Leuke video
Doet mij terugdenken aan lang vervlogen tijden (Tornado zeilen)..
Zo de eerste klussen zijn onderweg: motorruimte isolatie (en andre v-snaar voor de dynamo zodat er dikkere isolatie geplaatst kan worden voor extra geluidscomfort).
Het nu nog halve German sheeting systeem wordt een heel systeem, met grote RAB's van Holtere
De kotterstag wordt een rolfok systeem van ProFurl, naet als de genua roller. Andere dieseltank voor de Heatpol, marifoon binnen + buiten inbouw (Standard Horizon met ingebowude AIS ontvanger en gps), Roos Myx zodat de ST6000 stuurautomaat ook remote bediend kan worden, een handige RVS paal pal voor de stuurstand (tussen brugdek en de overkapping) zodat je ook onder zware zeegang makkelijk vast kan pakken, marifoon antenne in de mast (incl windex op/in de antenne), nieuwe bekabeling door de mast (mast gaat er vandaag af, zodat ik dat van het weekend kan doen, bilgepomp aansluiting verbeteren, extra oog onder de giek (voor de RAB's icm German Sheeting, de stopper van de traveller wordt vervangen (huidige stuk), en er komen camcleats voor de bediening van de overloop op de overkapping.
Bedoeling is dat dit volgende week vrijdag klaar is (zodat 11/12 weekend overgevaren kan worden naar Den-Oever), en als het onverhoopt tegenzit 1 week later (levertijd op de 290 furler is doorslaggevend hierin; de rvs tank voor de heatpol wordt op maar gemaakt (zodat deze perfect in een hoek past in het toilet; daarna netjes met hout eromheen afgewerkt zodat het bijna niet eens opvalt dat ie er hangt) dus de plaatsing daarvan komt zo wie zo pas wat later.
En dan het voorzeil voor op de roller: wordt een door Koster sails mooi op maat gemaakt (cross cut) zeil (DP 360AP met extra versterkingen).
Druk maandje November dus, maar dan kan er daarna (en deels ook al tussentijds) lekker gevaren worden