als je het schip van dichtbij ziet snap je waarom.
de kant die je ziet is de goede kant...
het schip heeft een paar jaar op de kant gestaan. dit met 1 kant in de volle zon. en dat heeft duidelijk de 1 componenten verf geen goed gedaan. dat wist ik van te voren.
de lak is echt op, en is destijds slecht opgezet, de roller strepen staan er in. poetsen verergert de zaak. het is het enige echt slechte aan het schip. wat er onder de lak zit (zf primer) is echter goed en beschermt wel. het gaat dus echt om zichtwerk
onder water is het prima in orde/lekker dik in de anti fauling maaar boven de water lijn begint de ellende. het dek en de kajuit daarintegen zijn prima en hebben op enkele plekjes na geen verf nodig. daar ga ik dus niets aan doen.
ik heb het schip niet op de verf gekocht, maar op de verdere staat. want de lak of gelcoat was eigelijk bij alle friendships gewoon een minpunt. dat had bij allemaal werk nodig.
en misschien speelt mee dat ik eigelijk wel eens met die folie wil werken. ik ben wel benieuwd wat je er allemaal mee kan. want als het goed werkt geeft het ruimte voor creativiteit in de toekomst en zo duur is het nou ook weer niet. zeker niet als je het vergelijkt met de boot in de epifanes mono urethane rollen.
verder kan ik dit gewoon van de winter doen wanneer de temperaturen laag liggen.
vanaf komend weekend gaan we idd ook lekker zeilen ermee. maar zoals ik al zei ivm brugtijden kan ik niet 's avonds nog ff een uurtje de kaag op. dat komt van de winter wel als hij aan de plas ligt en iedereen op de kant staat