Beste Stukje Nostalgie en Wallaby, ik denk zelf dat de koperen strips inderdaad ter versteviging zijn voor de spanten aangezien ze daar zo'n bocht maken ja.
Stukje Nostalgie, ik zou ze toch terugplaatsen hoor. Die strips zullen er met een doel natuurlijk geplaatst zijn.Ik ben zelf van plan ze gewoon te vernieuwen of op te knappen, zodat het er weer netjes uit ziet, en zijn ze weer goed en mooi bevestigd. Eens zien waarvan ze zijn, koper zou wel netjes zijn, even zien welk materiaal etc..
Dan een
Update
Vandaag heb ik de laatste lak aan stuurboord eraf gekrabt en ben aan het schuren geslagen.
Ik moet nog alleen een stukje eraf krabben bij de kont, eigenlijk aan de onderzijde, maarja dat komt wel; ik vindt dat gewoon zo'n rotstuk in een moeilijke houding.
Vandaag ben ik begonnen te schuren aan stuurboord en een behoorlijk
stuk opgeschoten.Eerst 3meter gedaan met de vlakschuurmachine, maar toen toch besloten eerst eens de banschuurmachine te nemen aangezien het anders nog eeuwen zou duren. Na stuurboord helemaal ongeveer te hebben geschuur met de bandschuurmachine met korrel 80 heb ik de vlakschuurmachine erop gezet met ook korrel 80.
Waarom nou zo'n grove korrel? Aangezien ik er eerst 5lagen basislak op ga zetten. Dit werd mij vandaag aangeraden door de schilders van de werf daar( WJH Jachtservice). Ik zal nog even opzoeken hoe deze lak heet, want is een rare naam.. Deze lak heeft de eigenschap van een 2componenten lak, en dat is dat deze zeer snel droogt. Daarbij komt dat je met deze lak snel een goeie laagdikte krijgt en dat deze basislagen vrij hard zijn maar ook toch nog flexibel.. Allemaal goed dus... Bovenop deze 5basislagen komen 16lagen epifanes. In totaal komen er dus 21 lagen op.
Hierbij een foto van het schuren, en voor de rest van de foto's verwijs ik door naar de volgende bekende link:
picasaweb.google.com/robbertpw21
Kijk trouwens ook eens naar de foto's van de werkzaamheden aan de vrijheid
Hierbij een foto waarop je de draak kaalgehaalt ziet:
Nog een foto gemaakt tijdens dat ik bezig was met het schuren aan sb.
Nu zal de volgende update wel weer even opzich laten wachten...
Het schuren neemt zoals u ziet toch iets meer als 1dag werk in beslag, en ik wil het gewoon niet afraffelen. Over een week of 2/3 ga ik weer verder met schuren. Ik verwacht dat ik nog een dag moet schuren aan stuurboord(kleine stukjes) en bakboord. Dan nog een dag de vlissingdelen,cockpit en kuiprand en het stukje van onder de kont, en het naschuren met de hand. 2daagjes schuren dus ongeveer ofzo en dan de eerste laag erop, 24uur drogen en dan 4lagen in een dag erop, en dan beginnen aan de 16 epifanes laklagen. Het wordt volgensmij een juweeltje
groeten
Robbert