holtere schreef :
Even zwaar gesteld:
Als er een valse verklaring afgegeven wordt waarbij je ook nog een handtekening zet als betrokkene dan ben je min of meer medeplichtig aan valsheid in geschrifte met als doel oplichting van de verzekering.
Voelt allemaal niet lekker toch?
Je kunt zeggen de verzekering betaald wel maar het is wel jouw verzekering en jij bent betrokken.
Daarbij het is ook onze premie die ieder jaar oploopt

niet alleen daardoor, even zomaar een stukje uit polak zijn allereerste post;
...."Ik has namelijk de zeilen kunnen hijsen, lag zuidwest met zuidoosten wind en was op een oor met motor er zo af geweest.".......
of er nu 100 of 1000 of 10.000 gaat, meneer polak geeft hier al aan dat ELK bedrag onterecht was geweest .
En zoals je misschien weet vind ik ook dat als men dobberend de KNRM laat komen want men heeft motor pech, de diesel is per ongeluk op en weet ik al niet veel, en het steiger biertje in de haven wacht, vind IK dat tenzij anders aangetoond, dat er ook een rekening onnodige inzet vanuit de KNRM mag komen.
Moet jij eens opletten hoe snel dat afneemt, we lopen toch altijd te roepen Wij Schippers, mijn wil is wet etc, neem als schipper dan ook je verantwoordelijkheid, en misschien moet je daar mee beginnen VOOR je de haven uit vaart.
En dan komen alle disciplines waar we hier op het ZF forum oneindig over discuseren weer aan bod