Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

Geen evenementen
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten
In deze sectie horen alleen topics welke een project beschrijven. Hiervoor gelden bijzondere regels. De beschrijving van het project staat centraal, reacties van zowel de Topic Starter (TS) als andere leden zijn alleen toegestaan indien deze rechtstreeks betrekking hebben op de projectinhoud. Zie ook de forumregels die hierop van toepassing zijn.

Onderwerp: Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 19 okt 2010 18:46 #155906

Beste Apae

De lak vloeide inderdaad niet goed. Dat lakwerk is inmiddels helemaal glad opgeschuurd en is superglad nu. Nu nog 2toplagen aanbrengen en dan staat hij er superstrak bij.

De trimlijnen en shute gaan er als laatste in.
Eerst nu het ondw schip doen en de bilge. Dan ga ik de vlonders erin leggen en de opbouw schuren en in de beits zetten. Dan pas zal ik de shute in het vooronder hangen invbm stof etc. Wordt een hoop stofzuigwerk en afneemwerk, maarja dan glimt het allemaal weer mooi.

groetjes
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 20 okt 2010 12:07 #156014

De lak was trouwens goed verdund. M'n schoonpa is jachtschilder en weet wel hoe te verdunnen lijkt me.

Ik heb zin om weer an de boot te werken, nu eerst twee weken tentamens :( Weekend van de 12de ga ik er aan werken denk ik.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 21 okt 2010 22:09 #156269

Teakdek van die 'Bente' is trouwens een oud dek. Bij borressen komt het veel voor dat het langs de rand los komt te staan en de potrand opbolt. Bij die draak zal dat ook vast zijn. Elke draak uit die tijd heeft dat van borressen.
Ik moet dat dus ook nog gaan regelen. Dat houdt in propjes uit de teaken potrand verwijderen en dan schroeven eruit en nieuwe grotere erin zodat je hem weer goed bevestigt. De dekken werden namelijk in die tijd in een keer erop gegooid. Maarja ik moest sowieso al teaken propjes vernieuwen aangezien sommige foetsie zijn.

Een hoop te doen dus.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 29 dec 2010 16:30 #167614

Zo laatste bericht is weer even van een tijdje terug: update dus.Eindelijk kerstvakantie. Echt vakantie kun je het alleen niet noemen aangezien ik de 2de week van januari tentamens heb en de week ervoor allerlei verslagen moet inleveren en allerlei presentaties moet houden en ook nog gewoon les heb.. Een hoop voor school te doen dus alleen al.

De draak. Vandaag even eindelijk weer eens wat aan de draak kunnen doen van 8 tot 2uur 's middags met mijn vriendin erbij. Helaas werkte de schuurzool van de schuurmachine niet mee. Morgen dus even een andere schuurmachine lenen bij Heerlien.
- In iedergeval hebben we het onderwaterschip aan bakboordzijde afgemaakt. Eindelijk een kant af. Nu dat nog hier en daar bij plamuren en even afschuren en vervolgens kan het in de primer.
- Ook heb ik de potrand aan bakboordzijde ontdaan van de laatste resten lak met de krabber. Die is nu ook vrijwel klaar.
- Daarnaast hebben we het onderwaterschip aan stuurboordzijde proberen glad te krabben.

Morgen(donderdag) gaan we:
- het onderwaterschip aan sb zijde proberen af te maken. Dus schuren met korrel 60 en vervolgens moet deze zijde ook worden geplamuurd.
- De bilge gaan we opschuren en vervolgens de spanten afplakken en dan kan het grootste gedeelte van de bilge al in de verf.
- Vlonders verder repareren. Nieuwe schroeven er dus in en opschuren en nieuw latje erin.
- hoekjes romp even nog schuren voor het lakken
- boot afnemen
- vlonders erin

Vrijdag
- lakken spanten
- lakken romp

that's it for now.
Ik kijk uit naar de volgende keer. Dat zal eind januari worden. Dan ga ik in twee weekenden:
- het plamuurwerk van het onderwaterschip schuren en vervolgens het onderwaterschip in de primer zetten
- en de de romp nog 2x lakken.
- bilge spantjes in de verf zetten
- sikaflexnaden aanbrengen langs middenlijfhout en cockpit en potrand bb
opbouw schuren en beitsen en 2 lagen lak erop(pu)
- sierlijn bladgoud aanbrengen

Daarna enkel nog sikaflexnaden opschuren, beslag aanbrengen, opbouw 8x lakken.

groeten
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 30 dec 2010 17:18 #167785

Planning van vandaag hebben we zo goed als nageleefd.
Eerst even de vlonders gerepareerd met nieuwe schroeven e.d. Vervolgens het onderwaterschip aan sb zijde nog wat gladder gekrabt en vervolgens rond 1uur ben ik begonnen met het schuren van het onderwaterschip sb zijde met korrel 60. Dit werkte vliegensvlug. Ondertussen heeft mijn vriendin het potdeel schoon gekrabt. Al met al dus een schoon potdeel nu en een onderwaterschip wat klaar is voor de laatste laag epoxy(nastrijken).

Morgen ondw.schip plamuren en de romp een laklaagje geven. Morgen dus maar 1.5uur werk gelukkig!

groetjes :cheer:
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 31 dec 2010 17:16 #167922

Toen was de werkweek om.
Vandaag het onderwaterschip strak in de epoxyplamuur gezet.
Volgende keer(3de week januari) het onderwaterschip schuren in circa 1.5uur en vervolgens nog even met een plamuurmes de laatste dingen bijplamuren. Vervolgens dat even schuren en dan kan de primer erop. Dat worden 5lagen epoxyverf van hempel en vervolgens een primer van international en vervolgens al een laag antfouiling. Voor de antifouling wordt de romp nog3x gelakt. Ik kijk er naaruit dat dit stadium voorbij is en dat ik aan de bovenzijde kan gaan beginnen.

gr
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 31 dec 2010 17:55 #167925

  • jacob025
  • jacob025's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 216
productief weekje geweest zo te lezen .ben benieuwd naar het eindresultaat van de romp.Mooi werk in ieder geval zeker weten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 31 dec 2010 21:02 #167933

Wordt zeker wat. Elke keer onderwaterschip strak trekken met een rei en vervolgens weer schuren. Plamuren wordt gedaan door mijn schoonpa die jachtschilder is in de winter. Komt goed dus :cheer:

greetz
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 22 jan 2011 19:41 #172164

Zo, de afgelopen week aan de draak gewerkt.

Ik heb het onderwaterschip geschuurd en geplamuurd; beide 2x. Toen de achterste stempels van de trailer verwijderd(3uur werk!). Vervolgens heb ik het onderwaterschip 3x in hempel epoxy(primer/verf) gezet. 3lagen maar aangezien dit pas op het einde van de dag kon door de stank. Maarja toch wel 5liter in 3lagen erop gesmeerd. Nog 1 a 2lagen krijgt het onderwaterschip nog en dan is het bijna klaar.

Opbouw ook een hoop krabwerk aan gedaan. Hiernaast ook naden in epoxy gezet etc..Opbouw is nog 2uurtjes werk vooraleer ik hem kan gaan beitsen. Vervolgens gaan we hem impregneren met epoxy aangezien er 3 zachte plekken in zitten aan de voorzijde. Deze vullen dan. Daarna het totaal schuren en 10x in de lakzetten. Middenlijfhouten ga ik ook beitsen en lakken.

Deknaden langs middenlijfhout en kuip en dekrand voorbereid voor primer van sikaflex. Echter kon ik deze nog niet behandelen aangezien het te koud was voor de primer.

Misschien volgende week nog een dag of 2werken aan de boot.
Nog te doen dus:
- ondw schip plekjes plamuren
- ondw schip 1laag hempel epoxy/primer geven
- naden primeren en rubberen
- opbouw beitsklaar maken
- potdelen beitsklaar maken
- opbouw en middenlijfhout en potdelen beitsen
- opbouw in epoxy zetten
- opbouw en middenlijfhout en potdelen 7x lakken
- romp en opbouw en potdelen en middenlijfhout 3x aflakken.
- wat kleine details en beslag.

oftewel nog twee volle weken werk.

gr
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 23 jan 2011 09:00 #172202

  • Herman
  • Herman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2127
vrijheidzeiler schrijft:
Vervolgens gaan we hem impregneren met epoxy aangezien er 3 zachte plekken in zitten aan de voorzijde. Deze vullen dan.

Epoxy als wondermiddel bij rottend hout???? En als de plek eromheen toch doorrot, dan krijgt de epoxy zeker de schuld?
Laatst bewerkt: 23 jan 2011 09:00 door Herman.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 23 jan 2011 09:24 #172210

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6996
Vrijheidszeiler schrijft:
opbouw beitsklaar maken
- potdelen beitsklaar maken
Wat voor beits gebruik je daar voor? Ik ben nog op zoek naar een lak of verf om het verkleurde mahonie van mijn jol weer wat op kleur te brengen.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 23 jan 2011 10:26 #172220

  • Duncan
  • Duncan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 569
Herman schrijft:
vrijheidzeiler schrijft:
Vervolgens gaan we hem impregneren met epoxy aangezien er 3 zachte plekken in zitten aan de voorzijde. Deze vullen dan.

Epoxy als wondermiddel bij rottend hout???? En als de plek eromheen toch doorrot, dan krijgt de epoxy zeker de schuld?

Helemaal mee eens. Je zult de zachte plek (ruim)moeten verwijderen en een stukje in moeten zetten. Een 'Dutchman' maken.

Waarschip 725 \"Violetteje\"

Een gek kan meer vragen dan.....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 23 jan 2011 10:47 #172223

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6996
Van belang is of de oorzaak van de aantasting is weggenomen. Onder de waterlijn zou ik niet met epoxy inpregneren, maar boven de waterlijn (mits het hout goed droog is) is het een prima oplossing. De hars moet goed in het hout kunnen dringen. Bij het inzetten van een nieuw stuk hout zal de lijmnaad altijd de kwetsbare plek blijven.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 23 jan 2011 11:47 #172228

  • Herman
  • Herman's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2127
Oorzaak is een schimmel in het hout. Die neem je niet weg met epoxy...
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 24 jan 2011 14:05 #172483

Daar ben ik het niet mee eens. De opbouw staat nu al 3jaar kraakdroog en zal in zijn totaal worden geimpregneerd. Het gaat om 3 plekjes aan de voorzijde van elk 2x2cm. We gaan een epoxy impregneer gebruiken. Oorzaak van de plekjes: onvoorzichtig omgaan met de spinakerboom door vorige eigenaren.Het zijn dus deuken welke zijn ingewaterd, en aangezien het verlijmd is, is dit los gegaan. De plekken zullen dus helemaal worden doordrenkt en gevuld met epoxy.
Mooiste oplossing is een nieuwe voorzijde erop, echter houdt het een keer op. Een stukje erin zetten zal er niet uit zien. Door de epoxy zal het een stuk hard beton zowat worden en zal dit niet meer gebeuren.

De beits die ik gebruik is door de scheepsrestaurateur op kleur gemaakt voor mijn schip. Geen idee dus wat het is. Maar jerry ik zal het deze week even vragen en je berichten. Resultaat van de beits kun je zien op mijn picasa album.


Nu heb ik een vraag :bonk: . Ik wil mijn sierlijn graag in bladgoud hebben. Hebben jullie tips/leveranciers??
Ik zag in een andere topic al linova, maar zijn er ook andere??
Alvast bedankt voor de reacties.

groeten
Laatst bewerkt: 24 jan 2011 14:24 door vrijheidzeiler.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 24 jan 2011 15:21 #172512

  • Brinta
  • Brinta's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 846
vrijheidzeiler schrijft:
Nu heb ik een vraag :bonk: . Ik wil mijn sierlijn graag in bladgoud hebben. Hebben jullie tips/leveranciers??
Ik zag in een andere topic al linova, maar zijn er ook andere??
Alvast bedankt voor de reacties.
groeten

Ik ben op het ogenblik ook aan het experimenteren / leren met bladgoud (voor mijn 16m2) onder begeleiding van een professional uit mijn vriendenkring. Volgens hem is Linova dé leverancier. Hij gebruikt Kölner produkten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 24 jan 2011 16:34 #172541

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6996
Als ik vroeger bladgoud nodig had (bijvoorbeeld voor een reparatie van een schilderijlijst) kocht ik dat dat bij een schilderswinkel. Die verkocht het zelfs per blaadje van 7x7 cm. Zelf vergulden is te doen, maar het is niet eenvoudig. De blaadjes bladgoud zijn flinterdun, daarom zitten ze op vloeipapier en ze zijn erg kwetsbaar. Je hebt nodig: blaadjes bladgoud, mixtion (kleefvernis), een dassenharen kwast om het bladgoud op te brengen. Als het lukt is het erg mooi. Succes!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 24 jan 2011 19:30 #172636

  • Duncan
  • Duncan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 569
Ik heb er ook mee gespeeld en de kwetsbaarheid viel me mee. Je kunt de blaadjes bladgoud op vloei gewoon in strookjes knippen.
Ik heb gebruik gemaakt van 'size' van OneShot, is snelmixtion en droogt in ongeveer een half uur. Met het Kolner systeem kun je geen 'engine turning' doen, het is te hard. Ik weet niet of 'engine turning' iets is voor een bies...
dit was mijn experiment:

Waarschip 725 \"Violetteje\"

Een gek kan meer vragen dan.....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 24 jan 2011 19:33 #172638

  • Duncan
  • Duncan's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 569
en over dat impregneren, sorry maar dat gaat echt niet lukken...
Vraag het nog maar eens na. epoxy trekt er een ietsjepietsje in en de rest ligt er gewoon bovenop.

Waarschip 725 \"Violetteje\"

Een gek kan meer vragen dan.....
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 24 jan 2011 20:00 #172665

dat klopt. echter gaan we de plekjes met een naald impregneren B) laten we hopen dat dat voldoende is, normaal wel.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 01 feb 2011 10:45 #174281

Beste forumlezers,

Na overleg met de scheepsrestaurateur heb ik toch besloten de voorzijde van de cockpit te vernieuwen. Zodoende heb ik gisteren de bovenste laag fineer eraf gepeld etc.. De restaurateur zal nu een nieuwe laag fineer gaan aanbrengen. Wordt dus weer super mooi.

Het onderwaterschip staat nog in de 3de laag hempaduur epoxyprimer. Volgende keer de laatste laag erop!

Hierbij wat foto's...






Volgende keer ga ik de maandag de deknaden voorbereiden, het onderwaterschip de laatste laag geven en de potdelen repareren(nieuwe doppen en inlijmen stukken). Die dinsdag de opbouw en lijfhouten beitsklaar maken en de naden sikaflexxen. Het begint nu eindelijk wat te worden. Ik kijk uit naar maandag. De week erna namelijk kan ik beginnen met beitsen van de opbouw etc en vervolgens lakken!

Wat vinden jullie van het onderwaterschip :P ??:woohoo:


gr
Laatst bewerkt: 01 feb 2011 16:33 door vrijheidzeiler.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 09 feb 2011 20:15 #176076

Nou, weer twee dagen kunnen werken aan de Draak. Helaas weinig vordering. :(


Ik heb het onderwaterschip totaal met de hand geschuurd. Vervolgens heeft deze een laag Hempadur epoxyprimer gekregen. Oftewel de laatste laag.

Verder heb ik de voorzijde van de opbouw nog gefatsoeneerd voor Heerlien zodat hij deze mooi kan gaan restaureren deze week. Ik heb dus even de epoxy bijgeschuurd op twee kleine plekjes.

Daarna heb ik de tape verwijderd die al sinds juni 2010 op de potrand zat. Hier zaten een laag beits op en enkele lagen lak. Vreselijk karwei :sick: , oftewel 3uur werk. Gelukkig is dat klusje geklaard door mijn vriendin. :whistle:
Vervolgens de potrand voor 90procent geschuurd met korrel 60 met een vlakschuurmachine.

Hierna ben ik begonnen met het vernieuwen van enkele doppen in de potrand. Deze schroeven die eronder zitten liggen al bloot door het schuren, maarja dat heb je met zo'n oude boot. Zodoende dus de schroeven eruit gepield. Dat bleek wederom een hoop werk. Eerst het dopje eraf. Gat rondom schroef iets groter maken. Schroef proberen los te draaien en door middel van een beitel omhoog te wippen. De schroeven waren namelijk dol. Vervolgens deze gaten uitgeboord met een speciaal boortje. Daarna met de proppenboor proppen gemaakt en deze erin gedrukt na er een dikkere inox schroef in te hebben gedraaid.

Ook heb ik nog de deknaden aan de onderzijde kaalgehaald. Op twee plekken aan bb is de naad namelijk ingewaterd. Zodoende uitgehakt(multiplex) en daar gaat een nieuw stuk hout in, of op. Daarna de naad aan de bovenzijde weer afwerken met sikaflex. Waarschijnlijk gaat er dus een stuk hout op. Dit aangezien er anders geen stevige verbinding is tussen het potdeel en het teakdek met het multiplex eronder. Even zien dus nog. :unsure:

Ook heb ik nog de achterzijde van de kuiprand epoxyvrij gemaakt. Dat zat er nog op van het bevestigen ervan(nieuwe achterzijde namelijk).



Aanstaande maandag weer aan't werk.
Dan gaan de steunen weer op de trailer en staat hij dus weer stabiel. Dan ook nog even toch wat plekjes bijschuren op het bb onderwaterschip. Ik ga dan verder met de potrand af te maken en de opbouw en lijfhouten echt lakklaar maken. Vervolgens dinsdag allerlei andere klusjes zoals de bilge e.d. De keer daarop ga ik beginnen te beitsen en vervolgens die dinsdag te lakken!

Volgende keer komen er veel duidelijke foto's. Het begint nu op z'n einde te lopen..

gr
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 15 feb 2011 22:30 #177288

Beste lezers,

Afgelopen twee dagen heb ik weer hard gewerkt aan de Draak.


Maandag
Maandag heb ik een stuk of dertig proppen in de potrand rondom dek vervangen. Dit was een tijdrovend karwei. Steeds de oude prop eruit, eventueel de schroef vervangen of dieper draaien en vervolgens een nieuwe prop erin verlijmen. Al met al een hele hoop uren bij elkaar.

Ook heb ik de achterste steunen van de trailer er weer op gezet. Het kostte mij al minimaal 1uur om de geschikte nieuwe bouten te vinden in Workum. Uiteindelijk heb ik deze gevonden bij een tractorbedrijf. Maarja uiteindelijk iets later stonden ze er dan op na wat gedoe. Even wat blokken onder de trailer gezet en huppa de boot staat weer stevig.

Tevens heb ik de proppen van de cockpit vernieuwd. Deze waren ook versleten en je zag dus steeds de schroeven erdoorheen.


Dinsdag
Dinsdag heb ik al de proppen met een beitel afgestoken. Een tijdrovend en delicaat klusje. Vervolgens dit geschuurd. Het ziet er weer super mooi uit. Ook heb ik de proppen van de nieuwe achterzijde van de kuiprand afgewerkt. Helaas moet ik wel in totaal 4 nieuwe proppen weer vernieuwen. Sommige springen wel eens of het beiteltje gaat net verkeerd. Achja 4 op 60 valt mee. Die gaan er dus de volgende keer in en dan de dag erna worden ze afgewerkt.

Verder hebben we(ik en vriendin) de laatste plekjes in bb onderwaterschip bijgeschuurd. Deze worden de volgende keer bijgeprimerd.

Ook hebben we de voorste deknaad gerepareerd. Deze was 3mm breed en dwars door het multiplex. Verrotte stuk weggebeiteld en dit gerepareerd en vervolgens daaroverheen een klein plaatje welke op maat was gemaakt op de kromming van de romp. Zo is het weer een sterke verbinding. Volgende keer aan de slag met de naad bij de verstaging.

Hiernaast hebben we de bilge geschuurd en afgeplakt. Volgende keer deze de 1ste laag witte bilgeverf geven nadat ik hem heb bijgeplamuurd etc. Tape van de waterlijn is ook verwijderd, ook weer een rot klusje!





Hopelijk kunnen we volgende week(3dagen) in iedergeval bovenstaande punten afwerken en ook de naden in het dek sikaflexxen en de opbouw echt beits en lakklaar maken zodat na het drogen en schuren van de sikaflex de opbouw en lijfhouten hun kleur en laklaag kunnen krijgen.
Zoals je ziet loopt het steeds uit door kleine klusjes. Hopelijk echt over twee weken beitsen!

Robbert
P.S. Volgende keer zal ik foto’s maken!
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 04 apr 2011 15:48 #187262

Zo, weer een tijdje geleden. De komende tijd ga ik de Draak afmaken.

Ik heb zojuist de afgelopen dagen enkele kleine dingen afgewerkt.
Ik heb de strips op de spanten bevestigt na het maken ervan. Vervolgens de hele bilge geschuurd en afgeplakt en inmiddels 4x geschilderd met witte bilgeverf. Hiernaast heb ik wat nieuwe klemmetjes gemaakt welke de vlonders vast houden. ook heb ik de kielbalk een beetje bijgeplamuurd voor de netheid.
De bilge ziet er nu super uit. Morgen ga ik de plamuur schuren en vervolgens die plekke verven en de klemmetjes aanbrengen en de vlonders erin leggen.
Tevens heb ik het gat geboord door het achterste deel van het middenlijfhout waardoor het paaltje gaat voor de landvasten.. Dat was erg sinecuur werk!

Naast dat ik morgen de bilge afwerk en de vlonders plaats ga ik de laatste gaten boren in het middenlijfhout(achterstag, bbmbout, spinakerlijn), enkele proppen afwerken en beginnen aan de dekbalk welke moet worden vernieuwd gedeeltelijk.

Ik verwacht volgende week de dekbalk en bijbehorende plank af te maken en vervolgens de potrand te kunnen repareren en te kunnen sikaflexxen. De week erna alles schuren en beitsen en lakken.
Even hard er tegenaan en de boot is klaar. Nog twee weekjes hopelijk en de eerste laklagen gaan op de cockpit en lijfhouten!

Wat foto´s van de bilge:















Als de laatste stukken zijn geschilderd en de tape weg is, zal het er super uit zijn. Het is prachtig glanzend en glad.

gr
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Re:Restauratie Borresen Draak Skidbladnir 1965 04 apr 2011 15:57 #187265

  • jerry
  • jerry's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6996
Robbert, het wordt steeds mooier. Met Pasen in het water?
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.190 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl