevolgen van dien. Deze monteur is NIET gelieerd aan de firma Waterman. De firma Waterman is slechts de leverancier van een as met tuimelaars. Zo, da's gezegd...

Waar het tussen mij en de firma Waterman PERSOONLIJK niet lekker loopt is de wijze waarop de verkoop van de as met tuimelaars heeft plaatsgevonden. Ik kwam bij ze binnen voor informatie voor een kleine beurt maar ging wat angstig de deur uit met het urgente advies om deze as met tuimelaars onmiddelijk te vervangen. Alhoewel dit advies ongetwijfeld goed bedoeld is, en ondanks dat deze as met tuimelaars ongetwijfeld beter is dan de bestaande, vind ik deze handelswijze niet prettig. Moet je alles preventief vervangen als er verbeterde versies van onderdelen zijn? Volgens mij niet, ik denk dat daar daadwerkelijk aanleiding voor moet zijn.

Let op, dit is mijn PERSOONLIJKE mening, niet mijn bedoeling om hiermee een algemeen oordeel te vellen over de dienstverlening van de firma Waterman.

De motor is niet gezien en niet gehoord, de bestaande as met tuimelaars is niet bekeken dus m.i. onmogelijk dat er een correct advies gegeven kon worden of die vervangen had moeten worden. Volgens de monteur ziet de bestaande as met tuimelaars er nog prima uit. Ik heb inmiddels wat andere Volvo Penta distributeurs gebeld en geen van allen hebben ooit gehoord van deze urgente, preventieve vervang actie. Is dit onwetendheid van alle andere distributeurs of de unieke kennis en ervaring van Waterman....? Weet ik niet, laat ik in het midden en mag iedereen voor zich bepalen.

Wat ik jammer vind is dat ik heb gevraagd of ze, met terugwerkende kracht, de originele as met tuimelaars alsnog objectief willen bekijken en in alle eerlijkheid beoordelen of deze daadwerkelijk vervangen had moeten worden. Hier is helaas niet op ingegaan.

De borgmoer is inmiddels weer vastgezet, motortje loopt en hiermee is wat mij betreft het verhaal afgelopen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’ 10 sept 2023 10:32 #1509064

Gewoon een stomme samenloop van omstandigheden.

Een goede leerschool voor een volgende keer, Toch??
Gert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’ 10 sept 2023 13:30 #1509095

  • madoc
  • madoc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3704
Ts heeft zich bescheiden opgesteld. ;)
Maar al met al geen reclame voor Waterman en de uitvoerende monteur.
Laatst bewerkt: 10 sept 2023 13:31 door madoc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’ 10 sept 2023 13:56 #1509101

  • Jutter
  • Jutter's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 6155
madoc schreef :
Er is na motor no: 5101308898 een upgrade gemaakt met de klepstoters. Is dit misschien de reden van het advies van Waterman geweest om de boel te veranderen? Weliswaar zonder te kijken of de nieuwe versie van de stoterstang al geinstalleerd was.

Bijlage:

Bestandsnaam: volvopenta...ept).pdf
Bestandsgrootte:108 KB

Dit is geen noodzakelijke upgrade maar gewoon een waarschuwing voor een afwijkende spare die bij vervanging dus geheel en niet in delen moet worden vervangen.
Dansen aan zee. Aan de kust, de Zeeuwse kust. Met een Schouw, LM 23 comfort,
Fellowship 27, Rana 17 Fisk, Drascombe longboat cruiser, Beekman Alfa Fish 540, Super Daimio, LM 30, Beneteau Antares 760.
www.wvarne.nl/, www.vnzblankenberge.be/, www.vbc-deurloo.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’ 11 sept 2023 05:54 #1509190

madoc schreef :
Ts heeft zich bescheiden opgesteld. ;)
Maar al met al geen reclame voor Waterman en de uitvoerende monteur.

Mijn mening: slordig van de monteur maar kan gebeuren en is opgelost. Waar gewerkt wordt vallen spaanders.

Actie van Waterman is heel vaag en niet netjes opgelost/duiding gegeven. Zonder wederhoor blijft het lastig maar als geen enkele andere importeur van dit euvel weet blijft het een bizr advies in mijn ogen. Daarvan vind ik het lastiger om te denken 'kan gebeuren'...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’ 11 sept 2023 06:10 #1509194

rutger1973 schreef :
Ik heb inmiddels contact gehad met de firma Waterman en daarmee zou ik dit draadje ook willen sluiten. Het lijkt me goed om dat te doen met een korte samenvatting zodat alle eventuele verkeerde aannames en interpretaties de wereld uit worden geholpen.

De titel van dit topic heeft NIETS te maken met de dienstverlening van de firma Waterman. Dit heeft ALLES te maken met een slordige kleppenstelbeurt van de monteur. Hij heeft een borgmoer onvoldoende aangedraaid die vervolgens losgetrild was met alle gevolgen van dien. Deze monteur is NIET gelieerd aan de firma Waterman. De firma Waterman is slechts de leverancier van een as met tuimelaars. Zo, da's gezegd...

Waar het tussen mij en de firma Waterman PERSOONLIJK niet lekker loopt is de wijze waarop de verkoop van de as met tuimelaars heeft plaatsgevonden. Ik kwam bij ze binnen voor informatie voor een kleine beurt maar ging wat angstig de deur uit met het urgente advies om deze as met tuimelaars onmiddelijk te vervangen. Alhoewel dit advies ongetwijfeld goed bedoeld is, en ondanks dat deze as met tuimelaars ongetwijfeld beter is dan de bestaande, vind ik deze handelswijze niet prettig. Moet je alles preventief vervangen als er verbeterde versies van onderdelen zijn? Volgens mij niet, ik denk dat daar daadwerkelijk aanleiding voor moet zijn.

Let op, dit is mijn PERSOONLIJKE mening, niet mijn bedoeling om hiermee een algemeen oordeel te vellen over de dienstverlening van de firma Waterman.

De motor is niet gezien en niet gehoord, de bestaande as met tuimelaars is niet bekeken dus m.i. onmogelijk dat er een correct advies gegeven kon worden of die vervangen had moeten worden. Volgens de monteur ziet de bestaande as met tuimelaars er nog prima uit. Ik heb inmiddels wat andere Volvo Penta distributeurs gebeld en geen van allen hebben ooit gehoord van deze urgente, preventieve vervang actie. Is dit onwetendheid van alle andere distributeurs of de unieke kennis en ervaring van Waterman....? Weet ik niet, laat ik in het midden en mag iedereen voor zich bepalen.

Wat ik jammer vind is dat ik heb gevraagd of ze, met terugwerkende kracht, de originele as met tuimelaars alsnog objectief willen bekijken en in alle eerlijkheid beoordelen of deze daadwerkelijk vervangen had moeten worden. Hier is helaas niet op ingegaan.

De borgmoer is inmiddels weer vastgezet, motortje loopt en hiermee is wat mij betreft het verhaal afgelopen.

Duidelijk verhaal Rutger en nuttige informatie. Veel vaarplezier toegewenst in deze mooie nazomer. Genieten maar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’ 11 sept 2023 06:26 #1509196

madoc schreef :
Er is na motor no: 5101308898 een upgrade gemaakt met de klepstoters. Is dit misschien de reden van het advies van Waterman geweest om de boel te veranderen?

Die wijziging omvat ook extra kapjes op de klepstelen.
Die zet je er niet zomaar even op.
Kan dus nooit de reden voor asvervanging zijn geweest.
"You means de Womens' Libromatium Movenint done created de uncontrollable urgement to play dingle-dangle-dingle wit de personal requipment of yo own gender?" Zappa, Thing Fish
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’ 11 sept 2023 09:12 #1509235

  • madoc
  • madoc's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3704
Baasklusje schreef :
madoc schreef :
Er is na motor no: 5101308898 een upgrade gemaakt met de klepstoters. Is dit misschien de reden van het advies van Waterman geweest om de boel te veranderen?

Die wijziging omvat ook extra kapjes op de klepstelen.
Die zet je er niet zomaar even op.
Kan dus nooit de reden voor asvervanging zijn geweest.
Het gaat om een verandering van de constructie uitgevoerd door de fabrikant. Een kwestie van veranderde inzichten. Evt. inslag van de klepsteel wordt nu voorkomen door het kapje dat los over de klepsteel ligt. De oude tuimelaar wordt dus niet meer geleverd. De reden dat Waterman het advies van vervanging gegeven heeft blijft in duister gehuld.
Laatst bewerkt: 11 sept 2023 09:16 door madoc.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’ 11 sept 2023 09:57 #1509259

  • Zeilvis
  • Zeilvis's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1381
Actie van Waterman is heel vaag en niet netjes opgelost/duiding gegeven. Zonder wederhoor blijft het lastig maar als geen enkele andere importeur van dit euvel weet blijft het een bizr advies in mijn ogen. Daarvan vind ik het lastiger om te denken 'kan gebeuren'...

Het lijkt erop dat ze, zoals bij meer bedrijven in de watersport, zoveel mogelijk geld willen binnenharken. Niet goed voor het klantenvertrouwen!
Op mijn verzoek is mijn forumnaam veranderd van Zeilzin naar Zeilvis. Hierin zijn zeilen en duiken verbonden. Groeten uit Delfzijl, Evert
Laatst bewerkt: 11 sept 2023 09:58 door Zeilvis.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’ 11 sept 2023 11:30 #1509286

  • Knar
  • Knar's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1754
Een beetje wijsheid achteraf/mosterd na de maaltijd, maar ik zou in dit geval, zeker daar waar het een gangbare motor betreft, alvorens tot aanschaf over te gaan eerst hier de vraag hebben gepost of iemand bekend is met dit verschijnsel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Motor loopt onregelmatig sinds ‘upgrade’ 11 sept 2023 13:00 #1509322

Zeilvis schreef :
Het lijkt erop dat ze, zoals bij meer bedrijven in de watersport, zoveel mogelijk geld willen binnenharken. Niet goed voor het klantenvertrouwen!
Ik krijg niet de indruk dat TS in zijn laatste gesprek met Waterman het vraagstuk ter sprake heeft gebracht over hoe ze nu tot hun ongevraagde advies om een nieuwe tuimelaaras aan te schaffen zijn gekomen. En dan krijg je nooit een beeld wat Waterman heeft bewogen tot zijn (voor menigeen onbegrijpelijke) advies. En daarmee blijft er ook over Waterman een vervelende nasmaak op dit forum hangen.
Mijn mening is dat TS dit te zacht heeft aangepakt en te gemakkelijk laat lopen. Natuurlijk is dat aan een ieder zelf of om te bepalen hoe ver hij zou willen gaan. Maar ik zelf zou het hier zeker niet bij hebben laten zitten want ik zou me echt belazerd hebben gevoeld.
Mvg Felix
Laatst bewerkt: 11 sept 2023 13:48 door SimondeDanser.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.170 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl