Grootzeil gisteren weer terug gekregen, die is er nu klaar voor
(en vast incl. het startnummer er in).
Gisteren lange dag same met dhr Chrispijn aan de klus geweest. Lekker opgeschoten: de aangepaste nieuwe accubak staat stevig op z'n plaats, en de nieuwe dieseltank (na een behoorlijke operatie...) ook. De gewichtsverdeling in de boot is nu beter, maar het was wel flink wat extra werk.
Vandaag een begin maken met de nieuwe stoppers monteren, en dan volgende week zaterdag verder, net als het aansluiten van de tanks (ook de watertank komt dan aan de beurt). De zeilberging moet ook wat aangepast worden en daar hoop ik dan ook aan toe te komen
Zondag naar Lelystad, waar de boot Maandag er uit wordt gehaald om dan 1 1/2 week de kant op te gaan: even de tijd om de nieuwe transducer te plaatsen, het onderwaterschip te inspecteren, en snel even nieuwe anti-fouling (na een laagje promicon voor de hechtign op onbekende onderlaag) voor tijdelijk er op (van de zomer met meer tijd tijd, gaat ze nog een keer de kant op, dan meteen ook nieuwe roerlagers, en kaal maken + nieuwe verfsysteem er op zetten)
Tevens wordt dan de neus zoals gebruikelijk in baby-blue geschilderd en komt het startnummer in het donkerblauw daar in.
Als laatste klusje van het op de kant: 'Frodo' er af en 'de LAMSTRAAL van KATS' er op voordat ze weer te water gaat, om dan door te varen naar Medemblik voor aanpassingen aan de preekstoel en de zeereling achter.
Gisteren is ook de zeilmaker langs geweest, voor het opmeten van de 1e gennaker. Die zou als het goed is klaar moeten zijn voordat we de trossen los gooien voor de trip naar Ipswich. Dat zou fijn zijn!
Oh ja, in de tussentijd ook de hele 'electriek' opnieuw aanleggen, dat gaat tussen de grote klussen door en/of als het regent, en het lopend want vervangen... Maar goed, met Ipswich in het vizier is dat een goede motivatie om (bijna) dag en nacht door te werken