Reed schreef :
Was in Dieppe.
Maar ook voorgaande jaren, is bij mij een ICP (of toenmalige vlaggenbrief) altijd voldoende geweest.
Was toen overigens ook kadaster geregistreerd maar daar heeft nog nooit iemand naar gevraagd.
Begrijp de moeilijkheid ook niet want als je met een dikke Audi van 2 ton de grens over komt hoor je niemand daar over. Echter de andere kant is, je zal maar de pech hebben dat ze tegen jou moeilijk doen.
Ok dat is een zeehaven, dan zou ik inderdaad verwachten dat ze toch het ICP accepteren in kustwateren (daar maakt een zeehaven deel van uit).
petje schreef :
Wij zitten op dit moment ook op deze tweesprong, dus gisteren maar eens gebeld met het watersportverbond. Een heel vriendelijke mevrouw vertelde dat er een tijdje door de Fransen wat moeilijk gedaan is mbt het ICP, (waarschijnlijk omdat Nederland het franse vaarbewijs niet accepteerde) maar ze hadden pas nog contact gehad met het ministerie van buitenlandse zaken, en die hebben bevestigd dat het ICP gewoon geldig is op de Franse binnenwateren, maar ook op de kustwateren. Daarom besloten om weer een nieuwe ICP aan te vragen, mede ook omdat we geen plannen hebben om verder dan halverwege Frankrijk te gaan varen. UK en de Scandinavische landen accepteren de ICP ook gewoon.
Peter
Das mooi! Dus reikwijdte ICP via zee is naar het westen Frankrijk, naar het noorden Noorwegen en naar het oosten Litouwen. Dat is meer vaarwater dan de meeste hier gebruik van maken
holtere schreef :
Als je de verkopers van het document naar zoiets vraagt is het antwoord natuurlijk dubieus.
De uitgebreide uitleg door de mevrouw van het watersportverbond, lijkt het mij geen verkoopverhaal te zijn. Het zijn zowieso geen verkopers holtere. Het is het orgaan wat zich voor ons watersporters inzet om onze boten gemakkelijker internationaal te kunnen varen en in opdracht van de overheid het ICP uitgeeft. Sterker nog, er staat het volgende op hun site:
Hoe kan ik varen in Europese landen die het ICP niet accepteren?
Varen in landen die het ICP niet officieel accepteren, maar waar het gebruik van het ICP voorheen niet tot problemen leidde, is geheel op eigen risico.
Op dit moment is het enige alternatief voor een ICP een zeebrief. Wij dringen bij het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat aan met een alternatief te komen voor de zeebrief voor landen die het ICP niet accepteren.
Om €1000 neer te leggen voor een papiertje van het kadaster is ook wel stevig voor recreatie en dat vindt het watersportverbond dan ook