Welkom  

   

Mijn Menu  

   

What's Up  

za mei 18 @12:00AM
ZF Pinkstertrip 2024
   

Wedstrijd  

Geen evenementen
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
Welkom, Gasten

Onderwerp: Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 17:53 #1399913

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 12555
@Wadloper
je slaat (indirect) de spijker op Tuut zijn kop
heeft geen auto
gaat niet naar buitenland
boeien dus...
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 18:03 #1399915

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7281
Wat een onzin verhaal.

Als je een auto koopt, dan moet daarbij een kenteken aangevraagd worden. Is niet gratis maar wordt geboekt onder de noemer afleveringskosten.

Komt deze uit het buitenland dan moet de resterende BPM betaald worden.

Daarnaast moet er een APK keuring bijkomen plus eerst een gegevens controle bij een RDW keuringsstation.

Er moeten daarna met dit kenteken officiele kentekenplaten gemaakt worden.

Als de hiermee gemoeide kosten optelt is het ook nog om een fors bedrag. Nog los van de
BPM belasting die is verschuldigd. Je moet daarna met enige regelmaat een APK keuring ondergaan.

Hoeveel kost een boot per jaar ?

Dan zijn die eenmalige registratie kosten in het kadaster toch maar
een schijntje gezien de looptijd hiervan. Deze kosten heb je toch ook bij een koopwoning ?

Watersporters betalen vrijwel niets voor alle voorzieningen, zoals sluizen, bediening van bruggen, etc. etc. Geen algemene vaarbelasting.

Wat is dat nu voor bezwaar tegen een officiele status van je kostbare (boot) bezit. Het zijn eenmalige kosten en is zeker geen winstobject voor de overheid, noch voor het Kadaster.

Met de Zeebrief ben je een nederlands zeeschip met alle voordelen en rechten van dien.

Bram
Laatst bewerkt: 16 juni 2022 18:07 door brambo.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 18:17 #1399917

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 12555
registratie en belasting betalen zijn twee verschillende zaken Bram
ook bij auto's
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 18:18 #1399918

  • TuuLeVi
  • TuuLeVi's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 5936
wat Bram zegt :) ^
S&S #2042 1/2ton 1973
1e eigenaar Rauno Aaltonen: "... as my daughter is called Tuulevi, meaning a light wind. The word tuulee is a verb meaning the wind blows. Tuulevi is a dialect word meaning a very light blow."
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 18:20 #1399919

Heb je een tobbe dan kan ik mij voorstellen dat je tegen de kosten opziet om er een zeeschip van te maken :silly:
Henny (Team Zeilersforum.nl)

It is when you are riding out your first gale in a boat you have built yourself that you wonder about some of the doubtful workmanship that went into her - John Guzzwell

www.fram.nl
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 18:20 #1399920

Brambo, ik ben het niet vaak met je eens, maar deze keer toch echt wel.

De enige kanttekening die ik wil maken is dat de registratie van een boot van €5.000 net zoveel kost als die van een boot van 8 miljoen. Voor de eerste boot zijn de verhoudingen tussen de kosten volledig zoek en voor de andere is het bedrag zo klein dat je het ng niet eens terug vind op de rekening.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 18:20 #1399921

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 12555
@Tuut

wat je wilt lezen en horen
bevestiging nodig?

jammer weer
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Laatst bewerkt: 16 juni 2022 18:21 door sy helios.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 18:24 #1399922

sy helios schreef :
registratie en belasting betalen zijn twee verschillende zaken Bram
ook bij auto's
Met wat googlen blijkt het dat het eerste kenteken van een auto onegveer €1.750 kost. En dat terwijl auto's over het algemeen een stuk goedkoper zijn als boten.
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 18:29 #1399924

  • JohP
  • JohP's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 6
Een vaarbelasting voor onderhoud van bruggen is mijn inziens onterecht.
De meeste bruggen en sluizen waren oorspronkelijk een open verbinding.
Voor het verkeer over land en voor veiligheid zijn er allerlei hindernissen opgeworpen: bruggen, sluizen, dijken ..
De gebruiker betaalt --> de gebruiker over de brug, dijk betaalt.
Mijn koffiepraat stelling over vaarbelasting: Prima om vaarbelasting in te voeren, maar dan graag de brug altijd open voor de schepen en af en toe naar beneden om het wegverkeer te laten passeren.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 18:33 #1399925

  • Makkie
  • Makkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 947
Een kenteken voor een 30 jaar oude auto kost een paar tientjes.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 18:37 #1399928

Kanalen zijn aangelegd door de mens om scheepvaart te kunnen bedrijven. Alle bruggen en sluizen in en over deze kanalen zijn daarom aangelegd voor de bootjes, en niet voor het wegverkeer.

Hier een lijstje van kanalen in Nederland (allemaal aangelegd voor de bootjes):
Aarkanaal
Amertak
Amsterdam-Rijnkanaal
Apeldoorns Kanaal
Beatrixkanaal
Boterdiep
Calandkanaal
Damsterdiep (kanaal)
Diezekanaal
Drentsche Hoofdvaart
Doorslag
Eemskanaal
Eindhovens Kanaal
Gouwekanaal
Haarlemmertrekvaart
Hoogeveense Vaart
Hilversums Kanaal
Isabellakanaal
Julianakanaal
Kanaal van Gent naar Terneuzen
Kanaal Alkmaar (Omval)-Kolhorn
Kanaal Almelo-Nordhorn
Kanaal Stolpen-Kolhorn
Kanaal Wessem-Nederweert
Kanaal door Walcheren
Kanaal door Voorne
Kanaal door Zuid-Beveland
Kanaal van St. Andries
Keulse Vaart
Lateraalkanaal
Leidse trekvaart
Lekkanaal
Maas-Waalkanaal
Markkanaal
Mark-Vlietkanaal
Merwedekanaal
Nieuwe Waterweg
Noorderkanaal
Noordervaart
Noordhollandsch Kanaal
Noordzeekanaal met zijkanalen
Noord-Willemskanaal
Overijsselse Kanalen
Prinses Margrietkanaal
Ringvaart van de Haarlemmermeerpolder
Rijn-Schiekanaal
Schelde-Rijnkanaal
Schie
Schie-Schiekanaal
Stadskanaal
Twentekanaal
Van Harinxmakanaal
Van Starkenborghkanaal
Vaartsche Rijn
Valleikanaal
Wilhelminakanaal
Winschoterdiep
Zuid-Willemsvaart

Maar ik denk dat we afdwalen ;)
Erik de Jong (Team Zeilersforum.nl)
Laatst bewerkt: 16 juni 2022 18:42 door Erikdejong.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 18:38 #1399929

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 26255
JohP schreef :
Mijn koffiepraat stelling over vaarbelasting: Prima om vaarbelasting in te voeren, maar dan graag de brug altijd open voor de schepen en af en toe naar beneden om het wegverkeer te laten passeren.

Wel eens van aquaducten gehoord? Diverse daarvan alleen voor jachten. Op diverse plekken sluizen alleen voor jachten.
Hoeveel voorbeelden wil je? Maar zelfkennis is inderdaad een groot goed: koffiepraat is het goeie woord.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 18:43 #1399931

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 26255
Makkie schreef :
Een kenteken voor een 30 jaar oude auto kost een paar tientjes.

Ja, daar is al belasting over betaald. Net als over een bootje van 30 jaar oud. Of er over mijn bootje (uitdrukkelijk géén zeeschip) uit 1979 belasting is betaald interesseert de Belastingdienst al niet eens meer.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 18:47 #1399932

  • lschip
  • lschip's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 926
Ik vind het maar een rare stelling dat de kosten voor registratie, vlaggebrief, reëel zijn.
En al helemaal de stelling dat een boot nu eenmaal duur is en dit maar een fractie van de kosten is
En dat is natuurlijk ook niet zo.

Dan mag overal wel geld voor gevraagd worden. Betalen om ergens te ankeren, af te meren, betalen per mastlengte, liefst per gemeente. Maakt niet uit, we weten toch dat varen duur is dus niet over klagen.

Wat een onzin redenatie.

Als ik elke twee / drie jaar van boot wissel dan moet ik het steeds opnieuw betalen voor de registratie. Het volle pond. Dus dan echt geen fractie van de totale kosten
Bij een auto kost dat dat een paar tientjes.

En registratie bij het kadaster heb ik niet nodig, alleen de mogelijkheid om naar een ander land te kunnen varen. Net als met de auto naar het buitenland.

Eigenlijk is dit koppelverkoop van de overheid.
Andere landen laten zien dat het anders kan dus waarom hier niet.

Overigens een verhelderende kijk op de vaarbelasting die niet terecht is omdat de vaarwegen er al waren maar voor wegen en spoor bruggen zijn aangelegd. Betaald vanuit de wegenbelasting.



Gepost met de officiële Zeilersforum-app
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 18:53 #1399936

  • Makkie
  • Makkie's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 947
Wadloper schreef :
Makkie schreef :
Een kenteken voor een 30 jaar oude auto kost een paar tientjes.

Ja, daar is al belasting over betaald. Net als over een bootje van 30 jaar oud. Of er over mijn bootje (uitdrukkelijk géén zeeschip) uit 1979 belasting is betaald interesseert de Belastingdienst al niet eens meer.

Het gaat niet om de belasting, het gaat om de registratiekosten voor de kentekenafgifte.
Die kost een paar tientjes en is tevens internationaal eigendomsbewijs.

Het hoeft dus geen 1000€ te kosten.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 18:56 #1399938

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 26255
Erikdejong schreef :
Alle bruggen en sluizen in en over deze kanalen zijn daarom aangelegd voor de bootjes, en niet voor het wegverkeer.

Bruggen aangelegd voor de bootjes? En niet voor het wegverkeer? Zo lust ik er nog wel een paar..
Laatst bewerkt: 16 juni 2022 18:57 door Wadloper.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 19:01 #1399940

Hoe komt de prijs van een kadastrale registratie met zeebrief tot stand eigenlijk? Wat zit er in aan manuren, voorrijkosten, materialen etc? Wat zou de kostprijs zijn? Maakt ons rijk hier winst op?
Laatst bewerkt: 16 juni 2022 19:01 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 19:04 #1399941

  • Doejong
  • Doejong's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2181
sy helios schreef :
ok, een ligfiets is gratis
Hé hé, mijn ligfiets was niet gratis!

Jan
Hallberg-Rassy 312
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 19:24 #1399954

  • Wadloper
  • Wadloper's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 26255
Nachtvlinder schreef :
Hoe komt de prijs van een kadastrale registratie met zeebrief tot stand eigenlijk? Wat zit er in aan manuren, voorrijkosten, materialen etc? Wat zou de kostprijs zijn? Maakt ons rijk hier winst op?

Dat vind ik totaal oninteressant.
Het is principieel verkeerd om mensen te dwingen een boot in te schrijven in het kadaster om het recht verkrijgen je boot een Nederlandse boot noemen en de Nederlandse vlag te voeren.

Het argument van ischip is trouwens ook valide. Stel dat je om de paar jaar een andere boot wil waarmee je buitenlandse reizen wil maken. En dan maar doodleuk die tobbe elke keer opnieuw inschrijven bij kadaster?
Wat een gekkigheid.
Het argument dat het eenmalig is, is dus ook maar beperkt houdbaar.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 19:30 #1399957

Wadloper schreef :
Erikdejong schreef :
Alle bruggen en sluizen in en over deze kanalen zijn daarom aangelegd voor de bootjes, en niet voor het wegverkeer.

Bruggen aangelegd voor de bootjes? En niet voor het wegverkeer? Zo lust ik er nog wel een paar..

Baggeren en ander onderhoud van vaarwater en oevers? Volgens mij kent Nederland nog maar heel erg weinig natuurlijke oevers bij vaarwater.
Maxi 33s - Hide-Away - Stevensweert
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 19:34 #1399959

Wadloper schreef :
Dat vind ik totaal oninteressant.

Ik stel mijn vraag niet specifiek aan jou…
Laatst bewerkt: 16 juni 2022 19:35 door Nachtvlinder.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 19:47 #1399966

  • brambo
  • brambo's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 7281
Nachtvlinder schreef :
Hoe komt de prijs van een kadastrale registratie met zeebrief tot stand eigenlijk? Wat zit er in aan manuren, voorrijkosten, materialen etc? Wat zou de kostprijs zijn? Maakt ons rijk hier winst op?

Het kadaster moet een aanmelding behandelen. Dat houdt in het controleren van de bewijzen van eigendom en de gegevens van het vaartuig. De gegevens van de eigenaar. Voor al deze gegevens moet een dossier aangelegd worden en veilig worden gearchiveerd voor langere tijd.

Ze moeten het brandmerk aanmaken en registreren. Daarna moet het brandmerk ook nog aangebracht worden op het vaartuig. Deze kosten bestaan uit reiskosten, arbeids uren, de aanmaak kenteken plaatjes of inhakken van een brandmerk. Controle van gegevens, zoals motornummer.

Vervolgens moet de Zeebrief aangemaakt worden als alle andere handelingen zijn voltooid.

Deze gegevens moet ook weer vastgelegd worden en voor een langere tijd gearchiveerd.

De kosten zijn eenmalig er is geen opbrengst van een verlenging. Wat voor andere registraties bijna altijd wel het geval is.

Het is gemakkelijk te becijferen, dat het geheel zeker geen "melkkoe" is van de overheid.

Wees blij dat deze mogelijk er is voor de jachten sector, hetgeen vroeger niet mogelijk was.

Voor de kleinere bootjes is het inderdaad een behoorlijk bedrag. Daarvoor is de regeling in feite niet bedoeld.

In feite heeft het KNWV de zaak verpest en de woede opgewekt door de ongebreidelde uitgifte aan iedereen die een papiertje bij de boot wilde hebben.

Controle was nul en beschikbaar voor iedere buitenlander die de locale regels en belasting wilde ontduiken. In Griekenland, Italie en andere landen doken steeds meer boten met nederlandse vlaggen op.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 19:51 #1399967

  • sy helios
  • sy helios's Profielfoto
  • aanwezig
  • Gebruiker
  • Berichten: 12555
@Bram
in tegenstelling tot andere berichten van je waar alles vooral "eenvoudig"" is
struikel ik nu in je bericht in veelvoud over ""moet/moeten"

moeten is als je moet poepen
voor de rest is het een keuze
Helios is de zonnegod, Zoon van het Titanenpaar Hyperion en Theia, broer van Selene (Maan) en Eos (dageraad). Met zijn zonnewagen rijst hij bij dageraad op uit de Okeanos, rijdt langs de hemelkoepel en verdwijnt `s avonds in het westen weer in de oceaan.
Laatst bewerkt: 16 juni 2022 19:51 door sy helios.
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 20:04 #1399970

  • Doejong
  • Doejong's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker
  • Berichten: 2181
brambo schreef :
In feite heeft het KNWV de zaak verpest en de woede opgewekt door de ongebreidelde uitgifte aan iedereen die een papiertje bij de boot wilde hebben.

Controle was nul en beschikbaar voor iedere buitenlander die de locale regels en belasting wilde ontduiken. In Griekenland, Italie en andere landen doken steeds meer boten met nederlandse vlaggen op.
En nu is het zo en het gaat waarschijnlijk niet meer anders worden. Het ICP als vlaggenbrief is een gepasseerd station. Dit draadje draait al 3 jaar in hetzelfde rondje. Wie bij deze kwestie belang heeft zal zich tot de belangenbehartigers moeten wenden. Hoe massaler, hoe meer kans op succes.
Jan
Hallberg-Rassy 312
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.

Geen geldig NL ICP meer verkrijgbaar 16 juni 2022 20:06 #1399971

Dankje Brambo
Alleen ingelogde leden kunnen reageren.
Tijd voor maken pagina: 0.851 seconden
Gemaakt door Kunena
   
   
   
   
© Zeilersforum.nl