Dat punt van slechtweer test op een klein jacht heb ik ook aangesproken.
Ik: I understand that all movie clips are made with very calm weather. For demonstration of principle that is the best way. It silence a lot of critical voices if you were to perform the same tests on open sea with a force 6. This is a lot more convincing.
C&L:
You are right. We are planning to produce some video material with our german sea rescuer at weather conditions that are between "swimming weather" and really dangerous conditions.
But it's not that easy to find a date when everythin fits: everyone has time and the weather is suitable.
Mbt de snelheid en onderwater trekken:
Er zit een sticker in de deksel. Beetje een zwaktebod. Hoe verleidelijk is het niet om, in de paniek net wat harder het gas in te duwen. Zeker als het om je heen nogal stuift. Bovendien: mijn schuitje loopt al dik 2,5kn stationair, en alleen in z'n werk.
Bovendien lijkt eea redelijk los in het koffertje te liggen. Er zit wel een flapje overheen, maar spullen zitten niet met klitteband of zo vast.
Bovendien: je moet het koffertje van zijn hengels losmaken en op de kuipbank leggen voor je het openmaakt. Dat is weer een extra handeling en dat maakt het veel minder sterk in mijn opinie. Weer iets wat in paniek uitgevoerd moet worden.
Maar serieus... Kan ik de meneer voorstellen dat hij samen met ons kan testen, met meer wind? Wie regelt de KNRM om de randjes af te werken?