Dank voor alle tips. Zeer inspirerend.
Het is me niet duidelijk hoe ik vanaf iPhone foto’s toevoeg
Er zit inmiddels een nieuwe brandstof pomp op, wat een verschil bij het ontluchten zeg. Het spuit er nu uit.
Maar toen zag ik dat de mast scheef stond. Eerst dacht ik dat ik de bout die de mast op zijn plek houd niet strak genoeg had aangespannen dus met een paar man aan de val gehangen en toen leek het even goed, later toch weer scheef. Dan de mast er maar weer af. Kan ik ook naar de rolfok kijken.
Het gat voor de as blijkt versleten. Note to self: bij alles waar je denkt: “dat is gek” ga er dan vanuit dat het stuk is, duur is, en opgelost moet worden. Afijn mast er weer af en toen zag ik dit.
Nu maar een paar RvS plaatjes laten maken en een langere as om te compenseren. De lokale metaalbewerking draait er letterlijk en figuurlijk goed bij.
Dan het oxaalzuur spoel project. Het dieselpompje wat ik nog had liggen deed het niet meer, dus over op zwaartekracht. Een emmertje onder de uitlaat en een dan maar spoelen, een propje zorgt ervoor dat het een half uur duurt voor de jerrycan leeg is. Zwart stinkend water dat ruikt naar oesters en zout. Daarna maar een half uur naspoelen met water uit de markerwaard. Met thermostaat erin komt ie niet boven de 70 graden na 30 min. De zoemer gaat wel af maar temperatuur is oké.
Pakking van de thermostaat wel verkeerd gemonteerd. Ik dacht dat het een ring was maar hij moest om de thermostaat heen. Morgen is er weer een dag (en weer een kans om de bilge te drogen)