Wat een werk nog om de LTO 100% af te maken....
Anyway: de balancer is nu bedraad, de trekstangen iets ingekort omdat ik pas later het idee kreeg om dopmoeren te gebruiken. Ze waren net wel / net niet te lang.
In bovenplaat 29mm gat gemaakt waar de draden doorheenlopen, maar waardoor de connector met draden aangesloten precies doorheen kunnen: kan de deksel worden gelicht om met een schroevendraaier bij de 6 schroeven te komen waarmee de onderplaat wordt bevestigd "aan de boot", de + en de - kunnen worden aangesloten.
A real pain in the ass is de irritante hoge piep die het ding produceerd ook al doet ie niets.
Zelfplakkend dempend schuim, warmte geleidend geplakt: volgens mij een stuk beter, maar nog steeds hoorbaar.
Voordeel van de balancer aan de bovenkant dat ie snel los te koppelen is. Ik vermoed dat het uiteindelijk niet meer hoorbaar is als ie geplaatst is. Denk ook dat ie waarschijnlijk niet constant aangesloten hoeft te zijn. Af en toe ff is denk ik genoeg.
Nou ja, dit was weer een goed projectje om de vaardigheden op pijl te houden.
Vijlen, RVS zagen met de hand, messing bouten inkorten, messing kop afdraaien op de draaibank, hardpapier zo nauwkeuring mogelijk zagen, alle hoeken van het hardpapier afronden met de onderfrees, gaten boren in hardpapier, inclusief groot gat met een Forstner boor, en nog meer.
Had alles buiten de specifieke LTO spullen in huis, moet alleen nog voor 6 stuks 4,8 mm aan 25mm RVS plaatschroeven kopen voor bevestiging in de accubak.
Ik had eigenlijk gepland met de constructie van de LFP accu te beginnen, maar dacht dit maak ik eerst "even" af...