Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
In deze sectie horen alleen topics welke een project beschrijven. Hiervoor gelden bijzondere regels. De beschrijving van het project staat centraal, reacties van zowel de Topic Starter (TS) als andere leden zijn alleen toegestaan indien deze rechtstreeks betrekking hebben op de projectinhoud. Zie ook de forumregels die hierop van toepassing zijn.

Onderwerp: Grinde 820 Bluf

Grinde 820 Bluf 14 nov 2022 10:34 #1437480

Ik hem ‘em (compleet) met kettingtakel aan de giek en hulptakel een stukje in de kajuit geschoven. Van boord halen zie ik niet zitten op die manier, op eigen kracht. Als Freek’s haven een masten (of echte) kraan heeft, zou ik daarvoor kiezen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 14 nov 2022 11:18 #1437492

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5948
Pittige gewicht voor zo een motor zeg

Die slinger je niet maar aan je giek overboord, dan zou een kraan beter zijn idd.

Voor de Bluf weer een perfecte motor heeft gaat er nog wel wat tijd en geld overheen.
Als die van marktplaats bewezen goed in orde is, is het simpel geworden oude er uit en nieuwe erin.

oude op je gemak aanpakken en verkopen of zo verkopen.

Wel een kosten plaatje maar als het goed is kan dat ook qua aanschafprijs van de boot.



daan1508 schreef :
koko schreef :
Zo zwaar kan hij niet zijn dat je die niet met een man paar man kan liften.

Vergis je niet, zo'n DV10 weegt 160 kg.
Ik ben de storm, en de windstilte.
Laatst bewerkt: 14 nov 2022 11:20 door peter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 14 nov 2022 12:10 #1437509

Freek, op de haven leggen ze je motortje in 10 minuten op een pallet. Als je hem los op de fundering zet en alle kabels en slangen zijn er af, regelen de havenmeesters vakkundig de rest. Ze kunnen je zo even vanuit de box oppikken met de havenboot. In de zeecontainer achter de prullenbakken zit Ton de Dieselmonteur die van een emmer vliegroest nog een werkende diesel maakt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 14 nov 2022 12:27 #1437516

  • koko
  • koko's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 15519
daan1508 schreef :
koko schreef :
Zo zwaar kan hij niet zijn dat je die niet met een man paar man kan liften.

Vergis je niet, zo'n DV10 weegt 160 kg.
Owhhh, wow. Dat had ik niet gedacht bij een 10 pk motor. Dat gaat hem niet worden op handkracht nee.
Ik zag dat Boarderbas goeie info gaf over de faciliteiten op de haven.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 14 nov 2022 13:09 #1437529

  • freek1970
  • freek1970's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3575
Koko schreef
Pffft, dat was een flink ritje. Goed dat het toch gelukt is!

Wat betreft de motor: ik zou kijken wat een pakkingsetje kost, als dat acceptabel en vooral ook verkrijgbaar is. Dan de motor uit de boot takelen en mee naar huis. Zo zwaar kan hij niet zijn dat je die niet met een man paar man kan liften en dan thuis stukje bij beetje demonteren tot je een goed beeld hebt. Dan kiezen: herstellen of vervangen. Bij keuze herstellen: pakkingsetje bestellen en dan pas echt starten met reparatie. En dan uiteraard alle slangen, kabels, slangeklemmen enz enz vervangen.

Toen was een Bukh nog heel gewoon 160 kg. 10 pk in de dimensies van een motorblok van een oude (jaren '50) tractor. Het loopt ook als een oude tractor enkel meer trillingsvrij denk ik door toepassing balansassen. Bijv: Op de verstuiver (voorkamer) gaat slagsleutel 36 en je moet er aan gaan hangen anders krijg je hem niet los.
Boardebas, klopt i.d.d. denk dat ze hem er zo voor me uit kunnen lichten daar. Ik denk ook dat die motor gewoon weer kan lopen zijn wel wat dingen mis mee zoals de defecte stalen uitlaat maar die is nog gewoon te koop en de verstuiver die defect is (90bar ipv. 150 de man van de Grinde wou zijn eigen weer mee) en olie lekkage (waarschijnlijk via vijvenveertig jaar oude krukaskeerringen) en weinig compressie o.a. door ingeroeste klepzittingen. Maar het ding is zo zwaar geconstrueerd ik denk dat de hoofdlagers (krukas en drijfstang) nog gewoon in orde zijn, nog gemaakt om een mensenleven mee te gaan. Euvel is dat ie traag op gang komt en wat weinig (10 PK) vermogen geeft voor een zeilklaar 4 ton wegende boot.

Freek
Het mooist is de boot waar je zelf de sleutels van hebt.
Laatst bewerkt: 14 nov 2022 13:15 door freek1970.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 14 nov 2022 18:05 #1437630

Ik heb niet het hele topic gelezen en dacht dat je de motor wilde fixen. Ton kan je ook prima helpen met hermotorisering, snort zo een dieseltje voor je op en geeft je nog wat voor je oude terug.

Ik wilde je even meegeven dat het even er uit pikken van de motor op de haven gewoon routinewerk is. Ik had er een dag voor uit getrokken maar stond 9:45 naast een pallet met mijn blok er op.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 14 nov 2022 18:20 #1437638

  • freek1970
  • freek1970's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3575
Boardebas schreef
Ik heb niet het hele topic gelezen en dacht dat je de motor wilde fixen. Ton kan je ook prima helpen met hermotorisering, snort zo een dieseltje voor je op en geeft je nog wat voor je oude terug.

Ik zit alle opties nog wel te overwegen. Een andere motor kopen vind ik een gok en bovendien is de meest passende redelijk moderne motor die ik nu te koop zie een Nanni N3.21 die al het nodige gelopen heeft (2500 uren) zat ie in een auto heeft die auto 2 ton gereden denk ik dan. Misschien zon 40 km auto van de weg af drukken daar zitten mooie dieseltje in :lol: niet serieus natuurlijk :).

Bukh is op zich indien in goede staat een goede degelijke motor enkel wat licht voor deze boot. Wil je van bepaalde havens als bijv Vlieland eruit schijnt dat niet makkelijk te zijn. Zelfde zal je hebben met een elektrische aandrijving ben je ook wat beperkt in power en aangewezen op het zeil. Ik heb wel in elk geval een goede verstuiver nodig voor de Bukh wil ik m laten lopen. Eenmaal gereviseerd is die Bukh zonder meer een goede motor stopt enkel traag af door zware vliegwiel en wat licht qua pk. Ben zelf behoorlijk handig zal m zeker zelf goed krijgen maar kan niet tegen een ervaren diesel monteur op.


Freek
Het mooist is de boot waar je zelf de sleutels van hebt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 14 nov 2022 18:25 #1437640

Zou de diesel gewoon op een pallet laten zetten, kan je hem rustig aanpakken en tijdens het sleutelen bedenken wat je wil.

Ik heb een 12 PK. Prima tevreden mee.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 14 nov 2022 18:31 #1437645

  • freek1970
  • freek1970's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3575
Boardebas

Dan denk ik eerst toch die Bukh eens te bekijken. De Coppellia is toch vier voet langer dan mijn boot. Enkel de Grinde is wat zwaarder :pinch:
Het zijn oerdegelijke blokken zoals ze niet meer gemaakt worden. Enkel de onderdelen voorziening wordt iets moeilijker ze zijn al meer dan vijftig jaar in productie voor mijn model met startmotor en dynamo was er een model met dynastart. Gelukkig heb ik niet die.

Freek
Het mooist is de boot waar je zelf de sleutels van hebt.
Laatst bewerkt: 14 nov 2022 18:43 door freek1970.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 14 nov 2022 18:43 #1437651

Freek, er zijn legio Grinde zeilers die prima overweg kunnen in NW Europa of de wereld rond met hun (originele of gereviseerde 10 pk Bukh). Jij kunt dat ook. Uiteraard heb je met 18 pk en goed passende schroef meer marge om smalle havens aan lagerwal uit te komen.

Als je toch twijfelt: geen cent en uur meer in dat ding stoppen!

Ga je de uitdaging aan, dan (motor moet er sowiezo uit) door dat mannetje aan de haven, of een ingehuurde professional volledig(!) laten beoordelen wat het kost om in goede conditie te brengen.
Is dat bedrag hoger dan (ik noem maar wat) eur 2000 dan alsnog afscheid nemen.

Is het lager, dan (zelf of gedeeltelijk uitbesteden) repareren volgens het plan van dat mannetje of professional.
Laatst bewerkt: 14 nov 2022 18:45 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 14 nov 2022 19:19 #1437663

  • freek1970
  • freek1970's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3575
Nachtvlinder schreef
Freek, er zijn legio Grinde zeilers die prima overweg kunnen in NW Europa of de wereld rond met hun (originele of gereviseerde 10 pk Bukh). Jij kunt dat ook. Uiteraard heb je met 18 pk en goed passende schroef meer marge om smalle havens aan lagerwal uit te komen.

Als je toch twijfelt: geen cent en uur meer in dat ding stoppen!

Ga je de uitdaging aan, dan (motor moet er sowiezo uit) door dat mannetje aan de haven, of een ingehuurde professional volledig(!) laten beoordelen wat het kost om in goede conditie te brengen.
Is dat bedrag hoger dan (ik noem maar wat) eur 2000 dan alsnog afscheid nemen

Bukh verkopen levert vast nog iets op! Verder Ik zit erover na te denken en denk terug aan toen ik op de Kolibri overstapte van een zes pk Evinrude uit 1978 naar een nieuwe Mercury 4 pk viertact. Dat was een succes. Dus ik denk dat ik er goed aan doe te kijken of er een nieuwachtige tweecilinder 14,15of16 pk binnenboord motor van Nanni, Beta of Yanmar en niks anders dan die 3 merken betaalbaar te koop staat voor een gunstige prijs. Hij is nu eenmaal wat zwaarlijviger dan een Rush.

Freek
Het mooist is de boot waar je zelf de sleutels van hebt.
Laatst bewerkt: 14 nov 2022 19:20 door freek1970.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 14 nov 2022 19:20 #1437664

Goed advies van NV. Ik zou het zo ook aanpakken. Iig niet langer aanklooien. Het leven is tekort en je boot heeft nog genoeg liefde nodig!
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 14 nov 2022 19:28 #1437670

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5948
Dat was mijn advies ook 500 posten terug, maar had er ook volkomen naast kunnen zit.
je weet het het ook niet echt ne het is proefondervindelijk vastastellen

Het is ook een verhaal waar je instapt, een leuk verhaal ook om te lezen. ben weer benieuwd hoe het verder verloopt.

Only Fools Rush in schreef :
Goed advies van NV. Ik zou het zo ook aanpakken. Iig niet langer aanklooien. Het leven is tekort en je boot heeft nog genoeg liefde nodig!
Ik ben de storm, en de windstilte.
Laatst bewerkt: 14 nov 2022 19:29 door peter1.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 14 nov 2022 19:33 #1437674

  • Reed
  • Reed's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1400
Ja ik ook 400 posten terug. Advies: Koop een Beta Marine in Engeland, pond gunstig, Btw gunstig, achter in de auto zelf ophalen. Leuk weekend van maken. In een keer van alle ellende af en nooit meer "doet ie het of doet ie het niet". Kost wat, maar is het scheepje dubbel en dwars waard en op termijn denk ik zelfs voordeliger.
Reed van Batavia (oud Nederlands) voor de Rede van Jakarta.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 14 nov 2022 20:03 #1437682

Reed schreef :
Ja ik ook 400 posten terug. Advies: Koop een Beta Marine in Engeland, pond gunstig, Btw gunstig, achter in de auto zelf ophalen. Leuk weekend van maken. In een keer van alle ellende af en nooit meer "doet ie het of doet ie het niet". Kost wat, maar is het scheepje dubbel en dwars waard en op termijn denk ik zelfs voordeliger.

Wat kost zo’n. Beta 14 of 16 eigenlijk? Ik kan nergens een prijslijst vinden…
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 14 nov 2022 20:33 #1437691

Er zijn er nog wel een paar: kubota:
Vetus drinkwaard of sole bijvoorbeeld
"Wie het altijd voor de wind gaat, komt vanzelf aan lager wal"
De topper ISO “Sapho” voor de funracing en nu de dehler 31 “Wende” voor het avontuur...
Laatst bewerkt: 14 nov 2022 20:35 door ISO788 Hans.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 15 nov 2022 06:04 #1437746

  • freek1970
  • freek1970's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3575
Reed schreef :
Ja ik ook 400 posten terug. Advies: Koop een Beta Marine in Engeland, pond gunstig, Btw gunstig, achter in de auto zelf ophalen. Leuk weekend van maken. In een keer van alle ellende af en nooit meer "doet ie het of doet ie het niet". Kost wat, maar is het scheepje dubbel en dwars waard en op termijn denk ik zelfs voordeliger.

Sjoerd schreef
Wat kost zo’n. Beta 14 of 16 eigenlijk? Ik kan nergens een prijslijst vinden

Klopt allemaal echter ook wat voortschrijdend inzicht, de ene Grinde eigenaar zegt dat de motor kan de andere zegt dat ie eigenlijk veel te licht is. Ik ben er via de Loveworkx Grinde achter dat 16 pk op de standaard schroef nog net kan. De boot die me hielp slepen zei koop nieuw, de oude vwt3 van de Grinde eigenaar die me terug bracht liep heet. Pleit tezamen met de hete Bukh niet echt voor oldtimers, alhoewel ik me nu herinner dat ik met de eerste nieuwe 4 pk mercury veel startproblemen na zeilen heb gehad uiteindelijk is daar de koppakking uit geblazen en ik vaar met een nieuwer 2006 model van marktplaats die wel goed is. Nieuw kan dus ook tegenvallen. Bukh is nog steeds niet geheel uit zicht maar dan maak ik er een diy project van en wil ik klaar zijn voor de prijs van pakkingen klepschuurpasta en een ruilverstuiver van dieseldokter. Ik vind m ook in vergelijking tot een nanni 3.21 met 2500 uur nogal duur als er 2000 euro in zou gaan enige voordeel is dat ik dan weet wat er in de bukh zit van die Nanni weet ik dat niet. Price inqueery bij west marine uk voor beta 16 gedaan net wat Sjoerd zegt je vind m niet op internet in pond.

Freek
Het mooist is de boot waar je zelf de sleutels van hebt.
Laatst bewerkt: 15 nov 2022 06:21 door freek1970.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 15 nov 2022 06:43 #1437750

  • FKZ
  • FKZ's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1157
kleine motoren zijn relatief duur ook op MP schijnen gewild te zijn. Je moet er net tegen aan lopen dat een sloep een grotere motor wil oid. Ik heb 2 jaar terug een complete zeilboot gekocht enkel voor de nieuwe motor. Die had nog geen 10 uur gelopen en had ivm ziekte van de eigenaar 4 jaar na hermotiseren stil gelegen. Zo had ik een zgan motor plus nog wat dingentjes voor 2k na verkoop andere onderdelen en casco(gratis aan een sloper). Je hebt tijd kijk en vraag rond wie weet loop je ergens tegen aan
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 15 nov 2022 07:08 #1437752

2 Jaar geleden de oude Volvo Penta in de Marieholm vervangen door een gebruikte Nanni (N2.10). Motor had toen 70 draai-uren maar kostte ca. de helft van de nieuwprijs.

Motor deels zelf ingebouwd, dat scheelt geld. Vergeet echter niet dat je niet volstaat met alleen de motor maar dat er een grote kans is dat je schroefas te kort is (want nieuwe motorblokken zijn korter dan oude), en dat de oude schroef wellicht niet past op de nieuwe as of niet optimaal is voor het hogere toerental van een moderne meercilinder. Daarnaast had ik ook een nieuwe dieseltank nodig, nieuwe uitlaatslangen, nieuwe bediengingshendel en kabels, dieselleidingen etc. Ook moest de fundering verkleind worden met rvs-trips. kortom, er komt nog wel iets meer kijken bij hermotorisering dan alleen het blok.

Daar staat tegenover dat de 10 pk van de nanni voelt als dubbel zoveel vermogen t.o.v. de 7,5pk van de volvo. Bovendien is de motor veel stiller en trilt nauwelijks. Ook stinkt de boot niet meer naar diesel en ruik je geen uitlaatgassen meer. Ook de bilge is nu schoon omdat de motor niet zweet.

Een kleine kanttekening bij Nanni: ik heb de indruk dat de afmontage wel van lichtere kwaliteit is dan bij de oude volvo (o.a. al een keer gebroken dynamo-bout gehad).

Conclusie; ik zou zoeken naar een goede gebruikte motor met niet te veel uren. Kan wel even duren dus wellicht de Bukh eerst low-budget op gang helpen.
Marieholm 26
Laatst bewerkt: 15 nov 2022 07:08 door Stockpaert.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 15 nov 2022 07:11 #1437755

Nieuw nieuw nieuw!
Only fools rush in
syonlyfoolsrushin.blogspot.nl/
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 15 nov 2022 08:24 #1437789

  • peter1
  • peter1's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5948
Of hem maar meteen ombouwen naar een electrische aandrijving, word ie ook nog eens wat lichter van.
Rozeblij was ook niet veel kwijt daaraan, staat ergens wel een verslag van met het kostenplaatje.

hoe je ook nooit meer diesel te tanken..

Ook een overweging waard
Ik ben de storm, en de windstilte.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 15 nov 2022 08:55 #1437802

  • freek1970
  • freek1970's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3575
Stockpeard scrheef
Daar staat tegenover dat de 10 pk van de nanni voelt als dubbel zoveel vermogen t.o.v. de 7,5pk van de volvo. Bovendien is de motor veel stiller en trilt nauwelijks. Ook stinkt de boot niet meer naar diesel en ruik je geen uitlaatgassen meer. Ook de bilge is nu schoon omdat de motor niet zweet.

Een kleine kanttekening bij Nanni: ik heb de indruk dat de afmontage wel van lichtere kwaliteit is dan bij de oude volvo (o.a. al een keer gebroken dynamo-bout gehad).

Allemaal dingen die ik ook heb gedacht. Die oude Bukh is zo solide als het maar kan maar wel oud. Ik denk dat de krukaslagers nog gewoon goed zijn bijv. Een dynamo bout breekt niet af ook al val ik met mijn volle gewicht erop. Bouten komen gewoon los ook al hang ik er aan het breekt niet af alhoewel ik het voor de zekerheid natuurlijk met kruipolie week voor ik het los maak zoals iemand die het goed wil doen betaamd... Nieuwe motor is daarentegen moderner en komt sneller op, hier moet eerst 30 kg vliegwiel op gang komen.

Freek
Het mooist is de boot waar je zelf de sleutels van hebt.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 15 nov 2022 08:59 #1437803

  • daan1508
  • daan1508's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 1338
freek1970 schreef :
hier moet eerst 30 kg vliegwiel op gang komen.

Maak je daar niet te veel zorgen over: daar wen je binnen de kortste keren aan.
Sterker nog: je gaat minder zenuwachtig klapjes voor- en achteruit geven. Dat kan namelijk niet. Dan blijkt dat je daar ook helemaal niks aan had.
Ik vaar geregeld met een stalen Hoogaars met een MD2B. Ja: netjes even wachten tot het toerental gedaald is tussen schakelen. Dat duurt even. Maar dat is echt geen beperking.
Stevenaak "Maria", 1879 (Kromhout 6LS)
Leisure 23SL "Maggie Mae" (VP MD5A/110S, was MB2A/50S)
Omgebouwde Juniorvlet "Kikker" met Arona AD186, zijzwaarden
ex: Victoire 22 "Penny Lane" (Honda 5pk 4takt)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 15 nov 2022 09:26 #1437816

  • AdB
  • AdB's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3683
Waarom niet eerst uitvinden wat er echt mis is met de Bukh?
Boarderbas geeft aan dat het er uit takelen een fluitje van een
cent is op jouw haven.
En dat er een zeer bekwame dieselmonteur op het terrein aanwezig is,
Ton de Dieselmonteur.

Zou hem er uit halen en laten testen door Ton de Dieselmonteur.
Dan pas weet je meer en kan je een goede beslissing maken.
De motor moet er toch uit voor een revisie.

A
Tornado sport
Een monohull is eigenlijk een multihull die niet "af" is...
Laatst bewerkt: 15 nov 2022 09:27 door AdB.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Grinde 820 Bluf 15 nov 2022 10:10 #1437833

  • freek1970
  • freek1970's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 3575
Daan schreef
Maak je daar niet te veel zorgen over: daar wen je binnen de kortste keren aan.
Sterker nog: je gaat minder zenuwachtig klapjes voor- en achteruit geven. Dat kan namelijk niet. Dan blijkt dat je daar ook helemaal niks aan had.
Ik vaar geregeld met een stalen Hoogaars met een MD2B. Ja: netjes even wachten tot het toerental gedaald is tussen schakelen. Dat duurt even. Maar dat is echt geen beperking.

Hier wen je i.d.d. aan ik kon er met weinig wind al aardig mee varen inclusief het "rechtse wieleffect" weet dat je dan rechtsom moet draaien omdat je dan lekker achteruit de kont naar links kan trekken en zo de draai kan bespoedigen. Nadeel van wat weinig vermogen blijft denk ik tenzij ik er een turbo aansluitend op dat blikken luchtfilter maak :laugh:

ADB schreef
Waarom niet eerst uitvinden wat er echt mis is met de Bukh?
Boarderbas geeft aan dat het er uit takelen een fluitje van een
cent is op jouw haven.
En dat er een zeer bekwame dieselmonteur op het terrein aanwezig is,
Ton de Dieselmonteur.

Zou hem er uit halen en laten testen door Ton de Dieselmonteur.
Dan pas weet je meer en kan je een goede beslissing maken.
De motor moet er toch uit voor een revisie.

Heb ik ook aangegeven dat ik even wil onderzoeken wat er mee kan. Wil ook ff bij de container van Ton kijken. Een ding weet ik zeker de verstuiver die er op zit is niks die heb ik in Delfzijl al laten testen.

Freek
Het mooist is de boot waar je zelf de sleutels van hebt.
Laatst bewerkt: 15 nov 2022 10:10 door freek1970.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.304 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl